wrote:wrote:ik heb nooit in drugstopic gepost
Related topics
Active topics in Off-Topic
Moderators
Dit is dan ook drugsOFFtopic en dus geen drugstopic.wrote:wrote:wrote:ik heb nooit in drugstopic gepost
Hoe werkt het met suikerziekte en XTC? Kan een persoon met suikerziekte xtc gebruiken of brengt dit te veel risico met zich mee?
antwoord
Gelijktijdig gebruik van XTC en diabetes medicatie wordt afgeraden, het is zelfs erg gevaarlijk. Je loop de volgende risico's:
- XTC kan invloed hebben op de bloedsuikerspiegel en daardoor hypoglykemie (hypo) of hyperglykemie (hyper) veroorzaken.
- XTC geeft een verhoogd risico op verzuring van het bloed, vochtophoping in de hersenen, tekort aan natrium en watervergiftiging (vanwege het vele drinken). Voor mensen met diabetes zijn deze verschijnselen extra gevaarlijk.
- XTC geeft een onbezorgd gevoel, met het risico dat je je minder druk maakt over of je kans hebt op een hypo.
- Het gevoel dat XTC je geeft kan het medicatieschema in de war brengen.
- Als je diabetesmedicatie gebruikt is de kans op een hypo in combinatie met XTC mogelijk groter.
ff van partyflock, is voor ruubiie wel goed _)
antwoord
Gelijktijdig gebruik van XTC en diabetes medicatie wordt afgeraden, het is zelfs erg gevaarlijk. Je loop de volgende risico's:
- XTC kan invloed hebben op de bloedsuikerspiegel en daardoor hypoglykemie (hypo) of hyperglykemie (hyper) veroorzaken.
- XTC geeft een verhoogd risico op verzuring van het bloed, vochtophoping in de hersenen, tekort aan natrium en watervergiftiging (vanwege het vele drinken). Voor mensen met diabetes zijn deze verschijnselen extra gevaarlijk.
- XTC geeft een onbezorgd gevoel, met het risico dat je je minder druk maakt over of je kans hebt op een hypo.
- Als je diabetesmedicatie gebruikt is de kans op een hypo in combinatie met XTC mogelijk groter.
-
THardtraxx Veteran
- 5491 posts member since 2010
- last seen Apr 2014
Stiekeme meelezert... junk!wrote:wrote:wrote:ik heb nooit in drugstopic gepost
Krijg net te horen dat de Rooie Eekhoorntjes in mijn stadje zijn!
Binnekort maar 2 bestellen en wachten tot de tijd rijp is!
2 maar?wrote:Krijg net te horen dat de Rooie Eekhoorntjes in mijn stadje zijn!![]()
Wat ben jij nou voor een gebruiker zeg
een 16-jarige hahaha :pwrote:2 maar?wrote:Krijg net te horen dat de Rooie Eekhoorntjes in mijn stadje zijn!![]()
misg ook wel meer, maar moet ff een datum pikken want word beetje in de gaten gehouden door m'n ouders toch haha
maar komt goed, ga ze zo snel mogelijk bestellen want op is op hahaha
wrote:Hoe werkt het met suikerziekte en XTC? Kan een persoon met suikerziekte xtc gebruiken of brengt dit te veel risico met zich mee?
antwoord
thnx anywayz! maar deze informatie wist ik al wel, ik heb mn bloedsuikerspiegel voldoende onder controle om te kunnen beoordelen of ik kan gebruiken ja of nee!
okee, deze informatie wist ik nog niet zo heel lang, maar ik ga er nu in ieder geval al een stuk verstandiger mee om!
Hoeveel slik jij er gemiddeld weg dan per keer dat je aan de x gaat?wrote:2 maar?wrote:Krijg net te horen dat de Rooie Eekhoorntjes in mijn stadje zijn!![]()
Verschilt, heb wel is gewoon 1tje gedaan,wrote:Hoeveel slik jij er gemiddeld weg dan per keer dat je aan de x gaat?wrote:2 maar?wrote:Krijg net te horen dat de Rooie Eekhoorntjes in mijn stadje zijn!![]()
laatste keer was voor t eerst op een feest, toen nam ik er 3, meer als dat heb ik nog nooit gedaan,
wel is gewoon 2 / 2.5 maar niet meer als 3!
Dat zal ik vast nog wel gaan doen maar voorlopig niet omdat ik in een nare situatie zit hehe
´Maar´ 2 á 2,5 
Anywayz, hoop dat de peppie het goed doet voor Syndicate, want volgens Thera ga ik het hard nodig hebben
(heeft ie niet precies zo gezegd, maar het komt er wel op neer)
Anywayz, hoop dat de peppie het goed doet voor Syndicate, want volgens Thera ga ik het hard nodig hebben
Hoeveel nam jij er dan toen je 16 was? hahahwrote:´Maar´ 2 á 2,5
Maar ik heb een tijd aardig wat in korte tijd gebruikt
Nu ga ik het af en toe doen maar wel meer dan!
Alleen als het kan, want moet eerst vertrouwen winnen maar een tijd pauze is wel goed
Hooguit 1 asperine per dag als het nodig was. Ik zat toen nog niet aan de XTCwrote:Hoeveel nam jij er dan toen je 16 was? hahahwrote:´Maar´ 2 á 2,5
Maar ik heb een tijd aardig wat in korte tijd gebruikt![]()
Nu ga ik het af en toe doen maar wel meer dan!
Alleen als het kan, want moet eerst vertrouwen winnen maar een tijd pauze is wel goed
Dit verbaast me!wrote: Hooguit 1 asperine per dag als het nodig was. Ik zat toen nog niet aan de XTC
Ik ben vorig jaar pas begonnen ermeewrote:Dit verbaast me!wrote: Hooguit 1 asperine per dag als het nodig was. Ik zat toen nog niet aan de XTC
Terwijl ik toch al vanaf 2008 feesten bezoek
Oke, dat is wel verdomd netjes!wrote:Ik ben vorig jaar pas begonnen ermeewrote:Dit verbaast me!wrote: Hooguit 1 asperine per dag als het nodig was. Ik zat toen nog niet aan de XTC
Terwijl ik toch al vanaf 2008 feesten bezoek
Dan kom ik gewoon uit een kut generatie haha (niet dat ik het erg vind)
Maar in mijn vriendengroep ben ik 1 van de latere gebruikers!
1 van de mindere ga ik niet zeggen, maar zeker niet de ergste, zijn er ook een paar die het nu alweer 3 weekenden achter elkaar hebben gedaan die 16/17 zijn, dan ben ik nog heel niet erg haha!
XTC wordt veel te commercieel. In 2007-2008 had je een kutperiode met veel slechte kwaliteit pillen. Nu is het overal te verkrijgen en in goede kwaliteit ook. Plus het feit dat het extreem veel in het nieuws komt, geeft jongeren ook de interesse om het te doen. Op mijn 16e dacht ik er echt nog niet aan om ooit een pilletje te nemen. Die gedachte kwam niet in me op, het was meer een taboe onder de jeugd. Nu praat iedereen er veel opener over en wordt het steeds aantrekkelijker.
Bij onze groep is het anders gegaan hoor!wrote:XTC wordt veel te commercieel. In 2007-2008 had je een kutperiode met veel slechte kwaliteit pillen. Nu is het overal te verkrijgen en in goede kwaliteit ook. Plus het feit dat het extreem veel in het nieuws komt, geeft jongeren ook de interesse om het te doen. Op mijn 16e dacht ik er echt nog niet aan om ooit een pilletje te nemen. Die gedachte kwam niet in me op, het was meer een taboe onder de jeugd. Nu praat iedereen er veel opener over en wordt het steeds aantrekkelijker.
Bij onze groep zijn gewoon jongens van 21-18 jaar maar ook jongens van 17-16 jaar, soort 2 groepen bijelkaar
Maar die oudere hadden 't dus al vaak gedaan, dan komt er eentje van mijn leeftijd die het een keer probeert, en nog 1, en nog 1, en zo iedereen!
En inmiddels heeft iedereen 't al gedaan, maar ken weinig groepen in onze stad die 't ook gebruiken, of ze houden het goed stil hahaha!
En ja, het is ook super simpel om eraan te komen, ik kan zo 5 verschillende pillen regelen, 1 van m'n maten van 19 is cokedealer en mensen uit de groep kennen ook genoeg pepdealers!
Klinkt als een gezellig en ondernemend vriendengroepje!
Gezellig is het zeker!wrote:Klinkt als een gezellig en ondernemend vriendengroepje!
Maar er word niet zo heel veel hard gebruikt hoor, soms in het weekend zijn er 2/3 jongens die het dan ff doen
Dan zit de rest vollop aan de drank en de jointjes!
Ik ben nu al een tijdje niet buiten geweest omdat ik veel huiswerk heb en niet elke dag weg mag!
Minimaal 5 á 6 op een avondwrote:´Maar´ 2 á 2,5
Je snapt 'm wel of niet?wrote:Gezellig is het zeker!wrote:Klinkt als een gezellig en ondernemend vriendengroepje!![]()
Wees't wel mienjongwrote:Je snapt 'm wel of niet?wrote:Gezellig is het zeker!wrote:Klinkt als een gezellig en ondernemend vriendengroepje!![]()
Die tijd is geweest...wrote:Minimaal 5 á 6 op een avondwrote:´Maar´ 2 á 2,5