Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 18:31 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Khadber schreef:
Alleen maar beter, RIVM is natuurlijk een betere bron dan coronabeeld.nl (ook al lijkt hij zijn cijfers ook goed onder controle te hebben). Toch blijf ik het vreemd vinden dat de schattingen zo uiteen lopen en vind ik het eigenlijk ook gek dat we er nog steeds niet in geslaagd zijn om een volledig registratiesysteem op te tuigen. Ik snap dat het niet makkelijk is, maar toch wel fijn als het nu gerealiseerd zou zijn.

Voor zo ver ik weet rekent Coronabeeld met de totale populatie, dus ook de 18-minners.
Wat ik inderdaad ook bizar vind is dat de ICT zo slecht op orde is. Ze hadden een jaar de tijd om iets fatsoenlijks te bouwen, evt met koppelingen naar bestaande systemen. Maar ja, overheid en ICT :whistle:

Klopt, Coronabeeld laat ook de 18- mensen zien, 18+ is net iets meer dan 80% vd bevolking. Misschien dat die getallen dan wel weer overeen komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 19:03 

Hardtraxx Veteran

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/237930 ... mIylv9mynI

Wachtende op het moment dat bewezen wordt dat aerosolen voor 60-90% bijdragen aan verspreiding en dat het beleid in Nederland in afgelopen jaar zeer gebrekkig is geweest. Want de heilige graal is handen wassen en 1,5m afstand houden en dan zit je safe :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 19:11 

Hardtraxx Elite

Jep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 20:41 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Keihard bewijs voor de rol van aerosolen bestaat niet, erkent Bonn. "Maar er zijn een heleboel dingen die je kwantitatief niet kunt verklaren als je die aerosolbesmetting niet meeneemt."

Hoe groot de rol van aerosolen in de pandemie is, weten we nog niet. "Er zijn meer en meer modelstudies die aangeven dat het een belangrijk aandeel is." Hij noemt daarbij praktijkvoorbeelden, zoals besmettingen bij zangkoren of een restaurant in Guangzhou, waar vorig jaar mensen besmet raakten terwijl ze afstand hielden.

Niet dat ik het er niet mee eens ben maar eigenlijk is het 'we denken dat maar we kunnen het niet bewijzigen en weten het eigenlijk niet'. Dus eigenlijk kunnen we het één niet verklaren daarom zal dit het wel zijn.

Hopelijk hebben ze gelijk hoor maar het artikel zegt eigenlijk niets.
Of begrijp ik het artikel verkeerd?

RoyAPO schreef:
en dat het beleid in Nederland in afgelopen jaar zeer gebrekkig is geweest. Want de heilige graal is handen wassen en 1,5m afstand houden en dan zit je safe :whistle:

Dit is achteraf altijd makkelijk zeggen hé maar we wisten toen natuurlijk niets van dit virus en manier van werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 22:07 

Hardtraxx Veteran

'Filemon en de Complotten' is een interessant kijkje in de complotwereld. Gewoon terug te kijken via npo. Sommige mensen zijn zoooo ver heen :x

Laatste aflevering ging over corona wappies: https://www.npo3.nl/filemon-en-de-compl ... _101404807
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 22:54 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
'Filemon en de Complotten' is een interessant kijkje in de complotwereld. Gewoon terug te kijken via npo. Sommige mensen zijn zoooo ver heen :x

Laatste aflevering ging over corona wappies: https://www.npo3.nl/filemon-en-de-compl ... _101404807

Interessant hoe mensen het probleem wat we nu kennen relativeren.
Ben het wel eens dat zodra je het ergens niet mee eens bent met de meerderheid je gelijk een naampje krijgt, wappie, complotgekkie whatever. Wat natuurlijk wel de vrijheid van meningsuiting beinvloed. Iets wat ik erg jammer vind omdat steeds meer dingen dan minder bespreekbaar worden en je dit soort taferelen krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 23:12 

Kraak... Piep...

Er zit dan wel een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en het verkondigen van feiten. De laatste keer dat ik zo'n figuur "ik vind dit" met goed onderbouwde standpunten en bronnen heb gezien kan ik me niet heugen. Het is vaak veel verkondiging van feiten op basis van matige bronnen tot complete fantasie.

Je kan een mening hebben, maar dat betekent niet dat je gelijk hebt. Want als twee mensen haaks tegenover elkaar staan maar een overduidelijk bewijs mee heeft en de ander niet, dan blijven het twee meningen in de basis. Echter is maar een gebouwd op feiten. En het draait uiteindelijk om de feiten en wat waar is, daarop moet elk rationaal mens zijn mening baseren. Dan moet je je toch gaan afvragen waarom die andere persoon die mening heeft en de feiten negeert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 23:27 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Er zit dan wel een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en het verkondigen van feiten. De laatste keer dat ik zo'n figuur "ik vind dit" met goed onderbouwde standpunten en bronnen heb gezien kan ik me niet heugen. Het is vaak veel verkondiging van feiten op basis van matige bronnen tot complete fantasie.

Je kan een mening hebben, maar dat betekent niet dat je gelijk hebt. Want als twee mensen haaks tegenover elkaar staan maar een overduidelijk bewijs mee heeft en de ander niet, dan blijven het twee meningen in de basis. Echter is maar een gebouwd op feiten. En het draait uiteindelijk om de feiten en wat waar is, daarop moet elk rationaal mens zijn mening baseren. Dan moet je je toch gaan afvragen waarom die andere persoon die mening heeft en de feiten negeert.

Absoluut mee eens met alles wat je zegt. Maar op het moment dat je als persoon denkt je mening te kunnen delen maar je ziet dat je gelijk een naampje krijgt met alle gevolgen van dien, kan dat een persoon beinvloeden om er voor te kiezen niet zijn mening te uiten. Dat kan zijn uit angst of niet mondeling capabel genoeg zijn terwijl hij/zij een legitiem punt heeft met goede onderbouwing om maar wat voorbeelden te noemen. Niet iedereen is natuurlijk even zelfverzekerd of kan zich mondeling goed verweren op het moment supreme. Dat vergt wat.

Zo zijn er situaties waar de feiten er misschien wel zijn, maar dat betekent niet dat je het eens moet zijn op de manier hoe er word gehandeld gebaseerd op die feiten terwijl een meerderheid dit wel ziet.

Maar goed, het stelt wel voorop dat als je een mening uit je ook open moet staan om de discussie aan te gaan en niet klakkeloos wat gaat roepen omdat het dan maar zo moet zijn. Juist om te kijken of je inderdaad de juiste informatie in huis hebt e.d.

Wat ik voornamelijk zie bij dit soort complot theoristen is dat ze een knop hebben omgedraaid waardoor ze elk antwoord en bewijs wat je toont niet voldoende genoeg is voor ze of het gewoon totaal niet opnemen en ze in een soort spiraal zijn terecht gekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 08:32 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Wat ik voornamelijk zie bij dit soort complot theoristen is dat ze een knop hebben omgedraaid waardoor ze elk antwoord en bewijs wat je toont niet voldoende genoeg is voor ze of het gewoon totaal niet opnemen en ze in een soort spiraal zijn terecht gekomen.

Dit merk je inderdaad vaker, dan wordt de ander als schaap of iets dergelijks neergezet. Nu zijn er mensen die het omgekeerde terug doen en wordt er vervolgens verweten dat zij de discussie platslaan met de term wappie.. Tja.

RoyAPO schreef:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2379302-wetenschappers-aerosolen-spelen-belangrijke-rol-bij-besmetting-coronavirus?fbclid=IwAR0cIyRDB4YhbM1YKTdp5mjruvuCdsFj_mMirJZqH9dtdbikjmIylv9mynI

Wachtende op het moment dat bewezen wordt dat aerosolen voor 60-90% bijdragen aan verspreiding en dat het beleid in Nederland in afgelopen jaar zeer gebrekkig is geweest. Want de heilige graal is handen wassen en 1,5m afstand houden en dan zit je safe :whistle:

Wat wil je precies hiermee zeggen? Dat er na gedegen onderzoek gebleken is dat er inderdaad een link kan zijn tussen de twee (want het is nog steeds niet volledig bewezen volgens het artikel)? Dat als je geen afstand houdt dat je dan minder snel ziek wordt (hoe dichter bij de bron, hoe meer kans)? Dat handen wassen slecht voor je is (ik denk dat niemand ooit ziek is geworden van handen wassen nadat je naar de wc bent geweest)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 10:07 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:

Volgens mij is juist de kern van veel complotten dat ieder punt in zo'n complot vaak wel op feiten of realiteit is gebaseerd, maar dat er veel van dit soort dingen aan elkaar gelinkt worden waardoor de intentie van zo'n complot zorgt voor een bepaald verband, waarmee een complot verklaard wordt.
Het is een feit dat het WEF pleit voor een "great reset", dit is gewoon publiekelijke informatie, waarbij ze de pandemie als kans pakken om een betere wereld neer te gaan zetten. Het beleid is onlogisch, dus dan zal er wel een motief achter zitten, etc. Als je veel van dit soort feiten aan elkaar koppelt, kan je zomaar het verband gaan zien dat ze pandemie niet aanpakken als kans, maar juist gecreëerd hebben en er een andere agenda doorheen aan het drukken zijn. Dat verband zou er, ook al is de klans zéér klein, daadwerkelijk kunnen zijn, maar is op geen enkele manier te bewijzen. Hoe dat psycohologisch zit, geen idee. Het lijkt me te maken hebben met comfort halen uit het zien van deze verbanden en daarmee dus de situatie (en daarbij onstane onzekerheid?) te kunnen verklaren.

En, als je er eenmaal van overtuigd bent, tsja dan is het kennelijk lastig om nog van mening te veranderen. Probeer maar eens iemand die voor de volle 100% in God gelooft te overtuigen dat God niet bestaat..
Super interessante stof om over na te denken in ieder geval. Het wordt allemaal steeds extremer (idd, je bent meteen een wappie of een schaap) en de groepen lijken, ook al is dit op gevoel gebaseerd, groter te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 10:34 

Hardtraxx Veteran

Het ligt er ook aan. Ik zou iemand als Roy nooit een wappie noemen. Gewoon kritisch maar accepteert wetenschap wel. Sowieso iedereen die van FvD is afgestapt (ook al zijn ze naar JA21 gegaan :P), alleen maar respect voor. Niets mis mee. Het is dan ook jammer als mensen die kritisch zijn op beleid weg worden gezet als wappie.

Maar als je zo ver heen bent dat je denkt dat Bill Gates een chip in je wil injecteren, ben je gewoon een wappie. Vind niet dat we dat soort ideeën moeten toleren maar gewoon sociale druk op moeten leggen. Heb wel AMA's op Reddit gezien van mensen die vroeger in complottheorieën geloofden. Die vertelden dat precies deze sociale druk ze deed overhalen. De mensen niet uitsluiten uit je sociale kring, als mens gewoon accepteren. Maar de extreme ideeën gewoon helemaal belachelijk maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 10:46 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
daarop moet elk rationaal mens zijn mening baseren.

Als man van marketing verwacht ik dat je je realiseert dat de rationele mens een mythe is.

Kevv1990 schreef:
Het is een feit dat het WEF pleit voor een "great reset", dit is gewoon publiekelijke informatie, waarbij ze de pandemie als kans pakken om een betere wereld neer te gaan zetten. Het beleid is onlogisch, dus dan zal er wel een motief achter zitten, etc.

Er is ook al jaren lang discussie over in boeken en artikelen van diverse media. Vooral na zo'n karakterstiek symptoom zoals de financiële crisis laaide het weer flink op, maar omdat het daarna weer goed ging met de economie ebde het weer weg. Het Building Back Better concept is ook een vrij triviale term welke je vaak tegen komt in de context van het verbeteren van de veerkrachtigheid na (natuur)rampen.

Kevv1990 schreef:
Als je veel van dit soort feiten aan elkaar koppelt, kan je zomaar het verband gaan zien dat ze pandemie niet aanpakken als kans, maar juist gecreëerd hebben en er een andere agenda doorheen aan het drukken zijn. Dat verband zou er, ook al is de klans zéér klein, daadwerkelijk kunnen zijn, maar is op geen enkele manier te bewijzen.

Never waste a good crisis.

Citaat:
Hoe dat psycohologisch zit, geen idee. Het lijkt me te maken hebben met comfort halen uit het zien van deze verbanden en daarmee dus de situatie (en daarbij onstane onzekerheid?) te kunnen verklaren.

Er is hier natuurlijk veel over geschreven, en het afgelopen jaar een veelvoud meer dan in jaren daarvoor, maar in essentie ben ik er zelf vrij van overtuigd dat het vaak diep geworteld zit in een emotionele response. Eentje waarvan mensen vaak zelf niet eens op de hoogte zijn. Daarom is het denk ik ook belangrijk om bij dit soort mensen niet zo zeer in te gaan op wat ze geloven wat waar is, maar om te graven naar waar dat geloof vandaan komt.

makrooy schreef:
Heb wel AMA's op Reddit gezien van mensen die vroeger in complottheorieën geloofden. Die vertelden dat precies deze sociale druk ze deed overhalen.

Zo ongeveer dit dus. Heb daar ook wel eens meegelezen. Soms hoog 'fuck yeah America!' gehalte bij bijvoorbeeld QAnon verhalen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 11:11 

Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:
Er is ook al jaren lang discussie over in boeken en artikelen van diverse media. Vooral na zo'n karakterstiek symptoom zoals de financiële crisis laaide het weer flink op, maar omdat het daarna weer goed ging met de economie ebde het weer weg.

Precies, zodra er een grotere mate van onzekerheid is, lijken mensen dit te willen verklaren. Zodra er een verklaring voor is, dan geeft dat een bepaalde mate van comfort. Althans, zo komt het op mij over. Ik herken dat bij mezelf ook wel; Ik heb nog nooit zoveel politiek gevolgd of wetenschappelijke artikelen gelezen als tijdens deze pandemie..

makrooy schreef:
Maar als je zo ver heen bent dat je denkt dat Bill Gates een chip in je wil injecteren, ben je gewoon een wappie. Vind niet dat we dat soort ideeën moeten toleren maar gewoon sociale druk op moeten leggen

Waarom vind je dat zo'n raar idee? Ook hier geldt weer, die chip is daadwerkelijk in ontwikkeling en kan ziekte detecteren voordat je daadwerkelijk ziek bent. Clipje van het programma 60 Minutes hier: https://www.youtube.com/watch?v=No5Bz2eHNtA

Tuurlijk, het is bizar dat mensen oprecht geloven dat er microchips in de vaccinaties zitten. Maar de bewuste chip (of sensor) bestaat wel of is in ontwikkeling. De vraag is alleen, (hoe) gaat het ingezet worden en wat is de intentie? En daar zullen groepen mensen ongetwijfeld van mening over verschillen
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 11:48 

Hardtraxx Veteran

Gaat mij toch niet om de technologie, natuurlijk zijn er chips die je kunnen volgen. Sterker nog, een chip die je overal en altijd volgt is er al een tijdje, je telefoon.

Daarbij komt dat het in je filmpje gaat om iets wat detecteert of je ziek wordt dat zo te zien nog niet zo ver is in ontwikkeling. Maar als het wel zo ver is, sign me the fuck up.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 11:54 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat het valt of staat met hoe je in het leven staat en hoe je situatie is. Ben je hard geraakt door de coronacrisis of moet je alleen thuiswerken? Hoe positief zie je de toekomst? En daarmee samenhangend: vertrouw je overheid en de informatie die je krijgt?

makrooy schreef:

Vind deze aflevering dit ook goed uitlichten. Die Flavio is een goed voorbeeld als je het mij vraagt: alles verloren in de crisis, baan, inkomen, zekerheid van bestaan. Toen uiteindelijk anders naar de wereld gaan kijken en wantrouwend geworden. Zie je bij meer relatief veelgevolgde mensen die van dit soort zaken op social media posten. Overigens niet bij iedereen, dus wil ook niet generaliseren.
edit: die vrouw uit de aflevering dus precies hetzelfde en die tweede man ook..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 12:16 

Hardtraxx Veteran

Had maar een stukje van die Flavio op TV gezien, maar dat gemist. Zoals jij het zegt is het mij daarmee logisch.

makrooy schreef:
Daarbij komt dat het in je filmpje gaat om iets wat detecteert of je ziek wordt dat zo te zien nog niet zo ver is in ontwikkeling. Maar als het wel zo ver is, sign me the fuck up.

Het is in essentie niet heel ver weg, het komt steeds dichterbij.

https://9to5mac.com/2021/01/25/apple-wa ... asurement/

Alhoewel sensoren die daadwerkelijk vrij in je bloedbaan of lichaam rondgaan om je te tracken of je gezondheid actief te monitoren mij nog wel wat ver weg lijken. Ongetwijfeld zijn ze er wel ergens mee bezig, maar voordat het op schaal toegepast kan worden verwacht ik al wel dat er minstens enkele tientallen jaren voorbij zijn gegaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 12:34 

Hardtraxx Veteran

Dat soort smartwatches zijn er al idd. Ik had het meer geavanceerde detectoren. Voor kanker, ontstekingen, tumoren noem maar op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 12:45 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Dat soort smartwatches zijn er al idd. Ik had het meer geavanceerde detectoren. Voor kanker, ontstekingen, tumoren noem maar op.

Er komt wel eens berichtgeving door dat dieren daar erg goed in blijken te zijn. Bijvoorbeeld honden;

https://www.the-scientist.com/news-opin ... ncer-68469

En deze week ook bijen mbt corona;

https://www.wur.nl/nl/Onderzoek-Resulta ... ruiken.htm
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 13:10 

Hardtraxxer

makrooy schreef:

Echt helemaal gehad met idioten die dit soort onzin zonder enige rectificatie mogen spuien op TV. Zijn allemaal debielen die al eerder op TV of wat dan ook geweest zijn. Maar Filemon wil weer wat kijkcijfertjes natuurlijk, ook belangrijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 13:18 

Hardtraxx Elite

Kevv1990 schreef:
Precies, zodra er een grotere mate van onzekerheid is, lijken mensen dit te willen verklaren. Zodra er een verklaring voor is, dan geeft dat een bepaalde mate van comfort. Althans, zo komt het op mij over.

AKA religie. Ik denk daarom dat het ook te maken heeft met de hoge mate van secularisering in Nederland. Voorheen werden de verklaringen geboden door het geloof, nu door complotten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 13:56 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Nuracore schreef:

Dit merk je inderdaad vaker, dan wordt de ander als schaap of iets dergelijks neergezet. Nu zijn er mensen die het omgekeerde terug doen en wordt er vervolgens verweten dat zij de discussie platslaan met de term wappie.. Tja.

RoyAPO schreef:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2379302-wetenschappers-aerosolen-spelen-belangrijke-rol-bij-besmetting-coronavirus?fbclid=IwAR0cIyRDB4YhbM1YKTdp5mjruvuCdsFj_mMirJZqH9dtdbikjmIylv9mynI

Wat wil je precies hiermee zeggen? Dat er na gedegen onderzoek gebleken is dat er inderdaad een link kan zijn tussen de twee (want het is nog steeds niet volledig bewezen volgens het artikel)? Dat als je geen afstand houdt dat je dan minder snel ziek wordt (hoe dichter bij de bron, hoe meer kans)? Dat handen wassen slecht voor je is (ik denk dat niemand ooit ziek is geworden van handen wassen nadat je naar de wc bent geweest)?

Met afstand houden is zeker niks mis! Want zoals je zegt is de kans op besmetting groter wanneer je dicht in de buurt bij iemand staat (geldt voor zowel grote druppels als aerosolen). Handen wassen kan, op droge kapotte handen na, weinig kwaad. Wel betwijfel ik ten zeerste het nut hiervan. Doe dr ook al het gehele jaar niet aan mee wanneer er geen ogen op me gericht staan.

Het punt dat ik wil maken is dat er meer gedaan had kunnen worden dan er nu gedaan is. Bijvoorbeeld op middelbare scholen dat scholieren hun mondkapje af kunnen zetten wanneer ze hun zitplek hebben bereikt. Wanneer aerosolen een grote rol zouden spelen, is dit beleid natuurlijk compleet onbenullig. Want dan kan je ook mensen besmetten die verder weg zitten dan 1,5m, of je besmet juist iemand die na jou op dezelfde stoel plaatsneemt. De heilige graal is niet alleen afstand houden en handen wassen (afstand houden en ventileren had denk ik een betere combi geweest). Hier hoort zeker ook ventilatie bij. Verder mis ik ook de nuance dat afstand houden vooral noodzakelijk is bij face to face gesprekken. Dan hoeft men ook niet zo panisch te doen over dat je 10 seconden in iemands aura komt
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 14:03 

Hardtraxx Veteran

https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 40-6736(21)00869-2/fulltext

In dit artikel worden 10 redenen aangedragen die aerosol transmissie zouden kunnen verklaren. Vooral de derde vind ik sterk. Ben benieuwd of iemand hier tegenargumenten op kan bedenken

Disclaimer: bewijskracht is wat zwakjes natuurlijk van dit artikel maar dat geldt ook voor de grotere druppels. Denk dat je in deze discussie alleen wat kan bereiken met logisch redeneren aangezien het gewoon allemaal moeilijk te bewijzen valt

Verder hebben ze in Japan een beleid dat gericht is op de 3 C’s en daar valt het aantal doden relatief gezien mee. Ze zullen zich er wel beter aan de maatregelen houden maar of dat zo’n wereld van verschil maakt dat je nu kan zien in de cijfers? Bron en contactonderzoek van de GGD valt volgens mij in het niet bij die van Japan
https://www.parool.nl/wereld/hoe-het-de ... ~b195a77a/

https://www.who.int/brunei/news/infographics---english

https://www.worldometers.info/coronavir ... try/japan/
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 14:11 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Het ligt er ook aan. Ik zou iemand als Roy nooit een wappie noemen. Gewoon kritisch maar accepteert wetenschap wel. Sowieso iedereen die van FvD is afgestapt (ook al zijn ze naar JA21 gegaan :P), alleen maar respect voor. Niets mis mee. Het is dan ook jammer als mensen die kritisch zijn op beleid weg worden gezet als wappie.

Goed om te horen :thumbsup:. Moet wel zeggen dat ik minder anti maatregelen ben geworden dan eerst. Heb nog steeds wel m’n kritiek puntjes natuurlijk, maar ik zie ook wat er gebeurt nu in Brazilië en India
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 14:38 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Het punt dat ik wil maken is dat er meer gedaan had kunnen worden dan er nu gedaan is. Bijvoorbeeld op middelbare scholen dat scholieren hun mondkapje af kunnen zetten wanneer ze hun zitplek hebben bereikt. Wanneer aerosolen een grote rol zouden spelen, is dit beleid natuurlijk compleet onbenullig. Want dan kan je ook mensen besmetten die verder weg zitten dan 1,5m, of je besmet juist iemand die na jou op dezelfde stoel plaatsneemt. De heilige graal is niet alleen afstand houden en handen wassen (afstand houden en ventileren had denk ik een betere combi geweest). Hier hoort zeker ook ventilatie bij. Verder mis ik ook de nuance dat afstand houden vooral noodzakelijk is bij face to face gesprekken. Dan hoeft men ook niet zo panisch te doen over dat je 10 seconden in iemands aura komt

Klopt, in die optiek begrijp ik het ook wel. Het is denk ik vooral dat het een "makkelijk meetbare" manier is om dingen inzichtelijk te maken, dit soort basismaatregelen werken bij veel infectieziektes, dus snap de focus er ook wel op. Ventileren is natuurlijk prima, maar vraag me af hoe veel daar mee gebeurt in bijvoorbeeld een thuissituatie, ga je daar met bezoek midden in de winter de ramen open zetten? En ik ben het ook wel gedeeltelijk met je eens, er zitten genoeg inconsistenties in het beleid, maar over het algemeen proberen ze het er het beste van te maken en gaan we in ieder geval qua vaccinaties gewoon prima momenteel.

RoyAPO schreef:
makrooy schreef:

Goed om te horen :thumbsup:. Moet wel zeggen dat ik minder anti maatregelen ben geworden dan eerst. Heb nog steeds wel m’n kritiek puntjes natuurlijk, maar ik zie ook wat er gebeurt nu in Brazilië en India

Ook goed om te horen, het is echt een puinzooi daar en ik hoop dat we dit zo veel mogelijk landen en mensen kunnen besparen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2021 22:09 

Hardtraxx Veteran

1.5m is inderdaad een makkelijke kapstok om allerlei maatregelen aan vast te hangen. Daarnaast is het natuurlijk ook makkelijk begrijpbaar. Maar dit zorgt er ook weer voor dat mensen niet snappen waarom bepaalde locaties gesloten worden, terwijl er wel 1.5m afstand gehouden kan worden. Ik denk dan vaak snel van ‘logisch, want aerosolen blijven langere tijd rondhangen en dan werkt afstand houden van anderen simpelweg niet’. Anderen zijn dan juist weer verbaasd

De ramen open zetten in de winter is wel een hele rigoureuze actie ja haha. Misschien dat het ook wel afdoende is om met tussenpozen de ramen open te zetten maar ik weet niet precies hoe dat zit. Tegen allergieën voor dieren werkt het trouwens ook onwijs goed. Ben zwaar zwaar allergisch voor katten maar ben er dus vorig jaar achter gekomen dat wanneer je twee ramen tegenover elkaar open zet, ik gewoon totaal niet meer allergisch wordt. Dr komt geen enkele kriebel naar boven gewoon. Ook vanwege dit feit ben ik ervan overtuigd dat aerosolen de grootste rol spelen in de verspreiding van Corona xd. Als ik toch eerder had geweten dat ventileren helpt tegen allergieën, had dat mijn leven zoveel makkelijker gemaakt vroeger
Vorige  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic