DarkBeatz schreef:
Olijfboompje schreef:
Dit is op basis van verslavend gebruik.
Verslaving is bij speed geestelijk en lichamelijk aanwezig.
Bij XTC is dit alleen geestelijk.
Daarnaast kan je pep wekelijks snuiven en weinig schade ondervinden buiten uitputting, uitdroging en een kapotte neus als je het snuift. Het bootst een systeem na waarbij adrenaline en noradrenaline worden vrijgelaten. Dit systeem is je ''vecht of vlucht'' systeem. Adrenaline en noradrenaline kan weinig kwaad op zich als daarvan meer wordt vrijgelaten.
Het is echter niet goed om het dagelijks/wekelijks te gaan snuiven. Ik zou er persoonlijk twee weken tussen houden ondanks dat ik dit zelf niet heb gedaan.
Amfetamine is inderdaad vooral schadelijker door de hoge verslavingskans. Het is ook vooral enorm verslavend omdat het makkelijk inzetbaar is voor alles, zo kun je er even flink op door studeren, of goed werken terwijl je anders doodop zou zijn, je kan het gebruiken voor je huis te poetsen, enzovoort... Daarom moet je vooral voor jezelf strenge regels stellen (vind ik) waarbij je je amfetamine gebruik beperkt tot feestjes en na het feest gewoon uitbrakt en het vooral niet gaat inzetten om van die brakheid af te komen, want zo eindig je in die vicieuze cirkel van verslaving. Voor mij zelf word het hooguit 1 a 2x per maand amfetamine en xtc ga ik minstens 2 maanden tussen laten en niet meer zo zeer op feesten. Als ik een rush op een feest wil vind ik 4fmp leuker. Ik hou van het meer helder zijn in mijn hoofd wat mijn sociale contacten op een feest dan ook enorm positief beinvloed, en dat vind ik veel leuker als vaag zijn. Ook heb ik op speed volgens mij nu ook gewoon veel intenser en diverser staan losgaan als dat ik op xtc doe. Mijn dans 'moves' zijn veel repetiever op xtc zeg maar terwijl ik op speed veel diversere bewegingen maak en ook een veel betere coordinatie lijk te hebben van mijn bewegingen. Waarom dit precies is durf ik ook niet zeggen.
De fight or flight reactie komt trouwens evenzeer voor bij xtc, en is ook waar je oa je grote pupillen van krijgt. Dit is een natuurlijk systeem van je lichaam, hetzelfde gebeurt zonder drugs als je bv opeens in een gevaarlijke situatie terecht komt.
Ik kan mij heel goed vinden in je verhaal. Ik had het er net toevallig met Squirrie over zelfs! Wij zeggen precies hetzelfde als jij nu zegt haha

Over het aanvoelen qua muziek en dergelijke herken ik al helemaal. Heel bizar, pep laat mij een soort van voorspellen wat qua kicks en dergelijke komt. Althans, dat is mijn gevoel.
Over de fight or flight reactie is hij toch wel veel sterker aanwezig bij pep sinds pep toch de meest intensieve werking heeft op je sympathische zenuwstelsel. Bij XTC is het echter ook aanwezig, dit klopt helemaal. Bij XTC komen deze stoffen ook (in veel kleinere hoeveelheden) vrij.