Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262 ... 321  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2019 10:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik had in mijn hoofd zitten dat er 8 afleveringen zouden komen, geen idee waar ik dit gelezen of gehoord heb.. Zonde, want de serie is echt heel dik!

Inderdaad heel gaaf hoe ze uitleggen hoe alles is gegaan (en de afleveringen ervoor het laten zien natuurlijk) :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2019 20:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Klinkt goed dit: https://nos.nl/artikel/2287934-serie-ov ... n-bom.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2019 20:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Chernobyl. Tsja, HBO is een meester in het maken van dit soort series. Zoveel dingen te weten gekomen. #1 wishlist: tour maken door Pripyat/Tsjernobyl.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2019 09:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Solis schreef:

Thanks voor de tip, lijkt me een interessante serie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2019 10:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Solis schreef:

Thanks voor de tip, lijkt me een interessante serie!


Al meerdere mensen over gehoord inderdaad, een tranen trekker!
Vanavond maar even aan beginnen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2019 11:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tering, heb een tijdje gewacht met Chernobyl, maar heb de eerste 4 afleveringen er in een dag doorheen gejaagd. Ik had extreem hoge verwachtingen na alle reacties overal, en het was zelfs nog beter dan ik dacht. M'n vriendin en ik keken elkaar aan na de eerste aflevering en zeiden bijna tegelijk "wow" haha. Jammer dat het maar 5 afleveringen is... dat vieze oostblok sfeertje is zo goed neergezet.

Verbaasde me er over hoe weinig ik eigenlijk van die hele ramp af wist. Terwijl het eigenlijk nog relatief recent gebeurt is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2019 20:58 
 
Hardtraxx Veteran

Ja idem, dat maakt het denk ik ook zo goed, de combi tussen informatief en gitzwart "vermaak".
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2019 21:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Solis schreef:


Uit nieuwschierigheid de eerste aflevering maar eens gekeken. Zat goed in elkaar, echter ga ik denk ik niet verder kijken. Er wordt vooral ingespeeld op onrechtvaardigheden en boosmakerijen, met als klap op de vuurpijl ook nog zo'n blonde snol als antagonist die aan het roer staat... Voor mij was de lol er in ieder geval snel af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2019 22:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
Ja idem, dat maakt het denk ik ook zo goed, de combi tussen informatief en gitzwart "vermaak".


Ja fucking sfeervol ook vooral. Die nare eentonige dreigende muziek, of soms alleen die röntengemeters? (geigertellers?) die afgaan. En die hele Sovjet manier van dealen met zo'n ramp. Onvoorstelbaar dat dat 35(?) jaar geleden gebeurt is. Fucking interessant, als ik de laatste aflevering gezien heb ga ik ook echt een youtube docu binge starten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2019 23:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JeftaElachouri schreef:
Chernobyl. Tsja, HBO is een meester in het maken van dit soort series. Zoveel dingen te weten gekomen. #1 wishlist: tour maken door Pripyat/Tsjernobyl.

Hier hadden we het nog over afgelopen weekend in m'n vriendenkring. Zodanig onder de indruk dat ik ook interesse heb in een uitstap ginds. Ik zal wellicht niet de enige zijn na deze serie. Mijn neef heeft onlangs zo'n tour gedaan met een gids en je kan echt heel dichtbij de centrale komen zei hij bijvoorbeeld. Iedereen krijgt een geigerteller mee. Lijkt me echt vet om langs al die bekende plaatsen te gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2019 07:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik las wel onlangs dat het sinds de HBO serie nogal druk is in Pripyat en omgeving xd

Blijkbaar komt daar jaarlijks toch ruim 100k man op af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2019 10:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ben dit artikel een keer tegengekomen in mijn dagelijkse Blendle audio sessie: Is al een wat ouder artikel, maar zeker de moeite waard om te lezen! :)

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/da ... n~b5308b43
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2019 09:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Ik las wel onlangs dat het sinds de HBO serie nogal druk is in Pripyat en omgeving xd


Ook onlangs gelezen. Denk dat je best tot volgend jaar kan wachten als de drukte een beetje is afgenomen.

Solis schreef:
Ben dit artikel een keer tegengekomen in mijn dagelijkse Blendle audio sessie: Is al een wat ouder artikel, maar zeker de moeite waard om te lezen! :)

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/da ... n~b5308b43


Een dagtrip is echt niet de moeite waard. Je zit langer in de bus (vanuit Kiev) dan dat je daar bent. En dan nog ga je snel van plaats tot plaats. Een twee-daagse trip is zoveel meer je geld waard. Afgelopen weekend nog over gepraat met enkele kameraden die dit vorig jaar gedaan hebben. Kleine tip dus voor degene die hier ook interesse in hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2019 16:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Ik las wel onlangs dat het sinds de HBO serie nogal druk is in Pripyat en omgeving xd

Blijkbaar komt daar jaarlijks toch ruim 100k man op af.


Dit jaar verwachten ze al 150.000 tot 200.00 man. Toch best jammer dat het zo'n hotspot aan het worden is. Tsjernobyl is één van de bijzonderste plekken in Europa qua biodiversiteit. Veel grote jagers die terug zijn die er niet eens meer waren voor de kernramp.

Gezien de straling verwacht ik niet dat er binnenkort overal kraampjes zullen staan met hotdog verkopers maar toch..

De serie zelf was wel interessant om te zien, zat erg sterk in elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2019 17:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



Dit is ook een enorme aanrader, podcast gemaakt samen met de maker(s) waarin ze bepaalde keuzes uitleggen en wat dieper op de materie in gaan, elke aflevering heeft er één.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2019 20:57 
 
Hardtraxx Elite

Er komt blijkbaar ook een serie aan over Chernobyl vanuit de Russische kant.
Een die beweert dat de CIA achter de kernramp zat.

https://www.voanews.com/europe/russian- ... r-disaster
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2019 23:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat is The 100 seizoen 6 goed zeg, beste seizoen tot nu toe. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2019 01:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb aflevering zes nog niet gezien, maar vind hem tot nu toe ook zeker goed ja! Heel goed opgebouwd tot het punt waar het nu is imo, de planeet en de mensen een beetje leren kennen voordat het escaleert. Ben vooral heel benieuwd naar de character development van Octavia dit seizoen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2019 01:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Grim schreef:
ULTIMO schreef:
Ik las wel onlangs dat het sinds de HBO serie nogal druk is in Pripyat en omgeving xd


Ook onlangs gelezen. Denk dat je best tot volgend jaar kan wachten als de drukte een beetje is afgenomen.

Solis schreef:
Ben dit artikel een keer tegengekomen in mijn dagelijkse Blendle audio sessie: Is al een wat ouder artikel, maar zeker de moeite waard om te lezen! :)

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/da ... n~b5308b43


Een dagtrip is echt niet de moeite waard. Je zit langer in de bus (vanuit Kiev) dan dat je daar bent. En dan nog ga je snel van plaats tot plaats. Een twee-daagse trip is zoveel meer je geld waard. Afgelopen weekend nog over gepraat met enkele kameraden die dit vorig jaar gedaan hebben. Kleine tip dus voor degene die hier ook interesse in hebben.

Zou er persoonlijk niet naartoe willen. Vind dat soort dingen al heftig genoeg wanneer ik een film/serie/documentaire erover zie. Net zoals een Auswitch. Geld verdienen over de ellende van andermans rug... :/ Maar goed ieder zijn ding natuurlijk.

Gisteren aflevering 3 gezien. Heb het idee dat de serie steeds beter begint te worden. En de eerste aflevering was al zo goed! Toch bizar hoe weinig ik over dit onderwerp wist.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2019 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Solis schreef:
Zou er persoonlijk niet naartoe willen. Vind dat soort dingen al heftig genoeg wanneer ik een film/serie/documentaire erover zie. Net zoals een Auswitch. Geld verdienen over de ellende van andermans rug... :/ Maar goed ieder zijn ding natuurlijk.

Heeft volgens mij meer te maken met het creëren van historisch besef dan hoe jij er tegenaan kijkt. Het geld is overigens grotendeels bedoeld voor de gidsen die daar rondleidingen geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2019 15:00 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Auschwitz ben ik geweest (zonder gids) en dat kostte echt maar 6 euro ofzo. Denk niet dat mensen daar rijk van worden, aangezien er ook geld naar de gidsen en naar onderhoud gaat. Alleen maar goed dat zulke plekken blijven bestaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 11:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Op Netflix: How To Sell Drugs Online (Fast)

Duitse serie met veel invloeden/verwijzingen van en naar andere series en films. Komedie, drama, alles komt aan bod.

Op dit moment maar één seizoen met 6 afleveringen, elk ongeveer 30 minuten. In een middagje ben je er doorheen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 13:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Solis schreef:
Zou er persoonlijk niet naartoe willen. Vind dat soort dingen al heftig genoeg wanneer ik een film/serie/documentaire erover zie. Net zoals een Auswitch. Geld verdienen over de ellende van andermans rug... :/ Maar goed ieder zijn ding natuurlijk.


Wat een drogredenen zeg. Als je naar Auschwitz gaat zijn ze er toch niet nog steeds joden aan het vergassen. En natuurlijk hebben ze geld nodig, wie betaalt anders het onderhoud, de gids, de bewaking en al die andere dingen.

Is toch alleen maar respectvol dat mensen willens geld willen uitgeven aan zoiets om zich er bewust van te worden of de geschiedenis op te nemen? Anders zou de hele boel vervallen en vergeten worden en dat lijkt me nog tien keer erger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 14:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Solis schreef:
Zou er persoonlijk niet naartoe willen. Vind dat soort dingen al heftig genoeg wanneer ik een film/serie/documentaire erover zie. Net zoals een Auswitch. Geld verdienen over de ellende van andermans rug... :/ Maar goed ieder zijn ding natuurlijk.


Wat een drogredenen zeg. Als je naar Auschwitz gaat zijn ze er toch niet nog steeds joden aan het vergassen. En natuurlijk hebben ze geld nodig, wie betaalt anders het onderhoud, de gids, de bewaking en al die andere dingen.

Is toch alleen maar respectvol dat mensen willens geld willen uitgeven aan zoiets om zich er bewust van te worden of de geschiedenis op te nemen? Anders zou de hele boel vervallen en vergeten worden en dat lijkt me nog tien keer erger.

Oke, wel mee eens. Misschien is Auswitz niet het beste voorbeeld. Anne Frank is misschien een beter voorbeeld in dit geval. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 16:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Niet echt, het geld wordt daar ook gebruikt om het huis te onderhouden en te betalen. Er leeft niemand, en wie betaalt dan de huur van een pand in de binnenste ring van Amsterdam, dat kost een fortuin.

En verder gaat dit argument daar ook op.

Broken Balance schreef:
Is toch alleen maar respectvol dat mensen willens geld willen uitgeven aan zoiets om zich er bewust van te worden of de geschiedenis op te nemen? Anders zou de hele boel vervallen en vergeten worden en dat lijkt me nog tien keer erger.
Vorige  1 ... 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262 ... 321  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic