Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 09:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Props naar Ricciardo en Leclerc trouwens die oprecht bezorgd waren en actief vroegen naar hem. Ricciardo stopte het interview zelfs om dat te vragen en je zag de schok in zijn ogen (filmpje is makkelijk te vinden). Dat is wat echte sportmanschap is.


Ricciardo, een oprecht toffe gast, eerlijk en zeker ook de nodige humor. Maar bovenal een mensen mens die echt wel geïnteresseerd is in een ander
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 09:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dan heb je eveneens niet naar alle voorgaande seizoenen gekeken. Toon even waar hij Russel steunt, want dat is complete onzin. Dat complimentje is leeg want dat is alleen omdat hij geen last van hem heeft, als je echt denkt dat dat oprecht is ken je Hamilton niet. Tuurlijk helpt hij rookies want hij heeft geen last van ze. Dat is het hele punt, hij is vriendelijk tot je zijn wk in gevaar brengt. Eveneens werd het Max feliciteren steeds minder naar mate hij meer voor ging staan. Je hebt geen zure Hamilton gezien sinds het seizoen Rosberg en begin 2018 met Vettel omdat hij het buiten die tijden simpelweg niet moeilijk had. Om maar even een paar op te noemen:

01. Hamilton kon het nooit hebben dat Rosberg beter was en heeft voor de crash (die toen wel Rosberg zijn schuld was) al meermaals het team tegen Rosberg en zijn Engineers opgezet waardoor er een tweedeling in de garage kwam en de hele Silver Wars is ontstaan. Hij heeft meermaals concurrenten voorgelaten en Rosberg tegengehouden in de race om zelf meer punten te krijgen. Hij heeft twee keer een crash uitgelokt met Rosberg op soortgelijke manieren en heeft zelf die hele vriendschap vernaggelt omdat hij het niet kan hebben als hij niet wint.

02. Hamilton heeft een hekel gehad aan het feit dat Russel in zijn auto zat toen hij corona had. Hij heeft hem nooit succes gewenst, hij steunde hem niet toen het mis ging, hij gunde hem niks en hij wou helemaal niet dat hij in die auto ging (hij wou dat Vandoorne ging). Hij is gewoon 2 weken pleiten gegaan omdat hij de uitslag niet wou weten , nul aandacht voor het team en Russel. Toen Hulkenberg Racing Point hielp kreeg hij succeswensen en aanmoedigingen van Perez, dat is sportiviteit van iemand die dat ook een tijd niet was.

Waarom denk je dat hij Bottas wilt houden als teammaat? Omdat Russel hem er in aanzienlijke tijd uit rijdt, en Bottas is zo hard onder de duim van Mercedes en hem zit dat hij zich nooit zorgen hoeft te maken om concurrentie.

Bij Red Bull is Perez aangenomen om het team te helpen, zijn contract staat op basis van punten die hij voor het team scoort, niet WK winsten, in die zin helpt hij Verstappen ook en je kan oprecht zien (boordradio's e.d.) dat die twee een team zijn daardoor en goede vrienden (waren ze voortijd al enigzins). Bottas lijkt soms niet eens daar te zitten voor het team (als hij achter raakt doen ze echt vrij weinig om hem weer voorop te helpen, die gast is echt zwaar gedemotiveert en ik hoop voor hem dat hij uit die omgeving weg gaat). Hij is echt het slaafje van Hamilton en dat gaat Russel niet zijn.

03. Alonso (die al geen lievertje is) heeft hij hardhandig naar plek 2 verwezen waardoor die hele Mercedesgate naar boven is gekomen. Daar gebruikte hij ook van die mindgames, eveneens met Button (die daardoor ook Max fan is ipv Hamilton fan). Smerige acties doen om vervolgens doen alsof je de onschuld zelve bent.

04. Dit deed hij ook bij Vettel bijvoorbeeld (bij die brake check) waardoor Vettel zijn nerve verloor (wat ook zijn eigen fout was). In die tijd dat Vettel ook weer beter leek te zijn werd hij ook echt een lul naar zijn team en de pers.

Ik kan nog wel wat incidenten opnoemen, maar als je denkt dat Hamilton oprecht zo vriendelijk is heb je het goed mis. Die gast is een enorme loner in de paddock en praat nooit met iemand, dat zegt hij zelf eveneens. Dat zie je wel in hoe awkward hij is naar anderen. Daar is niks mis mee, maar doe niet alsof hij een lieverdje in die paddock is. Max, Leclerc, Russel, Norris, Sainz, Albon en Ricciardo hebben een veel nauwere band. Dat geldt net zo voor Max met Vettel, Raikkonen en Perez.


Op het eerdere hoef ik niet in te gaan. Ik snap je punt, Max was inderdaad een rookie en dat kun je niet vergelijken. Maar hier ben ik het niet helemaal mee eens.

01. - Hoe heeft hij ze tegen elkaar opgezet dan? Er zijn absoluut mind games gespeeld. Dat erken ik en dat kan Lewis ook erg goed. Je kan het smakeloos vinden, maar persoonlijk vind ik het part of racing. Kijk, als hij echt zijn team tegen Rosberg opzet is het iets anders, maar alle trucjes eruit halen vind ik wel mooi om te zien. Zoals die laatste race in abu dabhi dat hij hem ophoudt in de hoop dat iemand Rosberg inhaalt, vind ik oprecht mooi. Het is alles of niets, want wat zou die anders moeten doen? Toe kijken hoe hij verliest? Overigens zijn ze inmiddels op good terms en spreken ze elkaar regelmatig op de paddock.

Het klopt overigens dat Lewis inderdaad slordiger is geworden, met Albon twee keer en dit jaar wel paar fouten gemaakt. Maar echt, daarvoor werd hij gezien als de meest 'schone' wereldkampioen.

02. - Speculatie. Dat is gebaseerd puur op geruchten. Behalve als je mij iets anders kan laten zien. Want dit jaar gaf hij wel degelijk steun aan Russel nadat hij Bottas eraf yeette: Afbeelding
Ik dacht ook vaker van dit soort kleine support dingetjes naar Russel te zien, maar ik vind alleen deze. Daarnaast is hij open voor nieuwe teamgenoten. Altijd al geweest.

03. - Haha ik zelf denk dat Alonso in dat jaar gewoon zich opgejaagd voelde doordat een rookie hem aan het verslaan was :P Maar ik moet toegeven dat dat niet erg vers in mijn geheugen zit, toch al wel 14 jaar geleden ofzo.

04. - Wat precies deed hij bij Vettel? Hij speelde inderdaad mind games met Vettel, maar ik weet nou niet wat hij deed wat niet door de beugel kon. Ook hier, kan mij niet herinneren dat hij een lul was naar zijn team en pers in die tijd. Naar mijn idee bezwijkt hij veel meer onder druk dit jaar dan in 2017 toen Vettel aan het winnen was.

Het is idd een vooroordeel dat hij een loner is. Maar hij spreekt heus wel met andere coureurs. Ik kan het nu niet vinden omdat ik het op reddit zag eventjes geleden en het een insta story was, maar hij gamed ook gewoon met Gasly en co op de playstation :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 09:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Leuke sidenote nog, Hamilton deed nonchalant over het hele incident met Verstappen en toen Jack hem vertelde dat Max in het ziekenhuis was veranderde zijn toon wat waarna hij nog steeds vond dat hij niet fout zat. Zal waarschijnlijk er in zijn geschoten dat het niet enorm leuk is dat je gaat vieren op de plek van de crash, en zijn antwoord was "oh ik wist niet dat hij in het ziekenhuis zat"

Tijdens de red flag vroeg Hamilton aan zijn engineers wat er gebeurd was met Max waarna zij zeiden dat hij op weg naar het ziekenhuis was. En tijdens het interview weet hij het natuurlijk niet.

Dat is vast iemand die goed oprecht bedoelt ja. Hij is geen dokter maar zal hij echt denken dat iemand die met 250 kmpu en 51 g in een muur knalt er zonder zucht of puf vanaf komt? Hij weet zelf namelijk wel dondersgoed hoe hard het gaat daar, thuiscircuit en zo.

Props naar Ricciardo en Leclerc trouwens die oprecht bezorgd waren en actief vroegen naar hem. Ricciardo stopte het interview zelfs om dat te vragen en je zag de schok in zijn ogen (filmpje is makkelijk te vinden). Dat is wat echte sportmanschap is.


Dat is dan niet zo netjes van hem. Kan me overigens niet herinneren dat het aan de board radio werd gezegd, naar mijn weten werd dat niet verteld aan hem. Maar ook hier, hij toont zich altijd erg sympathisch als er mensen crashen. Dat hij dat nu niet doet is dan jammer natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 09:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

K vond deze nog op reddit en eigenlijk vat deze het toneelstuk wel mooi samen

Citaat:
It’s the running around the track waving the flag and then when button interviews him he still acts like he’s wrecked from the race can barely speak after having a full on normal conversation with LEC pure puts on the exhausted act
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 09:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Dat is dan niet zo netjes van hem.

Joh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 09:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
K vond deze nog op reddit en eigenlijk vat deze het toneelstuk wel mooi samen

Citaat:
It’s the running around the track waving the flag and then when button interviews him he still acts like he’s wrecked from the race can barely speak after having a full on normal conversation with LEC pure puts on the exhausted act


Ja, verschrikkelijk. Het is echt een apart persoon en lijkt 24/7 te acteren ofzo :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 09:32 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
01. - Hoe heeft hij ze tegen elkaar opgezet dan? Er zijn absoluut mind games gespeeld. Dat erken ik en dat kan Lewis ook erg goed. Je kan het smakeloos vinden, maar persoonlijk vind ik het part of racing. Kijk, als hij echt zijn team tegen Rosberg opzet is het iets anders, maar alle trucjes eruit halen vind ik wel mooi om te zien. Zoals die laatste race in abu dabhi dat hij hem ophoudt in de hoop dat iemand Rosberg inhaalt, vind ik oprecht mooi. Het is alles of niets, want wat zou die anders moeten doen? Toe kijken hoe hij verliest? Overigens zijn ze inmiddels op good terms en spreken ze elkaar regelmatig op de paddock.


Ik raad je dan aan de Silver Wars en prelude to Silver Wars docu's te kijken op YouTube. Daar wordt het genoeg in uitgelicht. Natuurlijk zijn mind games een deel er van. Maar een lul naar je team, de pers en je teammaat zijn omdat je niet kan winnen is niet een deel van fair competition of alles op alles zetten. Dat ophouden siert je juist niet, hij brengt namelijk het team ook in gevaar. Mercedes heeft hem letterlijk meermaals lopen bevelen dat hij naar binnen moet of door moet rijden wat hij gewoon negeerde. Waarom denk je dat Bottas daar zit, ze willen namelijk nooit meer dat zoiets gebeurt, Mercedes is in een trauma gedrukt door die twee.

Leuk dat je alles op alles zet zoals Schumacher en Senna ook deden, maar dat maakt je niet minder een zure verliezer en een lul. Senna deed het maar een korte tijd, daarbij gezegd (in de VS Prost tijden) daar buiten was hij altijd enorm respectvol.

Dat je zo tegen je concurrent doet van een ander team snap ik, maar tegen je teammaat en dit ten koste van je team doen heeft niks te maken met alles voor de sport. Dat is net als Sebastian die niet naar teamorders luistert om Webber voor te laten gaan terwijl het niks uitmaakte voor de standings van hemzelf maar wel voor het team en Webber. Dat heeft niks met teamsport te maken maar met puur egoisme en niet tegen je verlies kunnen. Dat heeft niks meer met fair racing te maken. Daar kan je al zien dat hij zijn team prijst, tot hij niet meer kan winnen. Dat moet toch al genoeg signalen afgeven me dunkt.

Also Rosberg spreekt iedereen, dat doet hij voor zijn YouTube kanaal, hij is ook goede vrienden met Max, en fan van hem. En als je Rosberg zijn podcasts e.d. kijkt zie je vaak zat nog dat die twee niet helemaal kosher zijn. Die waren ooit de allerbeste vrienden, vergeet dat niet.

makrooy schreef:
Het klopt overigens dat Lewis inderdaad slordiger is geworden, met Albon twee keer en dit jaar wel paar fouten gemaakt. Maar echt, daarvoor werd hij gezien als de meest 'schone' wereldkampioen.
Hij heeft het verder ook wel schoon gewonnen. Die incidenten met Vettel en Rosberg lieten alleen wel zien dat het een zure verliezer en een lul is. Maar dat maakt zijn kampioenschappen niet minder legitiem. Daarom zei ik ten eerste ook dat ik altijd wel respect voor hem had, net zoals ik voor Senna en Schumacher heb die ook dat soort streken hadden, maar op dit punt heb ik dat respect verloren.

makrooy schreef:
02. - Speculatie. Dat is gebaseerd puur op geruchten. Behalve als je mij iets anders kan laten zien. Want dit jaar gaf hij wel degelijk steun aan Russel nadat hij Bottas eraf yeette:
Ik dacht ook vaker van dit soort kleine support dingetjes naar Russel te zien, maar ik vind alleen deze. Daarnaast is hij open voor nieuwe teamgenoten. Altijd al geweest.


Waarom denk je dat die post komt? Als je een beetje leest wat ik zei dan zie je dat Hamilton pas vriendelijk is als iemand geen gevaar voor hem is. Zoek terug in de media en zijn socials hoe hij naar George was toen hij Corona kreeg. Hij is twee weken van de radar verdwenen, dit is door zijn manager en Toto gezegd en door hemzelf ook gezegd bij Abu Dhabi daarna. Hij wou het simpelweg niet weten en hij wou niet dat Russel daar ging rijden. Je ziet het evengoed terug in de huidige contractonderhandelingen in de zin dat Hamilton Bottas wilt houden om overduidelijke redenen. Je kan zijn mooie berichtjes er wel bijhalen, maar je ziet en zegt evengoed hoe nep Hamilton is ;). Je moet naar meer kijken dan alleen dat specifieke moment.

makrooy schreef:
04. - Wat precies deed hij bij Vettel? Hij speelde inderdaad mind games met Vettel, maar ik weet nou niet wat hij deed wat niet door de beugel kon.


De specifieke waar ik het over had was dat Hamilton aan het einde van een bocht opeens vol in de ankers ging achter een safety car waar de safety car gewoon aan het wegrijden was. Daarbij liep Vettel schade op en werd hij boos en ramde hem tegen de zijkant van Hamilton zijn auto. Dat was dom van Vettel maar dat soort gedrag vertoonde hij tot die tijd ook wel, gevaarlijk rijden t.o.v. Vettel, want hij weet ook dondersgoed dat Vettel daar echt niet tegen kan.

makrooy schreef:
Het is idd een vooroordeel dat hij een loner is. Maar hij spreekt heus wel met andere coureurs. Ik kan het nu niet vinden omdat ik het op reddit zag eventjes geleden en het een insta story was, maar hij gamed ook gewoon met Gasly en co op de playstation :P


Tuurlijk doet hij wel wat met andere courreurs, maar hij is echt geen lieverdje in de paddock oid en hij heeft al helemaal geen band met de courreurs die een Max heeft. De meeste courreurs zijn redelijk nuchter en praten ook zo, er zijn niet zo veel neppe persoonlijkheden op de grid zoals Hamilton. Max wordt al snel als lul gezien omdat hij nuchter is t.o.v. alles de laatste twee jaar. Maar dat is elke courreur op het moment van racen. Als je juist de videos buiten de media rondom een raceweekend bekijkt zie je Max zijn echte kant.

Dat is het grote verschil tussen Max en Hamilton op dit moment. Als het bij Max mis gaat duikt hij meteen op het probleem, beantwoordt het nuchter als hij het fout doet of het team en gaat bezig met fixen. Hij zet nooit verwachtingen bij die standaard mediavragen en geeft altijd dode, realistische en nuchtere antwoorden en als hij niet wilt antwoorden dan zegt hij dat ook. Het is niet voor niets meneer "it is what it is". Als het goed gaat is hij niet enthousiast want hij weet dat het altijd beter kan en dat ook moet vasthouden om te winnen, alles er uit knijpen. Dus hij laat pas alles gaan zodra hij en het team gewonnen hebben. Daarom is hij altijd zo nuchter en speelt hij geen mind games, hij focust zich op de race, het verbeteren en het winnen.

Hamilton antwoordt altijd met van die standaard crowdpleasing mediatraining antwoorden en ontwijkt daar heel vaak de vraag mee. Zodra het goed gaat is iedereen geweldig, zodra het fout gaat ligt het aan ieder ander persoon en is niemand geweldig. Eveneens gebruikt hij dat soort antwoorden ook om concurrenten op te naaien. Op de zeldzame momenten na dat het echt 100% zijn fout is waar je niet onderuit kan komen (zie Baku dit jaar). Ergens geef ik hem ook niet compleet de schuld er van want iedereen staat daar tegenwoordig in service van Hamilton (zelfs het punt dat Toto bij duidelijke fouten van Hamilton zegt dat het de fout van het team is, wat ook niet geweldig moet zijn voor motivatie daar). Bottas zou ook meteen onder de bus gegooid worden in alle gevallen, dus het hele werken van het team van Mercedes werkt het ego van Hamilton ook wel in de hand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 09:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hamilton, goeie coureur maar misselijke vent. Hoop dat het een keer afgelopen is met z'n #BLESSED. De hoeveelheid geluk dat hij heeft is ook om ziek van te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 09:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pfff het is goed zo haha. Ik snap je punten, maar ben het gewoon niet (helemaal) mee eens. Ik ben niet eens een Lewis fan dus heb geen zin om diep door het stof te gaan voor hem :P

Die docus ga ik nog wel keertje kijken tho.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 09:52 
 
Hardtraxx Veteran

Zo'n crash kan je toch niet zo express doen? De kans dat je er zelf uitvliegt is dan toch best groot?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 09:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Zo'n crash kan je toch niet zo express doen? De kans dat je er zelf uitvliegt is dan toch best groot?


Is natuurlijk ook niet express. Volgens mij beweert niemand hier dat ook. Maar het was wel heel dom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 10:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.reddit.com/r/formula1/comme ... ppen_crash

Hier een nuchtere post met ook nuchtere comments waar ik mij in kan vinden. Alleen stuk beter verwoord dan hoe ik het deed :lol:
Vooral waarom het niet gek is dat hij z'n overwinning viert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 10:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het is een goede nuchtere post, maar ook in zijn post kloppen dingen niet.

Citaat:
As he approaches, Lewis moves further to the right, and starts to move alongside Max, squeezing between the gap between Max’s Red Bull and the old pit wall. As they arrive towards Copse, the two are almost level (Max maybe an inch or so ahead), with Lewis on the inside and Max on the outside.


Dit is niet zo. Ja Max en Hamilton zaten op de pit straight bijna naast elkaar (Max bleef net voor). Maar toen ze Copse inreden waren ze al niet meer level. Max reed midden op de baan met 1,5 autobreedte rechts van hem en Hamilton zat met zijn voorste wielen op gelijke hoogte met Max zijn achterwielen. Dat is niet side by side of almost level want in die gevallen zou het een racing incident zijn geweest. Kijk maar naar alle foto's en hoeken die er zijn.

Citaat:
Bare in mind that both Max and Lewis have significant proportions of their cars alongside each other and are both entitled to space on the track.


Dit is zodoende ook niet waar en Max kon de racinglijn dicteren, wat hij niet deed want hij ging wijd om Lewis ruimte te geven. Wederom, dat zie je aan de stuurbewegingen die Max maakt. Als Max Hamilton compleet had afgesneden door in te duiken dan is het inderdaad force off track en waren ze er beiden uitgevlogen en had Max meer schuld. In dit geval had Max de bocht nog strakker kunnen aansnijden dan hij al deed door verder in de bocht naar binnen te gaan, maar dit deed hij niet.

Citaat:
(Don’t get hung up by the details here by the way, whether Max is ahead of Lewis by half a metre or two, both are entitled to racing room. Generally, everything I’ve said is pretty accurate and not really up for debate. Anything that is disputable doesn’t affect any of my above points.)


Ja zo kan ik ook mijn discussies wel winnen :lol:. Er zat geen halve meter tussen maar bijna een complete autolengte in de braking zone. "Generally, everything I’ve said is pretty accurate", rot op man, het is jouw woord tegenover de fotos en videos die duidelijk wat anders tonen.

Citaat:
Whilst Lewis was aggressive in his attack, Max was equally aggressive in his defence of the lead, squeezing Lewis up against the wall, and it is important to note that a crash takes two drivers, and both Max AND Lewis COULD have backed out of the move/defence. But when two championship rivals, both exceptionally talented and uncompromising in their racecraft, are battling season-long at the front of the field, accidents are almost inevitable.


Max was inderdaad aggressief in zijn verdediging, maar nooit oneerlijk. Als hard en eerlijk racen al te veel is kan je de F1 wel meteen opdoeken. Er zijn jaren gegaan van courreurs die zo tegen elkaar racen (kijk bijvoorbeeld naar Leclerc en Max op Hongarije) maar nu is het opeens wel een probleem en hadden ze ruimte moeten laten. Dat terwijl, wederom, Max dusdanig voor lag dat hij de racelijn kon dicteren en al ruimte liet. Als je even terug kijkt naar Oostenrijk, zijn coureurs eveneens bestraft omdat ze anderen het circuit af duwde die voorlagen aan het begin van de bocht, maar nu zijn de rollen opeens opgedraaid? Lekker makkelijk.

Hard en fair racen kan prima, en dat gebeurde tot dat punt ook. Hij heeft het eerder ook gehad met Leclerc zoals ik al zei. En daar zijn mensen ook van de baan gegaan, maar niet zijwaarts met 250 in de muur, maar gewoon wijd van de bocht. Als daar dan een fout wordt gemaakt, zie je ook altijd een duidelijke schuldige (zoals Max ook eens is geweest en Leclerc ook). Maar nu is het opeens zo dat degene die de grove amateursfout heeft gemaakt maar meer ruimte had moeten krijgen ten koste van de ander die in zijn recht stond zodat hij die fout niet had gemaakt? Wat is dat voor domme verbuiging van de raceregels dan :lol:

Citaat:
On the criticism of Lewis “over-celebrating” his victory, I think some people may need to look at the race as a whole. After not winning for 5 races, and after receiving a penalty for the collision, Lewis actually drove a fantastic race to retake the lead from Leclerc with a handful of laps to go, winning his home race in front of fans for the first time in well over a year.


Natuurlijk snap ik het juichen wel. Dat had ik ook wel verwacht. Maar vervolgens nog keihard hameren op het feit dat het niet zijn fout is, hem zelfs de schuld geven en het feit dat Max nog in het ziekenhuis lag terwijl hij dit wel wist (ondanks dat hij zelf zei van niet vroeg hij dit gewoon aan bono tijdens de red flag) en dat er geen excuses of oprecht medeleven of wat dan ook vanaf kon, is de boosdoener.

Ik snap zijn punt, maar hij negeert een paar cruciale dingen en dat is dat het daar Copse ingaan, laat remmen en zo ondersturen in je directe concurrent een gigantische amateursfout is die puur en alleen aan Hamilton is toe te wijden. Hij wist heel goed wat hij daar deed, hij wou misschien niet opzettelijk Max zo er af rammen maar of hij is onmogelijk domme fouten aan het maken, of hij is opzettelijk daar zo gevaarlijk in gegaan om a la Schumacher en Senna je concurrent daar de slechte lijn op te forceren (zoals hij later bij Leclerc deed).

Het hele ruimte laten en wie voor lag is irrelevant, want Max gaf ruimte en lag voor. Daar valt geen discussie over te maken want we hebben de beelden en fotos die dit duidelijk laten zien. Het feit is dat Hamilton daar niet zo had moeten rijden. En dat hij ontkent dat het een fout was van hem en dat hij Max de schuld geeft dat zet hem echt in het verkeerde daglicht. Want er kon geen andere uitkomst zijn dan een crash daar. Als hij erkend had dat hij fout zat, was het nooit zo erg geweest, DAT is het probleem. Want als je je fout hier niet erkent lijkt het heel erg op wat hij dus ook bij Rosberg flikte, en dan ben je gewoon een onsportieve slechte verliezer die de sport en het harde eerlijke racen in discrediet brengt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 10:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eerst inderdaad een paar belangrijke feiten verdraaien en vervolgens zeggen dat Hamilton niet zoveel blaam treft. Ja zo kan ik het ook inderdaad.

oja nog even voor de lolz
https://www.reddit.com/r/formuladank/co ... rand_prix/
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 10:49 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Spobbertiet schreef:
Zo'n crash kan je toch niet zo express doen? De kans dat je er zelf uitvliegt is dan toch best groot?


Is natuurlijk ook niet express. Volgens mij beweert niemand hier dat ook. Maar het was wel heel dom.


Nee true, meer dat mensen zeggen dat die bocht anders had gemoeten etc. terwijl hij allang de schuld heeft gekregen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 11:20 
 
Hardtraxx Veteran

ras erbij betrekken, ik mis de huillach emoticon
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 11:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jeffrey2107 schreef:
het kan best op die snelheid. je moet alleen elkaar wat meer de ruimte geven en dat deden ze beiden niet.
Waar kwam die 1,5 meter rechts van Max dan vandaan? Werd de baan opeens wijder uit zichzelf? Max gaf ruimte en elke dwaas ziet dat je daar niet zo inhaalt. Je kan er inhalen, maar niet met die racelijn. Hamilton kon wel binnendoor, maar niet zo door zo laat te remmen. Dat is gewoon een amateursfout, Hamilton kon daar prima iets eerder remmen en vervolgens de volgende bocht hem weer aanvallen.

Jeffrey2107 schreef:
ik vind die penalty een beetje twijfelachtig omdat beide fout zaten hier.

Beiden zaten niet fout, anders gaf de FIA het als racing incident. Hoe moeilijk is dat nou :lol:
Hamilton maakte de fout door daar te laat te remmen en zo in Max te oversturen die al ruimte had gegeven. Ze geven letterlijk Hamilton de "causing a collision". Blijf het bijzonder vinden hoe het dan nog de schuld van beiden is gezien Max letterlijk alles volgens het boekje heeft gedaan (kijk maar naar hoe de bochten anders werden genomen naast elkaar behalve het incident met Leclerc die uit angst voor herhaling wijd ging, niet omdat het de correcte lijn was, dat zegt hij letterlijk na de tijd).


Citaat:
hamilton had de bocht krapper kunnen proberen te nemen of wat meer afremmen en verstappen had meer ruimte kunnen (moeten) geven bij het ingaan van de bocht (dan had hamilton ook dichter bij de apex gekomen). het enorm harde verdedigen (en aanvallen maar dat is hier ff niet zo relevant) van verstappen leidt tot dit soort acties, de coureurs weten dat ze zelf ook of moeten remmen en beide heel laten of de kans op een crash moeten nemen. hoe vaak heeft hamilton niet geremd om een crash te voorkomen in eerdere races. ik snap dat hij dat nu niet gedaan heeft.


Het is hard en fair racen. Eindelijk weer eens, dit is in eerdere jaren tig keer gebeurd en dan ging het ook normaal of er was een duidelijke schuldige. Waarom is het nu opeens niet fair en veel te gevaarlijk. Dit is F1 en beiden kunnen hard en fair racen, als je te schijterig bent voor dit soort racen hoor je daar niet thuis, aldus ELKE Formule 1 courreur en elke grote kampioen. Als we volgens jouw "na u majesteit" manier gaan racen, is er nog weinig racen aan. Hamilton kon pas om ruimte eisen als Max hem bij ingang van de bocht al van de baan had gedrukt maar Hamilton had de apex en 1,5 meter breedte aan track voor hem.

Het is sowieso heel doorzichtig dat wanneer het men uitkomt het opeens te hard racen en ruimte laten is, maar anderzijds is het wel prima.

Citaat:
de enigste reden dat mensen zo boos zijn nu is de enorme crash, dat hamilton een deel ervan uitmaakte (want ja meest succesvolle coureur ooit), de verstappen bril van een hoop en toch deels hamiltons ras (ondanks dat er mensen zijn die dat niet bewust doen).


Bullshit, de reden van de boosheid, zoals al tig keer gezegd hier, is dat hij doet alsof alles Max zijn schuld is en ondanks bewijs vindt dat hij gelijk heeft. Als hij simpelweg had gezegd het is mijn fout, wat zo is, FIA zegt het eveneens, dan was er veel minder aan de hand geweest, zoals hierboven ook al tig keer is gezegd.

Dat hij rasistische comments krijgt is zeker waar en onterecht. Maar men rekent hem echt niet af op zijn ras. Men is gewoon boos op hem hoe hij dit heeft gedaan en pakken vervolgens als belediging als eerste zijn ras er bij. Wat enorm triest is. Maar het feit blijft, ze zijn niet boos op hem om zijn huidskleur maar om wat hij doet. Dus deze kaart zo trekken is weer lekker alle context negeren.

Citaat:
gek dat hamilton ook ineens zo gehaat word terwijl verstappen genoeg geks zelf uitgehaald heeft en dat maar goed gevonden moest worden. waarbij verstappen toen wel echt met opzet dingen deed. en het zeggen dat hij een dirty driver is is ook idioot, je wordt niet zomaar de meest succesvolle coureur ooit door te rijden als een idioot, als je gaat vergelijken rijd verstappen nog steeds veel viezer.


Nogmaals, als je bovenstaande dingen had gelezen zie je dat je nu een 7 voudig wereldkampioen die 14 jaar in F1 zit vergelijkt met Max in zijn eerste 3 jaar in F1 als nummer 1 van het 2e beste team. Max is al 3 jaar lang niet meer zo en dat zie je terug in zijn penalty en collission statistieken die hij sinds Baku 2018 met Daniel al niet meer heeft gehad. Waar Hamilton al 2x eerder in de laatste 2 jaar iemand op de zelfde manier van de baan heeft getikt.

Citaat:
en ik denk dat mesnen teveel verwachten van verstappen, hij heeft zich eerder gek laten maken (zitten haten op de radio, spinnen in turkije om ff snel een voorbeeldje te noemen).


Wat lul je, Max is juist het boegbeeld van kalmte de laatste jaren. Hij is boos als hij van de baan wordt getikt, logisch en als hij wordt tegengehouden bij fast laps. Dingen die ALLE courreurs doen, maar nu is het gekmaken opeens.

Citaat:
ik verwacht nog meer crashes, vooral omdat ik verwacht dat verstappen nog veel harder gaat lopen verdedigen en aanvallen en het echt op ontwijken/ remmen of crashes aan gaat laten komen

Max heeft de snellere auto en de grootste voordelen op de komende circuits. Hij gaat echt niet keihard lopen verdedigen. Hij heeft een goede start nodig en een degelijke bandenstrategie en hij rijdt Hamilton vanaf de start weg. De bal ligt nog steeds bij Hamilton verder.

Citaat:
het is ook gewoon idioot dat die coronel idioot er zo overduidelijk liet merken dat hij vind dat hamilton het expres heeft gedaan. ziggo is al triest (dat ze live toegeven hardocre verstappen fan te zijn, kom op als tv ben je onpartijdig) maar dat ze tegen hem niet wat harder op hebben getreden live is wel idioot.


Coronel is wel een idioot maar zelfs Rob Kamphues, die het altijd opneemt voor Hamilton, zei dat het toch duidelijk een fout was van Hamilton. Expres zegt hij niet, dat zei de rest ook niet, maar zijn fout is overduidelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 12:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://the-race.com/formula-1/alonso-h ... ppen-clash

Dit laat toch wel zien dat het geen clear case is. Nota bene Alonso die het een racing incident vindt. Net als leclerc, die er zelf achter reed toen het gebeurde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 12:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
https://the-race.com/formula-1/alonso-hamilton-couldnt-disappear-in-verstappen-clash

Dit laat toch wel zien dat het geen clear case is. Nota bene Alonso die het een racing incident vindt. Net als leclerc, die er zelf achter reed toen het gebeurde.


Ja en Ricciardo zegt dat het Hamilton zijn schuld is, wat zegt dat dan. Coureurs die het een racing incident noemen die nemen simpelweg een neutrale stand in, zo gaat het al jaren met alle crashes. Toen Ocon Verstappen er af tikte noemde sommigen het ook een racing incident. De Hamilton/Rosberg crash noemde ze ook een racing incident.

Het kan maar zo dat ze Verstappen of Hamilton gelijk geven, maar dat zeggen ze niet in de media, dan zeggen ze racing incident. De media is ook alleen maar op zoek naar sensatiereacties voor het ene of het andere kamp, daarom noemen ze het een racing incident, want de andere courreurs hebben er simpelweg niks mee te maken verder en dat willen ze ook niet.

Dit artikel is dus vrij nietszeggend en zegt niks over hoe het echt is. In the end zou Alonso net zo moord en brand schreeuwen als het bij hem gebeurde, en terecht. Het is al zeldzaam dat Ricciardo zijn mening gaf, normaliter vermijden courreurs die er niks mee te maken hadden de vraag gewoon door dus te zeggen dat het een racing incident was.

Trouwens, Leclerc die er achter reed maar vervolgens uit angst voor een crash met Hamilton wijd ging bij de zelfde bocht terwijl hij voor lag, waar Hamilton opeens wel over de kerbs kon. Wat zegt je dat dan? Dat het bij Max geen ruimte was maar bij Leclerc kon hij blijkbaar wel eerder remmen en over die racelijn waar hij hem (of hij nou wijd ging of niet) wel had ingehaald.

Hoe je het ook wendt of keert, Hamilton maakte een domme fout, crashte niet expres in Verstappen, maar maakte wel een domme fout. Hetgeen waar het mis ging was het ontkennen van de fout, Verstappen de schuld te geven alsof hij maar hem moest bedienen in ruimte waar hij er geen recht op had en later bij realisatie van dat hij wel degelijk fout zit echt extreem slechte damage control doen en alsnog niet toegeven. Dat niveau van respectloos zijn en ontkennen heeft mensen vooral boos gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 12:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
makrooy schreef:
https://the-race.com/formula-1/alonso-hamilton-couldnt-disappear-in-verstappen-clash

Dit laat toch wel zien dat het geen clear case is. Nota bene Alonso die het een racing incident vindt. Net als leclerc, die er zelf achter reed toen het gebeurde.


Ja en Ricciardo zegt dat het Hamilton zijn schuld is, wat zegt dat dan. Coureurs die het een racing incident noemen die nemen simpelweg een neutrale stand in, zo gaat het al jaren met alle crashes. Toen Ocon Verstappen er af tikte noemde sommigen het ook een racing incident. De Hamilton/Rosberg crash noemde ze ook een racing incident.

Het kan maar zo dat ze Verstappen of Hamilton gelijk geven, maar dat zeggen ze niet in de media, dan zeggen ze racing incident. De media is ook alleen maar op zoek naar sensatiereacties voor het ene of het andere kamp, daarom noemen ze het een racing incident, want de andere courreurs hebben er simpelweg niks mee te maken verder.


Ik gebruik hun meningen niet om die van mij te verdedigen ofzo. Want ik vind het gewoon Lewis zijn fout. Maar m'n punt is dat de meningen blijkbaar wel verschillen. Ze nemen een neutrale stand in, maar dat betekent niet dat het niet oprecht is wat ze vinden.

Daarnaast was ricciardo iets meer genuanceerd dan dat:

Citaat:
“When you’re in such a high-speed corner and just side-by-side, you’re both going to lose aero, particularly Lewis there with Max kind of in a little bit of dirty air. But I think they were both going in hot.

“Ultimately Lewis went in too hot for the for the given level of grip and that’s where you see [he] just drifted up into Max. Completely unintentional, but just the nature of the aero on these cars and [you] just have to allow a little more, but I’m certainly not going to sit here and judge and say he should have done that or that.”
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 12:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Maar dat is ook uiteindelijk de hele conclusie. Ricciardo heeft daar 100% gelijk. Het ging hard tegen hard, en dat moet ook kunnen, het blijft racen. De crash is eigenlijk ook het hele probleem niet, dat zou uiteindelijk gebeuren tussen twee topcoureurs die tot dat punt hard en eerlijk racen. Maar een crash bij hard en eerlijk racen blijft een racing incident of iemand is duidelijk de schuldige. En dat laatste geldt hier en dat is Hamilton.

Maar Hamilton zat op dat punt gewoon fout en dat had extreme gevolgen. Hij had beter moeten weten en net als bij Leclerc eerder moeten remmen en later opnieuw aanvallen of op die manier naast hem komen (de ruimte was er). Als het dan een crash was geweest, was het ook een racing incident of zelfs Max zijn schuld als hij hem zou afknijpen.

Het feit dat Hamilton het verdraait om het slachtoffer te zijn terwijl er zulk overduidelijk bewijs tegen is, is gewoon respectloos en zielig. Het is niet iets wat een 7 voudig wereldkampioen die normaal klinisch is en al 14 jaar in F1 zit zou doen. En daar zijn mensen boos over op hem, zeker omdat hij het eerder heeft gedaan. En helemaal gezien het een behoorlijk heftige crash is en het gaat om het kampioenschap. Hij heeft alle schijn tegen en maakt het erger door alles te ontkennen. Met een excuses en erkenning dat hij fout was, was alles wat gebeurd was veel meer te relativeren.

Hij heeft daarnaast ook mazzel gehad dat die rode vlag er nog was. Een Mercedes engineer heeft nog bevestigd dat er nog wel degelijke schade was aan Hamilton zijn auto en die hebben ze toen gefixt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 15:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.nu.nl/formule-1/6146464/wed ... ilton.html

Citaat:
Een van de belangrijkste punten die al vele jaren een steunpilaar van het systeem is, is dat je bij een incident niet moet kijken naar de gevolgen. Dit is al vóór mijn tijd vastgesteld tijdens discussies tussen de teams, de FIA en de Formule 1. De teambazen waren daarover allemaal vrij onvermurwbaar", verdedigt Masi de strafmaat bij Motorsport.com.


Heh??

Weet niet helemaal of ik hier 100% mee eens ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 15:47 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nouja, als Hamilton voor staat bij Abu Dhabi en Verstappen tikt hem de muur in, krijgt hij ook iig 5 of 10 seconden. Dan wint hij waarschijnlijk en dan is hij alsnog kampioen. Prima opzet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 16:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Opzich wel mee eens, gebeurt dit in bocht 3 of 4 van Silverstone, ondersturend tegen een andere auto aan, is dat in principe dezelfde fout, dus zou daar ook dezelfde strafmaat op moeten staan. Of zoals vorig jaar met Albon gebeurde.

Dat het nu gebeurde in zowat de snelste bocht op de F1 kalender zou niet moeten meewegen, wat dus blijkbaar ook zo is besloten door de teams in samenspraak met de FIA. Het is ook niet dat Hamilton de controle over zijn auto volledig kwijt is. Net iets teveel snelheid waardoor hij de apex van de bocht niet haalde en tegen Max zijn achterwiel knalde.

Ik weet ook niet wanneer, en wat voor overtreding er is begaan toen de laatste stop/go penalty is gegeven, die dus buiten de reguliere pitstop voldaan dient te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2021 17:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
https://www.nu.nl/formule-1/6146464/wedstrijdleiding-verwijst-naar-afspraken-met-teams-na-kritiek-op-straf-hamilton.html

Citaat:
Een van de belangrijkste punten die al vele jaren een steunpilaar van het systeem is, is dat je bij een incident niet moet kijken naar de gevolgen. Dit is al vóór mijn tijd vastgesteld tijdens discussies tussen de teams, de FIA en de Formule 1. De teambazen waren daarover allemaal vrij onvermurwbaar", verdedigt Masi de strafmaat bij Motorsport.com.


Heh??

Weet niet helemaal of ik hier 100% mee eens ben.


Waarom zou je naar de gevolgen kijken? De intentie is wat belangrijk is. Of iemand net de muur in vliegt of alleen ongedeerd in een run off tot stil stand komt is niet relevant. Dat is gewoon risico van het racen. We moeten echt niet hebben dat we nog een subjectieve maatstaaf toevoegen waarin je mensen gaat straffen die meer risico nemen in gevaarlijke bochten. Ze zijn er om er gvd te racen of niet.
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic