Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1263, 1264, 1265, 1266, 1267, 1268, 1269 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 01:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Nuracore schreef:
boeren geneuzel


De beroeps demonstranten hebben zich weer heerlijk vast gebeten in een onderwerp nu ze COVID niet meer hebben.

Schijtvolk.


Zelfde geldt dus precies hetzelfde voor de kant die ertegen is. De mensen die tegen de 'wappies' waren zijn nu tegen de (protesterende) boeren. De benoeming van schijtvolk past daar nog veel beter bij :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 09:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Oplossing ligt zoals altijd in het midden (dat het om moet naar bio boerderijen en daar moet de overheid in steunen). De overheid heeft hier even veel schuld als de boeren die niet willen meewerken aan een oplossing.

Het probleem is ook niet het stikstof. Maar de stoffen die worden gemaakt wanneer mest en ammoniak worden gemaakt door dieren die vooral worden vetgemest voor massaslachting of massaproductie van dingen als zuivelproducten. Dat soort voer e.d. wat ze krijgen in combinatie met hun hoksituatie zorgt voor die enorme uitstoot. Maar goed, 9/10 mensen in de overheid en die staan te protesteren weten dat niet eens, want wanneer zijn we wel eens goed geinformeerd. Zelfs die waailap van de BBB weet dat niet eens en loopt dat te ontkennen, lekker zo'n vertegenwoordiger die de ballen verstand van het eigen vak heeft.

Het simpelweg je veestapel natuurlijk laten eten, grazen, rondlopen e.d. heeft al een aanzienlijk effect op vermindering van de uitstoot. Maar ja, dat brengt natuurlijk minder geld in het laatje bij de grote bedrijven en bij de boeren die alleen in massa verkopen. Daar moet de overheid inspringen, maak biologische producten goedkoper, subsidieer omzetten, of minder btw er over bijvoorbeeld. Dat hadden ze 8 jaar terug bij de opzetting van de wet al aan moeten denken. Zoals gezegd, beide partijen zijn schuldig.

Maar hoe de boeren nu doen is nog wel tig duizend stappen erger dan het wappievolk. Voor burgers die er niks mee te maken hebben levensgevaarlijke situaties creeëren. Het probleem wordt er toch niet mee opgelost en de enigste reden dat ze niet allemaal hardhandig worden opgepakt is omdat de overheid net als op hun zwaar heeft bezuinigd op de politiemacht en de rechten die ze hebben. Want let maar op, zodra de politie/ME een keer gaat ingrijpen zoals het hoort, dan is de wereld te klein en wordt het grootste onrecht ze aangedaan, terwijl ze zelf letterlijk onschuldige mensen in gevaar brengen. Zo voorspelbaar.

Er is er weer een gewond afgevoerd in de buurt hier omdat ze het leuk vonden in de nacht hooibalen met pikzwart plastic er om heen op een afrit te zetten, daar is iemand volop tegenaan geknald. Zou er ook geen problemen mee hebben als de daders worden opgespoord en dat hun shit maar wordt vernield, gelijke munt, als je kan uitdelen moet je ook incasseren. Als je bereid bent onschuldige mensen in gevaar te brengen en je eigen collega's die wel willen helpen, dan moet je zelf maar ondervinden hoe weinig dit land zo iemand nodig is. Zul je zien hoe weinig we in ons land daadwerkelijk afhankelijk zijn van de argrarische sector (no farmer, no food laat me niet lachen).

Snap juist prima dat men tegen de protesterende boeren is. Ik sta ook al lang niet meer achter ze, alleen achter degene die in juiste oplossingen denken en soms zelfs die al uitvoeren. Maar die hoor je niet want die worden anders bedreigd uit eigen kamp :')

Dit is niet protesteren meer maar rellen. De mensen die het doen en de bedrijven die er achter staan zijn de epitomie van simpel en de enige reden dat ze het doen is dat ze bang zijn al hun subsidie kwijt te raken die ze eerder kregen om juist grote veebedrijven te maken (wederom dus de schuld van de overheid). Terwijl die zelfde subsidie ze gewoon kan helpen aan de ombouw die nodig is. Maarja wat de boer niet kent... he? De enigste reden dat die bedrijven er achter staan is omdat ze de massaindustrie willen houden, centjes.

Hoop tbh dat voor de boeren die wel in oplossingen denken dat dat simpele volk er uit worden gepikt, opgesloten en beroepsverbod krijgen. Bedrijven achter de rellen verliezen overheidssubsidies. Dan maar hard tegen hard voor mensen die niet in oplossingen denken maar alleen achter hun achterhaalde onzin willen blijven staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 09:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat BB zegt.

Bizar dat ze een actie bedenken wetende (hopelijk) dat dit een gevaarlijke situatie creeert en dan ook even overweegd dat dit eventueel levens kan kosten (blijven snelwegen natuurlijk) en jij je als boer daar zo goed bij voelt en besluit er mee door te gaan voor je eigen toekomstige gewin. Sorry maar dan sla je de plank echt mis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 09:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Protesteren voor je eigen zaak op een veldje of met een omgekeerde vlag: helemaal prima, kan ik ook sympathie voor opbrengen.
Natuurgebied omploegen, provinciehuizen rammen, snelwegen blokkeren met trekkers, mest, en asbest (!!!) en mensen bedreigen die het opruimen, in de droogte hooibalen in de fik steken: opdonderen met dat tuig. Hoe denk je ooit sympathie op te wekken als je jezelf gedraagt als een driejarig kind dat geen snoepje krijgt..

Broken Balance schreef:
Zelfs die waailap van de BBB weet dat niet eens en loopt dat te ontkennen, lekker zo'n vertegenwoordiger die de ballen verstand van het eigen vak heeft.

Mevrouw van BBB is een communicatiestratege geweest in de agro-industrie. Ze weet echt wel waar ze het over heeft, maar is gewoon zeer behendig met woorden. Populisme pur sang.
Tip: NRC Haagse Zaken aflevering 38, uitgebreid portret van haar in de week van de eerste boerenprotesten een paar weken geleden.
Daarnaast is haar hele houding zo negatief, ze spreekt standaard met een soort wantrouwen richting politiek. Het is wat mij betreft de zoveelste rechtse ophitser..
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 09:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Asbest op de snelweg de tering :lol: Ben zeer benieuwd waar dit nog heen gaat en wanneer het stopt. Er komt nog een dode als gevolg van boeren protesten op deze manier. Je zal maar avond laat op de snelweg rijden en je ziet het hooi niet liggen, einde oefening...

Dit is gewoon terrorisme.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 10:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Asbest op de snelweg de tering :lol: Ben zeer benieuwd waar dit nog heen gaat en wanneer het stopt. Er komt nog een dode als gevolg van boeren protesten op deze manier. Je zal maar avond laat op de snelweg rijden en je ziet het hooi niet liggen, einde oefening...

Dit is gewoon terrorisme.


Zou maar uitkijken dan want het was dus laatst bij jou in de buurt gebeurd bij een oprit richting de A7 :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 10:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wtf daar hoor ik nu pas van :lol: Trieste zooi. Gelukkig pak ik meestal de trein richting Groningen, of breng ik de boeren op nieuwe ideeën :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 10:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dit is ook een mooie om te zien hoe kortzichtig en simpel sommige zijn:

https://www.dumpert.nl/item/100037134_0be5d1b9

''Ja maar er gebeuren wel vaker ongelukken op een snelweg''
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 10:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik denk dat de definitie van "ongeluk" ze even ontgaat daar :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 11:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Collega van me is vanmorgen bijna de berm in geduwd bij het inhalen van een boer in een tractor. Boer probeerde hetzelfde bij degene die hem daarvoor inhaalde. Wordt steeds gekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 11:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En dan krijg je ook even de partijen zoals de BBB die het zelf maar even gaan opzoeken en het recht zelf even in handen willen nemen :lol: Anno 2022 even lekker opruien. Laten we gelijk maar even een burgeroorlog in het leven roepen, zijn we gelijk klaar voor de komende 250 jaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 12:44 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat mens van de BBB liep zelf de boel ook op te ruien met populisme en valse informatie.

En nu gaan de boeren extremere acties doen en zegt ze dat ze dat afkeurt. En vervolgens wordt ze nu zelf bedreigd.

Hoe. dom. kan. je. zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 14:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het vreemdste is nog dat de boerenpartij alleen maar populairder wordt https://www.welingelichtekringen.nl/pol ... ijgen.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 15:13 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Is vrij logisch, gezien er veel boeren zijn die zonder dit issue gewoon op andere partijen stemmen.

Als je jouw pagina vergelijkt met de huidige zetelverdeling zie je ook wel waar het vandaan komt.

D66 -7
CDA -6
VVD -5
FVD -4
50PLUS-1
SP -1
BIJ1 0
CU 0
PVDA 0
VOLT 0
SGP 0
PVV +1
DENK +1
GroenLinks +2
PVDD +3
JA21 +3
BBB +14

Boeren die altijd andere partijen hebben gestemd gaan naar de BBB. Een vos in het nauw maakt rare sprongen, voor hun is nu niks meer belangrijk in het land of de wereld, behalve hun eigen boerderijtje.

En de huidige regeringspartijen doen het daarnaast ook gewoon niet meer voor veel mensen en door de crisis. Waardoor ze naar soortgelijke partijen gaan zoeken (D66 leegloop voor GL en PVDD) of partijen zijn niet relevant meer (FVD voor JA21 wss omdat geen corona meer).

Dat lijkt een beetje de trend. Zodra er een oplossing komt vanuit de overheid gaat de BBB wel weer hard dalen, en daarom zijn deze peilingen goed zodat de bestaande partijen wat vuur onder de kont krijgen. Want met dit haal je over 2 jaar geen meerderheid meer.

Maar de verkiezingen zijn verder pas over 2 a 3 jaar, al komt de 1e kamer er wel aan wat wel urgentie moet geven aan of het er door rammen van de stikstof wet of zsm tot een compromis komen zodat het wel door de 1e kamer komt.

Het is zodoende ook niet slecht om zoiets politiek in beweging te krijgen voor een goede oplossing. Maar tegelijkertijd denken veel boeren verder ook alleen maar aan hunzelf en kijken niet verder dan waarom die wet er komt. Dan is het aan de overheid om ze meer zekerheid te geven tijdens en na verduurzaming. Geef het gros de zekerheid en je houdt alleen maar het kleine groepje raddraaiers over.

Mede omdat deze situatie is ontstaan door het beleid van de overheid waardoor veel massaboeren en agrarische bedrijven mooi bakken met geld ontvangen, en die willen ze natuurlijk niet afstaan. Maar met deze maatregel raak je meer dan alleen die bedrijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 15:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nattehond schreef:
Dit is ook een mooie om te zien hoe kortzichtig en simpel sommige zijn:

https://www.dumpert.nl/item/100037134_0be5d1b9

''Ja maar er gebeuren wel vaker ongelukken op een snelweg''


Jezus... Plaatsvervange schaamte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2022 21:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dat mens van de BBB liep zelf de boel ook op te ruien met populisme en valse informatie.

En nu gaan de boeren extremere acties doen en zegt ze dat ze dat afkeurt. En vervolgens wordt ze nu zelf bedreigd.

Hoe. dom. kan. je. zijn.


Het komt haar toevallig ook wel heel goed uit dat ze nu even aan de kant gaat, nu het echt uit de hand begint te lopen met de boeren :P Ik kan niet in haar DMs kijken natuurlijk, maar doodsbedreigingen heeft ze vast en zeker eerder gehad. Net als Sylvana Simons, Sigrid Kaag en Geert Wilders, die hebben het waarschijnlijk dagelijks.

Moet natuurlijk niet kunnen, maar iets zegt me dat ze er gebruik van maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2022 12:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
En dan krijg je ook even de partijen zoals de BBB die het zelf maar even gaan opzoeken en het recht zelf even in handen willen nemen :lol: Anno 2022 even lekker opruien. Laten we gelijk maar even een burgeroorlog in het leven roepen, zijn we gelijk klaar voor de komende 250 jaar


Zo was gisteren in EenVandaag een item dat aannemers die die bende van de boeren moesten opruimen bedreigd worden. Lieten ze die berichten zien, was er één die in z'n bericht had gezet "Het is oorlog". Ben er op deze manier zo klaar mee, m'n eerste reactie toen ik dat zag was "Nou als het oorlog is stuur het leger er maar op af dan." Nou gaat die gedachte natuurlijk veel te ver en ben ik daar niet daadwerkelijk voorstander van. Maar het illustreert wel hoe extreem gepolariseerd de samenleving wordt door dit soort acties.

Door het boekwerk wat BB gisterenochtend geplaatst heeft ben ik er wel wat anders naar gaan kijken en heb ik iets meer begrip gekregen voor de standpunten van de boeren (waarvoor dank, BB!), maar voor hun acties kan ik 0,0 begrip opbrengen. Dit is bewust de verkeersveiligheid in gevaar brengen en alle schuld afschuiven op Den Haag want "we kunnen niet anders". Nee je hebt genoeg mogelijkheden binnen het kader van de wet maar kiest er bewust voor om die te overtreden en medeburgers te benadelen om je eigen zin door te drammen.

Ik hoop van harte dat ze in Den Haag kiezen om hard op te gaan treden tegen dit soort acties en absoluut niet de plannen van tafel vegen, maar de boeren ondersteunen met innovatie om de al gestelde doelen te bereiken (en dan nog hopen dat de boeren daar collectief aan mee willen werken. Ik ben echter bang dat er een handvol tussen zitten die het alleen accepteren als ze op de oude manier door kunnen gaan). Het laatste wat je als regering nu wil is toegeven, want als je dat doet dan laat je zien dat je zwicht door dit soort acties en zal iedereen het dadelijk gaan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2022 13:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Oplossing ligt zoals altijd in het midden (dat het om moet naar bio boerderijen en daar moet de overheid in steunen). De overheid heeft hier even veel schuld als de boeren die niet willen meewerken aan een oplossing. .


Dat niet alleen. De banken, met name de Rabobank, heeft hier enorme schuld aan. Ouders van 2 vrienden van mij hebben een melkveebedrijf en bij beide is hetzelfde gebeurd (van de week zelfde verhaal op
Bij Op1). Bedrijven hadden beide hoge schulden. Rabobank komt aankloppen. Jullie schulden worden te hoog. Of jullie verkopen nu alles aan ons en stoppen je familie bedrijf of je gaat je bedrijf uitbreiden. Dit betekent voor de bank weer een hogere hypotheek dus hogere rente inkomsten. Voordeel voor de boer is dat hij gewoon zijn bedrijf kan houden. Dit hangt bijna tegen chantage aan. Interne stukken hebben ook laten zien dat de Rabobank wist dat deze manier van werken niet houdbaar was vanwege de PFAS wet, maar toch gingen ze er mee door. Een bedrijf had een miljoen geïnvesteerd voor 200 nieuwe melkvee koeien. Half jaar later kwam de overheid aanzetten dat hij nog maximaal 100 koeien extra mocht hebben. Investering van 1 miljoen die zich lange na niet gaat terugverdienen. En wat zegt de Rabobank dan? “Ja ondernemers risico he. Niet onze schuld”

Deze hele situatie is zo’n clusterfuck van fouten die door iedereen die betrokken is gemaakt wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2022 13:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
De banken, met name de Rabobank, heeft hier enorme schuld aan.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2022 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nattehond schreef:
Hekzitter schreef:
De banken, met name de Rabobank, heeft hier enorme schuld aan.

Afbeelding

Ik geef hier een like voor :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2022 14:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Nattehond schreef:
Hekzitter schreef:
De banken, met name de Rabobank, heeft hier enorme schuld aan.

Afbeelding

Ik geef hier een like voor :thumbup:

Dat kan helemaal niet, het is godverdomme geen facebook!

@Hekzitter, dat is wel te makkelijk gedacht denk ik. Je zult je eerst moeten afvragen waarom het bedrijf zulke hoge schulden heeft en wat het had kunnen doen voordat het zo hoog werd. Rabobank komt met een aanbod maar zal dit nooit doen zonder hier ook wat voor te krijgen natuurlijk. Dat is eenmaal een bank.

Chantage is echt een groot woord. De keuze is het aanbod accepteren en zoals gezegd dat jij je bedrijf kan houden of faillisement en alsnog in de schulde zitten (persoonlijke schulden). Dat de overheid vervolgens wetgevingen aanpast kan de Rabobank ook niets tegendoen. Zij zijn in dit geval slechts de bemiddelaar

Wel ontzettend zuur want Rabobank had het dan vervolgens wel anders kunnen oplossen denk ik, daar niet van.


Zelf ook nog even een irritatiemoment. Mijn mail adres word gebruikt om op amerikaanse sites te registreren. Kreeg zojuist 13 mailtjes van verschillende bedrijven met Welkom Nathan Meffert. Tussen de mailtjes door vervolgens berichten dat ik vouchers, credits etc kan innen om een start te maken met wat de fuck dat bedrijf ook doet. Walmart, gezondheidssites, verzekeringen en creditcard bedrijven in dit geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2022 14:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat achtergrond info over de schaalvergroting in de veehouderij.

https://twitter.com/JoksJanssen/status/ ... 5803513856

Nuracore schreef:

Chantage is echt een groot woord. De keuze is het aanbod accepteren en zoals gezegd dat jij je bedrijf kan houden of faillisement en alsnog in de schulde zitten (persoonlijke schulden). Dat de overheid vervolgens wetgevingen aanpast kan de Rabobank ook niets tegendoen. Zij zijn in dit geval slechts de bemiddelaar


Een flink deel van de investeringen waar de boeren nu mee zitten zijn gedaan sinds het opheffen van de melkquotum. Oa de Rabobank en de melkverwerkende industrie (Campina, A-ware) hebben boeren toen flink aangespoort om te investeren in schaalvergroting. Je kon bij de Rabobank ook geen geld krijgen voor het aanpassen van je stal; er moest meteen een nieuwe worden gezet. Wat kreeg je toen; melkprijs kelderde. Vond Campina enz fantastisch want die exporteren heel graag goedkoop naar het buitenland. Toen kwam de fosfaatregeling, en moesten boeren rechten om koeien te houden kopen. Dit was weer een aanslag op de portefeuille van de boeren, waarvan veel hun stal niet vol konden krijgen om rendabel te boeren omdat ze niet genoeg fosfaatrechten hadden.

Ben veel bij melkveehouders op de koffie geweest voor mijn werk. Ik snap het venijn wel als ik aanhoor hoe ze als speelbal worden gebruikt door verschillende partijen. Ik vind het prima dat boeren protesteren tegen het beleid. Onlangs een presentatie bijgewoond van stikstof professor Wim de Vries en zelfs hij zei dat LNV er een potje van maakt. Echter lijken de protesten nu vooral gedreven door het ontkennen van het stikstofprobleem. Van daaruit vind ik de protesten niet terecht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2022 15:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Oplossing ligt zoals altijd in het midden (dat het om moet naar bio boerderijen en daar moet de overheid in steunen). De overheid heeft hier even veel schuld als de boeren die niet willen meewerken aan een oplossing.


Biologisch wordt al snel veel te rooskleurig weggezet. Kunstmest blijft oa hard nodig, vooral globaal. Zie bijvoorbeeld hier in het AD (Pieter de Wolf is een collega van me).

https://www.ad.nl/economie/liever-geen- ... ~a0c1d51b/

Broken Balance schreef:
Daar moet de overheid inspringen, maak biologische producten goedkoper, subsidieer omzetten, of minder btw er over bijvoorbeeld. Dat hadden ze 8 jaar terug bij de opzetting van de wet al aan moeten denken. Zoals gezegd, beide partijen zijn schuldig.


Een groot probleem voor de overstap naar biologisch is dat er geen markt voor is. De EU streeft naar 25% van de boeren biologisch, maar dan concurreren ze elkaar de pan uit. Overheidssubsidies zijn inderdaad een logische stap, maar zoals ik zei; biologisch is niet per se de beste vorm van landbouw. Veel mensen hebben het gevoel dat biologische landbouw inherent goed is omdat het geen gebruik maakt van kunstmatige meststoffen of gewasbeschermingsmiddelen, maar dat is sentimenteel geneuzel. Daarnaast is biologisch niet altijd praktisch. De meeste biologische bedrijven zitten bijvoorbeeld op de kleigrond in / rond Flevoland. Daar heb je veel minder onkruiddruk. Op de zandgronden raakt alles snel overwoekert en heb je veel meer arbeid nodig om dit te behelpen. Probleem daarbij is dat die seizoensarbeiders die dat normaal doen steeds meer wegblijven (ook in Oost-Europa gaat het steeds beter en degene die nog komen werken zijn steeds vaker aan lager wal geraakte dronkelui). Bevordert wel weer robotisering.

Broken Balance schreef:
Het probleem is ook niet het stikstof. Maar de stoffen die worden gemaakt wanneer mest en ammoniak worden gemaakt door dieren die vooral worden vetgemest voor massaslachting of massaproductie van dingen als zuivelproducten. Dat soort voer e.d. wat ze krijgen in combinatie met hun hoksituatie zorgt voor die enorme uitstoot.


Het probleem is een overmaat aan reactieve stikstof in de leefomgeving. Daarachter zit het probleem dat onze intensieve veehouderij enorm veel stikstof in de vorm van eiwitrijk krachtvoer uit het buitenland importeert (soja etc) omdat dat de groei van die dieren flink bevordert. Dat voer wordt uitgescheden door vee en reageert tot ammoniak, een van de reactieve stikstof verbindingen. Dit heeft zich decennia lang opgestapeld in ons bodems en geleid tot een onwenselijke kwaliteit van gewenste natuurlijke leefomgevingen.
Het duurt heel lang voordat bodems hier van herstellen en in die tussentijd is ieder beetje stikstof weer olie op het vuur; daarom zijn de gestelde depositie waardes ook zo laag.

Broken Balance schreef:
Maar goed, 9/10 mensen in de overheid en die staan te protesteren weten dat niet eens, want wanneer zijn we wel eens goed geinformeerd.


Helaas heeft bijvoorbeeld LNV ook maar weinig praktische expertise.

Broken Balance schreef:
Het simpelweg je veestapel natuurlijk laten eten, grazen, rondlopen e.d. heeft al een aanzienlijk effect op vermindering van de uitstoot. Maar ja, dat brengt natuurlijk minder geld in het laatje bij de grote bedrijven en bij de boeren die alleen in massa verkopen.


Als je je vee kan voeren van je land en de mest terug op het land verwerkt dan heb je een lokale kringloop; je kan dan ruwweg stellen dat er geen verlies of accumulatie is. Dit is landgebonden veehouderij. Dieren groeien echter niet snel genoeg van ons lokaal geteeld voer dus wordt er eiwitrijk krachtvoer uit het buitenland geïmporteert waardoor er extra stikstof in onze leefomgeving accumuleert.

Maar we voeren ook nutriënten weg doordat we producten van akkers of dieren verwerken tot voedsel. Deze nutriënten verdwijnen grotendeels in het riool. Een sleutelpunt voor ciruclaire landbouw is om humane mest terug op het land te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2022 07:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mandy op de tomorrowland mainstage.
Wat doet die daar? Met een Belgisch paspoort en een set tieten zwaaien? Verder is er toch geen enkel argument om die daar neer te zetten :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2022 08:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Mandy op de tomorrowland mainstage.
Wat doet die daar? Met een Belgisch paspoort en een set tieten zwaaien? Verder is er toch geen enkel argument om die daar neer te zetten :sick:


Pfff kalm, die heeft gewoon even op het podium een collabje of remixje gedraaid van die gasten, waar maak je je in godsnaam druk om :lol:
Vorige  1 ... 1263, 1264, 1265, 1266, 1267, 1268, 1269 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic