Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2021 21:25 

Hardtraxx Veteran

2x Pfizer gehad (in januari & februari) en beide keren alleen wat spierpijn van het intramusculair injecteren (welke de volgende dag alweer weg was). Verder geen klachten gehad en ondertussen nog steeds niet.

Werk in de zorg, regelmatig covid uitbraken op de afdeling gehad. Zelf nog niet ziek geweest of getest.

Veel medewerkers en cliënten hebben ook al vaccinatie gehad maar weinig klachten gerelateerd aan de vaccinatie. Enkele mensen die zich een dagje niet lekker voelen. Duidelijk verschil zichtbaar in de tijd voor vaccinatie en na eerste (en tweede) ronde, qua ziekteverloop en symptomen (milde - ernstige klachten).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2021 09:29 

Hardtraxx Veteran

29 mei afspraak hoppa kom maar door :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2021 11:28 

Hardtraxx Veteran

Ik heb nog geen eens een uitnodiging gehad en ik heb wel astma. Dan volgende week denk ik maar. Wel karig dat Janssen opeens niet meer voor de medische indicaties beschikbaar is. Ik had liever die gehad. Ook omdat Pfizer/Moderna een wat hogere kans op een allergische reactie oid kunnen geven volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2021 11:35 

Hardtraxx Veteran

24 uur geleden de eerste prik Pfizer gehad. Gelukkig alleen last van spierpijn in m'n arm nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2021 12:09 

RoyAPO schreef:
Ik heb nog geen eens een uitnodiging gehad en ik heb wel astma. Dan volgende week denk ik maar. Wel karig dat Janssen opeens niet meer voor de medische indicaties beschikbaar is. Ik had liever die gehad. Ook omdat Pfizer/Moderna een wat hogere kans op een allergische reactie oid kunnen geven volgens mij.

Ik heb van een arts gehoord dat astma niet perse gevaarlijker is
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2021 12:29 

Kraak... Piep...

Volgens mij bedoelt Roy het ook niet zo. Astma is namelijk geen vorm van allergie maar een soort blijvende longontsteking (waar je overheen kan groeien). Mensen die astma hebben kunnen echter wel allergieën hebben voor bepaalde stoffen/dieren waardoor ze het benauwd krijgen tot aan een aanval krijgen.

Maar dat astma niet per se gevaarlijker is ligt aan de persoon, wat voor gevolgen (en andere ziektes zoals bronchitis) ze van astma hebben, vorige medicatie (griepprikken bijvoorbeeld) en in welke staat de persoon het heeft. Want dat varieert enorm bij astma en daarom kan je het niet echt over een kam scheren

Bron: tig jaar aan zelf astma te hebben gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2021 14:46 

Hardtraxx Veteran

Wanneer je bepaalde allergieën hebt, lijkt het me wel waarschijnlijk dat je ook een iets verhoogd risico loopt op een allergische reactie op het vaccin. En dan voor mij met name AstraZeneca omdat daar mogelijk chimpansee aminozuursequenties in het adenovirus (de vector met daarin/op Corona DNA) in kunnen zitten (weet niet precies hoe het zit. Eiwitten en DNA/RNA zijn niet mijn favoriete onderwerpen)

Beetje karig wel dat ik nog geen uitnodiging heb ontvangen terwijl de Jonge zegt dat iedereen met een medische indicatie nu uitgenodigd zou moeten zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2021 14:56 

Hardtraxx Veteran

Dan moet je bij je huisarts zijn, die zet je op de lijst voor een uitnodiging voor vaccinatie. Ik heb gebeld toen ik de brief kreeg en het was bij mij ook door een verleden met astma (ook al heb ik er al jaren geen last van gehad). Misschien dat dat bij de huisarts niet (meer) in het systeem staat in jouw geval?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2021 15:03 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
En dan voor mij met name AstraZeneca omdat daar chimpansee eiwitten in kunnen zitten (weet niet precies hoe het zit. Eiwitten en DNA/RNA zijn niet mijn favoriete onderwerpen)

Het AstraZeneca vaccin maakt gebruik van een virus wat veel voorkomt bij Chimpansee. Het maakt niet gebruik van Chimpansee eiwitten of genetisch materiaal. Zoiets kan je makkelijk even fact checken met een simpele Google Search en ik vind het vrij kwalijk dat je zoiets niet gewoon even checkt voordat je dit post. Toegegeven, hier is het wat onschuldig, maar dat verlies of vervormen van deeltjes informatie bij iedere communicatie iteratie staat aan de bakermat van zo veel mis- en desinformatie en daarmee onheil in de wereld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2021 15:04 

Hardtraxx Veteran

Joey schreef:
Dan moet je bij je huisarts zijn, die zet je op de lijst voor een uitnodiging voor vaccinatie. Ik heb gebeld toen ik de brief kreeg en het was bij mij ook door een verleden met astma (ook al heb ik er al jaren geen last van gehad). Misschien dat dat bij de huisarts niet (meer) in het systeem staat in jouw geval?

Vraag nog op z’n tijd wel eens een recept aan voor een puffer dus het lijkt me wel apart als het niet meer in het systeem zou staan. Mja, eigenlijk ook niet echt haast mee en wanneer ze me echt vergeten zijn, kan ik gewoon eind juni uitgenodigd worden via de gezonde leeftijdsgroep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2021 15:06 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
RoyAPO schreef:
En dan voor mij met name AstraZeneca omdat daar chimpansee eiwitten in kunnen zitten (weet niet precies hoe het zit. Eiwitten en DNA/RNA zijn niet mijn favoriete onderwerpen)

Het AstraZeneca vaccin maakt gebruik van een virus wat veel voorkomt bij Chimpansee. Het maakt niet gebruik van Chimpansee eiwitten of genetisch materiaal. Zoiets kan je makkelijk even fact checken met een simpele Google Search en ik vind het vrij kwalijk dat je zoiets niet gewoon even checkt voordat je dit post. Toegegeven, hier is het wat onschuldig, maar dat verlies of vervormen van deeltjes informatie bij iedere communicatie iteratie staat aan de bakermat van zo veel mis- en desinformatie en daarmee onheil in de wereld.

Mijn punt is meer dat dat chimpansee verkoudheidsvirus, mogelijk (en hier zit dus mijn twijfel), genetische mutaties heeft ondervonden die door een menselijk lichaam sneller als alarmerend lichaamsvreemd gezien kunnen worden vergeleken met een menselijk verkoudheidsvirus dat bijvoorbeeld gebruikt wordt in het Janssen vaccin. Als je hier meer over weet, hoor ik het graag.

Dus met chimpansee eiwitten bedoel ik een gemuteerd verkoudheidsvirus, dat bepaalde aminozuursequenties vanuit de chimpansee heeft overgenomen

Edit: even kijkende naar de meldingen gedaan bij Lareb, en het aantal gezette vaccinaties, zie je toch wel een duidelijk relatief verschil in het voorkomen van anafylactische reacties tussen Pfizer en AstraZeneca. 42 meldingen op 1.5 miljoen AZ vaccins en 57 meldingen op 5 miljoen Pfizer vaccins. Geen idee of leeftijd of de gebruikte hulpstoffen in de vaccins nog een confounder kunnen zijn. Voor nu lijkt het er iedergeval op dat het AZ vaccin een grotere kans geeft op allergische reacties. Ik ben benieuwd of er over een paar maanden een verschil te zien is tussen Janssen en AZ. Zo ja, dan klinkt mijn hypothese zo gek nog niet :P

Verder vond ik nog dit: So far, there have been fewer cases of allergic reactions to the J&J vaccine compared with the Moderna-NIAID and Pfizer-BioNTech vaccines, although J&J reported in February that two clinical trial participants had a severe allergic reaction after receiving its vaccine. In de VS heeft Janssen dus minder allergische reacties, terwijl AZ er hier juist relatief meer heeft dan Moderna en Pfizer. https://www.healthline.com/health-news/ ... at-to-know
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2021 18:15 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Mijn punt is meer dat dat chimpansee verkoudheidsvirus, mogelijk (en hier zit dus mijn twijfel), genetische mutaties heeft ondervonden die door een menselijk lichaam sneller als alarmerend lichaamsvreemd gezien kunnen worden vergeleken met een menselijk verkoudheidsvirus dat bijvoorbeeld gebruikt wordt in het Janssen vaccin. Als je hier meer over weet, hoor ik het graag.

Dus met chimpansee eiwitten bedoel ik een gemuteerd verkoudheidsvirus, dat bepaalde aminozuursequenties vanuit de chimpansee heeft overgenomen

Prima, laten we de conclusie er aan draaien dat het daarmee ook belangrijk is hoe je dingen schrijft :).

RoyAPO schreef:
Edit: even kijkende naar de meldingen gedaan bij Lareb, en het aantal gezette vaccinaties, zie je toch wel een duidelijk relatief verschil in het voorkomen van anafylactische reacties tussen Pfizer en AstraZeneca. 42 meldingen op 1.5 miljoen AZ vaccins en 57 meldingen op 5 miljoen Pfizer vaccins. Geen idee of leeftijd of de gebruikte hulpstoffen in de vaccins nog een confounder kunnen zijn. Voor nu lijkt het er iedergeval op dat het AZ vaccin een grotere kans geeft op allergische reacties. Ik ben benieuwd of er over een paar maanden een verschil te zien is tussen Janssen en AZ. Zo ja, dan klinkt mijn hypothese zo gek nog niet :P

Verder vond ik nog dit: So far, there have been fewer cases of allergic reactions to the J&J vaccine compared with the Moderna-NIAID and Pfizer-BioNTech vaccines, although J&J reported in February that two clinical trial participants had a severe allergic reaction after receiving its vaccine. In de VS heeft Janssen dus minder allergische reacties, terwijl AZ er hier juist relatief meer heeft dan Moderna en Pfizer. https://www.healthline.com/health-news/ ... at-to-know

Het opmerkelijke van je verhaaltje vind ik, en daarmee ga ik even niet in op de inhoud want daar heb ik niet veel aan toe te voegen, is dat ik überhaupt weer eens iets hoor van die anafylactische reacties waar de media een paar maanden geleden niet over op kon houden :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2021 19:27 

Hardtraxx Veteran

Ja, daar geef ik je gelijk in! Ik had het idd wel op zo’n manier geschreven, dat het verkeerd geïnterpreteerd of begrepen kan worden. Schrijf m’n berichten vaak te gehaast hier op HT xd
Ik heb zelf niet vaak iets gelezen in de media over anafylactische of allergische reacties. Maar toen ik las dat er gebruik gemaakt zou worden van een ‘chimpansee adenovirus’, was het eerste dat in me op kwam dat er een mogelijk hoger risico is op het ontwikkelen van allergische reacties. Ben heel benieuwd naar de statistieken over een paar maanden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2021 00:23 

Hardtraxx Veteran

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2021 20:49 

Hardtraxx Veteran

Viruswappie wijf bij SBS6 Lang leve de liefde tegen date: "Ik wil geen relatie met een man die voor vaccinatie is"
Date: "Ik heb mijn eerste prik al gehad"
Viruswappie: "..."

en voorbij was de date :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2021 21:14 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Viruswappie wijf bij SBS6 Lang leve de liefde tegen date: "Ik wil geen relatie met een man die voor vaccinatie is"

Pfff al zou ik me niet laten vaccineren, is zo’n opmerking alsnog een zieke afknapper :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2021 08:49 

Hardtraxx Veteran

En ze draagt nooit een mondkapje zei ze. Gaat ze dan lopen schreeuwen in de supermarkt wanneer er wat van gezegd wordt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2021 10:58 

Hardtraxxer

Dankzij mijn astma gisteren mijn eerste prik gehad, had echt een big smile onder mijn mondkapje xd
Stelde echt geen zak voor, echt een ieniemienie prikje. Had bij mijn vorige vaccinaties (voor de vakanties naar Afrika) veel last van spierpijn maar nu bij deze echt vrijwel geen last. Ik was echt onder de indruk van de snelheid van de prik locatie (Hengelo) en hoe goed het georganiseerd was.

Heb echt het gevoel dat het logge apparaat nu op stoom is en we binnen enkele maanden weer vrijwel alles mogen, het einde lijkt in zicht :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 09:50 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:

Hahaha dat was zo heerlijk he. Succes met het zoeken van een vent :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 11:57 

Hardtraxx Veteran

Wat een debiel wijf zeg, echt weer het stereotype. Hopelijk blijft ze de rest van d'r leven lekker alleen achter, domme koe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 12:04 

Hardtraxx Veteran

helemaal idioot want dat wijf juist hem had uitgekozen omdat ze hem zo leuk vond op tv bij een andere date.
Laat je je droomdate helemaal weer naar dat huisje halen en krijg je een viruswappie voor je :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 12:35 

Hardtraxx Veteran

Haha inderdaad. Ik zou niet eens die 24 uur volmaken. Linearecta naar huis, de groeten! Wel grappig dat ze zich wel heeft laten testen voor ze meedeed aan het programma. Weer het levende bewijs dat zulke figuren alleen maar wat roepen om tegen het systeem aan te schoppen. Uiteindelijk laten ze zich toch wel inenten omdat ze geen eigen mening hebben :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 13:44 

Hardtraxx Veteran

Ja nu kon ze tegen het systeem aanschoppen maar daarmee schopte ze ook tegen haar date lol
voor degene die t niet gezien hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 13:54 

Hardtraxx Veteran

Wenzel schreef:
Dankzij mijn astma gisteren mijn eerste prik gehad, had echt een big smile onder mijn mondkapje xd
Stelde echt geen zak voor, echt een ieniemienie prikje. Had bij mijn vorige vaccinaties (voor de vakanties naar Afrika) veel last van spierpijn maar nu bij deze echt vrijwel geen last. Ik was echt onder de indruk van de snelheid van de prik locatie (Hengelo) en hoe goed het georganiseerd was.

Heb echt het gevoel dat het logge apparaat nu op stoom is en we binnen enkele maanden weer vrijwel alles mogen, het einde lijkt in zicht :clap:

Vanochtend nog gedroomd dat ik ineens naar een festival kon. Alleen het ticket kopen lukte in m'n droom niet met de vage interface xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 14:14 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Wenzel schreef:

Vanochtend nog gedroomd dat ik ineens naar een festival kon. Alleen het ticket kopen lukte in m'n droom niet met de vage interface xd

Even je 5g module resetten, dan lukt het wel.
Vorige  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic