Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2021 16:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

JeftaElachouri schreef:
WTF-moment van het seizoen. :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2021 16:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

70-30 max z'n fout. Geen enkel moment zat hij er naast, moest gewoon rechtdoor schieten toen ie zag dat ie hem niet pakt. Maar Max is stug en denkt altijd recht te hebben op de bocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2021 16:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Afbeelding

pff
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2021 17:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1-2 was gewoon vet inderdaad, gun het ze van harte :) Ze hebben echt een goede pace kunnen houden.
Ook wel props voor Bottas trouwens om van 20 naar 4 te rijden, mooi.

Perez liet wederom zien dat hij het wel kan maar die fouten steeds verpesten het continue. Anders had hij alsnog plek 3 gehad want hij laat wel zien dat hij de pace kan volhouden en goed kan rijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2021 17:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
70-30 max z'n fout. Geen enkel moment zat hij er naast, moest gewoon rechtdoor schieten toen ie zag dat ie hem niet pakt. Maar Max is stug en denkt altijd recht te hebben op de bocht.


Om het wat te nuanceren. Het is logisch dat Max een poging wou wagen, Lewis kwam net uit de pit met dus koude banden. IMO kan het nog net als een race incident bestempeld worden. Maar het frustreert mij soms wel hoe arrogant Max is met inhalen/verdedigen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2021 17:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mja eerst geeft Hamilton de ruimte en dan besluit ie ineens om de deur dicht te gooien. Of geef 'm meteen geen ruimte, of hou die ruimte. Dit kan niet.

Vervolgens komt Max op die kerbs en dan kan ie niks meer ofc.

Ricciardo zwaar gegund :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2021 18:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

https://www.nu.nl/formule-1/6156704/dri ... monza.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2021 19:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Belachelijk.
Beide hebben schuld, want gunnen elkaar geen cm.

Maar als dan nu het oordeel is dat Max voornamelijk verantwoordelijk is, dan had Lewis ook gridstraf moeten krijgen voor Silverstone.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2021 19:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Belachelijk.
Beide hebben schuld, want gunnen elkaar geen cm.

Maar als dan nu het oordeel is dat Max voornamelijk verantwoordelijk is, dan had Lewis ook gridstraf moeten krijgen voor Silverstone.


Echter had Lewis zijn straf tijdens de race gekregen omdat hij nog aan het racen was en Max volgende race omdat hij er al uit lag. Dat die 10sec Lewis niet veel pijn deed, tja dat is zijn geluk. Want 10 sec kan net zo goed wel echt heel pijnlijk zijn. Maar dat kun je niet per persoon gaan lopen inschatten.

En niet mee eens, want Lewis had alle recht om hem af te knijpen, zoals in het oordeel van FIA staat. Max zat er niet naast. Max knijpt iedereen altijd af als hij de binnenkant heeft, zoals in ronde 1 met Lewis, waarin Lewis wel zijn inhaalpoging staakte. Nu doet Lewis het een keer en het is maar een race incident. Max Verstappen fans moeten hun oranje bril soms even afzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2021 21:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Belachelijk.
Beide hebben schuld, want gunnen elkaar geen cm.

Maar als dan nu het oordeel is dat Max voornamelijk verantwoordelijk is, dan had Lewis ook gridstraf moeten krijgen voor Silverstone.


Eerste gedeelte eens (en in dit geval iets meer Max). Maar die gridstraf is niet relevant aan Silverstone. Daarbij vloog Max er af en reed Hamilton door. Als in dit geval Hamilton er was afgevlogen en Max door kon rijden, dan had Max ook een 10 seconden penalty gekregen.

Hamilton gooide hem wel met een iets te lage snelheid voor Max en nam de bocht ook vrij ruim (in de eerste ronde konden Norris en Hamilton namelijk wel zo door de zelfde bocht). Echter denk ik niet dat Hamilton Max daar verwacht had, het was nogal een ambitieuze plek om in te halen (niet onmogelijk en er is niks met een gedurfde inhaalactie) en het is heel moeilijk om Max daar in je spiegel te zien.

Daarom stuurde Hamilton ook vroeg in denk ik, waardoor Max geen kant op kon en over die onzinnige hoge kerbs vloog. Als je iets te de schuld wilt geven zijn het namelijk die levensgevaarlijke kerbs op Monza. In 2019 vloog Peroni in F3 al met grote snelheid over zo'n ding en lanceerde zichzelf letterlijk het circuit af (bijna over de barrieres heen).



Die dingen moeten echt pleiten gaan. Als dat ding daar niet had gestaan, had Max er namelijk gewoon langs gekund. Hamilton had daar mogelijk alsnog een betere exit waardoor hij alsnog er weer voor kwam. Die chicanes zijn top, bijvoorbeeld die acties tussen Bottas en Perez. Maar ook met Leclerc en Perez vloog Perez over een deel van de bocht heen door die veel te hoge kerbs.

Bedenk je ook dat zonder de Halo er waarschijnlijk in de laatste 3 jaar Monza elk jaar een dode was gevallen (Peroni, Leclerc en Hamilton). Het is HET hoge snelheidscircuit, en dan heb je zulke Mario Kart springschansen er staan.

Beiden zaten fout op bepaalde punten, Max net iets meer omdat Hamilton wel gewoon voor lag (zelfde excuus gebruikten we ook voor Silverstone bij Max), maar imo is het een racingincident omdat de hele reden van de crash door die kerb kom. Anders was het hooguit een wheel to wheel tikje geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 10:39 
 
Hardtraxx Veteran

En de twee strafpunten dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 12:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wolff spreekt van tactische overtreding Verstappen, Hamilton is halo dankbaar https://www.nu.nl/formule-1/6156762/wol ... kbaar.html (via @NUnl)

Ik vind de uitspraak van Toto bijzonder. Dit kost gewoon klauwen aan geld en zou het een raar motief vinden van Redbul om op deze manier, met het leven van de coureurs in gevaar, tactische crashes pland. Ook Hamilton die het nog even aan dikt wat betreft onsportief gedrag van Verstappen omdat hij 'zomaar' wegliep.

Denk dat Verstappen het wel in de gaten had dat Hamilton in orde was toen Hamilton de auto nog probeerde los te wrikken. Ook bij het uitstappen kijk hij even zijn kant op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 12:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap zijn punt wel, Max kan natuurlijk net iets meer risico nemen in zo'n lage snelheid bocht, wat ik helemaal niet gek vind. Maar hij had nooit zien aankomen dat hij bovenop Lewis zou belanden, dat is gewoon dom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 12:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding

Edit: vergeten tekst bij de plaatsen. Tijd technisch komt het op de zelfde straf neer geloof ik. Verstappen komt er zelfs beter mee weg ( 3 plaatsen zijn 4 á 6 seconde?)

Ze kunnen Verstappen moeilijk gisteren de 10s geven.

Afbeelding


Overigens neemt Max wel de verantwoordelijkheid zie ik. Op zijn facebook plaatst hij:
Citaat:
Today was very unfortunate. The incident could have been avoided if I had been left enough space to make the corner. You need 2 people to make that work and I feel I was squeezed out of it. When racing each other, these things can happen, unfortunately #ItalianGP
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 14:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Las het verkeerd inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 10:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol: :lol:

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 10:55 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
:lol: :lol:



Afbeelding

En dat is nog zonder alle clashes met Massa, Alonso en Rosberg.

Vind het wel mooi dat mensen daar zo boos op worden of veel waarde aan hechten. Wat ze beiden zeggen bij dit soort crashes is niks meer dan de wedstrijdleiding/FIA bespelen of mentale spelletjes om de ander de tent uit te lokken. Het is niks anders dan janken bij de scheidsrechter in voetbal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 11:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat Lewis doet boeit mij geen ene fuck, het is voor mij geen wedstrijdje wie erger is. Ik erger me gwn aan Max zijn arrogante rijstijl soms. En het filmpje was meer grappig dan serieus bedoeld. Lachen mag ook soms.

Wat hij over de boardradio zegt boeit geen donder, dat is allemaal in the heat of the moment.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 11:20 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Ik erger me gwn aan Max zijn arrogante rijstijl soms.


Max racet hard, niet arrogant. Hoe hij bochten aanvalt is hard racen, niks meer. Zeg maar hoe F1 was voor de Hamilton dominantie. Ik vind ook dat de straf terecht is van dit weekend, was te ambitieus van Max. Maar om dit arrogant te noemen is negeren wat racen echt is. Je hoort ook steeds meer coureurs voor het pure racen zijn (mensen zoals Sainz, Gasly en Alonso).

Als al het racen zo "ja en amen" wordt als Hamilton wilt, dan kan je de sport meteen opdoeken. Ik kijk voor racen, niet om mensen snel rondjes te zien rijden en maar aan de kant te gaan voor elkaar wanneer er iemand langs moet. Zeker niet wanneer meneer nummer #1 toch nooit hoeft te vrezen voor zijn directe concurrent in het team want die wordt teruggetrokken aan het lijntje door James zodra hij in de buurt komt. Dat gejank toen ook bij Alonso in Hongarije, ver-schrikkelijk zeg. Het is knap wat hij gedaan heeft maar heb soms het idee dat mensen te veel gehecht zijn aan die tijd dat er geen ene reet gebeurt in een race, F1 in 2017 tm 2020 was namelijk niet om aan te gluren, zo saai vaak.

Crashes zijn onvermijdelijk en de FIA is daar veel te scheef in. Want ze willen meer raceactie en inhaalacties maar stellen tegelijkertijd een limiet voor het budget waarmee racen en risico's weer wordt ontmoedigt. Ik hoop echt snel dat de Hamilton dominantie generatie over is, want de nieuwe coureurs die vechten nog met elkaar voor plekken en geven prima toe hoe en wat fout zit, dat is ten minste racen, hard maar fair.

Hoe McClaren dit weekend ook te werk ging met Norris en Ricciardo, dat is hoe het moet. Geen voorkeur of laat mensen er langs. Gewoon tegen Lando zeggen, we hebben gezegd dat Ricciardo voluit moet karren, kijk maar of je sneller bent. En daarop passen ze aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 11:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is arrogant omdat het altijd om hem draait en het hele veld weet dat. De meeste rijden gewoon voorzichtiger als ze Max in hun spiegels hebben en dit bedenk ik niet, dit is wat coureurs zelf zeggen. Lewis niet want ze strijden om het kampioenschap. Dat is wat ik arrogant vind. Betekent niet dat ik het niet racen vind, maar choose your battles denk ik dan.

Ik had een racing incident gewoon terecht gevonden afgelopen weekend. Maar een verstandige en meer volwassen coureur schiet er rechtdoor of haakt af, net als Ricciardo in de sprint race deed. Nou moet ik erbij zeggen dat het in de loop der jaren wel minder is geworden met zijn rijstijl. De eerste jaren was het stuk erger. Maar soms schemert het nog wel door zoals dit weekend.

Filmpje Ricciardo:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 11:47 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Het is arrogant omdat het altijd om hem draait en het hele veld weet dat.


Enn Hamilton is dit niet want..? De man met de beste auto en een loonslaafje als teammaat en bij elke vorm van verlies van punten meteen gaat zeuren? Coureurs zijn egoïsten, iedereen wil die nummer 1 plek, als je niet als een egoist vecht voor een plek vlieg je er uit voor iemand die het wel kan. De grootste coureurs in de wereld zijn enorme arrogante egoïsten op het veld. Als je niet hard durft te racen en vecht voor elke plek en het kampioenschap, lig je er uit, en terecht. Coureurs als Kubica en Grosjean die de grootste crashes hebben gehad die gaan ook nog steeds door, want het zit in het bloed van een echte coureur om die gevaren aan te gaan. Als je oprecht jammert om elk mogelijk risico, heb je niks te zoeken in F1.

makrooy schreef:
Lewis niet want ze strijden om het kampioenschap.

Hahahaha, ja daarom gingen Norris en Leclerc meteen wijd bij Copse na de crash met Max toen Hamilton er aan kwam rijden. :lol:. Want hij was een verstandige coureur die gas los liet omdat Max daar voor zat en anders vol door de barriers in gesmeten zou worden. Kom op man.

Daarom tikte Hamilton Rosberg er af bij het gevecht om het kampioenschap of deed gevaarlijke brake-checks bij Vettel tijdens een safety car. Droom verder man, elke coureur is arrogant en zet alles op alles om te winnen, iedereen van Max tot Hamilton tot Schumacher en Senna. Elke coureur is een arrogante egoist als het er op het kampioenschap of een winst/podiumplek aankomt, Max of Hamilton zijn daar niet anders in.

Dat je het nu pas ziet is puur omdat de voorgaande jaren er amper hard is geracet. En nu is het meteen een cultuurshock voor mensen die de ballen verstand hebben van racen (van beide fanbases trouwens).

makrooy schreef:
Ik had een racing incident gewoon terecht gevonden afgelopen weekend. Maar een verstandige en meer volwassen coureur schiet er rechtdoor of haakt af, net als Ricciardo in de sprint race deed. Nou moet ik erbij zeggen dat het in de loop der jaren wel minder is geworden met zijn rijstijl. De eerste jaren was het stuk erger. Maar soms schemert het nog wel door zoals dit weekend.


Wat is je verklaring dan voor het feit dat het in bocht 1 met Hamilton en Norris wel kon? Waar Hamilton ook binnendoor ging en Norris ook gewoon een wijdere bocht nam (en Hamilton daarna weer inhaalde). Of Bottas en Perez later. Het is een racing incident omdat Max een moeilijke gevaarlijke inhaalactie deed (die minder erg zou zijn geweest zonder die sausage kerb) en Hamilton behoorlijk scherp instuurde (niet onterecht, hij lag er voor).

Met het statement van Max er over ben ik het ook niet eens, toen in het moment al. Maar dit is zoals gezegd gewoon de media/fia bespelen en een mentaal spelletje. Zoals alle coureurs doen. En dit is racen, eindelijk weer eens. Ze geven elkaar nul ruimte, zoals het hoort bij een kampioensgevecht.

Wil je weten hoe ze er beiden in staan? Ze zullen beiden hard en gevaarlijk vechten voor elke plek en elk voordeel. Dit soort acties ga je nog meer zien van beiden en dat weten ze dondersgoed. Dat is racen. Elke opmerking die je van beide hoort na de tijd is gewoon opruiing voor mentale spelletjes of een voordeel er uit trekken via de FIA. Maar dan Max aanwijzen als "de egiost" is echt heel kortzichtig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 11:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:

Enn Hamilton is dit niet want..? De man die vaak zat zijn 1e plek gekregen krijgt en bij elke vorm van verlies van punten meteen gaat zeuren? Coureurs zijn egoïsten, iedereen wil die nummer 1 plek, als je niet als een egoist vecht voor een plek vlieg je er uit voor iemand die het wel kan. De grootste coureurs in de wereld zijn enorme egoïsten op het veld. Als je niet hard durft te racen en vecht voor elke plek en het kampioenschap, lig je er uit, en terecht. Coureurs als Kubica en Grosjean die de grootste crashes hebben gehad die gaan ook nog steeds door, want het zit in het bloed van een echte coureur om die gevaren aan te gaan. Als je jammert om elk mogelijk risico, heb je niks te zoeken in F1.


Zeg ik niet. Ik heb het over Max.

Broken Balance schreef:
Hahahaha, ja daarom gingen Norris en Leclerc meteen wijd bij Copse na de crash met Max toen Hamilton er aan kwam rijden. :lol:. Daarom tikte Hamilton Rosberg er af bij het gevecht om het kampioenschap of deed gevaarlijke brake-checks bij Vettel tijdens een safety car. Droom verder man, elke coureur is arrogant en zet alles op alles om te winnen, iedereen van Max tot Hamilton tot Schumacher en Senna. Elke coureur is een arrogante egoist als het er op aankomt, Max of Hamilton is daar niet anders in. Dat je het nu pas ziet is puur omdat de voorgaande jaren er amper hard is geracet. En nu is het meteen een cultuurshock voor mensen die de ballen verstand hebben van racen (van beide fanbases trouwens).


Que? Rosberg was echt verantwoordelijk voor de meeste crashes met hun twee :P Spanje meer incident, Oostenrijk vol schuld op Rosberg. En Lewis heeft in Baku nooit een brake check gedaan. Aldus de data. En dit vind ik allemaal niet arrogant. Maar gewoon risicovol of dom. Je hoeft mij overigens echt niet te betichten van cultuurshock of geen verstand hebben ofzo. Ik kijk F1 sinds 2001 onafgebroken. Ik ben daarentegen heus niet de enige die dit over Max vindt. Zat mensen in het F1 wereldje van wie ik dit lees.

En ja, er zijn inderdaad zat andere arrogante F1 coureurs. Heb nooit gezegd dat Max de enige is. Maar zijn rijstijl is ook niet veel voorkomend ofzo.

Broken Balance schreef:

Wat is je verklaring dan voor het feit dat het in bocht 1 met Hamilton en Norris wel kon? Waar Hamilton ook binnendoor ging en Norris ook gewoon een wijdere bocht nam (en Hamilton daarna weer inhaalde). Het is een racing incident omdat Max een moeilijke gevaarlijke inhaalactie deed (die minder erg zou zijn geweest zonder die sausage kerb) en Hamilton behoorlijk scherp instuurde (niet onterecht, hij lag er voor).

Met het statement van Max er over ben ik het ook niet eens, toen in het moment al. Maar dit is zoals gezegd gewoon de media/fia bespelen en een mentaal spelletje. Zoals alle coureurs doen.


Omdat Lewis daar veel ruimte liet duh. Maar in dit geval deed hij dat niet en daar kan Max op reageren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 12:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Zeg ik niet. Ik heb het over Max.


Ja zo kan ik het ook wel, een persoon betichten van iets en de ander een handje boven het hoofd houden voor de zelfde acties.

makrooy schreef:
Que? Rosberg was echt verantwoordelijk voor de meeste crashes met hun twee :P Spanje meer incident, Oostenrijk vol schuld op Rosberg.


Spanje verdedigde Rosberg door van de racelijn af te gaan (wat mag, het is niet de brakeline en ze zaten op dat moment niet voor de bocht) waar Hamilton geen gas terug gaf en in het gras eindigde. Hamilton verdedigde namelijk in Spa 2015 op een soortgelijke manier, waarna niks gebeurde. Wat daarna gebeurde is uit zijn handen natuurlijk. Oostenrijk is wel Rosberg zijn schuld.

Maar dan hebben we nog Monaco 2014 waar hij redelijk expres voor geel zorgde zodat Nico zijn lap moest afbreken. Spa 2015 waar hij de bocht diep insneed om Rosberg af te snijden waardoor hij uiteindelijk zelf een vleugel clipte. Abu Dhabi 2016 (en vaker in 2016) waar hij hem ophield ondanks teamorders. Hij heeft vaak zak teamorders genegeerd voor zijn eigen bestwil (waar hij nu juist zeurt om teamorders naar Bottas als hij het beter doet, de ironie).


makrooy schreef:
En Lewis heeft in Baku nooit een brake check gedaan. Aldus de data.




Dan zou ik je data nog eens nakijken. Je ziet hem gewoon bij de LIVE graphic een tik op de rem geven en daarna geen gas geven terwijl de safetycar ver in de verte is. Je ziet zijn hoofd zelfs bewegen van de remactie.

makrooy schreef:
Maar zijn rijstijl is ook niet veel voorkomend ofzo.

Je bedoelt agressief rijden? Daar zijn er zat van. Perez, Stroll of Leclerc om maar een paar huidige noemen. Allemaal coureurs die meer agressie tonen in duels en meer tot de limiet pushen. Of als we even terug naar de man zelf kijken, Hamilton vs Alonso. Of de grote legendes Schumacher en Senna. Die reden beiden ook extreem agressief. Daarom hoor je mensen als Coulthard, Button, Rosberg e.d. bij analyses ook zeggen dat hij een agressieve rijstijl heeft, heeft niks met arrogantie te maken.

makrooy schreef:
Omdat Lewis daar veel ruimte liet duh. Maar in dit geval deed hij dat niet en daar kan Max op reageren.


Je vraagt Max te reageren op iets binnen een miliseconden waar normaal ruimte zou zijn. Hij had zijn auto dan compleet stil moeten zetten, en dat gaat goed bij Red Bulls (anti-stall) zoals we weten. Dit is niet arrogantie maar onmenselijk en onmogelijk om te doen :lol:. De inhaalactie was gevaarlijk, maar mogelijk, Max heeft iets meer schuld. Maar hier heeft echt niet een partij meer arrogantie dan de anderen. Beiden geven ze elkaar nul keuze/ruimte en beiden hebben geen stap terug gedaan. Maar dan is een meer arrogant want...hij doet wat F1 coureurs doen? En die andere coureurs zijn dan blijkbaar wel de heilige maagd maria zelve.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 12:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vandaag maar de Schumacher docu kijken. Bizar hoe F1 zich heeft ontwikkeld over de tijden, ook met sponsoren enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 23:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Is 't wat, die docu?
Persoonlijk kan ik vader Schumacher echt niet uitstaan maar ben wel benieuwd naar die docu.
Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic