DarkBeatz schreef:
(en erg jammer dat je loopt te verwijten over geen academische achtergrond en dat ik me maar wat meer moet verdiepen in de literatuur terwijl je dit gewoon duidelijk zelf niet hebt gedaan, anders wist je ook dat academische publicaties om de haverklap worden ontkracht door andere academische studies en 1 studie nooit alles bepalend is)
Dat probeer ik je dus de hele tijd al te zeggen. Ik kijk niet van één kant, jij wel. Jammer dat je denkt dat ik het van de positieve kant ziet, heb constant al gezegd dat het niet zo is. Jij probeert hier nu een discussie te maken tussen goed en fout wat totaal niet mogelijk is, ik haakte alleen in met die quote en dat er ook onderzoeken zijn die positieve verhalen hebben en er niet alleen negatieve zijn. Die probeerde jij gelijk onderuit te halen, waarom?! Tja, moet jij weten. En of jij het gelooft of niet moet je ook helemaal zelf weten. Een conclusie van een onderzoeker is niet op niets gebaseerd, en aangezien dit om herstel van een stof gaat gemeten bij chimpansees is dit aan te nemen. Het gaat totaal niet over schadelijkheid wat het toebrengt bij een chimpansees en een mens, alleen over het serotonine-level.
Ik heb geen enkel onderzoek van jou onderuit gehaald, heb alleen de andere kant van het verhaal laten zien. En ben me van beide verhalen bewust, zowel negatief als positief. Oja, hier is nog een quote van de rest van het verhaal wat jij ging quoten:
Citaat:
The depression some people feel after taking ecstasy may be a result of these serotonin receptors staying down-regulated too long. Whether, how much, or how often this happens may largely be a genetic factor unique to the individual. Some people may simply be genetically pre-disposed towards Ecstasy-related depression.
Mogen de mensen in mijn omgeving toch van geluk spreken dat ze 1 of 2 keer per maand perfect lekker gaan en er geen tot weinig dip aan overhouden! Die hebben een echt XTC-lichaam.
Maar ga door met je negatieve posts en onderzoeken onderuit halen, als jij het beter weet dan de wetenschappers begin zelf een onderzoek en schrijf een artikel

Mag je hier alles gaan presenteren met hoe schadelijk XTC is, bij welke dosis, hoe lang herstel nodig is, en of er permanente schade is, en ga zo maar door

edit: Enne ik vind het wel prima zo, want wat jij probeert is een eindeloze lange discussie op te zetten die niemand kan winnen aangezien er geen onderzoeksresultaten zijn over hoe slecht alles is of hoe goed. En onder goed versta ik zeker niet dat je er gezonder van wordt, goed moet gezien worden als vrijwel onschadelijk.