Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 1193  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 32%  32%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 142
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 21:42 

Hardtraxx Addict

Kettingzaag schreef:
Afbeelding

Te weinig snoepgoed om de laatste x te maken? :P

Wel vetjes! :D Eekhoorntjes en triforces :loving:
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 21:43 

Hardtraxx Veteran

Haha wtf, briljant :worship:
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 21:53 

Donateur

die eekhoorntjes !! give me :love:
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 21:55 

Hardtraxx Veteran

Geniaal haha! :worship:

En @ John, het was ook maar een grapje van om de week gebruiken. Mijn hersencelletjes zijn nog goed genoeg om te snappen dat dat niet de bedoeling is :P Maar het ging me meer om het feit van wat onder verantwoord gebruik wordt geschaald. Als ik op een feest aan de MDMA zit, pak ik niet meer dan anderhalve pil. En dat is dan zelfs nog ruim gegrepen. Op Defqon bijvoorbeeld heb ik het met 1 1/4 gedaan, op Ground Zero met 1. Dan zit er weliswaar 2 weken tussen, maar dat lijkt me nog altijd beter dan op een feest 500mg wegtikken en dan een maand rust houden. Hoewel de eerste pil je serotonine het meest aantast (en dus ook zwaarder weegt), heeft gematigd gebruik in een korte periode een lagere kans om permanente schade aan te richten. De kans is dan ook vele malen groter dat je dan een rotperiode of dag hebt bij hogere hoeveelheden dan bij lagere hoeveelheden, terwijl je je bij hogere hoeveelheden wél aan de aanbevolen rustperiode houdt en bij de lagere wat minder.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 21:57 

73 snoepjes, jij kan nog wel ff vooruit xd
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 21:57 

Hardtraxx Veteran

KSwoosh schreef:
73 snoepjes, jij kan nog wel ff vooruit xd

Haha, hij heeft even geteld hoor xd
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 21:59 

Hardtraxx Elite

Squirrie schreef:
Hier het citaat, het waren trouwens geen muizen/ratten, maar chimpansees. Zijn ook op medisch gebied vergelijkbaar met de mens ;)

Citaat:
Er is geen preciese data over dat onderwerp, het is niet mogelijk menselijke hersenen open te snijden om serotonine hoeveelheden te checken. Tests wijzen veel uit maar niet alles. Een gemiddelde uit een studie van ratten en lagere primaten zoals chimpnnsees hebben Emmanuel Sferios gebracht tot zijn theorie van 2 weken als de tijd die je hersenen nodig hebben om de serotonine levels weer op niveau te krijgen. Veel gebruikers ervaren deze periode als goed. Maar een dergelijk gebruik van MDMA lijdt tot het eerder genoemde verlies van magie en kan resulteren in permanente hersenbeschadiging.

Hier staat ook alles netjes omschreven, alles dat de kans bestaat, en geen zekerheden. Zoals het netjes hoort na wat literatuuronderzoek ;) Immers moet een wetenschapper ook kritisch zijn, ook op zijn eigen werk. Iets wat immers niet meer weerlegbaar is moet wel een feit zijn, en feiten heeft men niet hierover.

Ik hoef het citaat niet, ik wil graag het volledige onderzoek want dit zegt me niets buiten dat een gast op een theorie is gekomen van 2 weken na studie van ratten en andere primaten... (link please) Het onderzoek waar ik het over heb is trouwens toevallig verricht door een professor die ik zelf ken, en heeft 5 jaar geduurd (is hier in Nederland uitgevoerd trouwens). Op die periode zijn verschillende groepen getest en is dit veel uitgebreider gedaan als in het onderzoek dat jij aanhaalt (er even van uit aan het gaan dat je het onderzoek bedoelt dat zegt dat er geen hersenschade optreed bij gematigd gebruik). De studie wat jij aanhaalt van dat er geen hersenschade zou zijn is ook niet helemaal grondig verricht, zo zijn er geen testen gedaan op deze mensen voor ze met xtc begonnen waardoor men dus ook niet kan zien of er schade is opgelopen want men heeft geen data van voor het gebruik. Ook vergelijkt men met een groep niet gebruikers, maar je weet ook niet of die niet gebruikers al van nature misschien een bepaalde achterstand hebben die hun gelijk stelt met gebruikers. Het onderzoek waar ik het over heb heeft een groep van meer als 70 mensen genomen wat nog nooit xtc hebben gebruikt, uitvoerig getest met psychologische tests en hersenscans, 2 jaar later opnieuw alle 70+ (hieronder hadden een 30 tal ondertussen wel eens xtc gebruikt met een mediaan van 2 pillen over die 2 jaar tijd). Zelfs 6 maanden na het gebruik zag men nog blijvende veranderingen in de hersenen die duidelijk meetbaar waren bij zo een minimale hoeveelheid. Dat xtc gebruik schadelijk is is een feit, hoe schadelijk is nog veel discussie over. Maar zowat de hele wetenschap is het er mee eens dat de schade die optreed aanzienlijk groter is bij te frequent gebruik en grotere hoeveelheden dan word aangeraden door iedereen.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 22:12 

Hardtraxx Addict

Moet ik heel flauw een lymfy link maken of kan je zelf zoeken?! De naam van de wetenschapper staat erbij..

Liever lui dan moe hé! :)

Mooi dat jij die professor kent, ik ken ook 10tal professoren die allemaal hun eigen werk promoten. Hij heeft jou er leuk in meegesleept, sociale vaardigheden heeft die man dus ook.

Kijk mensen mogen van mij veel dingen zeggen, presenteren, vinden, promoten en noem maar op. Maar je moet, zoals je zelf al zei, kritisch er naar blijven kijken. Ik heb ook nooit gezegd dat xtc goed/slecht is! Ik beargumenteerde alleen het verhaaltje van die 2 weken en heb gezegd dat je kritisch naar een ander z'n werk moet kijken. Jij kijkt alleen kritisch naar de positieve verhalen, de negatieve geloof jij maar al te graag en breng jij graag naar voren. Zo komt het in ieder geval over!

En tja, nu krijg je hem ook gewoon terug om de fuck.. Want wat jij kan met 1 wetenschapsverhaaltje te gaan quoten kan ik ook :sleep: :
Citaat:
Meer dan 1500 xtc gebruikers werden gevold door de wetenschappers. Hiervan werden 52 personen intensief getest om de invloed van xtc op hun brein te meten. De werking van hun hersenen werd vergeleken met de cognitieve functie van 59 mensen die nooit xtc gebruikt hadden. Uit het onderzoek bleek dat er geen verschil was in de mentale prestaties van de twee groepen proefpersonen.

En ja, je hebt meer dan alleen het cognitieve gedeelte in de hersenen waar het schade aan kan richten bla bla bla. Maar wil je echt een mening kunnen vormen ipv anderen napraten zul je je eigen literatuuronderzoek moeten doen, vandaar dat ik ook netjes geen uitspraak heb gedaan van goed of slecht.

Weet niet waar je studeert, maar een herhaling van het vak mbt Academische vaardigheden zal je goed doen! :thumbup:

Oja, een uitspraak als xtc is schadelijk is leuk, maar als het net zo schadelijk is als roken kan men prima er mee doorgaan. De schadelijkheid is zoals je al zegt niet/weinig bekend ;) En tja grote hoeveelheden schadelijker, dat is ook een uitspraak wat voor de meeste dingen geldt...
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 22:16 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz niet lullig bedoelt maar er is ook nog niet vastgesteld of de schade blijvend is.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 22:47 

Hardtraxx Elite

Squirrie schreef:
Kijk mensen mogen van mij veel dingen zeggen, presenteren, vinden, promoten en noem maar op. Maar je moet, zoals je zelf al zei, kritisch er naar blijven kijken. Ik heb ook nooit gezegd dat xtc goed/slecht is! Ik beargumenteerde alleen het verhaaltje van die 2 weken en heb gezegd dat je kritisch naar een ander z'n werk moet kijken. Jij kijkt alleen kritisch naar de positieve verhalen, de negatieve geloof jij maar al te graag en breng jij graag naar voren. Zo komt het in ieder geval over!

Het tegenovergestelde is juist waar, net zoals elke drugsgebruiker (zit in het aard van het beestje) hoor ik liever de positieve verhalen en heb ik mij in het verleden net zo schuldig gemaakt aan gedrag zoals jij vertoont want wat is het toch mooi om te horen dat er helemaal geen hersenschade zou zijn bij verstandig gebruik. Maar je moet wel realistisch blijven en dat ben jij niet. Waarom het onderzoek wat jij weer netjes citeert eigenlijk niets zeggend is heb ik al in mijn post hier boven herhaald (overheen gelezen ofzo?). Je kan niet iemand gaan vergelijken met een andere persoon, je weet niet hoe de werking van de gebruiker was voor hij xtc gebruikte. En dat is dus wat precies wel in de andere studie getest is! Jij lijkt juist duidelijk enkel de positieve dingen te willen horen. De wetenschapper die de studie heeft gedaan (met +4 collega's) zal trouwens nooit zeggen dat haar studie de perfecte is of volledig en neemt alle studies mee in rekening, maar er is wel op een manier getest die zo goed als geen enkel ander onderzoek heeft gedaan (personen onderzoeken voor ze ooit gebruikt hebben en nadien nadat ze zijn beginnen met gebruiken) met ook nog eens een control groep die groot genoeg is om statistisch een punt te kunnen maken.

Iedereen wat me kent weet dat ik geen anti xtc campagne hier op touw zet, ik gebruik zelf ook en ben me bewust van de mogelijke schade, wat je ervoor terug krijgt is het mij gewoon waard. Doe gewoon zelf voldoende onderzoek als je je gelijk wilt halen, want als ik het zo hoor heb ik een stuk meer literatuuronderzoek ernaar gepleegd in het verleden en heden als jijzelf.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 23:00 

Hardtraxx Addict

DarkBeatz schreef:

Het tegenovergestelde is juist waar, net zoals elke drugsgebruiker (zit in het aard van het beestje) hoor ik liever de positieve verhalen en heb ik mij in het verleden net zo schuldig gemaakt aan gedrag zoals jij vertoont want wat is het toch mooi om te horen dat er helemaal geen hersenschade zou zijn bij verstandig gebruik. Maar je moet wel realistisch blijven en dat ben jij niet. Waarom het onderzoek wat jij weer netjes citeert eigenlijk niets zeggend is heb ik al in mijn post hier boven herhaald (overheen gelezen ofzo?). Je kan niet iemand gaan vergelijken met een andere persoon, je weet niet hoe de werking van de gebruiker was voor hij xtc gebruikte. En dat is dus wat precies wel in de andere studie getest is! Jij lijkt juist duidelijk enkel de positieve dingen te willen horen. De wetenschapper die de studie heeft gedaan (met +4 collega's) zal trouwens nooit zeggen dat haar studie de perfecte is of volledig en neemt alle studies mee in rekening, maar er is wel op een manier getest die zo goed als geen enkel ander onderzoek heeft gedaan (personen onderzoeken voor ze ooit gebruikt hebben en nadien nadat ze zijn beginnen met gebruiken) met ook nog eens een control groep die groot genoeg is om statistisch een punt te kunnen maken.

Iedereen wat me kent weet dat ik geen anti xtc campagne hier op touw zet, ik gebruik zelf ook en ben me bewust van de mogelijke schade, wat je ervoor terug krijgt is het mij gewoon waard. Doe gewoon zelf voldoende onderzoek als je je gelijk wilt halen, want als ik het zo hoor heb ik een stuk meer literatuuronderzoek ernaar gepleegd in het verleden en heden als jijzelf.

Heb er niet overheen gelezen, maar voordat er een wetenschappelijk onderzoek plaatsvindt zal men eerst alle bijbehorende methoden moeten verantwoorden tegenover andere wetenschappers. Als er, volgens jou, niet bij de gebruikers voortijd getest zal zijn was dit onderzoek nooit goedgekeurd en aangenomen, neem dat maar van mij aan. Vast niet thuis in de academische wereld of wel?!

En aan het gedrag wat ik vertoon?! Ik wil niet alleen de positieve verhalen horen, ik weet heel goed wat ik wel en niet tot me neem en de mogelijke risico's ervan. Ik probeer alleen een punt te maken dat mensen niet zomaar met teksten moeten gaan gooien waarin staat dat het slecht voor je is en alles van een kant gaan bekijken.

Zodra er feiten zijn over hoe schadelijk alles is mag je het hier posten en zal ik alleen maar ja kunnen knikken. Tot die tijd is alles berust op waarschijnlijkheden en wordt er gepraat over mogelijke gevolgen.

Zoals ik al eerder heb gezegd, ik zeg niets over goed/slecht, ik belicht alleen de andere kant en heb de aanvulling gegeven waar het verhaal van twee weken serotonine herstel vandaan komt.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 23:03 

Hardtraxx Elite

Squirrie schreef:
Liever lui dan moe hé! :)

Volgens mij heb je nooit een onderzoek ernaar gelezen als ik het goed begrijp ik heb er even naar lopen zoeken en de quote wat je aanhaald ben ik ook tegengekomen, deze wijst dan weer naar de pagina http://dancesafe.org/drug-information/ecstasy-slideshow wat wel van deze beste man afkomstig in. Het enige wat hier in staat omtrent de quote wat jij aanhaalt is het volgende:
Citaat:
Your brain needs time in order to rebuild its serotonin levels. This could take up to two weeks. As expected, the larger the dose the greater the serotonin depletion and the longer it takes for your brain to replenish it.

Niets over hoe de man tot deze conclusie komt en over verdere impact van na 2 weken opnieuw te gebruiken. Ik spreek best met veel gebruikers en zo goed als alle gebruikers die ik ken die een paar keer na elkaar zulke korte pauzes nemen merken op dat ze hogere dosissen gaan nodig hebben om dezelfde euforie te evenaren, dit wijst alvast op een lagere hoeveelheid serotonine in het brein, en of dit nu komt door de beschadigde axons of enkel en alleen maar door de serotonine pot wat niet terug is aangevult is verder irrelevant, het effect is hetzelfde, minder serotonine in je brein. Alleen is het bij beschadigen van de axonen wel wat drastischer als alleen maar door het niet aangevult zijn van je brein.

Squirrie schreef:
Heb er niet overheen gelezen, maar voordat er een wetenschappelijk onderzoek plaatsvindt zal men eerst alle bijbehorende methoden moeten verantwoorden tegenover andere wetenschappers. Als er, volgens jou, niet bij de gebruikers voortijd getest zal zijn was dit onderzoek nooit goedgekeurd en aangenomen, neem dat maar van mij aan. Vast niet thuis in de academische wereld of wel?!

Je bent duidelijk niet erg thuis in hoe deze onderzoeken verricht worden, heb je de studie gelezen? Ik wel namelijk, en zelfs je eigen quote zegt al voldoende, men heeft een groot aantal gebruikers vergeleken met een aantal niet gebruikers. Het is ENORM moeilijk om een groep mensen te vinden die potentie hebben om in de toekomst xtc te gaan gebruiken en deze bereid te krijgen mee te laten doen aan onderzoeken met hersenscans en psychologische testen en om deze dan enkele jaren later weer terug te testen in de hoop dat een aantal ervan dan wel gebruikt hebben. Dit is absoluut NIET gebeurd in het onderzoek wat jij aanhaalt en het is niet eens gek dat dit niet gebeurd is. Ook worden deze onderzoeken niet zomaar aanvaard door iedereen, het is niet dat eens een onderzoek gepubliceerd word dat het gelijk de waarheid verteld. Zo kwam er enorm kort na dat onderzoek van geen hersenschade weer een ander dat zei dat gebruikers van xtc een brein hebben dat tot 10% kleiner is als niet gebruikers... Compleet tegenstrijdige wetenschappelijk gepubliceerde academische onderzoeken die nog geen maand uit elkaar zijn gepubliceerd...
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 23:08 

Hardtraxx Veteran

Julie komen beide al tot conclusies terwijl er verre van genoeg onderzoek gedaan is.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 23:15 

Hardtraxx Addict

Zoals ik al zei, jij zit niet in de academische wereld thuis.. Blijft leuk om te herhalen..

http://scholar.google.nl/scholar?hl=nl& ... =&as_vis=0

Even de wetenschappelijke google gebruiken he ;) Werkt vaak iets makkelijke als men over wetenschappelijke artikelen praat en onderzoekers ipv een weekblad met informatie dat op google te vinden is.

De rest van je verhaal baseer je op wat andere gebruikers in jouw omgeving ervan zeggen, irrelevant op dit moment. Want tja, zo kan ik zeggen dat ik mensen ken die elke week gebruiken en het nog steeds geweldig vinden :sleep:

En nee mrazura, ik kom niet tot een conclusie.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 23:15 

Hardtraxx Elite

mrazura schreef:
Julie komen beide al tot conclusies terwijl er verre van genoeg onderzoek gedaan is.

Mijn enige conclusie van al het onderzoek is dat er wel degelijk schade is, en dat hoe vaker en meer je gebruikt hoe groter deze schade is. Of deze zich volledig hersteld of niet weet niemand. Wel ziet men nog altijd verschillen in de hersenen bij gebruikers jaren na hun gebruik, maar dit is geen sluitend bewijs dat de schade blijft en dit is dan ook iets waar je alleen nog maar naar kan gaan gissen. Het enige goede advies wat je op een forum als dit dan ook kan geven is dat mensen gewoon zorgen dat ze 4 tot 6 weken minimum pauze houden en liefst nog wat meer en ook hun doseringen aanpassen. Dat betekent nog niet dat je dan niks schade aanricht, maar die minimale schade is dan wel hoogstwaarschijnlijk het je waard voor de ervaring wat je ervoor terug krijgt. En er zullen hier ook wel vast mensen zijn die liever om de 2 weken gebruiken en dat het ook waard vinden, of je er dan jaren van gaat kunnen genieten op dezelfde manier betwijfel ik echter heel erg sterk of weet ik zelfs zeker dat dat niet gaat lukken.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 23:20 

Hardtraxx Veteran

Dan nog, wat houdt die schade in? Hoe groot is die schade? Groot genoeg om niet meer te kunnen functioneren in de maatschappij? Groot genoeg om belangrijke functies niet meer te kunnen uitoefenen? Dat weet tot nu toe niemand. En je kan er natuurlijk zeer verstandig mee om gaan en geen risico kopen om zekerheid vast te stellen. Of je kan ook een gokje wagen en die 4 weken rustpauzes iets verkorten. En persoonlijk hou ik wel van een gokje ^^
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 23:22 

Hardtraxx Elite

Squirrie schreef:
Zoals ik al zei, jij zit niet in de academische wereld thuis.. Blijft leuk om te herhalen..

http://scholar.google.nl/scholar?hl=nl& ... =&as_vis=0

Even de wetenschappelijke google gebruiken he ;) Werkt vaak iets makkelijke als men over wetenschappelijke artikelen praat en onderzoekers ipv een weekblad met informatie dat op google te vinden is.

De rest van je verhaal baseer je op wat andere gebruikers in jouw omgeving ervan zeggen, irrelevant op dit moment. Want tja, zo kan ik zeggen dat ik mensen ken die elke week gebruiken en het nog steeds geweldig vinden :sleep:

En nee mrazura, ik kom niet tot een conclusie.

Nog steeds kom je daarmee niet op een onderzoek uit van Emmanuel Sferios... Wat probeer je te bereiken met het rond de pot draaien over dat onderzoek wat je aanhaalt zonder een link naar een onderzoek te kunnen bespeuren, als je het onderzoek hebt gelezen en kent doe dan niet moeilijk en geef dan gewoon even de link. Mijn verhaal is gebaseerd op alle wetenschappelijke onderzoeken die ik zelf heb nagelezen de informatie van heb verkregen. Zowel de onderzoeken die jij aanhaalt, als die ik aanhaal. En nee ik zit niet in de academische wereld, ik geef drugsvoorlichting en heb daarvoor al een aardige kennis opgebouwd wegens eigen interesse (ik zie ook verder niet in waarom het relevant is of je in de academische wereld zit of niet, ik ben een ict'er). Vanuit de voorlichting heb ik dan ook een drugstraining gekregen waarin deze studies ook nog eens allemaal aan bod kwamen.

Chukkels schreef:
Dan nog, wat houdt die schade in? Hoe groot is die schade? Groot genoeg om niet meer te kunnen functioneren in de maatschappij? Groot genoeg om belangrijke functies niet meer te kunnen uitoefenen? Dat weet tot nu toe niemand. En je kan er natuurlijk zeer verstandig mee om gaan en geen risico kopen om zekerheid vast te stellen. Of je kan ook een gokje wagen en die 4 weken rustpauzes iets verkorten. En persoonlijk hou ik wel van een gokje ^^

Dat zal ik niet ontkennen en heb je volledig gelijk in, en voor de meeste mensen met een behoorlijk IQ zal het je zeker niet naar de onderkant van de samenleving brengen of een impact op je dagdagelijkse leven hebben. Voor minder verstandige mensen kan zulk gebruik dan weer wel een enorm grote impact geven op hun leven. Maar dat is een gokje wat ieder voor zich maakt en ik zal er niemand op neer kijken als hij besluit vaker te gebruiken als aangeraden, het moet dan echter niet geprofileerd worden als zijnde dat het wel nog verstandig is.. (iets wat jij trouwens ook helemaal niet doet, maar squirrie wel lijkt te willen)
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 23:26 

Hardtraxx Veteran

Niemand beweert ook dat gebruik verstandig is of verstandig kan worden gehouden. Je bent pas verstandig als je NIET gebruikt.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 23:36 

Hardtraxx Addict

Och och och, ik profileer dat het verstandig is?! Nee, totaal niet.

Ik heb je die link gegeven ja, welk artikel het precies is heb ik geen zin om helemaal na te zoeken en alles te gaan lezen. Die korte conclusie is gebaseerd op een onderzoek van hem, daar gaat het om. Het is geen uitspraak die verzonnen is door een of andere doorgewinterde gebruiker die alleen positieve verhalen wilt horen.

En vind het knap dat je conclusies kunt maken, ik kan dat namelijk nog steeds niet hoor.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 23:38 

Hardtraxx Veteran

Squirrie schreef:

Ik heb je die link gegeven ja, welk artikel het precies is heb ik geen zin om helemaal na te zoeken en alles te gaan lezen. Die korte conclusie is gebaseerd op een onderzoek van hem, daar gaat het om. Het is geen uitspraak die verzonnen is door een of andere doorgewinterde gebruiker die alleen positieve verhalen wilt horen.

En vind het knap dat je conclusies kunt maken, ik kan dat namelijk nog steeds niet hoor.

Jij een doorgewinterde gebruiker? Je bent pas na de winter begonnen! xd
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 23:42 

Hardtraxx Addict

Chukkels schreef:
Squirrie schreef:

Jij een doorgewinterde gebruiker? Je bent pas na de winter begonnen! xd

Haha klopt! Maar ik doelde hier er mee op dat die onderzoeker geen doorgewinterde gebruiker is.. Nja misschien ook wel, maar hij heeft er wel professioneel onderzoek naar gedaan dan en geen positief verhaaltje verzonnen :P
Bericht Geplaatst op 12 jul 2011 01:26 

Ik heb een vraag voor jullie: Wat is jullie favoriete tripfilmpje? (mogen er ook meerdere zijn).
Bericht Geplaatst op 12 jul 2011 07:04 

Hardtraxx Elite

Squirrie schreef:
Haha klopt! Maar ik doelde hier er mee op dat die onderzoeker geen doorgewinterde gebruiker is.. Nja misschien ook wel, maar hij heeft er wel professioneel onderzoek naar gedaan dan en geen positief verhaaltje verzonnen :P

Jammer genoeg is van dat zogenaamd professioneel en accuraat onderzoek van jou geen enkele link te vinden. Dus ik ga er maar gewoon van uit dat jij je baseert op die ene quote wat je hebt kunnen vinden zonder dat je weet hoe het onderzoek is verricht. Dat zogenaamd positief onderzoek is dan ook compleet nietszeggend. (en erg jammer dat je loopt te verwijten over geen academische achtergrond en dat ik me maar wat meer moet verdiepen in de literatuur terwijl je dit gewoon duidelijk zelf niet hebt gedaan, anders wist je ook dat academische publicaties om de haverklap worden ontkracht door andere academische studies en 1 studie nooit alles bepalend is)

Dancesafe is alvast een organisatie waar deze meneer bij betrokken is en publicaties voor schrijft, hier vind je ook het volgende http://dancesafe.org/drug-information/e ... depression :
Citaat:
How long does it take for serotonin levels to be fully restored after someone takes Ecstasy? This depends on the individual’s diet, general heath, genetic make-up, how much ecstasy the person took, and other random factors. There’s no way to tell for sure, but based on animal studies, scientists say that it could take anywhere from 48 hours to an entire week. The mild depression some people feel after taking E could be related to this temporary depletion of serotonin.

Maar wat daarna volgt is precies wat ik ook al eerder aanhaalde:
Citaat:
The release of serotonin, however, also causes serotonin receptors in the brain to down-regulate, which basically means turn themselves off for a while. The up-and-down regulation of receptors is one of the primary ways the brain tries to achieve homeostasis, or balance. These receptors work in conjunction with the amount of serotonin around and are just as important in the regulation of mood as serotonin itself (see our Ecstasy Slide Show for details). In trying to maintain a balanced mood, these receptors respond to the amount of serotonin around by turning themselves on and off (up-regulation and down-regulation). When they are flooded with serotonin as a result of taking Ecstasy, many of them down-regulate.

Wat als direct gevolg heeft dat je lagere serotonine levels krijgt in je brein met de noodzaak voor hogere dosissen voor hetzelfde effect wat ook er weer voor zorgt dat er nog meer schade optreed wat uiteindelijk ook gaat lijden tot zwaardere en langer durende dips. Dus ja misschien klopt het wel dat je serotonine levels vrij snel terug zijn aangevult, maar dit is geen positief onderzoek zoals jij het zo graag noemt wat een reden is om vaker als eens in de 4 tot 6 weken (ik hou liever 6 tot 8 weken aan als advies maar daar kun je over discussieren) te gebruiken want je serotonine receptoren gaan beschadigd geraken waardoor je toch met lagere serotonine levels in je brein te maken krijgt met alle nadelige gevolgen van dien. Hoe langer je die te korte pauzes aanhoudt, hoe groter deze schade word en des te langer het duurt om hiervan te herstellen. (er van uitgaande tot deze schade volledig herstelbaar is, dit is niet bewezen echter maar sommigen vermoeden van wel).
Bericht Geplaatst op 12 jul 2011 11:40 

wat zou er eigenlijk gebeuren als je xtc neemt als je ziek bent? [hoofdpijn, snotteren]
Bericht Geplaatst op 12 jul 2011 11:43 

Donateur

KSwoosh schreef:
wat zou er eigenlijk gebeuren als je xtc neemt als je ziek bent? [hoofdpijn, snotteren]

Heb het zelf op Q pr Fusion gedaan, had flinke hoofdpijn. Voor mij werkte de Xtc gewoon verdovend, had nergens meer last van. Maar de week erna ben ik wel goed ziek geworden, wss omdat ik al ziek was en door xtc me immuumsysteem naar de klote was.
Vorige  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 1193  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic