Active topics in Off-Topic

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 28 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 7 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 17 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 7 days ago

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?

XTC
46
32%
LSD
4
3%
Amfetamine
31
22%
Cocaine
27
19%
Truffels/paddo’s
1
1%
Cannabis
10
7%
Alcohol
11
8%
Ketamine
5
4%
GHB
7
5%

Total votes: 142

Hardtraxx Veteran
5475 posts member since 2013
last seen 14 days ago
View on YouTube
A
Image
Hardtraxx Veteran
4670 posts member since 2015
last seen Jan 2022
De risico’s bij begeleid psychedelica gebruik bij depressies etc zijn best klein volgens onderzoek. Heb t gelezen toen ik mijn scriptie schreef maar heb ff geen zin om de bron op te zoeken :P

Mijn verwachting is dat ook psychedelica na 6-8 jaar goedgekeurd gaan worden voor dit doeleind. Deze studie hieronder zal veel uitsluitsel hierover geven

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03429075

Voor de geïnteresseerden; mijn scriptie:

https://www.dropbox.com/s/p9qlmx42jt9v9 ... F.pdf?dl=0
Hardtraxx Veteran
5475 posts member since 2013
last seen 14 days ago
RoyAPO wrote: Voor de geïnteresseerden; mijn scriptie:

Anonymous wrote:Image
Hardtraxx Veteran
5460 posts member since 2012
last seen 11 days ago
:lol: Aardig doen.
Hardtraxx Addict
1860 posts member since 2016
last seen Jun 2025
RoyAPO wrote: Voor de geïnteresseerden; mijn scriptie:

Tof, ga ‘m lezen binnenkort! :)
Hardtraxx Veteran
4683 posts member since 2012
last seen Mar 2026
Maten en matinnen... hoe relevant is 2-CI nog? Is daar nog aan te komen? Ik vraag het voor een vriend.
Hardtraxx Addict
1860 posts member since 2016
last seen Jun 2025
Heel moeilijk aan te komen dus als je wat vindt: laat het me weten pls.
Hardtraxx Veteran
4683 posts member since 2012
last seen Mar 2026
Isgoed buurvrouw
Hardtraxxer
163 posts member since 2018
last seen May 2021
Laat het mij ook weten buuf
R
Hardtraxxer
484 posts member since 2017
last seen 20 days ago
Ik heb een vraag over de combinatie van XTC/stroboscopen en de kans op een epileptische aanval.

Gisteravond heb ik op een technofeest tijdens de aflsuitplaat een epileptische (?) aanval gehad. Ik stond redelijk vooraan toen er een stroboscoop aan ging, ik denk 10 seconden lang. Ik werd helemaal vaag, kreeg schokken, probeerde me vast te houden aan anderen en toen viel ik op de grond. Toen de lichten aangingen (feest was afgelopen) lag ik de spartelen en alles. Ik weet dit zelf niet meer, ik weet pas weer dat ik op de brancard gelegd werd en in de ambulance was ik weer enigzins aanspreekbaar. Ik had verdeele over de avond 1 pil gehad van rond de 300mg. In het ziekenhuis nog wat testjes gedaan maar alles was goed en na een paar uur kon ik naar huis. Een uur voor de 'aanval' kreeg ik ook al een raar gevoel door een stroboscoop, ben toen even naar buiten gegaan om bij te komen maar dacht dat het wel goed zou gaan. Dit gevoel heb ik op Supremacy ook 1 keer gehad (icm XTC), en ook een keer toen ik helemaal nuchter was (ook geen alcohol). Ik krijg dan een beetje het gevoel dat ik niet meer kan bewegen, dat ik achterover val en dat ik allerlei rare bewegingen maak. De eerste paar keren stopte de stroboscoop op tijd met flikkeren, waardoor ik de controle terug kreeg. Maar die op het laatst was voor mijn gevoel veel langer en hierdoor kreeg ik dus die aanval.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Even 20 seconden helemaal de weg kwijt zijn door een stroboscoop, en daarna weer de oude zijn? Zou de XTC hierop een grote invloed hebben?
Hardtraxx Addict
1412 posts member since 2014
last seen 1 hour ago
Het is niet per se heel abnormaal, je hoort wel vaker dat mensen na drugsgebruik aanvallen krijgen door stroboscopen. Sterker nog, vorig jaar hebben er tijdens ADE 8 mensen tegelijkertijd een aanval gekregen: https://nos.nl/artikel/2256979-epilepti ... allen.html. Vermoeidheid en drugsgebruik zijn volgens mij de voornaamste redenen dat het mis kan gaan (naast natuurlijk de natuurlijke 'aanleg').

Ben zelf van mening dat ze bij feesten wat rustiger aan moeten doen met stroboscopen. 10+ seconden zo'n ding aan is mijns inziens echt te lang, zeker aan het einde van een feest wanneer iedereen alles behalve scherp is. Is gewoon vragen om problemen.
R
Hardtraxxer
last seen 20 days ago
Dat artikel had ik al gelezen ja. Verder vind ik die stroboscopen niet per sé mooi of wat dan ook. Als je ziet wat voor zieke lichtshow ik de hele avond lang wel gewoon heb kunnen verdragen denk ik niet dat ik echt overgevoelig voor dat soort ben. Het zijn echt alleen de stroboscopen die problemen opleveren.
Hardtraxx Veteran
5460 posts member since 2012
last seen 11 days ago
Jordi, als je nog een partij op de kop tikt, denk ook aan mij. Ik ben er bijna doorheen.
Hardtraxx Veteran
5200 posts member since 2009
last seen 14 days ago
rikraben wrote:een technofeest?
Aha! ;)
Welk feest was 't?
R
Hardtraxxer
last seen 20 days ago
Magistraal, klein feestje.
Hardtraxx Veteran
5200 posts member since 2009
last seen 14 days ago
Dacht ik al, zag al verscheidene filmpjes voorbij komen dat ze niet te zuinig waren met de stroboscopen. Denk dat het ook niet meewerkt dat ze er echt zo'n donker hol van maken en dan volle bak strobo's gaan knallen. Persoonlijk heb ik aan het begin van een feest altijd last van de stroboscopen, idd een beetje het gevoel dat je vaag bent en kan dan ook totaal niet coördineren (tijdens het lopen). Moet daar dan even aan wennen en gaandeweg het feest gaat 't wel weer.
R
Hardtraxxer
last seen 20 days ago
Het is wel het ergste qua lichten wat ik op een feest heb meegemaakt. Ik ben alleen benieuwd in hoeverre dit door de XTC komt en hoe ik dit kan voorkomen. Want stoppen met naar dance feesten gaan is geen optie
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Over het algemeen heb ik zelfs nuchter dat stroboscopen irritant en desoriënterend zijn. Doen gewoon pijn aan je ogen.

Zaterdag op De Samenzwering en ook tijdens een concert op vrijdag hadden ze dan wel stroboscopen, maar die werden over het publiek gericht en niet op het publiek. Je kreeg het flitsende effect wel lichtelijk maar het zat niet in je oog of ooghoeken. Dat is imo veel chiller. Geldt ook voor gewone lichten trouwens.

Snap verder het hele punt van stroboscopen ook niet, mogen ze van mij wel afschaffen. Lasers, visuals en een vette lichtshow zijn dik. Een standaard club opstelling e.d. is gewoon achtergrond en zou ook zo moeten blijven. Die 10 lampjes en flitspalen die je aan je muur hebt hangen ben ik na 5 minuten wel vergeten en merk ik niet meer op, hoef ze dan ook niet in m'n gezicht te hebben.
rikraben wrote:Het is wel het ergste qua lichten wat ik op een feest heb meegemaakt. Ik ben alleen benieuwd in hoeverre dit door de XTC komt en hoe ik dit kan voorkomen. Want stoppen met naar dance feesten gaan is geen optie
Ik weet niet in hoeverre dit helpt of in hoeverre je dit nuchter of eerder hebt gehad, maar ik zou anders gewoon met je rug naar de stage staan. Doe ik zelf ook bij feesten waar ik merk dat de lichten/stroboscopen irritant zijn.
Hardtraxx Addict
1137 posts member since 2009
last seen Aug 2026
Broken Balance wrote: Ik weet niet in hoeverre dit helpt of in hoeverre je dit nuchter of eerder hebt gehad, maar ik zou anders gewoon met je rug naar de stage staan. Doe ik zelf ook bij feesten waar ik merk dat de lichten/stroboscopen irritant zijn.
Dit is de beste tip, dit doe ik ook altijd en het werkt prima! Heb ook wel eens een zonnebril opgedaan helpt ook wel ^^
R
Hardtraxxer
last seen 20 days ago
Is het ook zo dat XTC dan erger is met dit soort gevallen dan bijvoorbeeld pep? Je merkt wel dat door XTC lichten en alles 10 keer zo intens worden namelijk. Pep heb ik nog nooit gehad dus dat weet ik niet.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
rikraben wrote:Is het ook zo dat XTC dan erger is met dit soort gevallen dan bijvoorbeeld pep? Je merkt wel dat door XTC lichten en alles 10 keer zo intens worden namelijk. Pep heb ik nog nooit gehad dus dat weet ik niet.
Met XTC op worden je waarnemingen intenser en zintuigen gevoeliger ja, dus dat je er dan extra gevoelig bent voor stroboscopen is niet heel raar.
Hardtraxxer
784 posts member since 2017
last seen Jul 2026
Denk dat het ook niet echt helpt als je pupillen wagenwijd open blijven staan wanneer er felle lichten op geschene worden
R
Hardtraxx Veteran
5555 posts member since 2013
last seen 15 days ago
Tip: heb je last van de stroboscoop, ga naar de lichttechniek.
Ik heb het de laatste paar keren gevraagd of ze de stroboscoop wilden minderen en of bepaalde kleur combinaties niet wilden gebruiken (blauw rood) en in alle gevallen waren ze super vriendelijke en houden ze er rekening mee. Mocht je het niet voor elkaar krijgen kun je altijd nog iemand van de organisatie aanspreken en wellicht melden dat je gevoelig bent voor epilepsie.

Ik vind het zelf ook gewoon kut dingen en ik draai mijn rug dan ook regelmatig naar de stage of doe m'n ogen dicht.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Nou ja, als je nuchter al gevoelig bent voor epilepsie moet je jezelf ook afvragen waarom je naar dat soort feesten gaat.