Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2021 11:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Gasly en Tsunoda blijven mooi bij AT
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... 48EWh.html

Russel naar Mercedes :cool:
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... 54e4T.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2021 13:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@ Broken Balance,

Vanaf volgend seizoen verloopt dat stuk uit het contract waarbij een stoeltje bij Alfa Romeo wordt ingevuld door Ferrari. Dus volgend jaar mogen ze gewoon kiezen voor 2 coureurs die niet uit de stal van Ferrari komen. Frederic Vasseur (Teambaas Alfa) heeft wel aangegeven liever geen rookie in zijn auto te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2021 14:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens de geruchten zou De Vries bij AR tekenen.
Diezelfde geruchten hadden 't wel bij 't juiste eind over Bottas
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2021 19:10 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jordy schreef:
@ Broken Balance,

Vanaf volgend seizoen verloopt dat stuk uit het contract waarbij een stoeltje bij Alfa Romeo wordt ingevuld door Ferrari. Dus volgend jaar mogen ze gewoon kiezen voor 2 coureurs die niet uit de stal van Ferrari komen. Frederic Vasseur (Teambaas Alfa) heeft wel aangegeven liever geen rookie in zijn auto te zetten.


Ah ok, duidelijk, dat maakt het dan wel een stuk interessanter inderdaad. Dan ligt het aan Albon denk ik. Van Ferrari gaat hij denk ik minder weerstand krijgen om zijn Red Bull achtergrond. Maar Williams lijkt dit seizoen het meer ambitieuze team, al kan dat ook volledig aan Russel liggen die het team wel echt omhoog tilt.

Dus eigenlijk zoals Toto ook enigszins aangaf, hij wil De Vries graag naar F1 halen maar Albon moet hij voor hem dulden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2021 22:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Jordy schreef:
@ Broken Balance,

Vanaf volgend seizoen verloopt dat stuk uit het contract waarbij een stoeltje bij Alfa Romeo wordt ingevuld door Ferrari. Dus volgend jaar mogen ze gewoon kiezen voor 2 coureurs die niet uit de stal van Ferrari komen. Frederic Vasseur (Teambaas Alfa) heeft wel aangegeven liever geen rookie in zijn auto te zetten.


Ah ok, duidelijk, dat maakt het dan wel een stuk interessanter inderdaad. Dan ligt het aan Albon denk ik. Van Ferrari gaat hij denk ik minder weerstand krijgen om zijn Red Bull achtergrond. Maar Williams lijkt dit seizoen het meer ambitieuze team, al kan dat ook volledig aan Russel liggen die het team wel echt omhoog tilt.

Dus eigenlijk zoals Toto ook enigszins aangaf, hij wil De Vries graag naar F1 halen maar Albon moet hij voor hem dulden.

Williams als team maakt wel echt stappen. Ook bij Latifi zit er een dikke stijgende lijn in. Ik hoop voor hem (en voor Williams) dat ie die door kan zetten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 08:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

100%, Williams is een heel sympathiek team met een rijke historie. Ik hoop ook dat ze net als McClaren weer de weg omhoog gaan vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 14:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Albon dus naar Williams, zal De Vries wel naar AR gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 14:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

De Vries is waarschijnlijk maar Hulkenberg is ook nog in de markt, en dat lijkt me een veel betere optie. Daarnaast moet je Schumacher en Schwartzman ook nog niet volledig uitsluiten of dat Giovinazzi blijft als Schumacher niet komt. Een Italiaan in een Italiaans team blijft goed voor sponsoren
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 17:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chineze coureur Zhou brengt 30mil op tafel voor het stoeltje bij Alfa. Nyck kan wel gedag zeggen

https://twitter.com/formularacers_/stat ... 12609?s=20
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 17:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat zonde, had gehoopt dat dit eindelijk zou stoppen met die zetels kopen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 17:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Wat zonde, had gehoopt dat dit eindelijk zou stoppen met die zetels kopen


En waarom heb je dat gehoopt? Dit is altijd al zo geweest en gaat nooit veranderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 19:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Nuracore schreef:
Wat zonde, had gehoopt dat dit eindelijk zou stoppen met die zetels kopen


En waarom heb je dat gehoopt? Dit is altijd al zo geweest en gaat nooit veranderen.

Omdat het dan gaat om wie de meeste centen heeft in plaats van hard werken en de zetel verdienen op basis van prestaties en skill. Eeuwig zonde dat het op die manier kan gaan en kan in mijn ogen een mooie sport om zeep helpen.

Heb er niets mee als coureurs zelf of iemand anders geld neer smijten om maar in F1 te komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 19:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
makrooy schreef:
Nuracore schreef:
Wat zonde, had gehoopt dat dit eindelijk zou stoppen met die zetels kopen


En waarom heb je dat gehoopt? Dit is altijd al zo geweest en gaat nooit veranderen.

Omdat het dan gaat om wie de meeste centen heeft in plaats van hard werken en de zetel verdienen op basis van prestaties en skill. Eeuwig zonde dat het op die manier kan gaan en kan in mijn ogen een mooie sport om zeep helpen.

Heb er niets mee als coureurs zelf of iemand anders geld neer smijten om maar in F1 te komen.


Zo werkt het race wereldje he, behalve talent heb je ook sponsoren nodig in je carrière. Deze Zhou kan echt wel partijtje racen, maar heeft ook een dikke stack achter de rug.

Juist deze financiële prikkels is wat de F1 wereld zo mooi heeft gemaakt. Bijna het hele veld is in principe pay driver. Senna was pay driver, Schumacher was het. Race wereld is een rich club dingetje. Zo goed als iedere coureur op het veld komt uit een stinkend rijke familie met dikke sponsoren achter hun naam. Zonder connecties en geld kom je er niet. Lewis en Kimi zijn daar (volgens mij) zware uitzonderingen op. Maar de rest heeft gewoon een rijke familie.

En jouw 'eindelijk' interpreteerde ik beetje als dat het al de goede kant op ging. Dus was beetje verbaasd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2021 19:52 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Als het om geld zou draaien dan zouden ze Schumacher wel halen lijkt, die brengt evengoed een bak geld en sponsoren en heeft meer met het team. En laten we niet vergeten dat we een budget cap hebben komend jaar, pay drivers die overdreven veel brengen zijn niet extreem relevant meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2021 16:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:

Zo werkt het race wereldje he

En jouw 'eindelijk' interpreteerde ik beetje als dat het al de goede kant op ging. Dus was beetje verbaasd :P


Dat het er zo aan toe gaat betekent niet dat ik het er mee eens ben :P

Broken Balance schreef:
En laten we niet vergeten dat we een budget cap hebben komend jaar, pay drivers die overdreven veel brengen zijn niet extreem relevant meer.


Exact dit inderdaad en maar goed ook vind ik.

Wat ik zonde vind is dat geld de overhand op talent heeft. Tuurlijk moet de coureur investeren in zijn carriere door sponsoren te regelen etc, dat is niet anders dan normaal. Maar het is eeuwig zonde als een papa miljoenen smijt om zijn zoon in de F1 te krijgen terwijl er iemand anders is die net zo veel of misschien wel meer talent heeft of beter presteerd. Hoe boks je dan tegen bedragen als dat op.

Hiermee bedoel ik verder Zhou niet direct mee hoor maar gewoon in algemene zin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2021 18:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een chaos in verkeer bij Monza, tering zeg :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2021 23:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zowel in de pits als op de baan had het verkeerd kunnen gaan vandaag. Gelukkig ging het allemaal net goed. Verstappen tijdens interview met Ziggo heerlijk positief en realistisch. Mercedes is op deze baan gewoon het sterkere team. Tenzij RB uiteindelijk een betere racepace zou blijken te hebben. Hopen op winst voor Bottas. Wat vinden jullie nou eigenlijk van het Sprint format?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2021 09:07 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:

Wat ik zonde vind is dat geld de overhand op talent heeft. Tuurlijk moet de coureur investeren in zijn carriere door sponsoren te regelen etc, dat is niet anders dan normaal. Maar het is eeuwig zonde als een papa miljoenen smijt om zijn zoon in de F1 te krijgen terwijl er iemand anders is die net zo veel of misschien wel meer talent heeft of beter presteerd. Hoe boks je dan tegen bedragen als dat op.

Hiermee bedoel ik verder Zhou niet direct mee hoor maar gewoon in algemene zin.


Je moet sowieso geld hebben wil je uberhaupt in het wereldje komen. Dat begint al bij karten. Maar mensen met veel talent die worden er echt wel tussenuit gepikt door een driver academy. Ja er zijn veel pay drivers, maar op Mazepin na is er niet iemand in de F1 die daar niet per sé hoort.

Zelfs Stroll is best een degelijke coureur, ook veel fouten, maar dat is meer door het feit dat hij ze kan maken denk ik. Als er meer op het spel stond presteert hij wel beter (hij heeft dat voor F1 wel getoond).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2021 11:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Nuracore schreef:

Wat ik zonde vind is dat geld de overhand op talent heeft. Tuurlijk moet de coureur investeren in zijn carriere door sponsoren te regelen etc, dat is niet anders dan normaal. Maar het is eeuwig zonde als een papa miljoenen smijt om zijn zoon in de F1 te krijgen terwijl er iemand anders is die net zo veel of misschien wel meer talent heeft of beter presteerd. Hoe boks je dan tegen bedragen als dat op.

Hiermee bedoel ik verder Zhou niet direct mee hoor maar gewoon in algemene zin.


Je moet sowieso geld hebben wil je uberhaupt in het wereldje komen. Dat begint al bij karten. Maar mensen met veel talent die worden er echt wel tussenuit gepikt door een driver academy. Ja er zijn veel pay drivers, maar op Mazepin na is er niet iemand in de F1 die daar niet per sé hoort.

Zelfs Stroll is best een degelijke coureur, ook veel fouten, maar dat is meer door het feit dat hij ze kan maken denk ik. Als er meer op het spel stond presteert hij wel beter (hij heeft dat voor F1 wel getoond).


En om even bij toe te voegen, mensen die weinig talent hebben en met veel geld in de F1 zijn gekomen, houden het bijna altijd niet langer dan een jaar voor. Zoals een Yuji Ide. En het zijn altijd de zwakste teams met deze racers omdat deze teams soms nou eenmaal echt het geld nodig hebben. Top teams zullen altijd voor talent gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2021 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Nuracore schreef:

Wat ik zonde vind is dat geld de overhand op talent heeft. Tuurlijk moet de coureur investeren in zijn carriere door sponsoren te regelen etc, dat is niet anders dan normaal. Maar het is eeuwig zonde als een papa miljoenen smijt om zijn zoon in de F1 te krijgen terwijl er iemand anders is die net zo veel of misschien wel meer talent heeft of beter presteerd. Hoe boks je dan tegen bedragen als dat op.

Hiermee bedoel ik verder Zhou niet direct mee hoor maar gewoon in algemene zin.


Je moet sowieso geld hebben wil je uberhaupt in het wereldje komen. Dat begint al bij karten. Maar mensen met veel talent die worden er echt wel tussenuit gepikt door een driver academy. Ja er zijn veel pay drivers, maar op Mazepin na is er niet iemand in de F1 die daar niet per sé hoort.

Zelfs Stroll is best een degelijke coureur, ook veel fouten, maar dat is meer door het feit dat hij ze kan maken denk ik. Als er meer op het spel stond presteert hij wel beter (hij heeft dat voor F1 wel getoond).



Ik persoonlijk vind dat Stroll echt niets meer toevoegt aan de F1 dit seizoen. De AM is geen topauto maar Vettel laat tenminste af en toe nog iets leuks zien. Ik kan me geen (positief) moment van Stroll herinneren dit seizoen.

Zelfs Latifi rijdt nog leuker.

Overigens vind ik dat Mazepin zich ook wel goed ontwikkeld. Vorige week in Zandvoort had ie voor 't eerst sinds lange tijd weer een momentje, maar daarvoor heeft ie al weken geen brokken gemaakt waar Schumacher gewoon geregeld zijn wagen de poeier in rijdt. Nou is 't ook wel een wannekutauto die Haas maar toch.

Yuki stelt trouwens ook flink teleur. Grote bek, veel brokken, 0 resultaat. Zeer onterecht dat die nog een seizoen mag spelen daar. Ik had liever Albon terug gezien bij AT, al snap ik dat ze bij RB/AT meer stabiliteit en rust willen nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2021 16:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben het met je eens tot aan Tsunoda. Ja hij crashed en zeikt veel maar als hij wel een race afmaakt presteert hij volgens mij wel onder de contractuele norm van AT. Ook heeft hij echt wel momenten gehad dat hij iedereen verrast en blijft hij consistent wel tussen de 14/08 plaats.

2021
Bahrein, 9e
Azebijan, 7e
Switzerland, 10e
Groot-brittanie, 10e
Hongarije, 6e

Dus van de 13 races rijd hij er 5 onder de top 10 en rijd hij er 6 tussen de 10-15 met 2 DNFs.
Hiermee showed hij gewoon potentie en vergeet niet dat dit zijn eerste jaar F1 is hé.

Je kan hem ook niet vergelijken met Gasly, die zit al 4 á 5 jaar in F1 en dit jaar bereikt hij echt wel zijn potentie en zit hij gewoon op een nieuwe seat te wachten omdat hij in mijn ogen AT een beetje uit groeit. Al maakt hij niet echt vrienden na zijn laatste interview over Perez :lol:

Verder vind ik het heel lastig om wat te vinden van Mazepin of Schumacher omdat Haas in het algemeen gewoon kut presteert en weinig ontwikkeling in de auto heeft zitten. Maar beide zijn ontzettende rookies met veel beginnersfouten, de een meer dan de ander.


Edit
Ik hoorde trouwens dat Vettel 5000.- boete krijgt van zijn stunt in de pit gisteren. Geldt ook voor Esteban Ocon trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2021 17:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja puur naar finishposities gekeken doet ie 't prima voor een rookieseizoen. Maar in kwali heeft ie 'm ook al meerdere keren gecrasht (2 of 3x?).

Welk interview van Gasly doel je trouwens op? :P

Btw die boetes zijn niet voor de drivers maar voor de teams toch. Ik begreep dat Alpine 'm niet eens kreeg vanwege de unsafe release maar omdat een pitcrew lid in de weg liep/op een onveilige plek liep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2021 17:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Ja puur naar finishposities gekeken doet ie 't prima voor een rookieseizoen. Maar in kwali heeft ie 'm ook al meerdere keren gecrasht (2 of 3x?).


Hij heeft later in een interview aangegeven zijn wat 'aggresieve' rijstijl aan te passen na zoveel crashes en domme fouten. Zo nam hij zichzelf voor om te blijven rijden zoals hij deed maar op de momenten waar hij aggresief moet zijn het rustiger en kalmer aan te doen. En dat is ook echt wel te merken moet ik zeggen.

ULTIMO schreef:
Welk interview van Gasly doel je trouwens op? :P


Dit interview (in een nutshell):
https://nl.motorsport.com/f1/news/pierr ... d/6664928/

ULTIMO schreef:

Btw die boetes zijn niet voor de drivers maar voor de teams toch. Ik begreep dat Alpine 'm niet eens kreeg vanwege de unsafe release maar omdat een pitcrew lid in de weg liep/op een onveilige plek liep.


Boetes zijn inderdaad voor Alpine en AM, niet zo zeer voor de Coureurs.
Ach het verkeer was sowieso een chaos daar dit weekend. Vandaag viel het gelukkig mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2021 16:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

WTF-moment van het seizoen. :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2021 16:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben benieuwd hoe dit straks uit te voeten gaat komen tussen Mercedes en Red Bull.
Vond overigens wel (zonder oranje bril) dat Hamilton direct na de pit zich op lage snelheid voor Verstappen gooide om hem dwars te liggen en hem wel erg tegen de linker kant aan het drukken was.

Maar goed verder natuurlijk gewoon clash of the titans. Geen van beide wilde elkaar de ruimte geven. Verstappen wilde niet remmen en Hamilton wilde niet naar rechts.
Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic