Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1111, 1112, 1113, 1114, 1115, 1116, 1117 ... 1180  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 33%  33%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 4%  4%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 141
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2019 15:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2019 15:52 
 
Hardtraxx Veteran

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2019 18:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De risico’s bij begeleid psychedelica gebruik bij depressies etc zijn best klein volgens onderzoek. Heb t gelezen toen ik mijn scriptie schreef maar heb ff geen zin om de bron op te zoeken :P

Mijn verwachting is dat ook psychedelica na 6-8 jaar goedgekeurd gaan worden voor dit doeleind. Deze studie hieronder zal veel uitsluitsel hierover geven

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03429075

Voor de geïnteresseerden; mijn scriptie:

https://www.dropbox.com/s/p9qlmx42jt9v9 ... F.pdf?dl=0
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2019 23:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Voor de geïnteresseerden; mijn scriptie:

https://www.dropbox.com/s/p9qlmx42jt9v9 ... F.pdf?dl=0


Spobbertiet schreef:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2019 10:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol: Aardig doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2019 10:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Voor de geïnteresseerden; mijn scriptie:

https://www.dropbox.com/s/p9qlmx42jt9v9 ... F.pdf?dl=0

Tof, ga ‘m lezen binnenkort! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2019 23:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maten en matinnen... hoe relevant is 2-CI nog? Is daar nog aan te komen? Ik vraag het voor een vriend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2019 23:56 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heel moeilijk aan te komen dus als je wat vindt: laat het me weten pls.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2019 00:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Isgoed buurvrouw
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2019 17:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Laat het mij ook weten buuf
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2019 23:19 
 
Hardtraxxer

Ik heb een vraag over de combinatie van XTC/stroboscopen en de kans op een epileptische aanval.

Gisteravond heb ik op een technofeest tijdens de aflsuitplaat een epileptische (?) aanval gehad. Ik stond redelijk vooraan toen er een stroboscoop aan ging, ik denk 10 seconden lang. Ik werd helemaal vaag, kreeg schokken, probeerde me vast te houden aan anderen en toen viel ik op de grond. Toen de lichten aangingen (feest was afgelopen) lag ik de spartelen en alles. Ik weet dit zelf niet meer, ik weet pas weer dat ik op de brancard gelegd werd en in de ambulance was ik weer enigzins aanspreekbaar. Ik had verdeele over de avond 1 pil gehad van rond de 300mg. In het ziekenhuis nog wat testjes gedaan maar alles was goed en na een paar uur kon ik naar huis. Een uur voor de 'aanval' kreeg ik ook al een raar gevoel door een stroboscoop, ben toen even naar buiten gegaan om bij te komen maar dacht dat het wel goed zou gaan. Dit gevoel heb ik op Supremacy ook 1 keer gehad (icm XTC), en ook een keer toen ik helemaal nuchter was (ook geen alcohol). Ik krijg dan een beetje het gevoel dat ik niet meer kan bewegen, dat ik achterover val en dat ik allerlei rare bewegingen maak. De eerste paar keren stopte de stroboscoop op tijd met flikkeren, waardoor ik de controle terug kreeg. Maar die op het laatst was voor mijn gevoel veel langer en hierdoor kreeg ik dus die aanval.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Even 20 seconden helemaal de weg kwijt zijn door een stroboscoop, en daarna weer de oude zijn? Zou de XTC hierop een grote invloed hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2019 00:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Het is niet per se heel abnormaal, je hoort wel vaker dat mensen na drugsgebruik aanvallen krijgen door stroboscopen. Sterker nog, vorig jaar hebben er tijdens ADE 8 mensen tegelijkertijd een aanval gekregen: https://nos.nl/artikel/2256979-epilepti ... allen.html. Vermoeidheid en drugsgebruik zijn volgens mij de voornaamste redenen dat het mis kan gaan (naast natuurlijk de natuurlijke 'aanleg').

Ben zelf van mening dat ze bij feesten wat rustiger aan moeten doen met stroboscopen. 10+ seconden zo'n ding aan is mijns inziens echt te lang, zeker aan het einde van een feest wanneer iedereen alles behalve scherp is. Is gewoon vragen om problemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2019 00:43 
 
Hardtraxxer

Dat artikel had ik al gelezen ja. Verder vind ik die stroboscopen niet per sé mooi of wat dan ook. Als je ziet wat voor zieke lichtshow ik de hele avond lang wel gewoon heb kunnen verdragen denk ik niet dat ik echt overgevoelig voor dat soort ben. Het zijn echt alleen de stroboscopen die problemen opleveren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2019 10:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi, als je nog een partij op de kop tikt, denk ook aan mij. Ik ben er bijna doorheen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2019 11:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
een technofeest?

Aha! ;)
Welk feest was 't?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2019 11:48 
 
Hardtraxxer

Magistraal, klein feestje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2019 11:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dacht ik al, zag al verscheidene filmpjes voorbij komen dat ze niet te zuinig waren met de stroboscopen. Denk dat het ook niet meewerkt dat ze er echt zo'n donker hol van maken en dan volle bak strobo's gaan knallen. Persoonlijk heb ik aan het begin van een feest altijd last van de stroboscopen, idd een beetje het gevoel dat je vaag bent en kan dan ook totaal niet coördineren (tijdens het lopen). Moet daar dan even aan wennen en gaandeweg het feest gaat 't wel weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2019 12:08 
 
Hardtraxxer

Het is wel het ergste qua lichten wat ik op een feest heb meegemaakt. Ik ben alleen benieuwd in hoeverre dit door de XTC komt en hoe ik dit kan voorkomen. Want stoppen met naar dance feesten gaan is geen optie
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2019 12:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Over het algemeen heb ik zelfs nuchter dat stroboscopen irritant en desoriënterend zijn. Doen gewoon pijn aan je ogen.

Zaterdag op De Samenzwering en ook tijdens een concert op vrijdag hadden ze dan wel stroboscopen, maar die werden over het publiek gericht en niet op het publiek. Je kreeg het flitsende effect wel lichtelijk maar het zat niet in je oog of ooghoeken. Dat is imo veel chiller. Geldt ook voor gewone lichten trouwens.

Snap verder het hele punt van stroboscopen ook niet, mogen ze van mij wel afschaffen. Lasers, visuals en een vette lichtshow zijn dik. Een standaard club opstelling e.d. is gewoon achtergrond en zou ook zo moeten blijven. Die 10 lampjes en flitspalen die je aan je muur hebt hangen ben ik na 5 minuten wel vergeten en merk ik niet meer op, hoef ze dan ook niet in m'n gezicht te hebben.

rikraben schreef:
Het is wel het ergste qua lichten wat ik op een feest heb meegemaakt. Ik ben alleen benieuwd in hoeverre dit door de XTC komt en hoe ik dit kan voorkomen. Want stoppen met naar dance feesten gaan is geen optie


Ik weet niet in hoeverre dit helpt of in hoeverre je dit nuchter of eerder hebt gehad, maar ik zou anders gewoon met je rug naar de stage staan. Doe ik zelf ook bij feesten waar ik merk dat de lichten/stroboscopen irritant zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2019 12:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ik weet niet in hoeverre dit helpt of in hoeverre je dit nuchter of eerder hebt gehad, maar ik zou anders gewoon met je rug naar de stage staan. Doe ik zelf ook bij feesten waar ik merk dat de lichten/stroboscopen irritant zijn.


Dit is de beste tip, dit doe ik ook altijd en het werkt prima! Heb ook wel eens een zonnebril opgedaan helpt ook wel ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2019 12:52 
 
Hardtraxxer

Is het ook zo dat XTC dan erger is met dit soort gevallen dan bijvoorbeeld pep? Je merkt wel dat door XTC lichten en alles 10 keer zo intens worden namelijk. Pep heb ik nog nooit gehad dus dat weet ik niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2019 12:59 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Is het ook zo dat XTC dan erger is met dit soort gevallen dan bijvoorbeeld pep? Je merkt wel dat door XTC lichten en alles 10 keer zo intens worden namelijk. Pep heb ik nog nooit gehad dus dat weet ik niet.


Met XTC op worden je waarnemingen intenser en zintuigen gevoeliger ja, dus dat je er dan extra gevoelig bent voor stroboscopen is niet heel raar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2019 19:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Denk dat het ook niet echt helpt als je pupillen wagenwijd open blijven staan wanneer er felle lichten op geschene worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2019 22:46 
 
Hardtraxx Veteran

Tip: heb je last van de stroboscoop, ga naar de lichttechniek.
Ik heb het de laatste paar keren gevraagd of ze de stroboscoop wilden minderen en of bepaalde kleur combinaties niet wilden gebruiken (blauw rood) en in alle gevallen waren ze super vriendelijke en houden ze er rekening mee. Mocht je het niet voor elkaar krijgen kun je altijd nog iemand van de organisatie aanspreken en wellicht melden dat je gevoelig bent voor epilepsie.

Ik vind het zelf ook gewoon kut dingen en ik draai mijn rug dan ook regelmatig naar de stage of doe m'n ogen dicht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2019 22:59 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nou ja, als je nuchter al gevoelig bent voor epilepsie moet je jezelf ook afvragen waarom je naar dat soort feesten gaat.
Vorige  1 ... 1111, 1112, 1113, 1114, 1115, 1116, 1117 ... 1180  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic