Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1054, 1055, 1056, 1057, 1058, 1059, 1060 ... 1181  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 32%  32%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 142
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 14:45 
 
Hardtraxx Veteran

Lijkt me wel, het enige geheugen gat wat je hebt is de zaterdag zelf. Ik denk alleen dat je er even toe moet gaan zetten qua mindset. Aangezien de een nog wel eens down kan zijn op de maandag na een feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 14:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gewoon Rita fixen maadt
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 14:51 
 
Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
Gewoon Rita fixen maadt

Een man die denkt in oplossingen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 14:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dat is zeker waar, ik ga mijn best doen maandag en morgen houden aan less is more. Ga liever voor wat punten dan voor x, aangezien ik daar kneitervaag op ga en dan sowieso enkele dagen moet bijkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 14:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
THArdstyler schreef:
Gewoon Rita fixen maadt

Een man die denkt in oplossingen!


Goede tip!! Ga het meteen fixen, helemaal niet aan gedacht :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nice. Amfetamine met amfetamine bestrijden. Strike as a die hard! :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 15:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Nice. Amfetamine met amfetamine bestrijden. Strike as a die hard! :cool:


Alles voor een goed resultaat he ;) Wie weet heb ik het niet eens nodig haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 15:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij twijfel, dubbele dosis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 19:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Bij twijfel, dubbele dosis.

is dat wel verstandig? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 19:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

We sijn hier nied om verstandig te sijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 20:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

debaron schreef:
Grim schreef:
Bij twijfel, dubbele dosis.

is dat wel verstandig? :/


Studeer je ook 2x zo snel. Quick maths
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 23:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb je ADHD? Zo nee, dan gaat ritalin echt niks voor je uithalen en zit het zwaar tussen je oren :P Maar goed, als je door placebo ook beter kunt leren is dat natuurlijk alsnog helemaal prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2018 11:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik heb eens ritalin gebruikt om een stuk te schrijven maar kon me allesbehalve concentreren :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2018 14:23 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Remi schreef:
ik heb eens ritalin gebruikt om een stuk te schrijven maar kon me allesbehalve concentreren :lol:


Ik heb mijn studie gehaald door Ritalin haha. Aardig wat dozen weggesnoept. Ziek goed concentreren en bijna alles opnemen. Week erna wel weer alles vergeten, maar wel het vak gehaald. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2018 21:46 
 
Hardtraxx Veteran

Heb dankzij Ritalin mijn faalangst voor een examen onderdrukt en geslaagd met een 8 voor het praktijk onderdeel leidinggeven.
Enige keer dat ik Ritalin voor school heb gebruikt en achteraf denk ik wel eens van had ik het maar eerder ontdekt of geprobeerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2018 12:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar hebben jullie dan ADHD of ADD? Anders zou het puur placebo effect zijn, als het op die manier werkt is het natuurlijk gewoon prima maar eigenlijk zou het juist averechts moeten werken bij niet-AD(H)D'ers en zouden die er alleen maar druk/licht euforisch van moeten worden.
Ik vind het zelf echt grote rotzooi trouwens en van mij mogen ze die troep (net als dexamfetamine, concerta geen ervaring mee) er meteen uitgooien. Ik heb zelf ADHD en ben door ritalin depressief geworden, als ik het gebruikte (iedere 4 uur overdag) kon ik me wel veel beter concentreren, maar dat spul maakte me na een maand of twee een gevoelloze zombie die een beetje voor zich uit zat te staren. Hier bleef ik na verloop van tijd ook in hangen buiten gebruik, waardoor ik langzaam een depressie in gesleept werd. Ben daar gelukkig gewoon goed uitgekomen trouwens. Heb zelfde ervaringen van meerdere AD(H)D'ers uit mijn omgeving ook gehoord.
Dexamfetamine werkte bij mij gewoon precies als pep, ook al had ik ADHD. Stuiterde de hele klas door, praatte iedereen de oren van de kop, klamme handjes, soms zelfs lichte hartkloppingen en licht vergrootte pupillen. Ritalin gaf heel soms (wel in veel mindere mate) dezelfde bijwerkingen.
Heel fijn dat dit voor veel ADHD'ers wel werkt zonder dat ze er depressief of gevoelloos o.i.d. van worden, maar als je kijkt naar wat het met je lichaam doet kan ik niet geloven dat het gezond voor je is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2018 12:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat verhaal herken ik ook zo erg in een klasgenoot. Hij gebruikt het alleen rondom tentamenperiode maar anders is ie ook echt een zombie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2018 13:07 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Ik zit er ook heel vaak aan te denken. Heb vooral tijdens het leren echt de concentratieboog van een wortel, als ik 2 minuten onafgebroken in m'n boek lees is dat heel bijzonder.

Maar hoe gaat dat in z'n werk dan? Neem je dat gewoon vlak voor het lerem en/of examen of moet je dan over een langere periode gebruiken om die concentratie te verhogen/faalangst te verlagen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2018 13:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nogmaals, de stof zelf gaat je niet helpen als je geen AD(H)D hebt. Dan is het puur het placebo effect, en dan maakt het dus ook niet uit wanneer je het neemt. Toen ik het voorgeschreven kreeg werd mij aangeraden om de eerste week een half pilletje te pakken (geen idee meer hoeveel mg ik had), vanaf week 2 een hele en vanaf week 3 anderhalf en daar dan op vast blijven zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2018 14:29 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Nogmaals, de stof zelf gaat je niet helpen als je geen AD(H)D hebt. Dan is het puur het placebo effect, en dan maakt het dus ook niet uit wanneer je het neemt. Toen ik het voorgeschreven kreeg werd mij aangeraden om de eerste week een half pilletje te pakken (geen idee meer hoeveel mg ik had), vanaf week 2 een hele en vanaf week 3 anderhalf en daar dan op vast blijven zitten.


Ben ik het niet mee eens. Ga zo even meer onderzoek doen om feiten hiervan te vinden. Maar jij zegt dus dat die duizenden studenten op HBO/uni allemaal placebo hebben? En ik dus 4 jaar lang placebo effect heb gehad.
Methylfenidaat is een stimulerende drug, een psychostimulans. Ook bij niet ADHD-ers heeft dit effect. ADHD-ers worden er rustiger van. Als niet ADHD-ers het gebruiken werkt het juist opwekkend, blijf je actief en scherp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2018 16:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het werd mij een jaar of 3 voorgeschreven vanwege ADHD, alleen ik merkte juist dat ik er prikkelbaar van werd. Het effect was minimaal tenzij ik de dosis bleef verhogen, maar dat maakte de bijwerkingen echt vervelend. Dus uiteindelijk maar gestopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2018 16:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vraag me sws af waarom ze die bende nog voorschrijven. Je hebt ook atomoxetine die al die bijwerkingen veel minder geeft
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2018 17:46 
 
Hardtraxx Veteran

Methylfenidaat behoort gewoon tot de amfetamine familie in de scheikunde. Niks placebo. Gewoon keiharde drugs wat men voorschrijft aan patiënten die verder echt niet meer geholpen kunnen worden met wat anders.

Het helpt voor veel mensen, maar ik weet ook van een grote groep mensen dat ze er uiteindelijk na lang gebruik niet beter op werden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2018 19:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Niet echt een drugsvraag, maar om in te haken op het stimuleren van het kunnen leren:
Iemand ervaring met Braincaps?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2018 21:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Methylfenidaat behoort gewoon tot de amfetamine familie in de scheikunde. Niks placebo. Gewoon keiharde drugs wat men voorschrijft aan patiënten die verder echt niet meer geholpen kunnen worden met wat anders.

Het helpt voor veel mensen, maar ik weet ook van een grote groep mensen dat ze er uiteindelijk na lang gebruik niet beter op werden.

Ik zei ook niet dat het voor iedereen placebo is ;) Heb hier via privé nog een discussie over gevoerd met Kevin, hoe ik er eigenlijk tegenaan kijk is het volgende:

Als iedereen die zonder vastgestelde diagnose die ritalin slikt zich zou laten testen, denk ik dat bij de personen die er niks van merken qua concentratie er ook niks ontdekt zal worden, en bij degenen die zeggen het wel te merken qua concentratie denk ik dat er wel degelijk tekenen van ADD naar voren zullen komen dan. In dat geval zou het dus ook geen placebo zijn, maar hebben die personen wellicht AD(H)D zonder het zelf te weten. Dit is eigenlijk hoe ik er tegenaan kijk.
Vorige  1 ... 1054, 1055, 1056, 1057, 1058, 1059, 1060 ... 1181  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic