Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 1193  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 32%  32%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 142
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 18:36 

Donateur

tip 1 bij gebruik. Weet wat je gebruikt!

Bij jou niet geval dus, dit kan verkeerd gaan. Let daar voortaan op ;)
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 18:47 

Hardtraxxer

Ik heb de uitslag van de test van de Q's, ze bestaan uit 169mg XTC...Moet alleen ff kijken hoe ik ze moet gaan doseren. Ik weeg rond de 60 kg en heb vanaf april niks meer genomen dus ik denk per kwartje?
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 18:50 

Donateur

Lief_Feestbeesie schreef:
Ik heb de uitslag van de test van de Q's, ze bestaan uit 169mg XTC...Moet alleen ff kijken hoe ik ze moet gaan doseren. Ik weeg rond de 60 kg en heb vanaf april niks meer genomen dus ik denk per kwartje?

Hmm denk dat je beter een halfje kan nemen. Ben ook jou gewicht en bij een halfje ga ik goed hard, tolerantie heb ik niet. Want ga al hard bij 50 mg mdma :P maar wat extra is wel leuker
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 18:56 

Hardtraxxer

roberttt schreef:

Hmm denk dat je beter een halfje kan nemen. Ben ook jou gewicht en bij een halfje ga ik goed hard, tolerantie heb ik niet. Want ga al hard bij 50 mg mdma :P maar wat extra is wel leuker

Haha met een halfje ga ik denk wel hard(ben ook nog een vrouw he), heb ook niet zo'n zin om hallucinaties te gaan zien, maar ga het meemaken op decibel :woot:
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 18:57 

Hardtraxx Veteran

Kwartje voel je niks van. Threshold is 1x je lichaamsgewicht, anders ervaar je het juiste effect niet. 1/3 zou kunnen, maar ik zou zoals Robert zegt een halfje nemen. Q-Dance zijn trouwens 145-170mg dus die van jou zal wel een hoge zijn.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 19:03 

Hardtraxx Veteran

Ik ga zelf denk ik eens met Bass Academy proberen, al ligt het eraan hoe vermoeid ik ben na 7 dagen aan 1 stuk door zomerfeesten.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 19:10 

Donateur

El Mare schreef:
Ik ga zelf denk ik eens met Bass Academy proberen, al ligt het eraan hoe vermoeid ik ben na 7 dagen aan 1 stuk door zomerfeesten.

yay ga ik ook heen xd ga alleen op red bull
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 19:14 

Hardtraxx Veteran

hoe zit dat nou met die paarse hartjes xd , ze waren hard gedrukt, en mét breeklijn, en op de andere kant natuurlijk een hartje..
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 19:15 

Hardtraxx Veteran

roberttt schreef:
El Mare schreef:

Ook bij Jeff Barbieknoeien?
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 19:16 

Donateur

El Mare schreef:
roberttt schreef:
El Mare schreef:

Ook bij Jeff Barbieknoeien?

Ja zeker weten :D
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 19:22 

Hardtraxx Veteran

Niceeeeee

En om ook nog ff wat ontopic te blijven, ik vraag eerst ff aan hem of ie ze nog even voor mij apart wilt laten testen.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 19:34 

Hardtraxx Addict

El Mare schreef:
Niceeeeee

En om ook nog ff wat ontopic te blijven, ik vraag eerst ff aan hem of ie ze nog even voor mij apart wilt laten testen.

Altijd zelf testen.. Een ander kan liegen, als je het zelf doet heb je sowieso de waarheid.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 19:36 

Donateur

haha als resultaat zeggen 'Ja hij heeft 800mg!!!!'
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 19:50 

Hardtraxx Elite

roberttt schreef:
dus 1 x in de 2 weken aan de xtc is veilig xd

Is ook gewoon bullshit natuurlijk, en geef die link maar van dat onderzoek (squirrie) want hier wat verhaaltjes lopen vertellen wat iedereen maar al te graag wil horen en als waarheid aanschouwen is gemakkelijk zonder een bron! Voor zover ik weet is het gewoon de grootste onzin. Er is onderzoek op ratten waarbij men op zulke korte periodes geen schade aantrof na het toedienen van enorm hoge dosissen vitamine c. En Christian, het kan goed zijn dat je bij vaker gebruik geen schade ondervind aan jezelf. Dit merk je ook niet zo heel snel, onderzoekers hebben daarentegen wel al veranderingen in de hersenen gezien zelfs bij verantwoord en minimaal gebruik (alsook een achteruitgang in één bepaalde neuropsychologische test) en dit in statistisch significant onderzoek (in tegenstelling tot velen andere studies op slechts een paar personen), deze veranderingen kun je niet onmiddelijk schade noemen. Maar bij onverantwoord gebruik is er wel degelijk schade te zien in de hersenen. Ik ben niet iemand wat het negatieve opblaast en wil maar al te graag de positieve berichten als waarheid aannemen in de media, maar je moet over elk nieuwsbericht skeptisch zijn, zowel positief als negatief wil je achter de waarheid komen. Het enige relatief veilige advies wat je mensen kunt geven is minstens een maand te wachten tussen gebruik en niet meer te nemen als 2mg/kg. Er boven kan men gewoon schade constateren bij testen en zowel bij hersenscans. Of je het waard vind om die schade op te lopen door wat je er voor terug krijgt is een ander en iets persoonlijks, maar niemand moet denken dat hij veilig bezig is zonder aantoonbare schade op te lopen indien hij/zij niet verantwoord gebruikt.

(Zelf gebruik ik ook niet altijd even verantwoord maar wel bewust - niet zozeer met xtc want dat is al 3 maanden geleden, de meerwaarde die drugs mij biedt maakt het mij waard om lichte schade op te lopen die mijn dagelijks functioneren niet beïnvloed)
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 19:59 

Hardtraxx Veteran

Lama
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 20:02 

Hardtraxx Veteran

En nee, dit bedoel ik niet snauwend of whatever.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 20:14 

Hardtraxx Addict

Eerst even een mooie quote, daarna reactie op Darkbeatz zijn tekst :)

Citaat:
Het is moeilijk om aan te geven hoe lang na het slikken van XTC weer volledig herstel van serotonine is opgetreden. De reden is dat uit onderzoek blijkt dat de aanmaak en het transport van serotonine ook verandert. En die veranderingen kunnen lang aanhouden.

Een periode van maximaal één keer per zes weken geeft optimale kans op aanvulling van de voorraad. Maar ook dit is een schatting. Veel mensen merken dat zij na enkele weken alweer een volledig effect hebben. Bij andere mensen duurt het langer. Uit onderzoek blijkt dat verbeteringen in het functioneren van de hersenen traag verlopen.

Onderzoek muisjes zoek ik nog even weer naar, heb die toen keer gekregen van maat van me.

En jij noemt in je voorbeeld een onderzoek van een negatieve kant. Je hebt in februari toch ook wel het bericht gezien van de Amerikaanse onderzoekers? Dat was zeker niet gebaseerd op 'slechts een aantal personen'. Kijk zo kan ik dat ook wel even hier gaan neerleggen met dure woorden en het positieve gaan belichten, maar dat is niet mijn bedoeling.

Niemand kan er gewoon een zekere uitspraak over doen, ook jij niet.

En voor de mensen die weer met opmerkingen komen van ik kan het nu elke week doen, moet je helemaal zelf weten. Ik heb hier geen woorden gebruikt dat het goed voor je is, noch slecht. Als je zeker wilt weten dat je wat goeds eet moet je maar een sinaasappel pakken.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 20:23 

Hardtraxx Addict

Hier het citaat, het waren trouwens geen muizen/ratten, maar chimpansees. Zijn ook op medisch gebied vergelijkbaar met de mens ;)

Citaat:
Er is geen preciese data over dat onderwerp, het is niet mogelijk menselijke hersenen open te snijden om serotonine hoeveelheden te checken. Tests wijzen veel uit maar niet alles. Een gemiddelde uit een studie van ratten en lagere primaten zoals chimpnnsees hebben Emmanuel Sferios gebracht tot zijn theorie van 2 weken als de tijd die je hersenen nodig hebben om de serotonine levels weer op niveau te krijgen. Veel gebruikers ervaren deze periode als goed. Maar een dergelijk gebruik van MDMA lijdt tot het eerder genoemde verlies van magie en kan resulteren in permanente hersenbeschadiging.

Hier staat ook alles netjes omschreven, alles dat de kans bestaat, en geen zekerheden. Zoals het netjes hoort na wat literatuuronderzoek ;) Immers moet een wetenschapper ook kritisch zijn, ook op zijn eigen werk. Iets wat immers niet meer weerlegbaar is moet wel een feit zijn, en feiten heeft men niet hierover.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 20:26 

Hardtraxxer

DarkBeatz schreef:
roberttt schreef:
dus 1 x in de 2 weken aan de xtc is veilig xd

Is ook gewoon bullshit natuurlijk, en geef die link maar van dat onderzoek (squirrie) want hier wat verhaaltjes lopen vertellen wat iedereen maar al te graag wil horen en als waarheid aanschouwen is gemakkelijk zonder een bron! Voor zover ik weet is het gewoon de grootste onzin. Er is onderzoek op ratten waarbij men op zulke korte periodes geen schade aantrof na het toedienen van enorm hoge dosissen vitamine c. En Christian, het kan goed zijn dat je bij vaker gebruik geen schade ondervind aan jezelf. Dit merk je ook niet zo heel snel, onderzoekers hebben daarentegen wel al veranderingen in de hersenen gezien zelfs bij verantwoord en minimaal gebruik (alsook een achteruitgang in één bepaalde neuropsychologische test) en dit in statistisch significant onderzoek (in tegenstelling tot velen andere studies op slechts een paar personen), deze veranderingen kun je niet onmiddelijk schade noemen. Maar bij onverantwoord gebruik is er wel degelijk schade te zien in de hersenen. Ik ben niet iemand wat het negatieve opblaast en wil maar al te graag de positieve berichten als waarheid aannemen in de media, maar je moet over elk nieuwsbericht skeptisch zijn, zowel positief als negatief wil je achter de waarheid komen. Het enige relatief veilige advies wat je mensen kunt geven is minstens een maand te wachten tussen gebruik en niet meer te nemen als 2mg/kg. Er boven kan men gewoon schade constateren bij testen en zowel bij hersenscans. Of je het waard vind om die schade op te lopen door wat je er voor terug krijgt is een ander en iets persoonlijks, maar niemand moet denken dat hij veilig bezig is zonder aantoonbare schade op te lopen indien hij/zij niet verantwoord gebruikt.

(Zelf gebruik ik ook niet altijd even verantwoord maar wel bewust - niet zozeer met xtc want dat is al 3 maanden geleden, de meerwaarde die drugs mij biedt maakt het mij waard om lichte schade op te lopen die mijn dagelijks functioneren niet beïnvloed)

Er moet toch minimaal 6 weken tussen je gebruiken zitten? Tenminste hou ik altijd wel aan...Heb vanaf mei niet meer gebruikt dus duurt nu iets langer, en als je ouder word duurt het herstel ook wat langer;)
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 20:29 

Donateur

ach 1x in de maand is wel veilig.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 20:35 

Hardtraxx Addict

Er moet toch minimaal 6 weken tussen je gebruiken zitten? Tenminste hou ik altijd wel aan...Heb vanaf mei niet meer gebruikt dus duurt nu iets langer, en als je ouder word duurt het herstel ook wat langer;)

Is inderdaad aan te bevelen ja die 6 weken, voor het zo mooi geheten 'verstandig' gebruik. Maar of het 'goed' is, helemaal geen kwaad kan, is weer een tweede punt wat niemand met zekerheid kan zeggen.

Of serotonine herstel afhankelijk is van je leeftijd is bij mij niets van bekend en volgens mij ook onzin. Schade aan hersenen is wel leeftijds afhankelijk, wanneer je hersenen nog niet volgroeid zijn is de kans op schade namelijk groter. Daarom wordt iedereen ook altijd afgeraden jong te beginnen met drinken/roken/drugs ;)
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 20:41 

Donateur

ach xtc is altijd slecht voor je of er nou 1 week tussen zit of 6 weken :P enigste wat je kan doen is de schade beperken.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 20:43 

Hardtraxx Veteran

roberttt schreef:
ach xtc is altijd slecht voor je of er nou 1 week tussen zit of 6 weken :P enigste wat je kan doen is de schade beperken.

Wijsheid ten top.
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 20:53 

Hardtraxx Veteran

Squirrie schreef:
El Mare schreef:
Niceeeeee

Altijd zelf testen.. Een ander kan liegen, als je het zelf doet heb je sowieso de waarheid.

Ok, al had ik dat uiteraard ook zelf kunnen bedenken ja :P
Bericht Geplaatst op 11 jul 2011 21:40 

Hardtraxx Addict

Afbeelding
Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 1193  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic