ULTIMO schreef:
McLaren fan zijn en dan McClaren schrijven

Maargoed, hier ook een McLaren fan, al juich ik ook voor Perez (al voor hij bij Redbull zat overigens), Gasly, Russell, Vettel en Alfa Romeo.
Ik vind het uiteraard leuk dat Max het zo goed doet maar ik zie liever meerdere teams strijden om P1 (en liever geen Mercedes want die hebben daar al genoeg gestaan de afgelopen jaren) en een dominante Max lijkt me de sport ook niet ten goede komen.
Ik vind 'm trouwens over de boordradio en ook in interviews soms stront irritant en als een andere coureur zich zo zou gedragen zou ik daar vrij snel een hekel aan krijgen.
Maak die fout al sinds de begindagen dat ik fan van ze ben (tijden van Mika Hakkinen).
Ik vind Perez pas sympathiek sinds Red Bull, hooguit vanaf het punt dat Racing Point door Lawrence Stroll werd overgenomen. Daarvoor was hij echt een egoïstische lul namelijk die echt extreem gevaarlijk reed, deed niet veel onder voor hoe Mazepin nu is. Ik denk dat de winst in Bahrain ook iets veranderde in hem, net als dat hij geen stoeltje had tot echt het laatste moment.
Helmut heeft hem ook heel duidelijk gemaakt wat zijn rol is, wat goed is want bij Mercedes is dat heel duidelijk zichtbaar (ook dit weekend) en gebruiken ze die tactieken met een behoorlijk voordeel. Dan kan Red Bull niet wegens principes daar in achterblijven. Sindsdien is Perez echt een ander persoon en mag ik hem meer. Max kende Perez sowieso wel goed omdat ze vaak altijd samen naar races reisden, ook met Ricciardo, en in deze teamsamenstelling lijkt het goed te werken.
Max daarentegen is gewoon oud Nederlands broodnuchter. Ik vind dat juist mooi om te zien. Geen facades, geen nep gedrag en gewoon realistisch. Hij zegt gewoon waar het op staat en maakt er niet iets moois van. Daarom hebben ze Max ook graag als #1 bij Red Bull want Horner en Marko die stellen dat juist enorm op prijs en zijn zelf precies zo. Net als Arjan Robben bij het Nederlands elftal hecht ik daar meer waarde aan dan iemand die zo zo'n standaard praatje heeft zoals een Hamilton.
Vind het bijvoorbeeld helemaal mooi dat hij tegen Netflix heeft gezegd dat ze moeten oprotten omdat hij geen zin in dat neppe gedoe heeft en omdat ze hem in een compleet kwaad daglicht hebben gezet t.o.v. Ricciardo terwijl die twee juist enorm goede vrienden waren bij Red Bull en dat nog steeds zijn.
Een dominante Max hoef ik ook niet, dat wil hij zelf ook niet. Je wint toch liever fair & square van de recordkampioen dan van een veld wat niet eens in de buurt van jou zit? Ik denk ook niet dat dat snel gebeurt, met Norris, Leclerc, Sainz, Gasly en Russel heeft Max genoeg competitie voor de komende jaren, zeker wanneer de auto's dichter bij elkaar gaan liggen.