Was mooi jaNando wrote:Pep + xtc
Related topics
- View the latest post: 1000ste topic in offtopic
- View the latest post: Offtopic Discussie 3: Variabele Studiefinanciering
- View the latest post: Wist je dat offtopic
- View the latest post: Offtopic discussie: 2. Democratie in de 21e eeuw.
- View the latest post: Ran-D & Act Of Rage - Drugs (Crypsis Remix) (ROUGH??)
Active topics in Off-Topic
Moderators
-
THardtraxx Veteran
- 5491 posts member since 2010
- last seen Apr 2014
What happenedIris93 wrote:
En spierpijn in mn achterste en later op de avond barstende hoofdpijn. Maar dat was het![]()
te makkelijkIris93 wrote:
En spierpijn in mn achterste en later op de avond barstende hoofdpijn. Maar dat was het![]()
Dit is op basis van verslavend gebruik.Banaanslak wrote: Minder schadelijk? Wat is daarvan je bron? naar mijn weten is het namelijk schadelijker.
EDIT: http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.pdf hier staat dat speed schadelijker is, en bij die documentaire van de BBC waar ze een ranking gemaakt hebben van schadelijkheid van drugs stond speed ook schadelijker als xtc.
Verslaving is bij speed geestelijk en lichamelijk aanwezig.
Bij XTC is dit alleen geestelijk.
Daarnaast kan je pep wekelijks snuiven en weinig schade ondervinden buiten uitputting, uitdroging en een kapotte neus als je het snuift. Het bootst een systeem na waarbij adrenaline en noradrenaline worden vrijgelaten. Dit systeem is je ''vecht of vlucht'' systeem. Adrenaline en noradrenaline kan weinig kwaad op zich als daarvan meer wordt vrijgelaten.
Het is echter niet goed om het dagelijks/wekelijks te gaan snuiven. Ik zou er persoonlijk twee weken tussen houden ondanks dat ik dit zelf niet heb gedaan.
-
RHardtraxx Veteran
- 4240 posts member since 2010
- last seen May 2025
The Anim0l wrote:te makkelijkIris93 wrote:
In der aars geknepen door alle hardtraxxersRamirez wrote:The Anim0l wrote:te makkelijkIris93 wrote:
-
B
Maarr verslaving en toxiciteit staan in aparte kolommen, dus dan lijkt het me niet dat ze verslaving mee hebben laten wegen bij de toxiciteit.Olijfboompje wrote:Dit is op basis van verslavend gebruik.Banaanslak wrote: Minder schadelijk? Wat is daarvan je bron? naar mijn weten is het namelijk schadelijker.
EDIT: http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.pdf hier staat dat speed schadelijker is, en bij die documentaire van de BBC waar ze een ranking gemaakt hebben van schadelijkheid van drugs stond speed ook schadelijker als xtc.
Daarnaast kan je pep wekelijks snuiven en weinig schade ondervinden buiten uitputting, uitdroging en een kapotte neus als je het snuift. Het bootst een systeem na waarbij adrenaline en noradrenaline worden vrijgelaten. Dit systeem is je ''vecht of vlucht'' systeem. Adrenaline en noradrenaline kan weinig kwaad op zich als daarvan meer wordt vrijgelaten.
Het is echter niet goed om het dagelijks/wekelijks te gaan snuiven. Ik zou er persoonlijk twee weken tussen houden ondanks dat ik dit zelf niet heb gedaan.
Amfetamine is inderdaad vooral schadelijker door de hoge verslavingskans. Het is ook vooral enorm verslavend omdat het makkelijk inzetbaar is voor alles, zo kun je er even flink op door studeren, of goed werken terwijl je anders doodop zou zijn, je kan het gebruiken voor je huis te poetsen, enzovoort... Daarom moet je vooral voor jezelf strenge regels stellen (vind ik) waarbij je je amfetamine gebruik beperkt tot feestjes en na het feest gewoon uitbrakt en het vooral niet gaat inzetten om van die brakheid af te komen, want zo eindig je in die vicieuze cirkel van verslaving. Voor mij zelf word het hooguit 1 a 2x per maand amfetamine en xtc ga ik minstens 2 maanden tussen laten en niet meer zo zeer op feesten. Als ik een rush op een feest wil vind ik 4fmp leuker. Ik hou van het meer helder zijn in mijn hoofd wat mijn sociale contacten op een feest dan ook enorm positief beinvloed, en dat vind ik veel leuker als vaag zijn. Ook heb ik op speed volgens mij nu ook gewoon veel intenser en diverser staan losgaan als dat ik op xtc doe. Mijn dans 'moves' zijn veel repetiever op xtc zeg maar terwijl ik op speed veel diversere bewegingen maak en ook een veel betere coordinatie lijk te hebben van mijn bewegingen. Waarom dit precies is durf ik ook niet zeggen.Olijfboompje wrote:Dit is op basis van verslavend gebruik.
De fight or flight reactie komt trouwens evenzeer voor bij xtc, en is ook waar je oa je grote pupillen van krijgt. Dit is een natuurlijk systeem van je lichaam, hetzelfde gebeurt zonder drugs als je bv opeens in een gevaarlijke situatie terecht komt.
Ik kan mij heel goed vinden in je verhaal. Ik had het er net toevallig met Squirrie over zelfs! Wij zeggen precies hetzelfde als jij nu zegt hahaDarkBeatz wrote:Amfetamine is inderdaad vooral schadelijker door de hoge verslavingskans. Het is ook vooral enorm verslavend omdat het makkelijk inzetbaar is voor alles, zo kun je er even flink op door studeren, of goed werken terwijl je anders doodop zou zijn, je kan het gebruiken voor je huis te poetsen, enzovoort... Daarom moet je vooral voor jezelf strenge regels stellen (vind ik) waarbij je je amfetamine gebruik beperkt tot feestjes en na het feest gewoon uitbrakt en het vooral niet gaat inzetten om van die brakheid af te komen, want zo eindig je in die vicieuze cirkel van verslaving. Voor mij zelf word het hooguit 1 a 2x per maand amfetamine en xtc ga ik minstens 2 maanden tussen laten en niet meer zo zeer op feesten. Als ik een rush op een feest wil vind ik 4fmp leuker. Ik hou van het meer helder zijn in mijn hoofd wat mijn sociale contacten op een feest dan ook enorm positief beinvloed, en dat vind ik veel leuker als vaag zijn. Ook heb ik op speed volgens mij nu ook gewoon veel intenser en diverser staan losgaan als dat ik op xtc doe. Mijn dans 'moves' zijn veel repetiever op xtc zeg maar terwijl ik op speed veel diversere bewegingen maak en ook een veel betere coordinatie lijk te hebben van mijn bewegingen. Waarom dit precies is durf ik ook niet zeggen.Olijfboompje wrote:Dit is op basis van verslavend gebruik.
De fight or flight reactie komt trouwens evenzeer voor bij xtc, en is ook waar je oa je grote pupillen van krijgt. Dit is een natuurlijk systeem van je lichaam, hetzelfde gebeurt zonder drugs als je bv opeens in een gevaarlijke situatie terecht komt.
Over het aanvoelen qua muziek en dergelijke herken ik al helemaal. Heel bizar, pep laat mij een soort van voorspellen wat qua kicks en dergelijke komt. Althans, dat is mijn gevoel.
Over de fight or flight reactie is hij toch wel veel sterker aanwezig bij pep sinds pep toch de meest intensieve werking heeft op je sympathische zenuwstelsel. Bij XTC is het echter ook aanwezig, dit klopt helemaal. Bij XTC komen deze stoffen ook (in veel kleinere hoeveelheden) vrij.
Nee een simpel antwoord. Te hard gestampt. Had ik na fusion ook :pOlijfboompje wrote:In der aars geknepen door alle hardtraxxersThe Anim0l wrote:Iris93 wrote:
En niemand heeft aan mijn achterste gezeten, want die is heilig
We zullen zien op Free FestivalIris93 wrote:
Nee een simpel antwoord. Te hard gestampt. Had ik na fusion ook :p
Haha sowieso dat er maar 1 iemand daar toestemming heeft om aan mijn achterste te komenOlijfboompje wrote:We zullen zien op Free FestivalIris93 wrote:
En nee niet jij
Shit zeg, Nando heeft weer indruk gemaaktIris93 wrote:Haha sowieso dat er maar 1 iemand daar toestemming heeft om aan mijn achterste te komenOlijfboompje wrote:We zullen zien op Free FestivalIris93 wrote:
En niemand heeft aan mijn achterste gezeten, want die is heilig![]()
En nee niet jij
Dunno, verveel mij.Iris93 wrote:Haha wtf zeg jij nu allemaal weer?
Dacht ik al, want dan kraam je altijd onzin uitOlijfboompje wrote:Dunno, verveel mij.Iris93 wrote:Haha wtf zeg jij nu allemaal weer?
Iris93 wrote:Dacht ik al, want dan kraam je altijd onzin uitOlijfboompje wrote:Dunno, verveel mij.Iris93 wrote:Haha wtf zeg jij nu allemaal weer?
Zit eraan te denken dit weekend weer eens x te gebruiken 
Junk!mrazura wrote:Zit eraan te denken dit weekend weer eens x te gebruiken
Ik heb nog wel liggen
Junk!Olijfboompje wrote:Junk!mrazura wrote:Zit eraan te denken dit weekend weer eens x te gebruiken
Ik heb nog wel liggen
Ik heb niks liggen.
-
B
Junk!mrazura wrote:Zit eraan te denken dit weekend weer eens x te gebruiken
Ik heb nog wel wat blauwe mCPP schijven liggen
Ik hou nu pauze tot Q-base. 11 weken, zijn bijna 3 maanden. Dan ga ik maar weer eens ouderwets de combinatie 4fmp en M doen
Op Dominator denk ik voor het eerst speed proberen.
Mja ik heb ook nog ergens qdancejes liggen ben nu toch mn kamer aan het opruimen dus kom ze zo wel tegenOlijfboompje wrote:Junk!mrazura wrote:Zit eraan te denken dit weekend weer eens x te gebruiken
Ik heb nog wel liggen
Same heredawasiknie wrote:Ik hou nu pauze tot Q-base. 11 weken, zijn bijna 3 maanden. Dan ga ik maar weer eens ouderwets de combinatie 4fmp en M doen![]()
Zelfde doelstelling!
De rest wordt denk peppen/nuchter
Die is gok ik zo niet meer goedmrazura wrote:
Mja ik heb ook nog ergens qdancejes liggen ben nu toch mn kamer aan het opruimen dus kom ze zo wel tegenIemand enig idee hoelang speed goed blijft ik was aan het opruimen kwam ik opeens een lijntje tegen
Naja, wel goed, maar ernstig in kwaliteit gedaald
-
THardtraxx Veteran
- 5491 posts member since 2010
- last seen Apr 2014
Decibel x, Q-base pep