Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2021 23:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zag ook theorieën voorbij komen dat AM niet genoeg had gerekend omdat ze normaal gesproken op een lap worden gezet, interessant maar lijkt me een stretch. Want met de fuel mixes zouden ze dat inderdaad genoeg invloed op uit moeten kunnen oefenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2021 23:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Zie net dat ze hem gaan appealen, ze zeggen niet op grond van wat en waarom. Ben benieuwd, hoop voor Vettel wel dat het oprecht een kapotte pomp was en dat ze kunnen aantonen dat ze er niet van wisten, maar heb er een hard hoofd in van het team van de roze Mercedes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 07:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik dacht dat rommelen met de fuelmix niet meer mocht dit jaar? Of valt dat niet onder een 'andere motorstand'?

(in de F1 2021 game kan het iig niet meer en die volgen wel redelijk de werkelijkheid)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 08:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Ik dacht dat rommelen met de fuelmix niet meer mocht dit jaar? Of valt dat niet onder een 'andere motorstand'?

(in de F1 2021 game kan het iig niet meer en die volgen wel redelijk de werkelijkheid)


Verrek, je hebt gelijk inderdaad. Nooit bij stilgestaan dat de party mode ban natuurlijk de fuel mix ban is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 09:22 
 
Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Ik dacht dat rommelen met de fuelmix niet meer mocht dit jaar? Of valt dat niet onder een 'andere motorstand'?

(in de F1 2021 game kan het iig niet meer en die volgen wel redelijk de werkelijkheid)


Werd in de race nog gemeld door Mol, fuelmix mag nog steeds. Hamilton vroeg namelijk om meer power aan het team, ze gaan dan kijken of een rijkere brandstof mix mogelijk is of niet en zo meer power te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 09:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
ULTIMO schreef:
Ik dacht dat rommelen met de fuelmix niet meer mocht dit jaar? Of valt dat niet onder een 'andere motorstand'?

(in de F1 2021 game kan het iig niet meer en die volgen wel redelijk de werkelijkheid)


Werd in de race nog gemeld door Mol, fuelmix mag nog steeds. Hamilton vroeg namelijk om meer power aan het team, ze gaan dan kijken of een rijkere brandstof mix mogelijk is of niet en zo meer power te krijgen.

Ze mogen het alleen niet laten doen. In dit geval moet de coureur zelf aannde knoppen zitten nadat het akkoord is gegeven
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 09:38 
 
Hardtraxx Veteran

AM zegt dus dat niet alle brandstof eruit is gepompt, waardoor de waarde uiteraard lager uitvalt dan werkelijk aanwezig. Ben benieuwd :P.

Genoten van de race gisteren, jammer voor Max maar uiteindelijk was het wel een race die van begin tot eind boeiend was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 12:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
ULTIMO schreef:
Ik dacht dat rommelen met de fuelmix niet meer mocht dit jaar? Of valt dat niet onder een 'andere motorstand'?

(in de F1 2021 game kan het iig niet meer en die volgen wel redelijk de werkelijkheid)


Werd in de race nog gemeld door Mol, fuelmix mag nog steeds. Hamilton vroeg namelijk om meer power aan het team, ze gaan dan kijken of een rijkere brandstof mix mogelijk is of niet en zo meer power te krijgen.

Als Mol het zegt dan klopt er vaak nog geen kut van. Die vent pist er vaak naast zeg.
Mol weet vaak ook helemaal niet dat DRS de eerste 2 rondes nog niet werkt. "Let op, nu heeft X DRS, dan gaat ie 'm voorbij. O bijzonder, X gebruikt zijn DRS niet" rondje later: "nu gaat dan wél de DRS open".
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 12:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
ErikZ schreef:
ULTIMO schreef:
Ik dacht dat rommelen met de fuelmix niet meer mocht dit jaar? Of valt dat niet onder een 'andere motorstand'?

(in de F1 2021 game kan het iig niet meer en die volgen wel redelijk de werkelijkheid)


Werd in de race nog gemeld door Mol, fuelmix mag nog steeds. Hamilton vroeg namelijk om meer power aan het team, ze gaan dan kijken of een rijkere brandstof mix mogelijk is of niet en zo meer power te krijgen.

Als Mol het zegt dan klopt er vaak nog geen kut van. Die vent pist er vaak naast zeg.
Mol weet vaak ook helemaal niet dat DRS de eerste 2 rondes nog niet werkt. "Let op, nu heeft X DRS, dan gaat ie 'm voorbij. O bijzonder, X gebruikt zijn DRS niet" rondje later: "nu gaat dan wél de DRS open".


Hij weet dat heus wel, hij maakt gewoon veel foutjes :P Probeer maar eens verslag te geven terwijl je 4 schermen voor je hebt. Ik vind F1 kijken met 1 scherm main feed en ander scherm data feed soms zelfs lastig om alles bij te houden.

In ieder ander land heb je sowieso twee commentatoren. Zou hier ook zo moeten zijn. Iemand als Doornbos zou super zijn. Kan de data bijhouden voor Mol en zijn expertise gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 14:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooi dit:
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a ... 0svav1.mp4
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
ULTIMO schreef:
ErikZ schreef:
Werd in de race nog gemeld door Mol, fuelmix mag nog steeds. Hamilton vroeg namelijk om meer power aan het team, ze gaan dan kijken of een rijkere brandstof mix mogelijk is of niet en zo meer power te krijgen.

Als Mol het zegt dan klopt er vaak nog geen kut van. Die vent pist er vaak naast zeg.
Mol weet vaak ook helemaal niet dat DRS de eerste 2 rondes nog niet werkt. "Let op, nu heeft X DRS, dan gaat ie 'm voorbij. O bijzonder, X gebruikt zijn DRS niet" rondje later: "nu gaat dan wél de DRS open".


Hij weet dat heus wel, hij maakt gewoon veel foutjes :P Probeer maar eens verslag te geven terwijl je 4 schermen voor je hebt. Ik vind F1 kijken met 1 scherm main feed en ander scherm data feed soms zelfs lastig om alles bij te houden.

In ieder ander land heb je sowieso twee commentatoren. Zou hier ook zo moeten zijn. Iemand als Doornbos zou super zijn. Kan de data bijhouden voor Mol en zijn expertise gebruiken.


Ja maar goed, even los van dat ie veel tegelijk moet doen, zaken als Fuel mix zijn dus dingen waar ik 'm niet op z'n woord geloof. Die vent doet dit al weet ik veel hoeveel jaar en deze regel is recent ingesteld. Kan best zijn dat die met z'n gedachten helemaal verkeerd zat toen ie dat uitsprak.

Overigens claimt AM zelf dat er meer dan anderhalve liter nog in de motor zat. Ik ben benieuwd. Ik gun Sainz z'n 3e plek, Williams de extra punten en Max het extra punt, maar heb toch liever Vettel gewoon op de 2e plek :P En beter nog, Hamilton met minder punten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 15:45 
 
Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Die vent doet dit al weet ik veel hoeveel jaar en deze regel is recent ingesteld


Op welke regel doel je nu? Zover ik weet is er qua brandstof mixen (hoog - laag verbruik) geen wijziging geweest, verschillende motorstanden gebruiken dat is aangepast. De partymode is niet een brandstof iets maar een motorstand
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2021 11:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Appeal van Aston is dus geweigerd. Dit was hun verdediging:

Citaat:
The alleged “New Evidence” was derived from analysis of more than 100
channels of fuel system related data. It concludes that there was a fuel system
failure in Car 5. As a result of the loss of fuel cell pressure, the air pump in the
fuel cell activated a maximum output. By pumping air through the fuel cell, a
significant amount of fuel was inadvertently discharged from the fuel cell of Car
5. As a result of that, it was only possible to obtain a 0.3 litre sample of fuel,
significantly less than the volume that was expected to have remained. Failure
of the Fuel Cell Pressure relief valve to seal is the prime suspect but any leak
path from the fuel cell would have caused the loss of fuel pressure and resulted
in the loss of fuel.


Ze herhalen dus dat een failure van hun fuelsystem er voor heeft gezorgd dat er te veel brandstof werd verbruikt. Er staat dus niet dat de resterende benzine er nog in zat. Dit betekent dat Aston dit gewoon had moeten zien op hun sensoren dat de benzine er te hard doorheen ging en hadden Vettel moeten aanmanen meer te gaan besparen, het is dus hun eigen domme fout. Enorm sneu voor Vettel, maar dit is 100% Aston Martin hun fout.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2021 18:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jeffrey2107 schreef:
als de benzine niet langs de sensor komt kunnen ze die ook niet meten he


Nee want als er plots niks gemeten wordt bij de benzinesensor gaan er natuurlijk geen alarmbellen rinkelen..

Linksom of rechtsom hadden ze dit in de data moeten zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2021 10:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo, vandaag mogen we eindelijk weer na de zomerstop. Beide RB's met een nieuwe (3e) motor.
Wat zijn jullie voorspellingen voor dit weekend?

Oh en nog even terugkomend op:
THArdstyler schreef:
ULTIMO schreef:
Het is inderdaad wel bijzonder dat zelfs wanneer de FIA Hamilton/Mercedes als schuldige aanwijst, zij niet hoeven op te draaien voor de kosten en gevolgen voor Red Bull.

Nu heeft Red Bull wel wat centen in de portemonnee (even los van het budget plafond) maar als zoiets bij Haas of Williams zou gebeuren (een wagen volledig afschrijven) komen die teams financieel best wel in de knel.

Dit is inderdaad waar voor mij ook de schoen wringt. Niet dat de straf voor Hamilton per se nog hoger zou moeten zijn.
Met de huidige regelementen zit je gewoon ook nog met zoveel indirecte schade, wat naar mijn mening oneerlijk is.

Heeft Max gisteren ook zijn zegje over gedaan:
Citaat:
Zelf zei Verstappen gisteren in België ook nog wel kort iets over een mogelijke gridstraf. ,,Als iemand tegen jou aanrijdt en je daardoor een onderdeel moet vervangen en een straf krijgt, is dat niet wat het moet zijn”, vindt de Limburger. ,,Daar zouden we als Formule 1 wel naar moeten kijken.” Hij refereerde aan de Formule E, waar de reglementen veel meer rekening houden met wie de schade heeft toegebracht. ,,Als het team de veroorzaakte schade bij een ander moet betalen, krijg je misschien ook minder domme acties in de eerste ronde”, zei Verstappen in principe in algemene zin, maar ongetwijfeld met Bottas in gedachten.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Vraag me af of mij een zelfde mening toebedeeld zou zijn als het bijv. bij Mercedes gebeurd was, maar in principe zou dat wel het meest eerlijke zijn imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2021 16:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha Russell baas :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2021 17:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel gaaf. Laat maar zien wat voor talent er achter schuilt. Volgend jaar wordt het zo smullen als hij in de merc komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2021 18:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat een held inderdaad.
Vond het sowieso wel een keer leuk dat coureurs nu moesten blijven rijden omdat de baan steeds opdroogde en sneller werd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2021 20:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inderdaad, dit soort qualis zijn veel interessanter dan de standaard 'out, hot, in, box, out, Hot, einde' qualis
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2021 10:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wordt vandaag een hele vermakelijke race gok ik.... Het is nou niet bepaald droog geweest in Spa.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2021 14:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Perez...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2021 15:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JeftaElachouri schreef:
Perez...

Dat doet zeer
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2021 15:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Wordt vandaag een hele vermakelijke race gok ik.... Het is nou niet bepaald droog geweest in Spa.


Las een paar dagen terug even de Wiki pagina van Spa, en deze is door de geschiedenis van de F1 altijd berucht geweest om haar vaak natte omstandigheden. Ook het uitgestrekte circuit en daarmee de potentiële de afwisseling tussen natte en droge stukken van de baan wordt gevreest door de drivers.

We zullen het zo meemaken. Ik noem het een wonder als er niks geks gaat gebeuren hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2021 15:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat een top race!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2021 16:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De spanning is om te snijden.
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic