Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken maar ik vind dat je zelf (een deel) verantwoordelijk bent voor je verslaving. Hier ligt ook standaard het e.e.a. in huis, ook verslavende meuk zoals ghb en mephedrone, maar ik heb dat in een thuissetting nog nooit gebruikt. Sowieso was m'n drugsgebruik in thuissetting tot Corona erg beperkt tot alleen keta en 2C-B / psychedelica en dat is het nog steeds, op één keer mdma na

.
Zodra je bepaalde stoffen af en toe eens thuis pakt wordt die grens zo dun, en helemaal met bijvoorbeeld coke en g, dat de stap zo makkelijk gezet is. Men ziet zichzelf misschien niet als een probleemgebruiker maar als 'incidentele' gebruiker / weekendgebruiker maar als je die craving (zoals bij meph) hebt, heb je in mijn ogen al een probleem. Dat vind ik ook van (regelmatig) sos-gebruik wanneer je thuis lekker aan het drinken bent en je dealer met een groepje belt.
Dezelfde mening ben ik overigens toebedeeld wat betreft alcohol. Ik drink in principe alleen op zaterdag, m.u.v.
feestjes / feestdagen o.i.d., maar op doordeweekse dagen zul je mij geen pinten zien vatten. Als je dat standaard in de week wel doet wordt het al een gewoonte en dat vind ik al weer snel een probleemgeval.