Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1085, 1086, 1087, 1088, 1089, 1090, 1091 ... 1181  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 32%  32%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 142
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2018 23:48 
 
Hardtraxx Veteran

Deels mee eens ja. Maar maatschappijleer is zijn vakgebied en dat hij toevallig ervaring ermee heeft hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij niet objectief het onderwerp kan bespreken. Ik ben het met je eens dat hij wel zijn woorden goed moet uitkiezen. Misschien zelfs een idee om de les zelf op te nemen met je telefoon als spraakrecorder.

Ouders zullen commentaar hebben, en kids kunnen woorden verdraaien.
Maar het lijkt mij dat onze job daar wel bewust van is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 08:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Filmpje wel gezien, interessant en natuurlijk ook waar. Het deed mij halverwege wel overkomen alsof dit een erg pro-drugs filmpje ging worden maar daar kwam op het einde wel wat verandering in en dat werd goed genuanceerd.

Als Job dit onderwerp in de les wilt behandelen kan dat in mijn ogen best maar dat hangt er dan vanaf hoe je het in steekt. Je kan het erg pro-drugs / pro-xtc insteken of je pakt het iets anders aan waar je de taboesfeer rondom xtc / drugs aan de kaak stelt. De laatste jaren zijn er steeds meer cijfers die laten zien dat (incidenteel) gebruik van xtc minder schadelijk en verslavend lijkt te zijn dan alcohol of tabak terwijl dat overal openlijk te koop is en de overheid hier een aardig centje aan overhoudt.
Immers: als je op je werk zegt dat je in het weekend lekker 2 dagen lam bent geweest zal iedereen dat (redelijk) normaal vinden maar als je zegt dat je een pilletje hebt geslikt is het 'oei oei oei'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 11:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Filmpje wel gezien, interessant en natuurlijk ook waar. Het deed mij halverwege wel overkomen alsof dit een erg pro-drugs filmpje ging worden maar daar kwam op het einde wel wat verandering in en dat werd goed genuanceerd.

Als Job dit onderwerp in de les wilt behandelen kan dat in mijn ogen best maar dat hangt er dan vanaf hoe je het in steekt. Je kan het erg pro-drugs / pro-xtc insteken of je pakt het iets anders aan waar je de taboesfeer rondom xtc / drugs aan de kaak stelt. De laatste jaren zijn er steeds meer cijfers die laten zien dat (incidenteel) gebruik van xtc minder schadelijk en verslavend lijkt te zijn dan alcohol of tabak terwijl dat overal openlijk te koop is en de overheid hier een aardig centje aan overhoudt.
Immers: als je op je werk zegt dat je in het weekend lekker 2 dagen lam bent geweest zal iedereen dat (redelijk) normaal vinden maar als je zegt dat je een pilletje hebt geslikt is het 'oei oei oei'.

I see what you did there.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 14:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Immers: als je op je werk zegt dat je in het weekend lekker 2 dagen lam bent geweest zal iedereen dat (redelijk) normaal vinden maar als je zegt dat je een pilletje hebt geslikt is het 'oei oei oei'.


Dit ja. Meest hypocriete ooit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 18:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen idee of dat met hypocrisie te maken heeft of met onwetendheid......
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 22:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het is toch helemaal niet raar dat mensen op je werk anders reageren wanneer je illegale harddrugs gebruikt dan wanneer je alcohol drinkt? Natuurlijk heeft een groot deel van de bevolking een vertekend beeld van XTC, neemt alleen niet weg dat het gewoon illegaal is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2018 02:05 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Daarnaast zullen de meeste collega's of bazen bij een degelijke baan ook niet heel tevreden/impressed met je zijn als je vertelt hoe dronken je bent geweest.

Ik cringe iig wel de pan uit als iemand op werk bij ons vertelt hoe bezopen hij/zij wel niet was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2018 11:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik werk vrijwel alleen met leeftijdsgenoten of met mensen die (iets) jonger zijn, er 'sneuvelt' er elk weekend wel minstens 1 en ook wel redelijk wat collega's stoppen wel eens iets in hun mik. Daar zijn we hier trouwens ook wel vrij open over. Ik mag wat dat betreft niet klagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2018 14:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fothermucker schreef:
Het is toch helemaal niet raar dat mensen op je werk anders reageren wanneer je illegale harddrugs gebruikt dan wanneer je alcohol drinkt? Natuurlijk heeft een groot deel van de bevolking een vertekend beeld van XTC, neemt alleen niet weg dat het gewoon illegaal is.


Ik wilde net zeggen dat het voor veel mensen een vertekend beeld geeft of wat ik zei zit er ook gewoon enorm veel onwetendheid bij, bij mensen die het gek of raar vinden als je eens een pilletje of drugs neemt in het weekend op een feestje. In het weekend dronken zijn en dat aan mensen verteld is ook gewoon algemeen geaccepteerd en dat is bij drugs niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2018 18:52 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ben op zoek naar moppen, memes, flauwe woordgrappen e.d. met betrekking tot drugs/afters/vaag zijn. Degene met de meeste inbreng krijgt een origineel "Hoogbegaaid" t-shirt in maat naar keuze!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2018 19:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Begaaid nl schreef:
Ik ben op zoek naar moppen, memes, flauwe woordgrappen e.d. met betrekking tot drugs/afters/vaag zijn. Degene met de meeste inbreng krijgt een origineel "Hoogbegaaid" t-shirt in maat naar keuze!


Vraag dit in RSU en je hebt 300 reacties binnen het uur.

Geen dank.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2018 19:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Volgens mij is dit laatst in RSU nog besproken. Even terugzoeken en je hebt echt honderden reacties :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2018 21:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Begaaid nl schreef:
krijgt een origineel "Hoogbegaaid" t-shirt in maat naar keuze!


kennie wachte
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2018 21:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Begaaid nl schreef:
Ik ben op zoek naar moppen, memes, flauwe woordgrappen e.d. met betrekking tot drugs/afters/vaag zijn. Degene met de meeste inbreng krijgt een origineel "Hoogbegaaid" t-shirt in maat naar keuze!


KETAAAAA HAHAHA GRAPPIGGGG

stuur maar op naar postbus 10030 hilversum opn J. Brink

Bvd
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 12:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Begaaid nl schreef:
Ik ben op zoek naar moppen, memes, flauwe woordgrappen e.d. met betrekking tot drugs/afters/vaag zijn. Degene met de meeste inbreng krijgt een origineel "Hoogbegaaid" t-shirt in maat naar keuze!


Het contrast met de Arjen Lubach discussie... cringe >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 20:42 
 
Hardtraxxer

Begaaid nl schreef:
Ik ben op zoek naar moppen, memes, flauwe woordgrappen e.d. met betrekking tot drugs/afters/vaag zijn. Degene met de meeste inbreng krijgt een origineel "Hoogbegaaid" t-shirt in maat naar keuze!


Hij heeft caps lock day ook niet helemaal begrepen. Is alleen groot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2018 09:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een moat van me die wil wel terug rijden van een feest maar hij wil/gaat ket pakken. Hij is van plan om ongeveer 3/4 uur voor het einde zijn laatste punt te nemen. Heeft ook al vaker naar huis gereden op deze manier en zegt zelf dat het wel kan omdat de ket dan al ruim is uitgewerkt (het effect voel je maar 1/2 uur?).

Nu ben ik zelf geen expert op het gebied van drugs, als niet-drugs gebruiker (behalve alcohol), maar mijn onderbuikgevoel zegt dat het wel nog in redelijke mate in je lichaam aanwezig is zo kort na gebruik, ook al zijn de effecten afgelopen. Oftewel het gaat je rijvaardigheid beïnvloeden. Een snelle google op dit onderwerp heeft me niks opgeleverd dus ik heb eigenlijk geen bron o.i.d. om dit te bevestigen. Misschien zijn er hier mensen die er meer verstand van hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2018 09:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
Een moat van me die wil wel terug rijden van een feest maar hij wil/gaat ket pakken. Hij is van plan om ongeveer 3/4 uur voor het einde zijn laatste punt te nemen. Heeft ook al vaker naar huis gereden op deze manier en zegt zelf dat het wel kan omdat de ket dan al ruim is uitgewerkt (het effect voel je maar 1/2 uur?).

Nu ben ik zelf geen expert op het gebied van drugs, als niet-drugs gebruiker (behalve alcohol), maar mijn onderbuikgevoel zegt dat het wel nog in redelijke mate in je lichaam aanwezig is zo kort na gebruik, ook al zijn de effecten afgelopen. Oftewel het gaat je rijvaardigheid beïnvloeden. Een snelle google op dit onderwerp heeft me niks opgeleverd dus ik heb eigenlijk geen bron o.i.d. om dit te bevestigen. Misschien zijn er hier mensen die er meer verstand van hebben?


Citaat:
Als drugs wordt ketamine gesnoven of geïnjecteerd. Na snuiven werkt het binnen 5 tot 15 minuten. De effecten duren een uur. Na-effecten kunnen tot 2 uur aanhouden.


Van: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-ketamine/

Citaat:
Bij snuiven treden de effecten binnen 5 à 15 minuten op en ze duren 45 à 60 minuten en tot 3 uur na gebruik kun je na-effecten ervaren. Bij slikken treden de effecten binnen 20 à 60 minuten op en duren ze 1 à 2 uur. Bij injecteren treden de effecten binnen 3 à 5 minuten op en houden ze 30 à 45 minuten aan. Bij een lege maag treden de effecten sneller op.


Van: https://www.drugskompas.nl/ketamine-effecten/

Je kan er dus wel vanuit gaan dat als je maat 4 uur lang niks gepakt heeft hij nuchter (genoeg) is en prima kan rijden
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2018 14:36 
 
Hardtraxxer

Snap niet waarom je zoiets gaat doen, blijf gewoon lekker nuchter als je erna nog moet bobben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2018 14:46 
 
Hardtraxx Veteran

joostmakaay schreef:
Snap niet waarom je zoiets gaat doen, blijf gewoon lekker nuchter als je erna nog moet bobben.


Precies, keur het echt 100% af! Al helemaal keta...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2018 15:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moie puntje sos/pep wil ik me stil over houden maar dat deze man er na Keta nog over nadenkt achter het stuur te kruipen vind ik echt in en in triest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2018 16:15 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Begaaid nl schreef:
Ik ben op zoek naar moppen, memes, flauwe woordgrappen e.d. met betrekking tot drugs/afters/vaag zijn. Degene met de meeste inbreng krijgt een origineel "Hoogbegaaid" t-shirt in maat naar keuze!


hardcoresjors schreef:
Fuzzylogic schreef:
Maakt het bij pep uit als ik drie sleutelpunten neem dat ik het verdeel over linker en rechter neusgat of kan ik gewoon alles in mijn rechter neusgaat snuiven?

waarom zou dat in hemels naam uitmaken? :huh:
het komt toch gewoon in je maag :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2018 17:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met keta op achter het stuur ook al lijken de effecten al uitgewerkt, heel slim.............
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2018 17:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jullie doen net alsof hij eerst een dikke dijk weg harkt en vervolgens direct achter het stuur gaat zitten. :lol:

Jordi schreef:
Moie puntje sos/pep wil ik me stil over houden maar dat deze man er na Keta nog over nadenkt achter het stuur te kruipen vind ik echt in en in triest.


Niet helemaal fair dit imo. Je merkt van een punt keta die je vier uur eerder hebt genomen nauwelijks of niks meer. Van een punt pep merk je nog steeds wel wat na vier uur. Nee, drugs gebruiken als je moet rijden is niet slim, maar overdrijven is ook een vak :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2018 18:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou ja met pep/sos rijden idd zou ik ook nog niet zoveel van zeggen, maar keta serieus een no go als je nog moet/wilt rijden :/
Vorige  1 ... 1085, 1086, 1087, 1088, 1089, 1090, 1091 ... 1181  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic