Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 10:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En dan is er ook nog een kans dat Lewis nog een nieuwe motor(onderdeel) nodig gaat hebben. Max is op papier nu sowieso favoriet inderdaad. Maar goed, 1 baku'tje of een motor die ploft...

Maar het feit dat we geen duidelijk snellere auto hebben maakt het zo ongekend spannend. Ene baan is RB sneller en andere baan weer Merc. En zelfs tot op de banden verschilt het, RB was op COTA sneller op de softs en medium, maar Lewis leek wel een betere tempo op hards te hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 22:31 
 
Hardtraxx Veteran

Er is toch ook nog een sprintrace op Interlagos? Zou onderaan de streep ook nog het verschil kunnen maken.
Zou er verder voor tekenen als Max in de komende races de strijd al beslist, maar het zou wel schitterend zijn als de race in de slotronden (á la 2007, 2008 2011) beslist wordt. Uiteraard wel in t voordeel van Max :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 00:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als de laatste race beslissend wordt, dan worden dat denk ik de 90 meest zenuwslopende minuten van mijn leven voor de tv. Raak al zenuwachtig als ik er aan denk :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
Als de laatste race beslissend wordt, dan worden dat denk ik de 90 meest zenuwslopende minuten van mijn leven voor de tv. Raak al zenuwachtig als ik er aan denk :lol:

Dat zal voor mij vergelijkbaar zijn met de WK-finale 2010 of de play-off westrijden Roda-Cambuur in 2009. Hopelijk dat het voor de rest van het seizoen allemaal fair blijft verlopen. Gaan nog 5 spannende wedstrijden worden, daar ben ik wel van overtuigd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2021 22:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat een heerlijke race... Wat een start. Van P3 naar P1 en dan toch lekker die race uit rijden. En wat een sterke race van Pérez!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2021 22:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het was een prachtige start, maar verder vind ik het redelijk saai. Wel top dat Max winst pakt natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2021 23:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Super start, verder saai race, had het idee dat Checo alsnog wel P2 had kunnen krijgen, denk dat RB en Perez beiden iets te voorzichtig hebben gedaan voor podiumzekerheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2021 23:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

P2 / kans op elkaar in rijden was groter dan safe P3 pakken..

Gasly ook weer een sterke race, goed seizoen voor die vent zeg
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2021 23:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap de late binnenkomst van Perez niet zo goed, ik denk dat ie anders makkelijker P2 had kunnen pakken.


Verder natuurlijk niks aan, deze race.
Max, Perez, Gasly, Ferrari's en Vettel goed gereden, maar nauwelijks spanning.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2021 23:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Ik snap de late binnenkomst van Perez niet zo goed, ik denk dat ie anders makkelijker P2 had kunnen pakken.


Verder natuurlijk niks aan, deze race.
Max, Perez, Gasly, Ferrari's en Vettel goed gereden, maar nauwelijks spanning.


Naja hij had een late binnenkomst om versere banden te hebben, daarom had hij zoveel meer pace. Als hij een rondje later kwam, waren de banden net zo oud als die van Hamilton. Wat ze wel hadden kunnen proberen is om Lewis te undercutten, als eerste naar binnen te komen. Maar daarvoor was ie misschien net niet dicht genoeg op Lewis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2021 23:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voordat Lewis naar binnen kwam zat ie al op 1.6 seconden toch?
Undercut was zeker mogelijk geweest maar de vraag is of ie 'm dan achter zich had kunnen houden, die Mercedessen waren gewoon veel sneller op het rechte stuk dus met een DRS was ie d'r zo voorbij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 09:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Voordat Lewis naar binnen kwam zat ie al op 1.6 seconden toch?
Undercut was zeker mogelijk geweest maar de vraag is of ie 'm dan achter zich had kunnen houden, die Mercedessen waren gewoon veel sneller op het rechte stuk dus met een DRS was ie d'r zo voorbij.


Ik betwijfel of Hamilton daadwerkelijk sneller was geweest. Ik denk dat ze inderdaad beter de undercut hadden kunnen doen met Perez. Je zag dat Hamilton bij het uitkomen van de bochten naar de lange rechte stukken meer snelheid had maar over het algemeen was Perez gewoon sneller. Je zag elke keer als hij echt begon te pushen dat hij gewoon elke keer vrij snel begon in te lopen.

Daarom vind ik het raar dat Red Bull geen undercut heeft gedaan, helemaal als je die podiumzekerheid voor Perez wilt dan kan je beter via een undercut Hamilton inhalen dan on-track, en dat was ze waarschijnlijk ook gelukt. De enige reden die ik kan bedenken is dat ze Perez een podium belooft hebben en dat hij en RB niet dat op het spel willen zetten bij een zekere 3e plek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 10:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weet iemand nog wanneer de engineer ''Plan B'' riep tegen Perez? Als dat na de pitstop van Lewis was, was Lewis undercutten misschien wel plan A. Maar dan was Lewis simpelweg gewoon eerder met undercutten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 10:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij was dat nog voordat Hamilton naar binnen was gegaan, rond het moment dat ie weer begon in te lopen nadat Hamilton eerst wat van hem weg reed.

Verder super start van Max, heb echt het idee dat hij van te voren dit al zo gepland heeft en dat Merc (en voornamelijk Bottas) maar gewoon op goed geluk wegrijden zonder plan (ofja, het plan: zorgen dat we de eerste bocht als nummer 1 doorkomen). De race zelf was verder niet heel spectaculair, op het laatst alleen wel met spanning gekeken of Perez het nog zou redden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 10:47 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Weet iemand nog wanneer de engineer ''Plan B'' riep tegen Perez? Als dat na de pitstop van Lewis was, was Lewis undercutten misschien wel plan A. Maar dan was Lewis simpelweg gewoon eerder met undercutten.


De engineer riep na de pitstop van Lewis Plan A + 5 geloof ik. Dus plan B was hem undercutten waarschijnlijk. En een undercut doen op iemand die achter je zit werkt natuurlijk niet :P.

En Bottas was wel degene die een beetje de deur open hield voor Max. Je zag wel wat hij wou doen, hij wou de tow voor Max verbreken zodat hij niet voorbij hun slingerde voor de bocht. Hij deed dit echter te laat en had breder moeten rijden. Max en Hamilton hadden in Bottas zijn positie gewoon de hele linkerkant geblokkeerd, ongeacht tow, om zo er voor te zorgen dat ze niet uitgeremd worden zoals Max bij beiden deed nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 10:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
makrooy schreef:
Weet iemand nog wanneer de engineer ''Plan B'' riep tegen Perez? Als dat na de pitstop van Lewis was, was Lewis undercutten misschien wel plan A. Maar dan was Lewis simpelweg gewoon eerder met undercutten.


De engineer riep na de pitstop van Lewis Plan A + 5 geloof ik. Dus plan B was hem undercutten waarschijnlijk. En een undercut doen op iemand die achter je zit werkt natuurlijk niet :P.


Dat was de engineer van Lewis die zei target + 6, vrij zeker. Ja mijn fout, bedoel natuurlijk Perez voorblijven door eerder te pitstoppen.

Edit: eigenlijk ben ik er helemaal niet zeker van als ik er over nadenk, maarja om nu in de race op te gaan zoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 10:51 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Broken Balance schreef:
makrooy schreef:
Weet iemand nog wanneer de engineer ''Plan B'' riep tegen Perez? Als dat na de pitstop van Lewis was, was Lewis undercutten misschien wel plan A. Maar dan was Lewis simpelweg gewoon eerder met undercutten.


De engineer riep na de pitstop van Lewis Plan A + 5 geloof ik. Dus plan B was hem undercutten waarschijnlijk. En een undercut doen op iemand die achter je zit werkt natuurlijk niet :P.


Dat was de engineer van Lewis die zei target + 6, vrij zeker. Ja mijn fout, bedoel natuurlijk Perez voorblijven door eerder te pitstoppen.


Nee, de enigineer van Perez zei weldegelijk Plan A + 5 tegen hem nadat Lewis had gepit en zijn outlap had gedaan.

Ik snap nog steeds niet waarom ze dat gingen afwachten gezien je weet dat Hamilton gewoon die tijd tussen hem en Perez opvreet met veel nieuwere banden. Leclerc zat voor Hamilton wat hem even ophield maar die ging gelijk die ronde in de pit.

Perez had imo bij het naar binnen gaan van Hamilton meteen volle bak gemoeten en dan moeten pitten, ik denk dat hij dan (bij volledig pushen) net voor of net achter Hamilton had gezeten, en dan konden ze meteen het gevecht aan ipv dat Perez eerst weer naar Hamilton moest rijden wat hem ook zijn banden heeft gekost.

Nu had Perez wel een groot bandenvoordeel waardoor hij relatief snel weer achter Hamilton zat, maar tegen die tijd waren zijn banden ook meer versleten en Hamilton heeft wss ook zijn banden wat lopen sparen voor dat gevecht.

Daarom denk ik dat als Red Bull die agressiviteit had getoond net als bij COTA dat ze Hamilton wel voor waren gebleven. Maar ze zijn wss voor de veilige 3e plek gegaan om Perez dat podium te geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 12:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Achteraf natuurlijk heel makkelijk om te zeggen, Perez had voor de undercut moeten gaan. Feit is dan dat Perez op het einde oudere banden onder zijn auto had liggen dan Hamilton. Ligt er natuurlijk ook aan of Hamilton dan direct zou pitten of voor de lange eerste stint zou gaan.

Het plan van Red Bull was nu duidelijk dat ze Perez op versere banden een aanval konden laten doen op de 2e plaats van Hamilton. Echter was de overspeed (hetgeen Perez per rondje inliep) niet genoeg om Hamilton daadwerkelijk te passeren. Zodra hij binnen 2 seconden van Hamilton kwam was hij niet in staat dichtbij genoeg te zitten om een aanval te doen. Ook gezien de hogere topsnelheid van Hamilton. En Perez/Red Bull zou hier ook niet alle risico's hebben genomen met het risico dat Perez niet op het podium zou eindigen. Als die op het rechte stuk met DRS er zo voorbij kon gaan had hij dat zeker gedaan, maar dit was niet de race voor een do or die actie.

Kijkende naar eerdere gevechten tussen Hamilton en Verstappen (Barcelona, Frankrijk) waarbij deze inhaalpoging wel lukte was de auto op de versere banden vaak 1 seconde sneller per ronde. Op dat moment heb je dus wel de overspeed om een inhaalpoging te kunnen doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 12:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nu al zin In RedBullzilië..... want ook daar doen de 2 Red Bulls het goed.
Ik verwacht dat Max daar wint en zijn voorsprong verder uitbouwt.

Met 19 punten nu bouw je dat uit naar 26.
Daarna nog 3 races te gaan en Max 3x 2e wordt.... heeft die nog 5 punten voorsprong.
Zelfs al zou Lewis nog 4x snelste raceronde pakken, dan is het nog 1 Punt. En dan is er ook nog eens die sprintrace aankomende week, in het voordeel van Max (want Red Bull circuit)

Ik gok dat dit wel goed komt dus en Max wereldkampioen is aan het einde van het seizoen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 12:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
RedBullzilië

wat :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 12:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
rakkietakkie schreef:
RedBullzilië

wat :lol:


Las hem toenstraks ergens op Twitter...
Na Maxico op naar RedbullZilië
Al dus: Mexico en Brazilië
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 12:52 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Ik gok dat dit wel goed komt dus en Max wereldkampioen is aan het einde van het seizoen


Ik ga daar lange na niet van uit gezien Brazilië normaliter voor Red Bull is maar veel minder dominant dan in Mexico. Ook kan het weer daar parten spelen.

Qatar lijkt gelijk op te gaan en Jeddah schreeuwt Mercedes, daarnaast is met de wijzigingen Abu Dhabi ook veel meer een circuit voor de Mercedes geworden. Je zag dit weekend ook gewoon dat Mercedes op de rechte stukken sneller is, in COTA ook. Dat gaat zeker bij de laatste drie races helpen. Dus ik verwacht dat Hamilton de laatste 3 gewoon wint.

Max kan zich maar een 3e plek veroorloven in de resterende 4 races. Als Hamilton namelijk eerste wordt op de laatste drie en Bottas heeft twee goede dagen dan is Hamilton gewoon kampioen. Ik zie Max namelijk in Abu Dhabi of Jeddah wel 3e worden.

Het lijkt er mooi voor te staan gezien Max voor staat, maar als ze niet presteren in de zandbakken, dan wordt Hamilton gewoon kampioen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 13:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik sluit overigens niet uit dat er een keer een DNF komt voor Mercedes / Red Bull.
Want er zitten soms echt nog wat losse projectielen op de baan zoals Mazepin
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 13:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Ik sluit overigens niet uit dat er een keer een DNF komt voor Mercedes / Red Bull.
Want er zitten soms echt nog wat losse projectielen op de baan zoals Mazepin


Mazepin doet dat al een tijd niet meer. De laatste Haas die in de weg van de leiders lag was Schumacher zelfs en de laatste botsingen waren allemaal van Alpine, Alpha Tauri en Alfa Romeo. Dus die dooie meme gaat niet op.

Degene die juist de meest onnodig risicovolle move deed dit weekend waren Bottas die zichzelf unlapte en Verstappen die de plek onnodig terug pakte.

Als er een DNF of crash komt, dan komt het van een Mercedes tegen een Red Bull of andersom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
rakkietakkie schreef:
Ik sluit overigens niet uit dat er een keer een DNF komt voor Mercedes / Red Bull.
Want er zitten soms echt nog wat losse projectielen op de baan zoals Mazepin


Mazepin doet dat al een tijd niet meer. De laatste Haas die in de weg van de leiders lag was Schumacher zelfs en de laatste botsingen waren allemaal van Alpine, Alpha Tauri en Alfa Romeo. Dus die dooie meme gaat niet op.

Degene die juist de meest onnodig risicovolle move deed dit weekend waren Bottas die zichzelf unlapte en Verstappen die de plek onnodig terug pakte.

Als er een DNF of crash komt, dan komt het van een Mercedes tegen een Red Bull of andersom.

Onnodig? Volgens mij was dat om de snelste tijd te verpesten van Bottas omdat hij een ronde achterliep en dus moest remmen omdat verstappen op dat korte moment aneller was, toch?
Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic