Cafeïne... Blijft de meest heerlijke drug voor in de ochtend! 
Ik moet er altijd van schijten, vind t maar niks
0
Hardtraxxer
393 posts member since 2011
last seen Aug 2012
2 dagen zonder X nu. Dikke koppijn atm.... Straks maar ff slapen na het avond eten.
Afkickverschijnselenwrote:2 dagen zonder X nu. Dikke koppijn atm.... Straks maar ff slapen na het avond eten.
T
Je kan niet eens verslaafd raken aan Xwrote:Afkickverschijnselenwrote:2 dagen zonder X nu. Dikke koppijn atm.... Straks maar ff slapen na het avond eten.
Nou, met dat gevoel lijkt het me niet heel moeilijk!wrote:Je kan niet eens verslaafd raken aan Xwrote:Afkickverschijnselenwrote:2 dagen zonder X nu. Dikke koppijn atm.... Straks maar ff slapen na het avond eten.
Jointje roken, het blijft een van m'n favoriete
Haha waar heb je die wijsheid vandaan? Natuurlijk kan dat wel.wrote:Je kan niet eens verslaafd raken aan Xwrote:Afkickverschijnselenwrote:2 dagen zonder X nu. Dikke koppijn atm.... Straks maar ff slapen na het avond eten.
T
Ja vooruit, je kan aan X wel geestelijk verschaalfd raken.
B
Idd, geestelijk kan je wel verslaafd raken. Echter kan je niet lichamelijk verslaafd raken aan XTC.wrote:Ja vooruit, je kan aan X wel geestelijk verschaalfd raken.
T
Zou wat zijn zit je op school, even bijpakken hoor zit je met zweefkaak alles in de klaswrote:Idd, geestelijk kan je wel verslaafd raken. Echter kan je niet lichamelijk verslaafd raken aan XTC.wrote:Ja vooruit, je kan aan X wel geestelijk verschaalfd raken.
B
Sowieso drugs op schoolwrote:Zou wat zijn zit je op school, even bijpakken hoor zit je met zweefkaak alles in de klaswrote:Idd, geestelijk kan je wel verslaafd raken. Echter kan je niet lichamelijk verslaafd raken aan XTC.wrote:Ja vooruit, je kan aan X wel geestelijk verschaalfd raken.
Ik heb te vaak stoned in de klas gezeten, daardoor ben ik uit eindelijk ook gepakt, heb ook wel eens strak op school gezeten, 1 maat van me nam gewoon een nak van de laptop op school,
drugs gebruiken op school ga ik zoiezo niet meer doen, is 1 van de redenen waardoor ik vorig jaar ben gezakt denk ik, concentratie was echt laag toen!
Maar ik heb wel is gehoord van een maat dat er daar gewoon mensen met een pilletje op op school zitten, pfoee, mij niet gezien, ik kan m'n kaak dan never stil houden!
drugs gebruiken op school ga ik zoiezo niet meer doen, is 1 van de redenen waardoor ik vorig jaar ben gezakt denk ik, concentratie was echt laag toen!
Maar ik heb wel is gehoord van een maat dat er daar gewoon mensen met een pilletje op op school zitten, pfoee, mij niet gezien, ik kan m'n kaak dan never stil houden!
T
Ik zal mijn verhalen maar niet hier rond gaan lopen vertellen. Wat ik op school allemaal heb gedaan qua drugs 
0
Hardtraxxer
393 posts member since 2011
last seen Aug 2012
:') Denk je? Weet het wel zeker.wrote:Ik heb te vaak stoned in de klas gezeten, daardoor ben ik uit eindelijk ook gepakt, heb ook wel eens strak op school gezeten, 1 maat van me nam gewoon een nak van de laptop op school,
Ik ben niet verslaafd aan X. Kan gewoon nee zeggen tegen mensen als ze het aanbieden. Denk gewoon dat het mijn dipje is.
Het kan. Helaas genoeg voorbeelden ervan op dit forum en in mijn directe omgeving...wrote:Je kan niet eens verslaafd raken aan X
nee, je weet het niet zeker!
want jij weet niet wat ik vorig jaar allemaal heb gedaan op school!
ik heb bijna alleen maar spelletjes lopen spelen en leerde bijna niet voor toetsen, dat is ook 1 van de redene, maar misschien heeft blowen er ook wel mee te maken, maarja, daar zullen we nooit achterkomen!
misschien waren de toetsen wel gewoon wat te moeilijk, want al die andere jaren ging ik wel over zonder wat uit te voeren en toen blowde ik ook al!
want jij weet niet wat ik vorig jaar allemaal heb gedaan op school!
ik heb bijna alleen maar spelletjes lopen spelen en leerde bijna niet voor toetsen, dat is ook 1 van de redene, maar misschien heeft blowen er ook wel mee te maken, maarja, daar zullen we nooit achterkomen!
misschien waren de toetsen wel gewoon wat te moeilijk, want al die andere jaren ging ik wel over zonder wat uit te voeren en toen blowde ik ook al!
T
Zou je me andere reactie daarna dan ook even willen lezen?wrote:Het kan. Helaas genoeg voorbeelden ervan op dit forum en in mijn directe omgeving...wrote:Je kan niet eens verslaafd raken aan X
wrote:Ja vooruit, je kan aan X wel geestelijk verslaafd raken.
Last edited by Tharec on , edited 1 time in total.
verschaalfdwrote:Zou je me andere reactie daarna dan ook even willen lezen?wrote:Het kan. Helaas genoeg voorbeelden ervan op dit forum en in mijn directe omgeving...wrote:Je kan niet eens verslaafd raken aan X
wrote:Ja vooruit, je kan aan X wel geestelijk verschaalfd raken.
T
Zo goed 
Ontzettend veel mensen kunnen geen feest zonder x (Ik had trouwens beter eerst wat verder gelezen, maar toch ik heb al van 2 mensen gehoord dat ze een periode dagelijks x gebruikten)wrote:Je kan niet eens verslaafd raken aan X
T
Dat is wat ze denken jawrote:Ontzettend veel mensen kunnen geen feest zonder xwrote:Je kan niet eens verslaafd raken aan X
Zit gewoon allemaal tussen je oren dat je denkt dat je niet zonder kan, kan makkelijk.
Toen na die onverantwoorde periode van me (4 weekenden achter elkaar X) net na de zomer had ik het eerst volgende weekend dat ik weer nuchter moest doorbrengen ook af en toe het gevoel dat er net iets miste, toch misschien een soort van een licht geestelijk verslavend gevoel zeg maar inderdaad. Lichamelijk heb ik daar totaal geen last van gehad, al is dat ook wel praktisch onmogelijk met X maar toch. Wil niet zeggen dat ik hier een addict ofzo ben hoor,wrote:Het kan. Helaas genoeg voorbeelden ervan op dit forum en in mijn directe omgeving...wrote:Je kan niet eens verslaafd raken aan X
Maar ben sindsdien weer alleen nog maar nuchter uitgegaan (except alcohol), en dat bevalt nog steeds even goed.
Dan is het alsnog geestelijk, niet lichamelijk. Maar goed, wat is de grens? Wat is verslaving? Dat ligt voor ieder persoon anders.wrote:Ontzettend veel mensen kunnen geen feest zonder x (Ik had trouwens beter eerst wat verder gelezen, maar toch ik heb al van 2 mensen gehoord dat ze een periode dagelijks x gebruikten)wrote:Je kan niet eens verslaafd raken aan X
Ik ken het probleem. Had ik ook een keertje. Paar weken achter elkaar X gebruikt in het verleden en toen was ik van plan om ff te stoppen ermee. Weekend erop het feest ook uitgehouden zonder spul, wat een heldig feest was, partyweekend was praktisch over en toen kwam de gedachte: Ja, mist toch wel wat. En dan neem je maar een likje MDMA. Om jezelf te belonen voor het nuchter feestenwrote: Toen na die onverantwoorde periode van me (4 weekenden achter elkaar X) net na de zomer had ik het eerst volgende weekend dat ik weer nuchter moest doorbrengen ook af en toe het gevoel dat er net iets miste, toch misschien een soort van een licht geestelijk verslavend gevoel zeg maar inderdaad. Lichamelijk heb ik daar totaal geen last van gehad, al is dat ook wel praktisch onmogelijk met X maar toch. Wil niet zeggen dat ik hier een addict ofzo ben hoor,maar ben daar gewoon eerlijk in en denk dat dit een voorbeeld is van hoe het dus niet moet.
![]()
Dat ben ik niet helemaal met je eens Chukkie Cheese. Verslaving is toch wel een soort van status waarin iemand zich begeeft, waarbij die persoon toch gewoon afhankelijk wordt van een middel of gebruik en die heel lastig of soms niet lost kan laten. Die grens is vrij goed te herkennen bij mensen...wrote: Dan is het alsnog geestelijk, niet lichamelijk. Maar goed, wat is de grens? Wat is verslaving? Dat ligt voor ieder persoon anders.
Het is niet alsof verslaving een multi-interpretabel begrip is, die het aan de persoon zelf overlaat wanneer het begrip toepasbaar is.