Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2021 12:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Ik ben echt bang dat Merc de snellere is en dat Lewis kampioen gaat worden. Er zijn 2 RB track over (Brazilie en mexico), 1 merc track (USA) en de overige drie zijn onbekend omdat het nieuwe tracks zijn of sterk gerenoveerde track. Maar de laatste races zijn de mercedes echt sterk.

Max heeft echt uitstekend damage control gedaan overigens. Spa, Italie, Rusland en Turkije waren alle vier merc dominant. Spa 'won' Max meer punten, Italie beide niks, Rusland maar 7 punten minder ondank engine penalty en vandaag 8 punten op Lewis gewonnen.


Mwoah, daar verkijk je je denk ik. VS is een goed circuit voor Red Bull juist, alleen het circuit ligt er echt bizar slecht bij atm (kijk maar naar de recente motogp). Brazilië en Mexico ook voor RB zoals je zei. Qatar ligt qua layout niet veel van Bahrain af en is ook meer een Red Bull circuit. Abu Dhabi is Mercedes normaal sneller maar vorig jaar was de Red Bull daar ook al sneller (wel in een zinloze wedstrijd natuurlijk dus het zegt minder). Jeddah is dan wel weer voor Mercedes (snelle bochtencombo's).

Ik zou eerder zeggen dat ze op dit punt 50/50 staan qua voordeel qua circuits, want de motorupgrade van Merc lijkt wel degelijk te zijn. Maar sowieso geen Mercedes voordeel gezien Red Bull nog steeds op veel circuits beter is normaliter. Het kan telkens echt beide kanten opvallen echter, maar ik heb een gevoel dat door de fouten dit weekend hij het kampioenschap mogelijk heeft laten liggen.

Dit weekend had Lewis eigenlijk alles er uit moeten halen. Maar helaas door fouten in het team en ook fouten van hemzelf (hij had bij de eerste call om naar binnen te gaan al moeten gaan ipv buiten te blijven) waren ze gedoemd tot 5e of 6e. Snap zijn frustratie maar het was toch een groot deel ook zijn eigen schuld.

Ook heeft Lewis alleen zijn ICU gewijzigd en Max de hele mikmak, er is dus nog kans dat er iets gewijzigd moet worden bij Lewis. Overig zijn de Mercs niet echt oppermachtig in Spa en Rusland is meer Bottas dominant (Lewis is niet goed in krappe straatcircuits, zegt hij zelf ook).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2021 13:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het dit jaar sowieso lastig om te voorspellen. Beide teams hebben mij wel weten te verassen (goed en slecht) waardoor het gewoon spannend is aangezien ze zo dicht op elkaar liggen.

Vind het persoonlijk wel leuk voor Bottas dat hij nu lekkerder in zijn vel zit en je dit ook rijtechnisch ziet (vind ik dan iig). Bottas was dan altijd wel de perfecte 2e coureur maar hij lijkt er nu een beetje schijt aan hebben en er vol voor zijn eigen win te gaan. Zo had hij dit weekend echt gedomineerd en geen enkele fout gemaakt (op een kleine oversturen na).

Bij Hamilton merk je gewoon dat er dit jaar heel veel meer druk is komen te staan waardoor hij in het nauw gedreven word. Hij blijft wel goed rijden, daar niet van maar vind het wel opvallend hoevaak hij en zijn team strategisch technisch elkaar in de weg kunnen zitten tijdens de race en hoeveel fouten er daardoor gemaakt worden.

Maakt me enthousiast over volgend jaar, zeker met de nieuwe bolides die het inhalen moeten verbeteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2021 14:07 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

No offence maar als Hamilton die gridstraf niet had gehad had Bottas weer niks te vertellen gehad. En de komende races gaat hij gewoon weer aan de kant hoor om Hamilton te helpen.

Maar goed, kijk wel enorm uit naar dit slot, lang geleden dat het zo spannend was en dan ook nog eens met Max als titelkandidaat. Genieten :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2021 14:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
makrooy schreef:
Ik ben echt bang dat Merc de snellere is en dat Lewis kampioen gaat worden. Er zijn 2 RB track over (Brazilie en mexico), 1 merc track (USA) en de overige drie zijn onbekend omdat het nieuwe tracks zijn of sterk gerenoveerde track. Maar de laatste races zijn de mercedes echt sterk.

Max heeft echt uitstekend damage control gedaan overigens. Spa, Italie, Rusland en Turkije waren alle vier merc dominant. Spa 'won' Max meer punten, Italie beide niks, Rusland maar 7 punten minder ondank engine penalty en vandaag 8 punten op Lewis gewonnen.


Mwoah, daar verkijk je je denk ik. VS is een goed circuit voor Red Bull juist, alleen het circuit ligt er echt bizar slecht bij atm (kijk maar naar de recente motogp). Brazilië en Mexico ook voor RB zoals je zei. Qatar ligt qua layout niet veel van Bahrain af en is ook meer een Red Bull circuit. Abu Dhabi is Mercedes normaal sneller maar vorig jaar was de Red Bull daar ook al sneller (wel in een zinloze wedstrijd natuurlijk dus het zegt minder). Jeddah is dan wel weer voor Mercedes (snelle bochtencombo's).

Ik zou eerder zeggen dat ze op dit punt 50/50 staan qua voordeel qua circuits, want de motorupgrade van Merc lijkt wel degelijk te zijn. Maar sowieso geen Mercedes voordeel gezien Red Bull nog steeds op veel circuits beter is normaliter. Het kan telkens echt beide kanten opvallen echter, maar ik heb een gevoel dat door de fouten dit weekend hij het kampioenschap mogelijk heeft laten liggen.

Dit weekend had Lewis eigenlijk alles er uit moeten halen. Maar helaas door fouten in het team en ook fouten van hemzelf (hij had bij de eerste call om naar binnen te gaan al moeten gaan ipv buiten te blijven) waren ze gedoemd tot 5e of 6e. Snap zijn frustratie maar het was toch een groot deel ook zijn eigen schuld.

Ook heeft Lewis alleen zijn ICU gewijzigd en Max de hele mikmak, er is dus nog kans dat er iets gewijzigd moet worden bij Lewis. Overig zijn de Mercs niet echt oppermachtig in Spa en Rusland is meer Bottas dominant (Lewis is niet goed in krappe straatcircuits, zegt hij zelf ook).


Experts zeggen allemaal dat USA echt een Mercedes track is. Abu Dhabi was vorig jaar idd sterke RB track. Maar het circuit is gewijzigd en is een stuk sneller geworden. Dus verwacht toch Mercedes. Denk dat 50/50 goede inschatting is. Want men vermoed ook dat Merc de motor erg hard heeft staan en dat Mercedes daarom zo rap ging in Turkije. Zou voordelig zijn als Lewis nog eens tien plaatsen achteruit moet.

Maar goed, blijf toch beetje bang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2021 14:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waarom kreeg Hamilton trouwens maar een gridstraf van 10 plekken?
Max kreeg er 20 toch?

Is dat afhankelijk van je motor onderdeel ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2021 14:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Is dat afhankelijk van je motor onderdeel ofzo?


Was alleen de brandstofmotor zelf, en niet het hele motorpakket (ik weet dan weer niet of ze de hele drivetrain daarmee bedoelen).

Dat bedoelt BB met ICU (internal combustion unit)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2021 14:57 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Waarom kreeg Hamilton trouwens maar een gridstraf van 10 plekken?
Max kreeg er 20 toch?

Is dat afhankelijk van je motor onderdeel ofzo?


Ja, Hamilton heeft alleen zijn ICU vervangen, en dat is 10 plaatsen. Max had meerdere onderdelen wat opsomde tot 20+ plaatsen.

makrooy schreef:
Experts zeggen allemaal dat USA echt een Mercedes track is.


Uit de voorgaande jaren? Want je moet naar de tracks kijken op basis van hoe ze atm racen qua set-up en niet wie er eerder won, zeker gezien de switch in rake set-ups die dit jaar zo cruciaal zijn. En COTA werkt beter voor high rake set ups, en dat heeft Mercedes niet. Met de motorupdate zie ik ze echter wel sneller zijn in bocht 1 tm 11, maar daarna kan Red Bull weer meer.

Maar zelfs met dat is het moeilijk te zeggen, vaak maakt een team nog een fout of laten ze niet hun volledige potentie zien tot het echt nodig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2021 15:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

We zullen het zien, mijn intuïtie was ook dat het een RB track is, maar toen las ik opeens behoorlijk wat mensen iets anders zeggen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2021 09:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
We zullen het zien, mijn intuïtie was ook dat het een RB track is, maar toen las ik opeens behoorlijk wat mensen iets anders zeggen xd


Die mensen zaten er lekker naast. Wat een intense kwalificatie. Wat een intens F1 jaar. Lang niet meegemaakt dat ik ieder GP weekend zo erg naar de race uitkeek xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2021 12:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
makrooy schreef:
We zullen het zien, mijn intuïtie was ook dat het een RB track is, maar toen las ik opeens behoorlijk wat mensen iets anders zeggen xd


Die mensen zaten er lekker naast. Wat een intense kwalificatie. Wat een intens F1 jaar. Lang niet meegemaakt dat ik ieder GP weekend zo erg naar de race uitkeek xd

Mee eens en alleen vanwege de strijd om het kampioenschap. Want ook in het middenveld gebeuren heerlijke dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2021 14:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooi dat Perez eindelijk eens meedoet
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2021 15:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Mooi dat Perez eindelijk eens meedoet


Wat deed hij vorige keer en in Monza dan? Wel eens dat hij in het begin wel afviel, maar dat is te verwachten in een nieuwe auto die afgesteld is op een andere rijstijl, hij heeft daarvoor ook wel extreem veel ongeluk gehad dat buiten zijn macht was, vooral tijdens quali.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2021 19:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
ULTIMO schreef:
Mooi dat Perez eindelijk eens meedoet


Wat deed hij vorige keer en in Monza dan? Wel eens dat hij in het begin wel afviel, maar dat is te verwachten in een nieuwe auto die afgesteld is op een andere rijstijl, hij heeft daarvoor ook wel extreem veel ongeluk gehad dat buiten zijn macht was, vooral tijdens quali.

Ik bedoel dat ie in de kwalificatie eindelijk eens meedoet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2021 22:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Spannend tot het einde! :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2021 22:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet normaal de spanning. Echt zo onder de indruk hoe Max in het laatste rondje snelste sector 1 rijdt zodat Lewis niet binnen 1 seconde komt. Terwijl hij 26 ronden oude banden had en door de haas werd verneukt vlak daarvoor. Lewis en Max zijn van een ander planeet momenteel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2021 22:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

JeftaElachouri schreef:
Spannend tot het einde! :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2021 22:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hamiltons 'best crowd' is toch ook om te lachen steeds :lol:

Maar wel verdomd spannend ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2021 22:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Hamiltons 'best crowd' is toch ook om te lachen steeds :lol:

Maar wel verdomd spannend ja.

:lol: is elke dag van het weekend, in elk land zo voor hem.

Everything is awesomeeeee
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2021 23:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geweldig spannende race, knap gedaan van Max! Toch al weer z'n 8e overwinning dit seizoen tegenover 5 van Hamilton. Bizar eigenlijk dat het verschil dus maar 12 punten bedraagt door een aantal incidenten natuurlijk. Blijft bloedstollend spannend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 08:30 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Hamiltons 'best crowd' is toch ook om te lachen steeds :lol:

Maar wel verdomd spannend ja.


Ik zag wel meer dingen dit weekend waar ik smakelijk om moest lachen.

Ricciardo met z'n accent (en vet dat hij met Dale Earnheart z'n auto mocht rijden), Max die een boks negeert van die kerel die hem de Pole award gaf, Lewis die een camera kopt vlak na de finish en Shaq met z'n buffaloauto en die net een paar centimeters kleiner is dan Max die op een podium van een halve meter hoog staat.

Maar zeer spannende race weer. Ik hoop voor Max dat ze volgend weekend P1 en P2 kunnen pakken.

Maar over Checo, hoe die kerel uberhaupt heeft gefinisht is een wonder. Geen drinksysteem hebben vanaf ronde 1 en in die hitte is echt niet gezond, gezien hoeveel coureurs drinken onderweg. Je zag zijn tijden ook kelderen over de race, maar toch goed genoeg om 3e te worden. Die kerel kon ook niet normaal de auto uitkomen en was tot aan zijn interviews bijna continu water aan het drinken, respect dat je dat kan volhouden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 01:55 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/715 ... te-winnen/

Bijzonder dat dit uit Toto komt. Het is niet dat hij ongelijk heeft, maar toch raar om dit te insinueren terwijl je nog in het gevecht zit. Eveneens dat hij nu opeens Max de schuld geeft van Monza en dat over een andere boeg gooit.

Ook is het goed mogelijk dat Mercedes weer een motorwissel bij Hamilton gaan doen in Mexico gezien het circuit sterk in het voordeel van Red Bull is. Ze willen dat als opzet naar Brazilië waar Red Bull beter is maar niet onverslaanbaar om daar toch punten te graaien voor Hamilton. Dat moet ook wel gezien Hamilton bij de meest gunstige omstandigheden anders 24 punten achter gaat staan met nog 3 races te gaan.

Zelfs als Hamilton dan 3 keer wint en Max 2e, is Max kampioen. Daarom zijn die uitspraken van Toto ook wat uit een rare hoek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 07:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik geloof niet in een tactische crash, daarvoor zijn ze beide volwassen genoeg.

Wel denk ik dat ze allebei (en Max nog wat meer) extreem hard gaan verdedigen als de ander er voorbij wil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 08:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wolf lijkt ook zenuwachtig met z'n uitspraken joh. Ook hele tijd roepen dat een DNF nu bepalend zou zijn voor kampioenschap. Joh captain obvious.

Belangrijkste is dat max 9 punten voorsprong heeft voordat we laatste GP ingaan. Kan die rustig op plek 2 cruisen ala Rosberg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 10:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Netflix Drive to Survive...
Haas:
"Mercedes and Toto gave us money to crash into Verstappen"
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 10:07 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Ik geloof niet in een tactische crash, daarvoor zijn ze beide volwassen genoeg.

Wel denk ik dat ze allebei (en Max nog wat meer) extreem hard gaan verdedigen als de ander er voorbij wil.


Dat ligt er dan denk ik aan hoe de laatste ronde het er voor staat.

Maar als je er van uit gaat van de meeste gunstige en realistische situatie. Dan wint Max Mexico met Checo op P2 en Hamilton P3 met Max de snelste raceronde, Max wordt 1e op Brazilië en Hamilton 2e met de snelste raceronde. Qatar wordt Lewis eerste met Max 2e en de snelste raceronde, Jeddah wint Hamilton met de snelste raceronde en Max 2e.

Dan staat Max met 15 punten voor bij de laatste GP. Max heeft meer GP onder zijn riem dus als Max 3e word, staan ze gelijk en is hij nog steeds kampioen. Dan gaat de sneltste raceronde uitmaken en je kan er donder op zeggen dat Max daar dan volledig voor gaat, zo niet Perez. (dat zou wel wat wezen, het kampioenschap beslissen op de snelste raceronde).

tl;dr. Als het allemaal gewoon zonder hak of stoot gaat dan denk ik dat Max een dusdanig comfortabele voorsprong heeft bij Abu Dhabi dat hij comfortabel 2e kan gaan rijden of gewoon een undercut gaat doen als hij tegen wordt gehouden door een traag rijdende Hamilton. Maar dat is er dus vanuit gaande dat alle GP's precies zoals "verwacht" gaan.

De komende 3 races gaan in ieder geval enorm belangrijk worden voor Mercedes gezien Red Bull de betere is op de circuits en Perez ook nog serieus roet in het eten kan gooien.
Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic