Dit kan ik er het meest over vinden, zoals het hier staat is het verstandiger om niet te doen.
Verder kan ik er tot nu toe weinig over vinden, ja wel ervaringen, maar das heel wat anders dan advies, dus is het wel handig om de tips hierover op te volgen, wat ik uit de onderstaande tekst kan opmaken.
Citaat:
Autisme en drugs
Mensen met autisme hebben het vaak over drukte in hun hoofd, soms zelfs over kortsluitinkjes. In hun gedrag zijn ze vaak chaotisch. Drugs maken je hersenen nog chaotischer, warriger dan ze al zijn.
Autisme en drugs zijn een slechte combinatie, ze bijten elkaar als het ware. Alcohol en drugs zijn voor niemand goed, maar bij mensen met autisme is er meer sprake van een wankel evenwicht dan bij mensen zonder autisme. De meeste mensen zonder autisme kunnen figuurlijk gesproken wel tegen een stootje. Mensen met autisme moeten veel meer hun best doen om in evenwicht te komen en te blijven. Dit geldt uiteraard niet alleen bij autisme, maar voor alle mensen die op de één of andere manier snel uit balans zijn. Voor veel mensen met autisme geldt dat ze slecht op drugs reageren.
Kortom: voor destabiliserende stoffen zoals alcohol en drugs is er geen plaats in het leven van mensen met autisme.
Sommige mensen met autisme gebruiken drugs als een soort van medicatie, ze zeggen er rustiger van te worden. Mocht dit in jouw geval zo zijn, ga dan naar een psychiater om je drugsgebruik te bespreken. Drugs hebben namelijk veel meer bijwerkingen dan zogenaamde echte medicatie en echte medicatie werkt bovendien veel beter.
Verstandig drugsgebruik, zoals door sommige hulpverleners wel eens wordt gepropageerd, is voor mensen met autisme gezien de aard van hun problemen niet wenselijk en/of haalbaar.
Maar volgens mij is dit niet echt iets om rouwig over te zijn, alcohol en drugs zijn sowieso niet goed. Zonder drugs ben je helderder, fitter en stabieler.