Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2021 16:07 

Hardtraxx Veteran

Sziget wat in augustus plaats zou vinden weer een jaar uitgesteld naar 2022...
Wordt steeds spannender ook voor Decibel en Mysteryland
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2021 16:14 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Sziget wat in augustus plaats zou vinden weer een jaar uitgesteld naar 2022...
Wordt steeds spannender ook voor Decibel en Mysteryland

Iets met appels en peren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2021 16:32 

Hardtraxx Veteran

https://nos.nl/artikel/2379607-kamer-wil-geen-eigen-bijdrage-van-7-50-euro-voor-toegangstest

Eigen bijdrage van €7,50 zou te veel zijn na een jaar technisch gezien geen geld uit te hebben gegeven aan festivaltickets, die überhaupt elk jaar al ±5 euro duurder worden en dit jaar dus niet opgehoogd zijn in prijs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2021 20:21 

Hardtraxx Addict

Delt-A schreef:
https://nos.nl/artikel/2379607-kamer-wil-geen-eigen-bijdrage-van-7-50-euro-voor-toegangstest

Eigen bijdrage van €7,50 zou te veel zijn na een jaar technisch gezien geen geld uit te hebben gegeven aan festivaltickets, die überhaupt elk jaar al ±5 euro duurder worden en dit jaar dus niet opgehoogd zijn in prijs.

Zou ook gaan gelden voor bioscopen, musea, terrassen. Op een koffie van €2,50 op het terras of een bioscoopkaartje van €12,50 ook nog even €7,50 moeten betalen voor een sneltest is relatief veel geld en daarmee sluit je mensen met lagere inkomens buiten. Goed besluit dus dat ze de kosten niet bij de consument neerleggen. Mensen met lage inkomens moeten ook af en toe leuke dingen kunnen ondernemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2021 20:31 

Hardtraxx Veteran

In eerdere berichten las ik dat dit dan zou gelden voor grote evenementen en niet voor terrasjes en bioscoopbezoeken.

Hier ook:
Citaat:
maar na 1 juli moeten mensen bij grote evenementen zoals festivals een eigen bijdrage betalen van 7,50 euro, is het idee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2021 20:59 

Hardtraxx Veteran

Voor terrasjes en dergelijke zou het ook dom zijn ja. Voor grote festivals of voetbalwedstrijden vind ik het niet zo heel onlogisch. Je neemt een risico bij een evenement met veel mensen door jezelf niet gevaccineerd te hebben. Mag je van mij best zelf voor betalen dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2021 21:37 

Hardtraxx Addict

makrooy schreef:
Voor terrasjes en dergelijke zou het ook dom zijn ja. Voor grote festivals of voetbalwedstrijden vind ik het niet zo heel onlogisch. Je neemt een risico bij een evenement met veel mensen door jezelf niet gevaccineerd te hebben. Mag je van mij best zelf voor betalen dan.

Niet eens iedereen die dat wil kan überhaupt gevaccineerd zijn op 1 juli. Wij zijn zelf pas vanaf dan aan de beurt.

Lees inderdaad nu ook dat er staat “bij grote evenementen” (in eerdere berichten las ik juist dat het ook ging om horeca, de overkoepelende horeca-organisatie had zelfs gereageerd op dit voorstel dat het absoluut niet kon en zij er ook zeker niet aan gingen meedoen). Maar dan alsnog zijn er heel veel best grote festivals waar je niet super veel voor een ticket betaalt (vandaag nog tickets voor By The Creek gekocht van €38, op zo’n bedrag is €7,50 ook gewoon veel geld. Op een Defqon Weekender maakt het dan weer niet zoveel uit.

Snap ook niet zo goed waarom die testen die ze voor evenementen willen inzetten zo duur zijn? Bij bijv. de Kruidvat koop je 5 testen voor €12,50. Dat zijn toch precies dezelfde testen verder?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2021 21:42 

Hardtraxx Veteran

Ik gok zo om dezelfde reden waarom bier op een evenement ook 3,50 kost :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2021 08:20 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Niet eens iedereen die dat wil kan überhaupt gevaccineerd zijn op 1 juli. Wij zijn zelf pas vanaf dan aan de beurt.

Ik lees net dit in het liveblog van de NOS:
Citaat:
GGD'en schalen op naar 2 miljoen prikken per week in juni

De GGD's bereiden zich voor om vanaf juni 2 miljoen coronavaccins per week te zetten, meldt het ministerie van Volksgezondheid. Op dit moment kunnen de GGD's ongeveer 1,5 miljoen prikken per week toedienen. Maar de komende weken worden grote leveringen van een aantal vaccins verwacht, onder meer van Pfizer/BionTech en Janssen.

De ziekenhuizen zullen dan bijspringen en het overschot voor hun rekening nemen, is de afspraak volgens het ministerie. De ziekenhuizen zullen niet structureel gaan vaccineren, maar inspringen als er meer wordt geleverd dan de GGD's kunnen toedienen. De leveringen zullen per week verschillen en zodoende zal ook de hulp vanuit de ziekenhuizen per week variëren.

Volgens de verwachting krijgen in juni zeker 8 miljoen mensen een prik.

8 mln prikken in een maand, dan zijn we al een flink eind met de eerste prikken. Zeker als niet iedereen zich laat vaccineren moet iedereen die dat wil wel kunnen denk ik.
Vind het ook bemoedigend om te lezen dat de Nederlandse overheid actief aanspraak probeert te maken op de ongebruikte vaccins van Denemarken en Noorwegen. Dan kunnen we het proces versnellen en de andere vaccins ook weer doorgeven aan andere landen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2021 11:11 

Hardtraxx Elite

Nuracore schreef:
Citaat:
Keihard bewijs voor de rol van aerosolen bestaat niet, erkent Bonn. "Maar er zijn een heleboel dingen die je kwantitatief niet kunt verklaren als je die aerosolbesmetting niet meeneemt."

Hoe groot de rol van aerosolen in de pandemie is, weten we nog niet. "Er zijn meer en meer modelstudies die aangeven dat het een belangrijk aandeel is." Hij noemt daarbij praktijkvoorbeelden, zoals besmettingen bij zangkoren of een restaurant in Guangzhou, waar vorig jaar mensen besmet raakten terwijl ze afstand hielden.

Niet dat ik het er niet mee eens ben maar eigenlijk is het 'we denken dat maar we kunnen het niet bewijzigen en weten het eigenlijk niet'. Dus eigenlijk kunnen we het één niet verklaren daarom zal dit het wel zijn.

Hopelijk hebben ze gelijk hoor maar het artikel zegt eigenlijk niets.
Of begrijp ik het artikel verkeerd?

RoyAPO schreef:
en dat het beleid in Nederland in afgelopen jaar zeer gebrekkig is geweest. Want de heilige graal is handen wassen en 1,5m afstand houden en dan zit je safe :whistle:

Dit is achteraf altijd makkelijk zeggen hé maar we wisten toen natuurlijk niets van dit virus en manier van werken.

Ja.
Behalve dan dat er 13 maanden geleden al door meerdere mensen, zowel in binnen -en buitenland, op is gewezen dat aerogene verspreiding wel degelijk een grote rol kan spelen.
En ipv dat het RIVM die optie dan open houdt is het tegenovergestelde gebeurt en vermelden ze tot op de dag van vandaag dat grote druppels de belangrijke verspreidingsroute zijn.

Citaat:
Grote of kleine druppels
Ondanks dat het coronavirus SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2 nog een vrij nieuw virus is waarvan nog lang niet alles bekend is, weten we dat andere mensen vooral via de wat grotere druppels besmet worden. De grote druppels komen niet zo ver (zelden verder dan 1,5 meter).

Het is op dit moment niet duidelijk of de kleine druppels (aerosolen) die in de lucht blijven hangen een rol spelen bij de verspreiding van het virus. Mochten ze een rol spelen in de verspreiding, dan is dit een minder belangrijke verspreidingsroute dan van de grotere druppels. Het beeld van de verspreiding van SARS-CoV-2 is hetzelfde als dat van andere virussen die door grote druppels worden overgedragen.

SARS-CoV-2 lijkt zich niet via ventilatiesystemen (zoals aircosystemen) te verspreiden (Lees de onderbouwing 'Aerogene verspreiding SARS-CoV-2 en ventilatiesystemen' en ‘Ventilatie en COVID-19’). Het lijkt erop dat het virus wel in de fijne kleine druppeltjes kan zitten, maar dat de hoeveelheid virus daarin meestal niet voldoende is om iemand te infecteren.

Terwijl er dus vorig jaar al onderzoeken zijn gedaan naar de aerosolen en daar hele andere conclusies uit kon worden getrokken dan dat het RIVM doet. Bij een uitbraak in een zangkoor roept Van Dissel gewoon dat die mensen te dicht bij elkaar hebben gestaan in de koffieruimte. En zo zijn er meer voorbeelden te vinden.

Ook de ventilatie systemen riepen vragen op maar werd en word door RIVM weggewuifd. (Rapport Maassluis!!)
Ipv dat er een raam in een verpleeghuis werdt opengezet, zijn de mensen daar letterlijk opgesloten met slechte ventilatie systemen en de ramen dicht.
Dat kwam in augustus al naar buiten en plotseling werden de woorden 'adequate ventilatie' toegevoegd in de presentatie slides van Jaap, zonder enige verdere toelichting of uitleg waarom dat er stond. Ondertussen staat de MP nog steeds te hameren op 1,5m en handen wassen.

Inmiddels heeft ook de NY Times er een groot artikel aan gewijd

Wat ik dan dus ook echt niet begrijp; bij het RIVM werken geen domme mensen (aanname), dat zijn over algemeen intelligente koppen, dus waarom dan die starheid ten aanzien van de aerogene verspreiding?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2021 13:24 

Hardtraxx Veteran

Over het algemeen vind ik Van Dissel wel een kundig en transparant persoon. Bij de meeste onderwerpen weet hij prima uitleg te geven. Alleen bij de aerosolen/druppels discussie slaat ie idd toch wel vaak de plank mis. Hij draait z’n beargumentatie voor casussen altijd zo om, dat druppels altijd de boosdoener geweest moeten zijn. Wat dat betreft doet ie het niet veel anders dan ons Mauriceje
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2021 01:19 

Hardtraxx Veteran

In Belgie weten ze de heropening van terrassen ook goed te benutten :P
Tot half omgebouwde feesttenten die door moeten gaan als 'terras' en Brussel tot diep in de nacht drukte op markten en pleinen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2021 09:30 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
In Belgie weten ze de heropening van terrassen ook goed te benutten :P
Tot half omgebouwde feesttenten die door moeten gaan als 'terras' en Brussel tot diep in de nacht drukte op markten en pleinen.

Confirmed. Kater is aanwezig :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2021 10:20 

Hardtraxx Veteran

Zitten wij dan met ons goeie gedrag. Tot 18:00 uur een pilsje te drinken op het terras :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2021 11:26 

Hardtraxxer

https://www.nu.nl/muziek/6132420/belgis ... redirect=1

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2021 08:55 

Hardtraxx Veteran

Denk wel dat nu eindelijk het kantelpunt bereikt is dat de ic plekken gaan dalen doordat de grootste doelgroep die daar terecht komen gevaccineerd zijn.

Daalt gelukkig al mooi de laatste dagen. Ook ik begin het licht aan het einde van de tunnel te zien met deze cijfers :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2021 09:06 

Kraak... Piep...

Martin Waus schreef:
Denk wel dat nu eindelijk het kantelpunt bereikt is dat de ic plekken gaan dalen doordat de grootste doelgroep die daar terecht komen gevaccineerd zijn.

Daalt gelukkig al mooi de laatste dagen. Ook ik begin het licht aan het einde van de tunnel te zien met deze cijfers :)

Hebben we ook al 3x gezegd. Ik denk dat ziekenhuisopnames nog wel golven blijven gezien niet iedereen boven de 60 nog geprikt is (sommige gemeentes zijn enorm traag of vergeten mensen) en het gros wat de voorgaande weken op de IC lag onder de 60 was en dat de reguliere zorg ook nog achter loopt.

Geeft wel goede hoop dat het inderdaad relatief zal dalen verder qua doden. Maar het ligt maar net aan het prikken, mutaties (India nu) en het beleid omtrent het buitenland/vakanties hoe het verder gaat. Als we puur naar ons land kijken dan zullen de cijfers gestaag dalen inderdaad, maar dat is zonder alle factoren van buitenaf mee te nemen.

Ik denk wel dat we qua lokale evenementen e.d. de goede kant op gaan maar ik denk dat we nog wel enigszins voorzichtig moeten zijn met vakanties naar landen waar mutaties aanwezig zijn waar ons vaccin mogelijk niet tegen werkt (en andersom hun naar ons). Als die hier komen begint het hele feest weer opnieuw namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2021 09:46 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat we na de vaccinaties niet meer op een punt komen van 'het hele feest opnieuw beginnen'. Wetenschap lijkt sterk naar de kant te neigen dat er niet zo snel een mutatie kan ontstaan die helemaal niet reageert op het vaccin. Zoals artikel van Roy laatst, dat kan alleen in sciencefiction films. Ook al is er minder effect, er is in ieder geval sprake van immuniteit. Mijn persoonlijke inschatting is dat in de meest positieve uitkomst corona helemaal weggevaagd kan worden dit jaar. In het ergste geval is het door de immuniteit door vaccinatie gereduceerd naar een griepje. Waarin de maatschappij alsnog goed open kan blijven. Waarin risicogroepen boostershots kunnen krijgen. Want met de rna techniek is deze shot gelukkig erg snel ontwikkelt.

We zullen het zien, in zo'n kantelpunt zitten momenteel is spannend en ben benieuwd hoe het de komende maanden eruit komt te zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2021 10:13 

Kraak... Piep...

De WHO heeft de Indische mutatie net opgeschaald qua ernst omtrent dat het mogelijk besmettelijker is en voorbij bepaalde vaccins kan, dus ik neem aan dat er wel serieus naar gekeken wordt en dat het geen fabeltje is ;).

Eerst gaf de WHO gebrek aan duidelijkheid bij de initiele uitbraak waardoor men commentaar had en nu doen ze het zekere voor het onzekere maar roepen we bij voorbaat dat het al niet kan :P.

Hoe jij het inziet is heel positief. Maar ik heb liever dat ze even iets langer doorgaan met waakzaam zijn op mutaties en andere landen om toch 100% zeker er van te zijn ipv het voor het gemak bij voorbaat uit te sluiten. Want als het toch gebeurt dan draait iedereen weer om en geeft de WHO/de regering de schuld wegens gebrek aan onderzoek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2021 10:41 

Hardtraxx Veteran

Het beeld dat ik heb is dat met name de 'oude techniek' (vector) vaccins, zoals Astrazeneca en Janssen, moeite hebben met mutaties. Vaccins die van de nieuwe mRNA technieken gebruik maken (Pfizer, Moderna) lijken dat veel beter aan te kunnen.

Gelukkig lijkt er vanuit Brussel nu ook meer ingezet te gaan worden op de mRNA-vaccins.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2021 10:56 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
De WHO heeft de Indische mutatie net opgeschaald qua ernst omtrent dat het mogelijk besmettelijker is en voorbij bepaalde vaccins kan, dus ik neem aan dat er wel serieus naar gekeken wordt en dat het geen fabeltje is ;).

Eerst gaf de WHO gebrek aan duidelijkheid bij de initiele uitbraak waardoor men commentaar had en nu doen ze het zekere voor het onzekere maar roepen we bij voorbaat dat het al niet kan :P.

Hoe jij het inziet is heel positief. Maar ik heb liever dat ze even iets langer doorgaan met waakzaam zijn op mutaties en andere landen om toch 100% zeker er van te zijn ipv het voor het gemak bij voorbaat uit te sluiten. Want als het toch gebeurt dan draait iedereen weer om en geeft de WHO/de regering de schuld wegens gebrek aan onderzoek.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut voor waakzaam zijn voor mutaties. Het is goed dat de WHO potentieel gevaarlijke mutaties in de gaten houdt en hier data van verzameld. Better safe than sorry, voor hetzelfde geld is het misschien wel een groot gevaar. Maar na Groot-Brittannië, Zuid-Afrika en Brazilië is dit de 4e mutatie die dit stempel krijgt. Alle drie bleken achteraf geen probleem te zijn voor de vaccins. Al helemaal niet voor Moderna en Pfizer/biontech. Dus persoonlijk verwacht ik gewoon niet dat deze wel erg gamechanging zal zijn.

Las vanochtend ook dat Pfizer tot nu toe geen redenen ziet om een boostershot aan te maken. Ook veelbelovend om te lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2021 19:29 

Hardtraxx Veteran

Ik krijg ineens de kans om morgen een Astrazeneca te halen. Twijfel toch wel persoonlijk. Geen idee waarom eigenlijk :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2021 19:55 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Ik krijg ineens de kans om morgen een Astrazeneca te halen. Twijfel toch wel persoonlijk. Geen idee waarom eigenlijk :x

Ik zou niet twijfelen qua werking of veiligheid. Maar het enige wat nu een dingetje kan zijn is dat de 2e prik pas na 12 weken is bij Astra. Je zou ook dan pas een groen 'vinkje' kunnen krijgen. De minister vertelde wel advies te vragen of dit ook bijvoorbeeld 6 weken kan worden. Maar zeker is dat niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2021 19:56 

Hardtraxx Veteran

https://www.nu.nl/muziek/6132775/pukkel ... ekers.html

Citaat:
Pukkelpop en Tomorrowland gaan door met vijf- tot tienduizend bezoekers
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2021 20:27 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
ULTIMO schreef:

Ik zou niet twijfelen qua werking of veiligheid. Maar het enige wat nu een dingetje kan zijn is dat de 2e prik pas na 12 weken is bij Astra. Je zou ook dan pas een groen 'vinkje' kunnen krijgen. De minister vertelde wel advies te vragen of dit ook bijvoorbeeld 6 weken kan worden. Maar zeker is dat niet.

Oh nee, de tweede krijg ik dan na 5 of 8 weken.
edit: ohnee dat klopt niet. Effe navragen dan morgen.
Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic