Broken Balance schreef:
Dat is het punt een beetje wat ik noem. Heb het idee dat mensen op FvD stemmen omdat ze fervent tegen de VVD e.d. zijn en het politieke systeem dat nu in gang is. Bij de verkiezingen zag je Wilders daardoor veel stemmen winnen. Het is sowieso vrij krom om anti VVD te zijn maar dan wel op een rechtse partij te stemmen.
Maar daar tegenover hebben ze inderdaad ontkenning van klimaatverandering, uit Europa willen stappen, immigratie een halt toeroepen, ontkenning van racisme/maatschappelijk verschil man en vrouw. Naast al die onzin zou ik nooit op een zelfverheerlijkend ventje als Baudet willen stemmen. Heb helaas het idee dat de helft van de kiezers geen flauw idee heeft wat dit allemaal inhoudt als dat zou gebeuren.
Vooral het anti-EU, je ziet Brexit voor je neus gebeuren en dan nog euroskeptisch stemmen.. Het is anno 2018 als feit vastgesteld, wettelijk, dat er klimaatverandering is door de mens maar nog ontkennen..
Ben iig blij dat het gros van de zetels in Groningen nog aan een kant staan (PVDA, Groenlinks en D66 en in mindere mate SP en VVD). Niet dat ik zo vervent voor de PVDA en al zeker niet voor de SP ben, maar dat heb ik liever dan van dat populistische gedoe met bovenstaande argumenten.
Het kutste is vooral met de VVD en FVD als grootste partijen in de 1e kamer kun je alle wetten qua klimaat en maatschappij (justitie, zorg, onderwijs) wel vergeten.
Eerste dikgedrukte krijgen ze toch niet voor elkaar! 2e dikgedrukte vind ik wel belangrijk maar daar kan NL natuurlijk niks in veranderen.. Als Duitsland de inwoners aanmoedigt met een beloning van € 850,- om op gas te gaan dan wil ik voor klimaatverandering niks gaan betalen hier! Is voor mij de wereld op z'n kop...

Als de VVD gewoon had aangegeven dat er geen gas meer te winnen is straks in NL i.v.m. Groningen en NL straks afhankelijk wordt van andere landen wat betreft gas, dan kwamen ze veel geloofwaardiger over.. Want ja, dat is wel hoe de vork ik de steel zit! Met dat in het achterhoofd zou je mensen er toch veel eerder toe doen zetten om van het gas af te gaan?

Mij in ieder geval wel! Niet door het sprookje "NL en het land van de klimaatverandering!"