Toevallig werd ik vorig weekend op Lowlands gepakt. Normaal loopt er geen beveiliging rond, maar dit jaar waren ze wel op zoek, wat mij opviel.
Ik zat rustig op de bult waar normaal Defqon Red staat, en met een uurtje zou Fred Again beginnen. Dus ik dacht, ik neem alvast een halve pil. Ik brak een pil doormidden en net toen ik een helft doorslikte, scheen er opeens een zaklamp op mij met twee beveiligers naast me. Ik moest direct opstaan en mijn zakje afgeven, waar twee hele en één halve pil in zaten. Daarna vroegen ze of ik nog meer bij me had. Ik had nog 2 gram 3MMC op zak, dus dat gaf ik ook af. Vervolgens werd mij nog twee keer gevraagd of dat alles was en of ik zeker was. Op de bult fouilleerden ze me nog grondig, maar natuurlijk vonden ze niets. Ze vroegen of ik afstand wilde doen van de middelen, wat ik uiteraard deed want ik wilde geen problemen maken. Toen één beveiliger mij nog boos aansprak, zei de andere: ‘Afronden, ik zie de volgende al,’ en toen waren ze weg.
Vorig jaar is een meid uit onze groep gesnapt op Intents ze even aan het bijpunten was en toen stond er uit het niks 4 man om haar heen. Ze moest het afgeven en werd gefouilleerd en na een boos gesprekje mocht ze gelukkig wel op het terrein blijven. Wat ik heb gehoord is Intents nogal streng en gooien ze je gelijk naar buiten.
Dit jaar is er ook nog een vriend van ons betrapt op Intents. We stonden in de indoor main, en vrienden waren bezig met bijpakken toen er opeens beveiliging aankwam. Eén van de vrienden riep toen: "Weggooien!" Op dat moment gooit iemand het zakje weg dat hij vast had. De beveiliging had al gezien dat ze bezig waren, dus een van de beveiligers zei: "Geef dat zakje maar hier." Hij antwoordde dat hij het net had weggegooid. Blijkbaar had een beveiliger dat gezien, dus begonnen ze met zaklampen op de grond te zoeken, maar ze konden niets vinden. Ze hebben ongeveer vijf minuten gezocht. Mensen achter ons hadden dit zien gebeuren en wezen om wat verwarring te stichten random naar lege zakjes. Na een tijdje zoeken kwamen de beveiligers tot de conclusie dat het zakje wel tussen de platen gevallen moest zijn. Hun opmerking was: "Je hebt geluk dat we niets hebben kunnen vinden." Toen de beveiligers weg waren, kwam iemand naar ons toe met het zakje en zei: "Hier heb je je zakje terug." Wat bleek. Hij had gezien dat het zakje werd weggegooid, en hij was erop gaan staan en had het naar achteren geschoven. De mensen achter ons hadden dit ook gezien en daarom wezen ze naar die random zakjes.
Dit was wel een mooie actie.