Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 321  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2019 07:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het was weer deels goed, maar de plot holes irriteren mij wel heel erg, niet positief gestemd over de pacing van het verhaal....
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2019 08:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

@Roeben

Zeker, maar dan gaat het argument "waarom alles in een kort seizoen afsluiten?" op. Waarom dan niet gewoon wat meer afleveringen of nog een extra seizoen om alles mooi af te ronden en het ook echt goed uit te schrijven zodat alles een satisfying einde heeft. Letterlijk niemand zou een bezwaar hebben tegen nog een goed uitgeschreven GoT seizoen (wat leidt tot twee goed geschreven seizoenen als einde) om het verhaal mooi gepaced en uitgebreid af te maken. Nu komen er namelijk nog twee afleveringen waarvan een de battle met Cersei is en nog een om ALLES mooi af te ronden blijkbaar.

Want plotse doden zijn niet per se slecht. Geoffrey kwam uit het niets vallen bijna en de Red wedding ook. Maar die werden wel opgezet en waren logisch. Dit is meer snel karakters afmoorden om maar weer verder te kunnen gaan met het gewone verhaal want de meeste deaths doen niet zo veel met het verhaal behalve het boos maken van Dany. De draak die plots werd neergeschoten was juist een voorbeeld van hoe het wel zou moeten. Alleen was dat ook grotendeels onzin want hoe kon Euron die draak 4x achter elkaar perfect raken zonder dat Dany of de draken die boten überhaupt eerst zagen, want dan zou Euron ze ook niet moeten zien. Knap staaltje mikken is dat dan en dan is Dany me een partij blind.. Vervolgens heeft hij wel de grootste moeite om Drogon te raken die recht op hem af komt. Daarnaast is Dany blijkbaar nog dom genoeg om Drogon en haar leger binnen 100 meter van een muur vol met die ballista's te zetten en is Cersei nog 100x dommer door niet gewoon gelijk de volle laag er over te gooien en de hele oorlog ten einde te brengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2019 09:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vond het juist helemaal nergens op slaan dat die draak zo uit het niets dood ging, moest er zelfs om lachen. Precies om de redenen die jij opnoemt. Het was zo random, waar kwam Euron nou opeens vandaan dat ze een hele vloot gemist heeft ondanks dat ze aan het vliegen is. Daarnaast ging die draak wel heel gemakkelijk dood zeg, vorig seizoen werd drogon ook geraakr door die ballista en kon Daenerys em er zelf nog uit trekken, nu schieten ze zonder moete dwars door schepen en draken heen blijkbaar :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2019 09:19 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

LV1 schreef:
Vond het juist helemaal nergens op slaan dat die draak zo uit het niets dood ging, moest er zelfs om lachen. Precies om de redenen die jij opnoemt. Het was zo random, waar kwam Euron nou opeens vandaan dat ze een hele vloot gemist heeft ondanks dat ze aan het vliegen is. Daarnaast ging die draak wel heel gemakkelijk dood zeg, vorig seizoen werd drogon ook geraakr door die ballista en kon Daenerys em er zelf nog uit trekken, nu schieten ze zonder moete dwars door schepen en draken heen blijkbaar :lol:


Drogon is de sterkste draak, staat ook in de boeken en wordt vroeg in de serie al aangegeven, daarom was hij niet meteen dood, hij werd ook niet op een enorm dodelijke plek geraakt. Rhaegal was dus niet de sterkste maar hij bleef ook vliegen, zelfs na 3 (of 4?) rake pijlen, maar na een dwars door zijn nek te krijgen gaat hij neer. Dat is niet heel onlogisch. Net als dat een mens prima een paar pijlen tegen het lichaam kan overleven, maar een die dwars door een groot deel van je nek wordt je wel fataal.

Het is inderdaad enorm dom geschreven. Dat Euron daar ligt te wachten om een ambush te doen snap ik volkomen. Maar had het dan zo gemaakt dat Dany eerst die vloot plots zag verschijnen voorbij die rots waarna er gelijk een pijl dwars door Rhaegal heen ging, dan heb je in ieder geval nog steeds de verassing van de dood van de draak en heb je in ieder geval het realisme ook aan je kant. Want de plotse dood van de tweede draak is juist vrij sterk en schokkend en een enorme klap (als het goed gedaan was). Dat is juist wat GoT moet doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2019 09:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Onverwachte twists zijn idd typisch GoT, maar dan moet er nog wel enige opbouw voor zijn. Nu lijken ze gewoon onverwachte twistst te doen puur om het onverwacht te maken (Arya met de Night King, en nu Missandei (wel een beetje naar opgebouwd) en Rheagal dus). Terwijl ze aan de andere kant de hoofdpersonen een hoop plot armor geven.

Over dat drogon de sterkste draak is: klopt, maar het verschil in het effect van de ballista is nog steeds te groot imo, daenerys trekt die bolt er vorig seizoen zomaar uit en nu vliegt het dwars door Rhaegal heen. Als we het vergelijken met draken uit de boeken dan zou de ballista al een heel stuk minder effectief moeten zijn. Maargoed, dit is maar een relatief kleine inconsistency
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2019 09:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tja, de eerste balista die werd gebruikt was ook maar een prototype. Wellicht dat ze verbeterd zijn maar dat zou dan ook wel even door het plot mogen schemeren. Zoals gezegd, met het feit dat Rhaegal en Missandei dood gaan is niet zo veel mis, maar de manier waarop het tot stand komt is gewoon slecht en lui schrijfwerk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2019 10:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

In de 'behind the scenes' videos op YouTube vertellen ze dat ze inderdaad sterkere/betere ballista's hebben laten maken.
Maar daar zeggen ze ook dat Daenerys "kinda forgot about the Iron Fleet", terwijl hier nog over gepraat werd in een van de eerdere scenes in Winterfell. En hoe kan het dat je +10 van die schepen niet ziet terwijl je op een draak vliegt, met dus een goed uitzicht, waar Euron blijkbaar de draken wel kan zien en 3 keer raken met 3 schoten... Om vervolgens 10 ballista's mis te schieten terwijl Drogon recht op je afvliegt. Gelukkig is deze serie bijna voorbij...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2019 10:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Eerste aflevering van The 100 S6 staat op netflix :thumbsup:
Beloofd weer een goed seizoen te worden. :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2019 19:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Net Chernobyl aflevering 1 gekeken, holy shit :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2019 23:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Goldenstyle schreef:
Net Chernobyl aflevering 1 gekeken, holy shit :oh:

Zo goed ja? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2019 10:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Solis schreef:
Goldenstyle schreef:
Net Chernobyl aflevering 1 gekeken, holy shit :oh:

Zo goed ja? :)


Ik vond het echt goed in elkaar zitten ja :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2019 15:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Eerste aflevering van The 100 S6 staat op netflix :thumbsup:
Beloofd weer een goed seizoen te worden. :yes:


Thanks for the tip!
die gaan we dus straks maar even kijken voordat we vanavond S2 van Penny Dreadful gaan starten
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2019 15:05 
 
Hardtraxxer

zeke schreef:
Eerste aflevering van The 100 S6 staat op netflix :thumbsup:
Beloofd weer een goed seizoen te worden. :yes:


deze vanavond maar kijken, goed vermaakt altijd met The100.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2019 18:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

GOT e5 :cry:

Had al wel verwacht dat Dany de mad queen zou worden. Maar verdomme, echt alles is kapot :lol:

Daar waar het al 8 seizoenen om draait is in 1 klap weg.
Ben wel heeel erg benieuwd nu naar de laatste episode
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2019 18:30 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Hallo ik leef nog

Gvd wat een epische aflevering was dit, alles zat hier in. Voor mij ook nog veel vetter dan E3 eigenlijk.

De transformatie van Dany is wel wat abrupt gegaan en wellicht overdreven met het killen van al die burgers, maar ik zat er zelf wel een beetje op te hopen. Lekker man al die madness
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2019 22:11 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Dit is toch de meest epic shit dat ooit uitgezonden is :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2019 22:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
De transformatie van Dany is wel wat abrupt gegaan en wellicht overdreven met het killen van al die burgers


Mwah, stukje bij beetje is het wel logisch. Sinds ze in Westeros aan is gekomen is ze haar claim naar de troon verloren, zijn 2 draken neergehaald, is er geen volk dat haar lief heeft, is ze haar meest loyale guard (Jorah) en enige vriendin (Missandei) verloren en ook nog eens verraden door haar adviseurs. Angst inboezemen is nog het enige dat werkt, tenminste het enige wat zij nog kent. Wanneer ze ziet dat King's Landing zwikt voor haar geweld, is er geen reden om nog te stoppen op dat punt
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2019 22:40 
 
Hardtraxx Crew

Echt jammer dat t maar 6 episodes zijn :/ Maar gvd wat een epische aflevering dit. :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2019 22:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aflevering is episch, maar het voelt nu meer als losse films. Te veel verhaal in te weinig afleveringen. Dit doet zoveel karakters te kort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2019 08:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dany die volledig mad ging zijn ze al sei-zoe-nen lang aan het opbouwen, als je dit abrubt vindt heb je niet opgelet. Vind het wel opvallend dat ze de ballen hebben om het zoooo heftig te maken, maar vind het de beste keuze van het seizoen. Eindelijk was ik totaal weggeblazen door een keuze die dit seizoen gemaakt is, echt fantastisch. Dit is precices waarom deze serie goed is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2019 08:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Dany die volledig mad ging zijn ze al sei-zoe-nen lang aan het opbouwen, als je dit abrubt vindt heb je niet opgelet. Vind het wel opvallend dat ze de ballen hebben om het zoooo heftig te maken, maar vind het de beste keuze van het seizoen. Eindelijk was ik totaal weggeblazen door een keuze die dit seizoen gemaakt is, echt fantastisch. Dit is precices waarom deze serie goed is.


Deze aflevering was wel het beste van dit seizoen tot nu toe. Mensen die nog steeds lopen te janken, janken vooral om het janken, wat ik ergens snap (uitleg later). Vanuit een filmisch aspect is deze aflevering goed geschreven, geregisseerd en geacteerd. Zit vol met symboliek en paralellen naar eerdere afleveringen.

Deze aflevering was zo goed omdat alles wat logischer was, maar toch ergens ook weer niet. Je zag dat Dany de mad queen werd. Dat is een beetje waar de serie naartoe had gebouwd. Je zag het bij Jon, Varys en Tyrion en meerdere momenten eerder in de serie dat ze compleet paranoia en obsessief aan het worden is.

Je ziet hoe iedereen aan haar zijde (op haar originele volgers na) beginnen te twijfelen aan haar wat haar paranoia alleen maar groter maakt. Daarnaast heb je dingen als dat Dany eindelijk tactisch die scorpions aanvalt door laag te vliegen en veel bochten te maken. De Golden company wordt tactisch onklaar gemaakt door een flinke blast vuur (wat logisch is, waarom zou je een leger er op afsturen en veel doden krijgen als je ook gewoon een keer even goed met vuur er over kan gaan en zo de balans tippen).

Cersei die langzaam een change of heart krijgt en Dany die mad gaat, hoe de balans wijzigt tussen die twee is vet gedaan. Je krijgt meer medelijden met Cersei en gaat Dany haten voor de afslachting van onschuldigen. Deze afslachting plus de realiteit die Sandor in Arya duwt laat Arya echt zien wat wraak teweeg brengt. Dit is ook goed uitgebeeld.

Elk karakter geeft wat op in deze aflevering. Varys en Tyrion geven hun loyaliteit op, Jon zijn beloftes en nobelheid, Dany haar genade, Greyworm zijn gehoorzaamheid, Arya haar wraak, Jamie zijn trots, Cersei haar haat en Sandor zijn angst voor vuur (gooit zichzelf in vuur met The Mountain).

Dat plus de beelden, hoe ze geschoten zijn en hoe dood en verderf te zien is en beleefd wordt onder het lijdende volk zonder Dany echt zelf te zien is geniaal gedaan.


Toch snap ik de kritiek op deze aflevering ergens, al is het veel te excessief voor wat deze aflevering is. De dingen in deze aflevering zijn geweldig gedaan en het is echt waar de serie ook heen zou gaan als er nog extra seizoenen aan vast zouden zitten om alles goed uit te laten spelen. Maar:

Daarom snap ik de kritiek als dat Arya unkillbaar is en opeens een soft persoon wordt uit het niks terwijl ze eerst een faceless killer was. Dat Dany al had gewonnen en blijkbaar nog te abrupt breekt en vervolgens in plaats van de Red Keep eerst heel kingslanding afbrandt, terwijl ze net zo goed alleen de red keep had kunnen afbranden. Dat Euron plots alles mist (enigszins logisch) en dat hij opeens geforceerd in gevecht moet met Jamie. Plotse dood van Varys en Qyburn.

Veel van die dingen deden aan bij het verhaal. Qyburn voor hoe machtig The Mountain was en Varys om te laten zien dat Dany langzaam de mad queen werd. Al deze dingen zijn uiteindelijk vrij logisch maar ook weer niet. Door het gehaaste geschrijf van de laatste seizoenen komt dit soms nog heel abrupt over terwijl het 100% is waar de serie heen zou gaan. Het voelt allemaal heel "out of character" omdat de karakters in essentie nog niet klaar waren om zo te zijn als ze nu zijn, daar had eerst meer ontwikkeling en dialoog achter moeten zitten.

Deze aflevering verdient de kritiek niet en is zodoende zoals hierboven gezegd, slachtoffer van het slechte schrijven van de voorgaande afleveringen. Het lijkt of in de karakterbogen de laatste kwart van de boog is afgesneden, waarbij er wordt geskipt van 66% ontwikkeling naar 95%. De nieuwe schrijvers hebben in essentie gewoon deze serie vermoord, uit haast voor de volgende klus (Star wars)


/rant
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2019 09:26 
 
Donateur
Avatar gebruiker

In grote lijnen wat BB zegt. Ik voel de verdeling van IMDB cijfers van de grote battles ook voor geen meter. Gevecht met de Nicht King maakte m'n verwachtingen niet echt waar, de oplossing was gehaast en bovendien nauwelijks kijkbaar ivm 99% zwarte/donkere scenes.

Spanning, dramatische scenes - Tyrion blikken (L) & Cersei & Jamie - waren grandioos. Vond die scene waarin Arya de basement in duikt en een stilleven aan mensen aantrof ook aangrijpend. Zeer goed gedaan vooral om zo de waanzin wat meer uit te drukken. Mooie referentie daar nog aan. In The Long Night waren dat soort scenes, bijvoorbeeld die uit de Crypt waar demensen bang moesten ogen allemaal zo gehaast.

Vetste shot voor mij: als draak1 even over Dany haar schouder komt loeren voor Varys. Kwam echt weerzinwekkend goed door op die Oled. Terwijl de eerste 4 afleveringen voor mij bijna niet te bekijken waren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2019 12:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze laatste 2 seizoenen zijn denk ik mijn minst favoriete seizoenen van deze serie. Neemt niet weg dat ik van een groot deel enorm kan genieten. Het is alleen zo op zichzelf staande berg met fanservice. Ik ga er heel lekker op hoor, en ik ben nog oprecht verrast door sommige dingen. Maar er zijn ontelbaar veel verhaallijnen die niet fatsoenlijk worden afgesloten. En het zure is dat dit hoogstwaarschijnlijk ook nooit meer gaat gebeuren omdat de serie af is, en de boeken nooit gaan komen. Vandaar dat het toch stiekem een teleurstellende afsluiting is.

Beetje dubbel, maar blijf erbij dat dit 10 seizoenen hadden moeten zijn ipv 6 seizoenen + 2 halve seizoenen. HBO had de makers ook toestemming + budget gegeven voor meer afleveringen, maar de makers wilden zich niet zo lang binden, en dat gaat ten koste van de gehele serie GOT. De boeken ga je namelijk ook nooit meer krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2019 12:57 
 
Hardtraxx Veteran

Allergrootste teleurstelling qua verhaallijnen is Bran

Vond het een geweldige episode! Precies de plottwists waar ik op hoopte :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2019 12:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The 100 wat een ziek begin van seizoen 6 :D
Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 321  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic