Mark With A Tarrel schreef:
RoyAPO schreef:
En dan voor mij met name AstraZeneca omdat daar chimpansee eiwitten in kunnen zitten (weet niet precies hoe het zit. Eiwitten en DNA/RNA zijn niet mijn favoriete onderwerpen)
Het AstraZeneca vaccin maakt gebruik van een virus wat veel voorkomt bij Chimpansee. Het maakt niet gebruik van Chimpansee eiwitten of genetisch materiaal. Zoiets kan je makkelijk even fact checken met een simpele Google Search en ik vind het vrij kwalijk dat je zoiets niet gewoon even checkt voordat je dit post. Toegegeven, hier is het wat onschuldig, maar dat verlies of vervormen van deeltjes informatie bij iedere communicatie iteratie staat aan de bakermat van zo veel mis- en desinformatie en daarmee onheil in de wereld.
Mijn punt is meer dat dat chimpansee verkoudheidsvirus, mogelijk (en hier zit dus mijn twijfel), genetische mutaties heeft ondervonden die door een menselijk lichaam sneller als alarmerend lichaamsvreemd gezien kunnen worden vergeleken met een menselijk verkoudheidsvirus dat bijvoorbeeld gebruikt wordt in het Janssen vaccin. Als je hier meer over weet, hoor ik het graag.
Dus met chimpansee eiwitten bedoel ik een gemuteerd verkoudheidsvirus, dat bepaalde aminozuursequenties vanuit de chimpansee heeft overgenomen
Edit: even kijkende naar de meldingen gedaan bij Lareb, en het aantal gezette vaccinaties, zie je toch wel een duidelijk relatief verschil in het voorkomen van anafylactische reacties tussen Pfizer en AstraZeneca. 42 meldingen op 1.5 miljoen AZ vaccins en 57 meldingen op 5 miljoen Pfizer vaccins. Geen idee of leeftijd of de gebruikte hulpstoffen in de vaccins nog een confounder kunnen zijn. Voor nu lijkt het er iedergeval op dat het AZ vaccin een grotere kans geeft op allergische reacties. Ik ben benieuwd of er over een paar maanden een verschil te zien is tussen Janssen en AZ. Zo ja, dan klinkt mijn hypothese zo gek nog niet

Verder vond ik nog dit: So far, there have been fewer cases of allergic reactions to the J&J vaccine compared with the Moderna-NIAID and Pfizer-BioNTech vaccines, although J&J reported in February that two clinical trial participants had a severe allergic reaction after receiving its vaccine. In de VS heeft Janssen dus minder allergische reacties, terwijl AZ er hier juist relatief meer heeft dan Moderna en Pfizer.
https://www.healthline.com/health-news/ ... at-to-know