Pedaalemre wrote:Thanks voor de info. Was allemaal via de huisarts/psycholoog/psychiater voor 1 maand bedoeld. M'n pakje wat ik voorgeschreven had gekregen is sinds vorige week vrijdagmiddag op en heb echt slechte dagen gehad. Idd ook maar iets van 3u per nacht geslapen sinds vrijdag, en de paniek was 3 dagen zelfs tig keer zo erg als de periode voordat ik begon te nemen. Vooral snachts als m'n gedachten de vrije loop hebben. Tot aan zweten en een zwaar verhoogde hartslag aan toe. Het gekke is dat ik, op die paar dagen na dat ik een dubbele/3-dubbele dagdosering heb genomen, me ik me elke dag aan de dosering gehouden (2 mg/dag) heb en dus totaal \ zo'n 3 weken in totaal benzo's heb gebruikt. Op internet lees ik overal dat 2mg lorazepam per dag niet bijzonder veel is en dat als je binnen 3 maanden stopt de meeste ontwenningsverschijnselen wel meevallen. Vind het echt raar, is de zoveelste keer dat ik nieuwe medicijnen probeer, elke keer vraag ik naar de bijwerkingen, elke keer 'valt mijn medicijn/dosering wel mee' en elke keer reageer m'n lichaam er echt tering heftig op als ik stop. Gebruikte vorig jaar ook een aantal maanden dexamfetamine wat ik kreeg vanwege ADD (5, soms 10mg per dag, waar '60mg de max aanbevolen dosering is') en reageerde er ook op alsof ik volledige bergen straat pep gesnoven had. Maandenlang slaaptekort, soms gemakkelijk 3-4 dagen achter elkaar wakker zonder 1 seconde te slapen. M'n hele wangen aan de binnenkort kapot geknaagd. Etc etc.
Maarja vind in ieder geval dat dokters veel te snel benzo's naar je gooien, had het wel echt even nodig maar zat qua dosering en tijd veel te kort eraan om weer zo extreem te reageren qua afkicken. Gaat wel iets rustiger nu, vannacht voor het eerst een uurtje of 7 geslapen.
Klinkt als ontwenningsverschijnselen ja. En besef je, wat jij hebt meegemaakt is nog kinderspel voor wat je te wachten staat wanneer je wel een keer over de streep gaat met gebruik (al dan niet medicinaal).
Ik ga geen dokter spelen, en dat kan ik ook helemaal niet. Maar als je kan zou ik proberen je problemen zonder benzo's op te lossen. Doorgaans onderdruk je, maar pak je de kern niet aan. Al is dat wellicht makkelijk praten voor een buitenstaander. Sterkte in ieder geval.
En nog even over dosis overscheiden. Ik ken verhalen van mensen die 1-5 gram Clonazolam per dag weg werkte door tolerantie. Daar waar 250ug(1mg = 1000ug!!!) iemand zonder tolerantie geheid een black-out mee krijgt voor een uur of tien.