Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1231, 1232, 1233, 1234, 1235, 1236, 1237 ... 1301  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 10:11 

Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
Voor mij was het Radical

Same, zag m op youtube voorbijkomen
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 22:54 

Hardtraxx Veteran

brb, ik ga even bovenstaande post ontcijferen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 23:22 

Hardtraxx Veteran

Remi schreef:
brb, ik ga even bovenstaande post ontcijferen.

Laat mij even weten als je de code hebt gekraakt. Volgens mij probeerde hij met ons te communiceren
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 23:23 

Hardtraxx Veteran

Mond. Spraak. Arm.
Beroertealarm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 09:19 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het ook wel termen die je zou moeten kennen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 09:27 

Hardtraxx Beheerder

Helemaal mee eens wel. Word er zelf ook niet goed van. D-Block & S-te-Fan (+ Isaac) spannen wel de kroon wat dat betreft...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 09:30 

Hardtraxx Veteran

Jeffrey2107 schreef:
hoe idioot hard sommige hardstyle tracks gemasterd zijn. 0 dynamic range en de tracks zijn hoofdpijnopwekkend.
ik zit niet te wachten op een distortende muur van geluid die overal ongeveer even hard klinkt.

ik wil graag hardstyle met dynamic range maar helaas zijn een hoop artiesten nog erg loudness war achtig luider=beter aan het produceren

Jeffrey bedoelt hier dat hij er van baalt dat tracks erg luid klinken allemaal. De zogenaamde 'Loudness war' (google maar eens, interessante materie).

Tegenwoordig hoop je als producer dat je track opgepikt wordt in de populaire afspeellijsten op spotify. Dat is de DE manier om veel streams te genereren. Het laatste wat je wil in dat geval is dat je track in de shuffle voorbij komt op de JBL Go van pietje de shirtloze rawstyle tjappie en dat je track zachter klinkt als de vorige. Zachter = minder beleving = wanne kut plaat. Producers proberen dus hun track zo hard mogelijk te laten klinken maar je begrijpt dat er dan ook geen ruimte meer over is voor een beetje nuance. Je kan niet ff in de break een beetje gas terug nemen om tijdens de climax er als een duuveltje uut't doosje uit te springen. Dat bedoelt men met Dynamic range (Dynamisch bereik, de verhouding tussen de laagste waarde en de hoogste waarde van een variabele dus in dit geval, volume)

In de praktijk ziet dat er zo uit:
Afbeelding

In het spectrum van het origineel zie je nog fijne uitschieters in volume. Dit is waarschijnlijk tijdens een moment van de track waar tot zijn recht komt. In de onderste versie is het gewoon een muur van geluid.

Persoonlijk deel ik die mening van Jeffrey dat ik het erg jammer vind dat dit nou eenmaal de trend is geworden. Voor mij in ieder geval een van de belangrijkste redenen om te beginnen met vinyl verzamelen. Voor een plaat gaat men nog écht lekker zitten en hoeft de producer(of meestal de mastering engineer maar das een ander boekwerk wat iemand anders mag doen @Lyst hou wort nou din mienjong) met niemand te concurreren. Een track die zowel op streamingsdiensten komt en op plaat heeft dan ook tegenwoordig twee verschillende masters. Eentje ' vakkundig naar de tyffus gemasterde versie voor spotify' en eentje met gewoon nog ruimte voor verschillende instrumenten en hun volumes, nuance en vooral... gevoel.

fakka met alle producers op het forum die het overduidelijk technischer kunnen uitleggen maar dit is wat het voor mij als luisteraar betekend en correct me if i'm wrong kalm aan
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 09:34 

Hardtraxx Elite

4 minuten zo hard mogelijk bovenop je vriendin knallen in hetzelfde standje, of af en toe even gas terug en wat aandacht besteden aan haar wat gevoeligere erogene zones, om daarna weer vol auf die klatsche te gaan.

Die 4 minuten mogen naar persoon geschaald worden naar realistischere tijden van ~10 seconden trouwens.

En voila. Dynamic range in zolderkamertaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 09:36 

Hardtraxx Veteran

Ramon :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Prachtige vergelijking.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 10:00 

Hardtraxx Veteran

RomanAnthony schreef:

Kijk, hier kan ik wat mee. Met name die 10 seconden komen me bekend voor. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 10:04 

Kraak... Piep...

RomanAnthony schreef:
4 minuten zo hard mogelijk bovenop je vriendin knallen in hetzelfde standje, of af en toe even gas terug en wat aandacht besteden aan haar wat gevoeligere erogene zones, om daarna weer vol auf die klatsche te gaan.

Die 4 minuten mogen naar persoon geschaald worden naar realistischere tijden van ~10 seconden trouwens.

Hahahahaa :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 10:52 

Hardtraxx Veteran

:lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 13:45 

Hardtraxx Veteran

Jeffrey2107 schreef:
zo moeilijk is het anders niet, beetje muziekkennis verwacht ik hier op ht wel en anders ga ff googelen.

Had eerder het gevoel dat je wat woorden vergat in je zinnen.

Je schrikt je altijd de tering als je Promised land in wilt mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 14:52 

Hardtraxx Elite

Zo lastig was het allemaal niet, maar zeuren is hip
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 19:34 

Hardtraxx Veteran

Jordi schreef:
Jeffrey2107 schreef:
hoe idioot hard sommige hardstyle tracks gemasterd zijn. 0 dynamic range en de tracks zijn hoofdpijnopwekkend.
ik zit niet te wachten op een distortende muur van geluid die overal ongeveer even hard klinkt.

ik wil graag hardstyle met dynamic range maar helaas zijn een hoop artiesten nog erg loudness war achtig luider=beter aan het produceren

Jeffrey bedoelt hier dat hij er van baalt dat tracks erg luid klinken allemaal. De zogenaamde 'Loudness war' (google maar eens, interessante materie).

Tegenwoordig hoop je als producer dat je track opgepikt wordt in de populaire afspeellijsten op spotify. Dat is de DE manier om veel streams te genereren. Het laatste wat je wil in dat geval is dat je track in de shuffle voorbij komt op de JBL Go van pietje de shirtloze rawstyle tjappie en dat je track zachter klinkt als de vorige. Zachter = minder beleving = wanne kut plaat. Producers proberen dus hun track zo hard mogelijk te laten klinken maar je begrijpt dat er dan ook geen ruimte meer over is voor een beetje nuance. Je kan niet ff in de break een beetje gas terug nemen om tijdens de climax er als een duuveltje uut't doosje uit te springen. Dat bedoelt men met Dynamic range (Dynamisch bereik, de verhouding tussen de laagste waarde en de hoogste waarde van een variabele dus in dit geval, volume)

In de praktijk ziet dat er zo uit:
Afbeelding

In het spectrum van het origineel zie je nog fijne uitschieters in volume. Dit is waarschijnlijk tijdens een moment van de track waar tot zijn recht komt. In de onderste versie is het gewoon een muur van geluid.

Persoonlijk deel ik die mening van Jeffrey dat ik het erg jammer vind dat dit nou eenmaal de trend is geworden. Voor mij in ieder geval een van de belangrijkste redenen om te beginnen met vinyl verzamelen. Voor een plaat gaat men nog écht lekker zitten en hoeft de producer(of meestal de mastering engineer maar das een ander boekwerk wat iemand anders mag doen @Lyst hou wort nou din mienjong) met niemand te concurreren. Een track die zowel op streamingsdiensten komt en op plaat heeft dan ook tegenwoordig twee verschillende masters. Eentje ' vakkundig naar de tyffus gemasterde versie voor spotify' en eentje met gewoon nog ruimte voor verschillende instrumenten en hun volumes, nuance en vooral... gevoel.

fakka met alle producers op het forum die het overduidelijk technischer kunnen uitleggen maar dit is wat het voor mij als luisteraar betekend en correct me if i'm wrong kalm aan

Dit is dus niet echt meer van toepassing op streamingsplatforms. Daar wordt het door het algoritme ongeveer naar dezelfde luidheid getrokken (https://www.loudnesspenalty.com). Waar je naar referereert is vooral van toepassing op het CD tijdperk.

Jay Reeve is een artiest die er voor kiest om zijn tracks minder luid te masteren (-6dB LUFS). DBSTF doen het dan weer kneiterhard (-3dB LUFS) (Keltek 'klaagde' er nog over in de betreffende Open Your Mind episode). Ik denk dat bepaalde artiesten het een onderdeel van hun sound vinden. Als DJ zal je daarmee nog wel moeten corrigeren voor verschillen in luidheid tussen tracks.

Het is denk ik een reden waarom oudere platen (vooral vinyl tijdperk) meer bass lijken te hebben. Een groter gedeelte van de bruikbare bandbreedte werd gevuld door bass en daardoor is er minder ruimte is voor andere geluiden. Wil je meer luidheid dan moet je inleveren op bass. Dat merk je wel bij bijvoorbeeld Radical platen.

Citaat:
Een track die zowel op streamingsdiensten komt en op plaat heeft dan ook tegenwoordig twee verschillende masters. Eentje ' vakkundig naar de tyffus gemasterde versie voor spotify' en eentje met gewoon nog ruimte voor verschillende instrumenten en hun volumes, nuance en vooral... gevoel.

Dit gebeurde tot een paar jaar terug nog wel, maar ondertussen vinden veel producers / mastering engineers het niet meer noodzakelijk ofzo omdat de 'algoritmes zijn verandert'. Je merkt het goed als je bijvoorbeeld de waveform van de DJ versies en de album versies van Showtek - Analogue Players in a Digital World vergelijkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2021 14:34 

Hardtraxx Veteran

Jeffrey2107 schreef:
het is zo jammer dat die artiesten dit doen. het maakt de tracks luisteren gewoon vervelend, ik krijg bijvoorbeeld
als je naar oudere tracks kijkt zie je dat die vaak een dr value van rond de 6 hebben, terwijl nieuwe vaak niet boven de 3 uitkomen en toch vaan 1 scoren. daarbij is 6 al slecht maar light misschien aan wat voor soort muziek hardstyle is.

en ja ik weet de DR value is niet perfect. en als je dit meet doe dit ook niet met MP3 of vinyl rips want beide zijn lossy (ja ook vinyl) en de artifacts zorgen voor een niet realistische DR waarde.

https://alive-at-night.com/tips-n-trick ... ure-noize/

Phuture Noize schreef:
I hear a lot of music production hipsters all like “Make sure that you pay attention to your dynamics in your sounds!” and I’m all like “Why the fuck”?!
Guys, we are making hardstyle with the main purpose to melt faces and one of the things that melt faces is extremely loud mixes. So one of the most important tips that I can give to you is to use compression as much as possible. Make everything sound punchy and crispy so that it has the ability to slam in your face when showcased live. Don’t overdo this though, it will result in a really muddy and overcompressed mix . It will take quite a while to get the right balance in this, however it’s really worth in taking your time and energy to get this right.

:P

Jeffrey2107 schreef:
ik zou het fijn vinden als een hardstyle producer eens een track met een 10+ waarde uitbrengt. ik heb een aantal tracks van band die 12-13 zijn en die luisteren heel fijn en klinken zo veel beter dan de meeste muziek (en dat los van smaak).

Ik betwijfel het ofdat dat helpt aangezien de luidheid van hardstyle een resultaat is van het sounddesign. In een orchestreal break ofzo zou het wel leuk zijn en wordt er ook wel wat rekening mee gehouden denk ik maar zodra er een volle lead en daarna een kick in komt heeft dat helemaal geen zin meer.

Citaat:
je hoort ook vaak gewoon de tracks distorten omdat ze zo luid zijn gemasterd als je op wat betere hardware luistert.

Dat kan ook te maken hebben met de 'true peaks'. Een term die een fenomeen omschrijft wat opspeelt als je van het digital domein naar het analoge domein gaat. Doordat muziek wordt opgeslagen in samples ipv 'echte' curves kan je zo een distortion effect krijgen bij die vertaalslag. FF googlen dan vind je er wel wat over.

Jeffrey2107 schreef:
DBSTF doen het juist andersom, de dynamischere versie komt op spotify en de naar de tyfus gemasterede word uitgebracht als download (en die draaien zij zelf). daarbij zullen beiden nog steeds ondynamische tyfusherrie zijn, de ene is alleen erger dan de andere.

dit omdat de streamingsdiensten altijd het volume omlaag trekken en dan klint zon naar de tyfus gemasterede versie helemaal kut.

Ik heb het zelf even gecheckt en er is geen verschil in luidheid tussen de radio edit en de extended versie die ik gedownload heb van World Renowned.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2021 14:50 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:

https://alive-at-night.com/tips-n-trick ... ure-noize/

Phuture Noize schreef:
I hear a lot of music production hipsters all like “Make sure that you pay attention to your dynamics in your sounds!” and I’m all like “Why the fuck”?!
Guys, we are making hardstyle with the main purpose to melt faces and one of the things that melt faces is extremely loud mixes. So one of the most important tips that I can give to you is to use compression as much as possible. Make everything sound punchy and crispy so that it has the ability to slam in your face when showcased live. Don’t overdo this though, it will result in a really muddy and overcompressed mix . It will take quite a while to get the right balance in this, however it’s really worth in taking your time and energy to get this right.

Das dezelfde DJ die zegt dat mensen niks om een mix geven maar dat ze liever naar push play sets luisteren.
Soms staan producers/DJ's behoorlijk van het publiek af voor m'n gevoel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2021 15:06 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Das dezelfde DJ die zegt dat mensen niks om een mix geven maar dat ze liever naar push play sets luisteren.
Soms staan producers/DJ's behoorlijk van het publiek af voor m'n gevoel.

Is een andere discussie, maar ik vind hem daar gewoon gelijk in hebben. In de hedendaagse hardstyle althans.

Maar die filosofie van hem in dat artikel is voor veel hardstyle artiesten gemeengoed denk ik. Ook buiten de hardstyle zie je het (check zelf graag streams van DnB producers).
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2021 15:16 

Hardtraxx Veteran

Jeffrey2107 schreef:

Waar komen beide files vandaan? als ze van hardstyle.com ofzo afkomen klan eht kloppen dat er geen verschil in zit omdat beide tracks de "downloadmaster" zijn. wat we eigenlijk zouden moeten hebben is de master die naar de streamingservices gaat. daarmee zouden we kunnen vergelijken.

Nouja ik laat zelf ook een radio edit en dj edit van mijn platen masteren met als enige verschil dat de dj versie een DJ intro heeft en de radio edit niet. Voor de rest is er 0 verschil tussen de radio edit en DJ edit. De radio edit gaat naar de streaming services. Ik ga er van uit dat dat bij veel artiesten zo gaat.

Citaat:

als er producers meelezen, doe dit alsjebllieft niet. compresion is juist niet goed.

Bullshit :P. Compressie is een essentieel proces. Je kan zelfs méér dynamic range krijgen door gebruik van compressie (transient shaping; attack wat omhoog schroeven, threshold goed omlaag en de ratio omhoog, beetje spelen met de release...).

Even dit checken;

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2021 15:45 

Hardtraxx Veteran

Jeffrey2107 schreef:
dat is ook zeker mogelijk. ik denk wel dat dit probleem veel minder erg wordt als ze niet zo hard masteren zodat die peaks veel meer de ruimte krijgen.

Eigenlijk zou je dan gewoon een paar dB over moeten laten tussen de pieken en de 0 dB. Vgm doen streamingservices dat wel met hun algoritmes. Ofzoiets...

Jeffrey2107 schreef:
Waar komen beide files vandaan? als ze van hardstyle.com ofzo afkomen klan eht kloppen dat er geen verschil in zit omdat beide tracks de "downloadmaster" zijn. wat we eigenlijk zouden moeten hebben is de master die naar de streamingservices gaat. daarmee zouden we kunnen vergelijken.

dit maakt eigenlijk niet uit want uiteindelijk is dit niet heel relevant voor het uiteindelijke probleem maar het zou wel interessant zijn.

Zou goed kunnen dat ze daar vandaan komen :whistle:

Citaat:
uit dat artikel. dit is precies wat je dus niet wil doen als je een dynamische track wilt hebben. ik snap wel dat PN tracks zo brak gemasterd klinken. dit is typisch loudness wars onzin.

als er producers meelezen, doe dit alsjeblieft niet. PN maakt nu juist slecht klinkende herrie, muziekaal is het goed maar het klinkt gewoon niet. dit soort muziek maakte je veel sneller moe en kan echt tot hoofdpijn leiden.

Ik denk dat je hem eerder afrekend op zijn voorkeur qua sound design dan op dynamics. PN heeft vaker laten doorschijnen dat hij gewoon een ander sounddesign nastreeft dan de rest van de scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2021 15:51 

Hardtraxx Veteran

Jeffrey2107 schreef:
als ik die video kijk zie ik niet echt bewijs voor je argument. ik vind wel dat je zo min mogelijk compression in je muziek moet gebruiken dus misschien is dit daardoor. hij laat hier vooral zien hoe je alles als "dance music" kan laten klinken, wat kapot gecompresd en niet-dynamisch is.

Hoezo moet ik een bewijs voor mijn argument presenteren dan? Bovendien, een groot deel hier van is smaak, en daarin ben jij de afvallige tov het gangbare in deze discussie heb ik zo het idee.

Verder zijn er verschillende soorten compressie en verschillende soorten dynamics (zoals Fox Stevenson in de video behandelt). Een hele populaire (multiband) compressor achtige plugin in hardstyle-land is OTT, en veel (hardstyle) artiesten spammen heel hun projecten vol met deze tool. Voor als je nog honger hebt, worden wat leuke dingen mbt compressie behandelt ;);

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2021 16:15 

Hardtraxx Veteran

Jeffrey2107 schreef:
doe dit heel erg en je krijgt een typische loudness war track. dus nee ik vind nog steeds niet dat compressie essentieel is. ik zie hier alleen maar argumenten tegen compressie.

Dan ben je weinig ervaren als DJ / producer in elektronische dansvloermuziek land :P. Veel van waar jij tegen bent bestaat om praktische redenen, maar ook omdat veel mensen het goed vinden klinken natuurlijk.

Uit jouw retoriek merk ik tevens dat je niet echt heel erg goed weet waar je het over hebt... meer compressie staat namelijk echt niet meteen gelijk aan minder dynamic range. Ik denk dat je vooral doelt op limiten, wat dan een vorm van compressie is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2021 19:59 

Hardtraxx Veteran

Weer de 5e of 6e keer in een week tijd dat ik doorweekt thuiskom. Het kan echt niet gewoon fucking 5 dagen achter elkaar fatsoenlijk weer zijn he :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2021 21:09 

Hardtraxx Veteran

Nee inderdaad kut rutte en de jonge
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2021 21:24 

Hardtraxx Veteran

:huh:
Vorige  1 ... 1231, 1232, 1233, 1234, 1235, 1236, 1237 ... 1301  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic