Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2557, 2558, 2559, 2560, 2561, 2562, 2563 ... 2574  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2019 13:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Dat komt toch niet overeen met wat jij zegt xd maarja, idd te lange discussie

Wordt er nog gek gedaan dit weekend?


Uiteraard, even idioot doen op Supersized :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2019 16:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Volgens de volkskrant:
Citaat:
WAT STAAT ER IN DE NIEUWE KLIMAATWET?
- 95 procent minder broeikasgasuitstoot in 2050 (ten opzichte van 1990)
- Streven naar 49 procent reductie van broeikasgasuitstoot in 2030
- 100 procent CO2-neutrale energie in 2050
- Doelen in klimaatwet zijn niet 'extern afdwingbaar’ bij de rechter.
- Eens in de vijf jaar moet kabinet met een Klimaatplan komen met belangrijkste maatregelen.
- Klimaatdag op vierde donderdag van oktober - een soort Prinsjesdag voor het milieu.
- Raad van State geeft onafhankelijk oordeel over klimaatbeleid van kabinet.
- Op Klimaatdag presenteert het Planbureau voor de Leefomgeving de Klimaat- en Energieverkenning (KEV), zoals Centraal Planbureau (CPB) de Macro Economische Verkenning (MEV) publiceert op Prinsjesdag.


Persoonlijk sta ik hier ook achter, ik denk dat dit in het begin wel geld gaat kosten, maar ook veel werkgelegenheid en kennis kan opleveren. Maar goed, lange discussie nu :P.


Het klimaat akkoord is met oog op het reduceren van de uitstoot om gevaarlijke klimaatverandering tegen te gaan een achterlijk stuk schijnpolitiek. Dit gaat nooit lukken en als we in de buurt komen van de doelen dan is Nederland op papier het carbon-neutral walhalla en is de rest van de wereld nog geen meter opgeschoten. Je gaat het klimaat probleem niet nationaal oplossen en op geopolitiek niveau krijg je nooit een effectieve aanpak georganiseerd omdat de hele wereld zich liever de illusie voorhoudt dat alles moet wijken voor het in stand houden van economische groei. Bovendien verwelkomen bepaalde landen simpelweg de opwarming. Rusland vind het bijvoorbeeld prachtig.

Een koolstof neutraal Nederland ga je alleen bereiken met kernenergie. Als er niet nu met de ontwikkeling en bouw van die dingen wordt gestart kan je dat item maar meteen van het klimaat akkoord schrappen. Geld kan veel beter gaan naar adaptatie. Door drogere zomers zakt West-Nederland met centimeters per jaar en dreigt ons hele cultuurhistorisch erfgoed ernstige schade op te lopen of verloren te gaan. Gewassen groeien steeds minder goed in de kustgebieden door verziliting van grondwater, wat alleen maar erger wordt. Stortbuien zetten huizen onder water en vormen een bedreiging voor de volksgezondheid als ze rioleringen laten overlopen. Verzekeringen gaan steeds moeilijker doen bij schade bij droogte of intensieve regen / hagelbuien. Het zakken van het land en het stijgen van de zeespiegel tast bovendien mogelijk het vestigingsklimaat van (West-)Nederland aan als verzekeringen moeilijk gaan doen. Daarnaast wordt er nooit echt gepraat over het effect van de toenemende aantal warme dagen en hitte die gaat komen op de gezondheid. Ik sprak afgelopen jaar een ambtenaar van Eindhoven die vertelde: "we focussen zoveel op water management, maar sinds 1953 is er niemand meer slachtoffer geworden van overstromingen terwijl op warme dagen mensen uit risico groepen als musjes neervallen".

Wat we ook doen, die opwarming komt eraan. Over het meest wenselijke (en neutrale) klimaat scenario, RCP2.6, wordt al niet eens meer gesproken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2019 16:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Spobbertiet schreef:
Als je een beetje de debatten kijkt geven ze aan dat er zeker klimaatverandering is, echter is de invloed van de mens nog niet wetenschappelijk genoeg bewezen. Daarnaast zijn ze ook voor het isoleren e.d. van huizen, tot op zekere, (efficiënte) hoogte, etc..

Daarnaast willen ze een gedoogd immigratiebeleid, wat iets anders is dan anti immigranten.

Waar het op neer komt is dat Fvd ( en ook andere partijen maar vooral Fvd) of helemaal rechts worden neergezet of helemaal links, terwijl er ook tussenoplossingen zijn. Het jammer is, is dat Fvd anti EU is...


En dit is dus juist de laatste jaren wetenschappelijk bewezen door tig onafhankelijke onderzoekers. Het wordt door landen erkent als feit, het ontkennen er van wordt door hoogstaande instanties keihard afgekeurd, zo hoogstaand is dat onderzoek met zo veel bewijs. En nog ontkennen? Straks gaan ze net als in de VS "wetenschappers" inhuren voor valse studies om het tegendeel te bewijzen (ja er is gedocumenteerd bewijs van dat dit gebeurde).


De invloed van de mens is gewoon wetenschappelijk bewezen. Er wordt echter door bepaalde belangengroepen al decennia lang geïnvesteerd om twijfel te zaaien. Initieel zat hier het instituut achter welke werd ingeschakeld door de tabaksindustrie om twijfel te scheppen over het (tevens vastgestelde feit) dat roken ongezond is. Het effect van CO2 is al sinds de 19e eeuw bekend. Ironisch gezien kwamen wetenschappers van energiebedrijven in de jaren 80 / 90 als eerste met de gevaren die CO2 met zich meebrengt, maar zij werden genegeerd door de aandeelhouders.


Broken Balance schreef:
Het is wetenschappelijk, meteorologisch en zichtbaar bewezen dat de aarde normaliter ook periodes heeft waar het opwarmt en afkoelt, maar dat deze opwarming sinds de industriële revolutie buiten de gemiddelde schommeling zit is eveneens op de zelfde manieren te bewijzen.


Deze bevindingen komen voornamelijk uit de geologie, het domein van Khadber. De grootste factor voor de temperatuur op aarde zijn de Milankovich cyclussen. Interessant is dat veel sceptici zich beroepen op de geologie die beschrijft dat inderdaad de temperatuur op aarde onderhevig is aan natuurlijk cylcussen, maar beseffen zich daarbij niet dat momenteel een fundamenteel andere situatie voordoet waar de geologie geen vat op heeft.

Spobbertiet schreef:
Tja als ik dingen lees als "het IPCC stelt dit" dan kan je je afvragen hoeveel er daadwerkelijk van waar is (klimaatlobby enzo).


Het enige product van het IPCC wat daadwerkelijk onder politieke invloed valt is de Summary for Policymakers, wat tevens het meest toegankelijk document is van alle IPCC pubicaties (want niemand leest alle 6000 pagina's). Bij het schrijven hiervan worden vertegenwoordigers van alle VN landen betrokken. Er wordt doorgaans een midweek voor uitgetrokken maar bij het vorige rapport waren ze op dag 5 nog maar op 40% omdat iedereen maar zat te bullshitten om het zijn / haar land zo goed mogelijk af te laten komen. Bovendien maken veel vertegenwoordigers consessies omdat ze verplicht zijn rekening te houden met belangen van hun land ten op zichte van andere landen. Als Saudi-Arabië bijvoorbeeld een grafiek niet in de summary wilt terug zien omdat het hen slecht weg zet en jouw land is afhankelijk van olie uit Saudi-Arabië dan denk je wel 2x na om hierop in te gaan omdat het grote gevolgen kan hebben voor je land. Het is een vies spelletje.

Dat het klimaat akkoord de belasting betaler 1000 miljard moet kosten is ook onzin. Oa het inverdien effect wordt genegeerd. Verder de dingen die BB zegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2019 17:52 
 
Hardtraxxer

Mijn leven heeft zo moeten lopen dat ik niet meer in de gelegenheid word gesteld om toevallig 2:17 op mijn wekker te zien staan. Dat komt omdat ik niet meer zoveel 's nachts leef en blijkbaar niet wakker word op dat tijdstip, waardoor het niet meer voorkomt dat ik aan het nummer 2.17 van Solutio & the I's moet denken wanneer ik 's nachts met dat tijdstip geconfronteerd zou worden. Eerst gebeurde dat namelijk wel best vaak. Wat een toeval allemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2019 01:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

He wat :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2019 10:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:/
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2019 14:59 
 
Hardtraxxer

Dit doet jullie zeker denken aan die Spoontech fan die iets met getallen en zelfverzonnen conspiracy theorieën had? Nou zo ver ben ik (nog) niet xd, gelukkig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2019 15:43 
 
Hardtraxx Veteran

Banaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2019 17:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Melanoisia schreef:
Dit doet jullie zeker denken aan die Spoontech fan die iets met getallen en zelfverzonnen conspiracy theorieën had? Nou zo ver ben ik (nog) niet xd, gelukkig.

Pfoeh, gelukkig ja! xdxd
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2019 21:02 
 
Hardtraxxer

Helicaze schreef:
Pfoeh, gelukkig ja! xdxd

Hij had een serieuze psychose hoor. Sommigen hier dachten nog dat hij een trol was. Zou wel willen weten hoe het nu met hem gaat en als hij uit de psychose is: hoe hij er op terugkijkt. En dan hebben we het over Nobodygod38.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2019 23:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Melanoisia schreef:
Mijn leven heeft zo moeten lopen dat ik niet meer in de gelegenheid word gesteld om toevallig 2:17 op mijn wekker te zien staan. Dat komt omdat ik niet meer zoveel 's nachts leef en blijkbaar niet wakker word op dat tijdstip, waardoor het niet meer voorkomt dat ik aan het nummer 2.17 van Solutio & the I's moet denken wanneer ik 's nachts met dat tijdstip geconfronteerd zou worden. Eerst gebeurde dat namelijk wel best vaak. Wat een toeval allemaal.


Doe je toch iets fout, 2.17 in deze context is namelijk geen tijdstip maar een tijdsduur :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2019 23:26 
 
Hardtraxxer

Steffnov schreef:
Doe je toch iets fout, 2.17 in deze context is namelijk geen tijdstip maar een tijdsduur :P

Haha, klopt. 2m17s.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2019 10:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De laatste tijd is er qua schrijfstijl van Absolutely Fresh evenementen wat veranderd op de socials.. Ik ben geen marketeer maar ik vind dit zo enorm cringe om te lezen :x Of is dit hoe je "onze" doelgroep aanspreekt tegenwoordig?

Citaat:

HARDFEST

Pôôôhh… wat gingen jullie verschrikkelijk hard afgelopen zaterdag! Tot in de laatste uurtjes stampten jullie als koningen de benen onder jullie lijven vandaan... Dompel jezelf nog een keer onder in het oranje geweld met alle foto’s van HARDFEST 2019! May we meet again @ HARDFEST 2020.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2019 10:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja dat krijg je als er nieuwe personen op functies komen, die kijken er anders tegenaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2019 13:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DonnyD schreef:
De laatste tijd is er qua schrijfstijl van Absolutely Fresh evenementen wat veranderd op de socials.. Ik ben geen marketeer maar ik vind dit zo enorm cringe om te lezen :x Of is dit hoe je "onze" doelgroep aanspreekt tegenwoordig?

Citaat:

HARDFEST

Pôôôhh… wat gingen jullie verschrikkelijk hard afgelopen zaterdag! Tot in de laatste uurtjes stampten jullie als koningen de benen onder jullie lijven vandaan... Dompel jezelf nog een keer onder in het oranje geweld met alle foto’s van HARDFEST 2019! May we meet again @ HARDFEST 2020.


Haha ik dacht precies hetzelfde, krijg daar echt jeuk van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2019 15:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Haha ik dacht precies hetzelfde, krijg daar echt jeuk van.


Check deze ook :lol:

Citaat:
Oef! Dit is hoe we #koningsdag vieren! Snoeihard! Onze traditie, als een reünie van vrienden die elkaar al jaren lijken te kennen. De laatste uurtjes gaan in...


Citaat:
HARDFEST is aan! De eerst sets zitten er op, maar wat gaan jullie al verschrikkelijk hard! Gas op die zooi! Met wie kom jij nog een partij gruwelijke kicks pakken op HARDFEST?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2019 17:00 
 
Hardtraxx Veteran

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2019 17:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

DonnyD schreef:
Rickzel schreef:
Haha ik dacht precies hetzelfde, krijg daar echt jeuk van.


Check deze ook :lol:

Citaat:
Oef! Dit is hoe we #koningsdag vieren! Snoeihard! Onze traditie, als een reünie van vrienden die elkaar al jaren lijken te kennen. De laatste uurtjes gaan in...


Citaat:
HARDFEST is aan! De eerst sets zitten er op, maar wat gaan jullie al verschrikkelijk hard! Gas op die zooi! Met wie kom jij nog een partij gruwelijke kicks pakken op HARDFEST?


Schaamteloos dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2019 21:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Flink wat reeverb er op en je hebt jezelf een kermis.

We gaan Harder-der-der
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2019 08:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ze hadden die kale 'tweelings' gewoon dingen moeten laten inspreken. :lol: "Haardfeest gaat rauw met beste haardstijl die, zeg ik eerlijk, er is!"
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2019 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Ze hadden die kale 'tweelings' gewoon dingen moeten laten inspreken. :lol: "Haardfeest gaat rauw met beste haardstijl die, zeg ik eerlijk, er is!"


Haha die tweelings, wat een toppers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2019 13:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Blij om te zien dat ik niet de enige ben die zich hier echt enorm aan stoorde
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2019 00:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Ze hadden die kale 'tweelings' gewoon dingen moeten laten inspreken. :lol: "Haardfeest gaat rauw met beste haardstijl die, zeg ik eerlijk, er is!"

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2019 10:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Ze hadden die kale 'tweelings' gewoon dingen moeten laten inspreken. :lol: "Haardfeest gaat rauw met beste haardstijl die, zeg ik eerlijk, er is!"


Jaa heerlijke mannetjes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2019 10:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Trrr Trrr
Vorige  1 ... 2557, 2558, 2559, 2560, 2561, 2562, 2563 ... 2574  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic