Hekzitter wrote:AniThing wrote:Stranger Things

Ik zit echt met een lege ziel na het einde van de laatste aflevering. Wat een sterk seizoen weer.
Spoiler
Ben wel heel benieuwd naar hoe mensen over het einde denken. Ik heb het idee dat Hopper door de poort heen is gegaan naar de UpsideDown om daarna in Seizoen 4 weer doodleuk aan komt hobbelen.
Ik vond het een geweldig seizoen, sowieso beter dan 2, maar..
Spoiler
Het einde was heel vet tot het laatste half uur. Toen kwam cliche na cliche na cliche na gelukje na gelukje.
Steve die net op tijd Billy ramt met de auto, dat emotionele wat opeens op Billy werkt, Die rus die Hopper mept wanneer ze aftellen, de dood van Hopper zag je van mijlenver aankopen door dat moment tussen hun beiden voor het einde en je kan sowieso wel zien dat Hopper volgend seizoen terug komt door meerdere stukken.
Dat verhuizen was ook zulke geforceerde drama. Waarom verhuizen ze niet ergens anders bij Hawkings want het ging om geld volgens ep.2. En El die met hun meegaat, waarom blijft hij niet bij Mike. Het leek allemaal echt om geforceerde drama. Het was mooi en sneu maar het was zo geforceerd.
Het was een smetje op een anderzijds geniaal seizoen. Het enige wat me lichtelijk stoorde was in welke wereld zouden 4 kinderen een Russische basis infiltreren met zo veel geluk dat het ook lukt. Maar je moet dat bij deze serie met een korrel zout nemen omdat ze het hartstikke leuk en goed uitvoeren. Het irriteerde me niet zo als het cliche fest in de laatste episode
Al en al, min dat stuk een geniaal seizoen, geweldig gefilmd, bleef altijd spannend en zoals in S2 maakten karakters niet echt domme onlogische uit karakter keuzes.