Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1080, 1081, 1082, 1083, 1084, 1085, 1086 ... 1181  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 32%  32%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 142
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 08:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
https://www.volkskrant.nl/ws-bdd8cca2

Wel geinig colum in de VK.

Het gros van de mensen gaat dit nooit inzien. kortzichtigheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 09:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
https://www.volkskrant.nl/ws-bdd8cca2

Wel geinig colum in de VK.

Iets met spijker en kop.
Jammer maar helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 11:53 
 
Hardtraxx Veteran

Sterk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 14:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
https://www.volkskrant.nl/ws-bdd8cca2

Wel geinig colum in de VK.


Heel sterk artikel. Ik zou zulke artikelen zo graag in de les willen behandelen... Maar denk dat ik dan toch vragen ga krijgen hierover van ouders en mijn baas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2018 10:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben je als een docent niet een soort van 'vrij' om, binnen een bepaalde grens wellicht, zelf je lesstof te bepalen?
Bovenstaande kan wellicht nog binnen maatschappijleer. (pro) Homo-acceptatie op een moslimschool is misschien al lastiger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2018 18:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Het ligt toch gewoon meer aan het feit dat in de maatschappij alcohol zo geaccepteerd is en drugs voor ouders vaak een 'no go' is om over te praten. En dan al helemaal niet met hun kinderen. Al vind ik de kijk van de persoon die het geschreven heeft wel iets wat deuren kan openen. Helaas is het in de werkijkheid enorm moeilijk om de denkbeelden die er over drugs zijn te veranderen (in dit geval dan vooral over XTC). Alleen al het feit dat een dode door partydrugs groot in het nieuws komt en iemand die overlijdt door alcohol veel minder belicht wordt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2018 00:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Kevin-Raw schreef:
https://www.volkskrant.nl/ws-bdd8cca2

Wel geinig colum in de VK.


Heel sterk artikel. Ik zou zulke artikelen zo graag in de les willen behandelen... Maar denk dat ik dan toch vragen ga krijgen hierover van ouders en mijn baas.


Geen idee wat voor vak jij geeft maar zoiets zou toch een goed onderwerp zijn om met Nederlands door te nemen voor een debat oid. "Stelling: MDMA moet gelegaliseerd worden" bv.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2018 00:49 
 
Hardtraxx Elite

Ik hou wel van een avondje spacen
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 10:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vraagje:

Mijn vriendin heeft gister op festival hele dag aan de sos gezeten (over de hele dag 3 kwart gram ongeveer). Later in de avond vertelde ze dat ze haar telefoon niet meer goed kon lezen en last had van de felle lichten. Dachten het zal wel als alles uitgewerkt is trekt dat wel bij. Eenmaal thuis aangekomen ruim 2uur later had ze het nog steeds. Nachtje geslapen en vanochtend wakker geworden en nog steeds met wazig zicht van dichtbij, veraf gaat prima (wel minder dan normaal) maar tekst op haar telefoon lezen gaat niet. Ze heeft geen bril of lenzen haar ogen zijn gewoon prima.

Klinkt dit iemand bekend?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 15:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik Google op "slecht zicht na coke" en krijg dan wel wat resultaten, zoals

https://www.drugsinfoteam.nl/vraag-antwoord/lees-een-antwoord/-/antwoord/33682/coke__duizeligheid__wazig_zien__misselijkheid__angst_

Daar wordt e.e.a. wel uitgebreid beschreven. Misschien kun je er iets mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 15:23 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ook wel eens gehad, was ook meer te wijten aan de lichten dan aan wat ik op had. Was bij mij na een paar dagen wel weer weg.

edit: trouwens ook wel gehad als ik alleen aan het bier zat. Die stroboscoop ellende, en vooral die RGB flitsen fucken sowieso echt met je mind. Ben er zelf ook absoluut geen voorstander van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 16:46 
 
Hardtraxx Veteran

PEPii schreef:
Was gisteren een dagje Mysteryland. Heb uiteindelijk toch de gewenste 4FA weten te regelen ipv 4FMA. Heb als startdosis zo'n 160mg genomen, waar ik zeker zo'n 5 a 6 uur zoet mee was. Heb na zo'n 3 uurtjes nog 80mg bijgenomen. Eerste uren waren erg prettig, ook vanwege het euforische effect en de praatkick. Merkte na ongeveer 3 uurtjes dat het euforische er een beetje af was en dat het meer een pep effect was. Wat ik opzich prima vond. Mijn vrienden zaten allemaal aan de andere shit, zoals pure m, x en pep. Die gingen veel harder en vager dan ik, maar dat vond ik eigenlijk wel prima. Heb op mijn eigen manier genoten van de muziek. Wat ik wel raar vond was dat ik rond half 11, vlak voor de eindshow dat euforische gevoel weer terugkreeg (wel in iets mindere mate dan in het begin). Toen gingen we naar huis, toen was ik natuurlijk bang voor een plafonddienst. Maar dit viel me dus alles mee, ben na het roken van 1 joint bijna meteen in slaapgevallen en werd 8 uur later weer wakker. Had alleen net voor ik ging slapen het gevoel dat ik allemaal dingen hoorde, maar die er eigenlijk niet waren. Misschien de combinatie van de 4F en wiet? Voel me vandaag ook helemaal prima, redelijk fit en redelijk opgewekt. 4FA is me dus prima bevallen!

Join the bright side! :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 19:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
PEPii schreef:
Was gisteren een dagje Mysteryland. Heb uiteindelijk toch de gewenste 4FA weten te regelen ipv 4FMA. Heb als startdosis zo'n 160mg genomen, waar ik zeker zo'n 5 a 6 uur zoet mee was. Heb na zo'n 3 uurtjes nog 80mg bijgenomen. Eerste uren waren erg prettig, ook vanwege het euforische effect en de praatkick. Merkte na ongeveer 3 uurtjes dat het euforische er een beetje af was en dat het meer een pep effect was. Wat ik opzich prima vond. Mijn vrienden zaten allemaal aan de andere shit, zoals pure m, x en pep. Die gingen veel harder en vager dan ik, maar dat vond ik eigenlijk wel prima. Heb op mijn eigen manier genoten van de muziek. Wat ik wel raar vond was dat ik rond half 11, vlak voor de eindshow dat euforische gevoel weer terugkreeg (wel in iets mindere mate dan in het begin). Toen gingen we naar huis, toen was ik natuurlijk bang voor een plafonddienst. Maar dit viel me dus alles mee, ben na het roken van 1 joint bijna meteen in slaapgevallen en werd 8 uur later weer wakker. Had alleen net voor ik ging slapen het gevoel dat ik allemaal dingen hoorde, maar die er eigenlijk niet waren. Misschien de combinatie van de 4F en wiet? Voel me vandaag ook helemaal prima, redelijk fit en redelijk opgewekt. 4FA is me dus prima bevallen!

Join the bright side! :yay:


Haha yes! :thumbup: Ben overtuigd! Enige nadeel wat ik eraan vind zijn de negatieve verhalen op het internet, vooral de verhalen over die hoofdpijn die uit het niets kan uitgroeien tot een hersenbloeding. Het onvoorspelbare dus. Vind dat vooral vervelend omdat mijn eerste keer zo goed bevallen is en ik eigenlijk niet snel meer aan de x wil (vanwege 4FA). Ik ben nogal een nadenker, dus dit spookt toch wel een beetje door mijn hoofd heen als ik het de volgende keer nog een keer wil doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 19:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heeft er iemand ervaring met Magic High Hawaiian Truffles? We gaan dit weekend een weekendje weg met de vriendengroep. Een deel gaat sowieso aan de truffels, maar ik twijfel nog. Wat kan ik verwachten en hoeveel best nemen?

Op internet vind ik wel info terug, maar een ervaring van iemand die het al gedaan heeft is misschien interessanter :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 19:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welke soort truffels het is, boeit niet heel veel. Sterkere soorten zullen miss 20-30 % meer inhoud bevatten maar dat is alleen als de omgevingsfactoren gunstig geweest zijn voor de ontwikkeling van de truffels. Ik kan je aanraden om ongeveer 8-10 gram van truffels te nemen voor de eerste keer. Ik had bijv al een vrij sterke trip bij 7,7 gram truffels, alhoewel ik het toen wel in Mn eentje had gedaan waardoor het sws heftiger kan zijn. Probeer ook 3-4 uur vantevoren niks te eten want dit is erg gunstig voor de sterkte van het effect. En haal fruit (aardbeien vind ik zelf een aanrader) voor later in de trip :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 21:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Bedankt! Hier kan ik wat mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 21:34 
 
Hardtraxx Veteran

Hoeveel mg 4fma is een goede hoeveelheid voor een heel feest in een capsule? Ben aardig wat gewend, maar wat gebeurt er bij teveel/te weinig bijvoorbeeld? Ook mbt slapen erna?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 22:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb ooit een keer een bommetje van 250mg gepakt en wat later toen ik 50mg wou redosen de bommetjes verwisseld waardoor ik nog eens 250mg pakte. Was op zich wel te doen alleen moest toen wel even een half uurtje gaan zitten omdat ik op een gegeven moment vrij para werd, na een redbulletje en wat praten met mensen ging het toen weer oke. Ging wel teringhard verder de hele tijd, begon na een aantal uur ook hallucineren wat ik nog nooit eerder had meegemaakt met 4F (of pep). Slapen lukte pas een nacht later. Was op zich wel lachen om een keer mee te maken om zo hard te gaan op 4F, maar denk niet dat het heel goed voor je hart is + dat para gedoe is ook niet chill als je dat niet kunt handelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 22:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Ik heb ooit een keer een bommetje van 250mg gepakt en wat later toen ik 50mg wou redosen de bommetjes verwisseld waardoor ik nog eens 250mg pakte. Was op zich wel te doen alleen moest toen wel even een half uurtje gaan zitten omdat ik op een gegeven moment vrij para werd, na een redbulletje en wat praten met mensen ging het toen weer oke. Ging wel teringhard verder de hele tijd, begon na een aantal uur ook hallucineren wat ik nog nooit eerder had meegemaakt met 4F (of pep). Slapen lukte pas een nacht later. Was op zich wel lachen om een keer mee te maken om zo hard te gaan op 4F, maar denk niet dat het heel goed voor je hart is + dat para gedoe is ook niet chill als je dat niet kunt handelen.


Hij vraagt naar 4fma, das iets anders dan 4fa :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 23:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En maak de omgeving zo chill mogelijk vantevoren. Een kaarsje aansteken kan al prachtig zijn xd. Oh ja, en kijk finding nemo of een andere animatiefilm als je je verveelt. Finding nemo is prachtig met die heldere kleuren
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 08:06 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Artikel van ANP :lol:

Helft van de jongeren wil stoppen met rijden onder invloed van drugs

DINSDAG 04 SEPTEMBER 2018 | 07:00 | ANP Binnenland |

53% van de jongeren die onder invloed rijdt van drugs wil daarmee stoppen. Dit blijkt uit onderzoek van jongerenorganisatie TeamAlert onder 364 jongeren die met drugs op rijden. De gevaren van drugs in het verkeer wordt als hoofdreden genoemd.

20% van de respondenten geeft aan te willen minderen en 27% niet te willen stoppen met drugs in het verkeer. Dit zijn met name jongeren die drugs frequent gebruiken. De situaties waarin jongeren onder invloed van drugs rijden is voornamelijk op de terugweg van een festival, na het uitgaan of wanneer ze bij vrienden zijn geweest.

De groep die niet wil stoppen, zou daar wel open voor staan, wanneer er betere alternatieven voor vervoer naar huis zou zijn, hun vrienden drugs in het verkeer niet meer zouden accepteren of er een grotere pakkans aanwezig is. Daarnaast blijft er nog een kleine groep over die aangeeft geen enkele reden te zien om te stoppen met drugsgebruik in het verkeer.

Intentie is niet genoeg

Van de jongeren die willen stoppen geeft 80% aan dat ze ook weten hoe ze gaan stoppen. Daarentegen betekent een voornemen hebben niet dat iedereen ook gaat stoppen. Veel mensen hebben bijvoorbeeld ook het voornemen om te stoppen met roken, maar blijven roken. ‘Er is meer dan een intentie nodig. Hiervoor moet minimaal de sociale norm omtrent drugsgebruik in het verkeer veranderen. ‘Dit doet TeamAlert door voorlichting aan deze jongeren te geven middels interventies en campagnes, ook goede handhaving is hierbij belangrijk,’ aldus directeur-bestuurder Henk Schravemade. ‘Maar het feit dat al zoveel jongeren willen stoppen, is natuurlijk erg goed nieuws.’ Hoe vaker jongeren met drugs op aan het verkeer deelnemen, hoe lager de intentie is om te stoppen met drugs. ‘Zo vroeg mogelijk beginnen met interventies en voorlichting is om deze reden belangrijk.’

TeamAlert is een jongerenorganisatie die zich bezighoudt met jongeren en risicogedrag. Vanuit die visie richt TeamAlert zich op uiteenlopende relevante maatschappelijke thema’s die jongeren aangaan, zoals verkeersveiligheid, een gezonde leefstijl en slim omgaan met geld. Sinds 2008 geeft TeamAlert voorlichting over drugs in het verkeer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 08:19 
 
Hardtraxx Veteran

Norther66 schreef:
Fuzzylogic schreef:
Ik heb ooit een keer een bommetje van 250mg gepakt en wat later toen ik 50mg wou redosen de bommetjes verwisseld waardoor ik nog eens 250mg pakte. Was op zich wel te doen alleen moest toen wel even een half uurtje gaan zitten omdat ik op een gegeven moment vrij para werd, na een redbulletje en wat praten met mensen ging het toen weer oke. Ging wel teringhard verder de hele tijd, begon na een aantal uur ook hallucineren wat ik nog nooit eerder had meegemaakt met 4F (of pep). Slapen lukte pas een nacht later. Was op zich wel lachen om een keer mee te maken om zo hard te gaan op 4F, maar denk niet dat het heel goed voor je hart is + dat para gedoe is ook niet chill als je dat niet kunt handelen.


Hij vraagt naar 4fma, das iets anders dan 4fa :x


Ja 250mg 4fa lijkt me al heftig, maar 4fma kan dat bijna niet toch? :lol: (is wel echt weinig over te vinden op de internetzz helaas)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 10:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Ik heb ooit een keer een bommetje van 250mg gepakt en wat later toen ik 50mg wou redosen de bommetjes verwisseld waardoor ik nog eens 250mg pakte. Was op zich wel te doen alleen moest toen wel even een half uurtje gaan zitten omdat ik op een gegeven moment vrij para werd, na een redbulletje en wat praten met mensen ging het toen weer oke. Ging wel teringhard verder de hele tijd, begon na een aantal uur ook hallucineren wat ik nog nooit eerder had meegemaakt met 4F (of pep). Slapen lukte pas een nacht later. Was op zich wel lachen om een keer mee te maken om zo hard te gaan op 4F, maar denk niet dat het heel goed voor je hart is + dat para gedoe is ook niet chill als je dat niet kunt handelen.


Holy shit. Lijkt me hel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 18:32 
 
Hardtraxx Veteran

PEPii schreef:
RTM93 schreef:
PEPii schreef:
Was gisteren een dagje Mysteryland. Heb uiteindelijk toch de gewenste 4FA weten te regelen ipv 4FMA. Heb als startdosis zo'n 160mg genomen, waar ik zeker zo'n 5 a 6 uur zoet mee was. Heb na zo'n 3 uurtjes nog 80mg bijgenomen. Eerste uren waren erg prettig, ook vanwege het euforische effect en de praatkick. Merkte na ongeveer 3 uurtjes dat het euforische er een beetje af was en dat het meer een pep effect was. Wat ik opzich prima vond. Mijn vrienden zaten allemaal aan de andere shit, zoals pure m, x en pep. Die gingen veel harder en vager dan ik, maar dat vond ik eigenlijk wel prima. Heb op mijn eigen manier genoten van de muziek. Wat ik wel raar vond was dat ik rond half 11, vlak voor de eindshow dat euforische gevoel weer terugkreeg (wel in iets mindere mate dan in het begin). Toen gingen we naar huis, toen was ik natuurlijk bang voor een plafonddienst. Maar dit viel me dus alles mee, ben na het roken van 1 joint bijna meteen in slaapgevallen en werd 8 uur later weer wakker. Had alleen net voor ik ging slapen het gevoel dat ik allemaal dingen hoorde, maar die er eigenlijk niet waren. Misschien de combinatie van de 4F en wiet? Voel me vandaag ook helemaal prima, redelijk fit en redelijk opgewekt. 4FA is me dus prima bevallen!

Join the bright side! :yay:


Haha yes! :thumbup: Ben overtuigd! Enige nadeel wat ik eraan vind zijn de negatieve verhalen op het internet, vooral de verhalen over die hoofdpijn die uit het niets kan uitgroeien tot een hersenbloeding. Het onvoorspelbare dus. Vind dat vooral vervelend omdat mijn eerste keer zo goed bevallen is en ik eigenlijk niet snel meer aan de x wil (vanwege 4FA). Ik ben nogal een nadenker, dus dit spookt toch wel een beetje door mijn hoofd heen als ik het de volgende keer nog een keer wil doen.

Ik snap je volkomen. Ik denk er de laatste tijd ook meer aan. Maar weetje wat het is? Ik heb al ruim 100x 4fa tot mij genomen. Ik heb meer dan 50 verschillende klanten gehad uit mijn vriendenkring en vrienden daar weer van(dit is overigens uit de tijd dat het nog niet illegaal was en vrij te verkrijgen).en ik heb meer dan honderden positieve ervaringen gehoord. Dit weegt voor mij veel zwaarder dan een enkel verhaal online wat ik nog niet eens kan nachecken en of de bron op waarheid is gebaseerd.
Drugs tot je nemen is altijd risicovol. Je kan schade beperken door normaal te doseren (dus niet 250 klappen zoals Tom) en bijvoorbeeld door niet te combineren. Zeker weet je het nooit maar als het eenmaal werkt in je lichaam denk je er helemaal niet meer bij na gelukkig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 19:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
PEPii schreef:
RTM93 schreef:
Join the bright side! :yay:


Haha yes! :thumbup: Ben overtuigd! Enige nadeel wat ik eraan vind zijn de negatieve verhalen op het internet, vooral de verhalen over die hoofdpijn die uit het niets kan uitgroeien tot een hersenbloeding. Het onvoorspelbare dus. Vind dat vooral vervelend omdat mijn eerste keer zo goed bevallen is en ik eigenlijk niet snel meer aan de x wil (vanwege 4FA). Ik ben nogal een nadenker, dus dit spookt toch wel een beetje door mijn hoofd heen als ik het de volgende keer nog een keer wil doen.


Ik snap je volkomen. Ik denk er de laatste tijd ook meer aan. Maar weetje wat het is? Ik heb al ruim 100x 4fa tot mij genomen. Ik heb meer dan 50 verschillende klanten gehad en ik heb meer dan honderden positieve ervaringen gehoord. Dit weegt voor mij veel zwaarder dan een enkel verhaal online wat ik nog niet eens kan nachecken en of de bron op waarheid is gebaseerd.
Drugs tot je nemen is altijd risicovol. Je kan schade beperken door normaal te doseren (dus niet 250 klappen zoals Tom) en bijvoorbeeld door niet te combineren. Zeker weet je het nooit maar als het eenmaal werkt in je lichaam denk je er helemaal niet meer bij na gelukkig.


Jaa als je 100x 4fa tot je hebt genomen kan je wel spreken van ervaringen genoeg. Ik vind het bij die verhalen ook moeilijk om in te schatten in wat voor setting en met wat voor hoeveelheid ze het hebben genomen. Ik denk dat voorbereiding met dit spul wel meer noodzakelijk is dan met xtc, zoals goed eten en echt letten op doseringen. Ben ook nooit van plan om 4fa te gaan combineren met andere drugs, gewoon alleen al om de risico's te beperken. Wel lees ik veel gemengde verhalen over bijnemen met 4fa, wat zijn jouw ervaringen daarmee? Heeft het nou zin of vergoot je de risico's hiermee ook aanzienlijk? Ben volgende keer nl. van plan om gewoon 1 dosering te maken en dan daarmee de rit uit te zitten. Haha klopt, alle zorgen verdwijnen als sneeuw voor de zon na het innemen :thumbsup:
Vorige  1 ... 1080, 1081, 1082, 1083, 1084, 1085, 1086 ... 1181  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic