Wetenschappelijk aan het bewijzen dat het hoge gebruik van uppers in Nederland komt door de vele dance feesten. Is nog best een uitdaging 
Het is voor mensen die nooit drugs hebben gehad lastig te begrijpen, maar ik ben vroeger gewoon veel gepest op uiterlijk en het feit dat ik een makkelijk doelwit was. Want ik was zo'n persoon die overal op in ging en boos werd. Ontzettend makkelijk op de kast te krijgen. En IPV mijn fouten toe te geven werd ik nog bozer.RTM93 wrote:Hier kom ik op terug, maar dan op de desktop. Typt wat makkelijker om mij goed te verwoorden. (ik kijk HT normaal vrijwel altijd op de telefoon.)hardstyle007 wrote:In welk opzicht heeft drugs dit verholpen? Door het verhoogde zelfvertrouwen?RTM93 wrote:Ik ben opener geworden, en heb ontzettend veel zelfvertrouwen gekregen door mijn gebruik. Kijk ook andere tegen bepaalde dingen aan waar ik 5-10 jaar geleden anders over dacht.
Ook heeft het mijn verleden helpen verwerken. Aangezien ik vroeger ontzettend veel gepest ben.
In de tijd dat ik nog wel eens X en pep gebruikte heb ik eindeloze gesprekken gehad en ook mensen leren kennen op een andere manier. Dit soort gesprekken ga je echt nooit van je leven nuchter krijgen. Ik denk zelfs niet met alcohol. Als je nooit X hebt gehad zul je het niet kunnen begrijpen. Het mooie is dat ik een goede band heb met 1 van de pesters nu en we samen door het gebruik gesprekken hebben gehad die we anders nooit hadden. Dit en het verhoogde zelfvertrouwen hebben mij mijn verleden beter doen accepteren en voor een groot gedeelte ook gewoon vergeten.
Ik snap ook wel waarom men vroeger depressie wilde bestrijden met MDMA. En tegenwoordig worden militairen met PTSD ook op kleine schaal behandeld met MDMA. Ik vind niet dat je dit goedje zo maar kan afserveren als simpele 'drugs'.