Ik doelde ook niet specifiek op ACI toen ik het had over dat dit hun bedoeling was maar de eerdere games in het algemeen om terug naar die stijl van gameplay te gaan. Inhoudelijk zie je natuurlijk niet veel en kunnen wij alleen speculeren dus ja,
Citaat:
Het is te vroeg om te zeggen gezien het karakter, het verhaal en de missies niet bekend zijn en dit lijkt meer gewoon een showcase van hoe de game er uit ziet
De andere gelekte details vertellen meer dan de trailer:
- De kaart is ongeveer net zo groot als Parijs in Unity of Londen in Syndicate.
- De omgeving bestaat grotendeels uit de woestijn, maar er zijn nog talloze dingen om te ontdekken.
- Het spel begint in een stad, voordat Basim naar Bagdad vlucht na een mislukte overval.
- Parkour lijkt op een meer geavanceerde versie van Origins en draait op de engine van Valhalla, maar dan met iets betere animaties.
- Als we kijken naar de drukte van NPC's dan is het niet zo druk als in Unity, maar meer vergelijkbaar met Valhalla.
- Het draait qua gameplay weer meer om stealth. De gadgets zijn hierop afgesteld, zo kan je gebruik maken van werpmessen, rookbommen en pijlen. Deze gadgets ontgrendel je naarmate je in rang stijgt, net zoals dit bij de eerste Assassin's Creed het geval was door het vermoorden van doelen. Hoe hoger je ranking, hoe meer outfits en gadgets je per rang verkrijgt.
- Er zijn een viertal hoofddoelstellingen, ieder verwijzend naar elk deel van Bagdad. Het vijfde doel is uiteindelijk de hoofd Tempelier. Wie dit is, is vooralsnog een mysterie. Je zult ieder van je doelwitten moeten onderzoeken om erachter te komen wie ze zijn, waar ze zich bevinden en hoe je ze kunt doden. Dit gaat gepaard met klassieke missies als afluisteren, zakkenrollen en dingen stelen. Hoe meer je te weten komt over ieder doelwit, hoe meer moordopties je krijgt. De ontwikkelaar heeft zich hierbij laten inspireren door Hitman, waar elk doelwit ongeveer dertig manieren heeft om ze te doden.
- Er is een reputatiesysteem dat is te vergelijken met de sterren in Grand Theft Auto. In totaal zijn er drie symbolen en mogelijk is er zelfs een vierde. In eerste instantie gaat het om een oog, wat betekent dat de menigte de speler zal waarschuwen voor bewakers. Het tweede symbool is een pijl en boog, wat betekent dat er bewakers op de daken zullen zijn. De derde bestaat uit twee gekruiste zwaarden, waarbij de bewakers constant naar je op zoek zijn.
- Om van je achtervolgers af te komen hanteert de ontwikkelaar de systemen achter Assassin's Creed 2, waarbij je posters moet verwijderen of jezelf moet verstoppen.
- Er zijn facties om je te helpen, waaronder muzikanten, handelaren en huurlingen.