YWalen schreef:
Ik vind de manier van stemmen binnen halen niet per se samenhangen met wat de partij wil bereiken. Ik zei overigens "niet alleen op uit", jij interpreteert het als "nooit op uit".Van mij mag fake news enzo wel de wereld uit maar in mijn ogen zijn de mensen die er vaak in trappen ook de mensen waar rationele argumenten niet op werken. Dus helaas moet je dan het toepassen in de politiek. Zoals jij het omschrijft doet ook elke partij daaraan volgens mij, want ik volg veel kamer debatten de afgelopen tijd en iedereen verdraait feiten of vertelt maar een kant van het verhaal of gaat uit de weg van vragen om zijn eigen standpunt te versterken, sommigen wel veel meer dan anderen natuurlijk. Wat jij omschrijft is volgens mij ook niet populisme per se. Ik dacht zelf dat populisme meer iets betekende als het hebben van moeilijk/nauwelijks haalbare standpunten die de gemiddelde burger sterk achter staat. bv belasting verlagen.
Dit is enorm kortzichtig. Het is dus de schuld van de mensen dat politici misbruik van ze maken omdat ze tegen ze liegen. Dus als jouw bankrekening wordt leeggetrokken moeten de fraudeurs maar vrijuit gaan omdat jij zo dom bent om er in te trappen? Dat verhaal ken ik wel, en zodra men die dit roept zelf het slachtoffer is, is het weer de schuld van anderen dat ze er niks aan deden.
Zo werkt de wereld niet. Je moet beleid voeren op wat echt aan de orde is, niet naar overdreven spinsels van politici die hun zin er willen doordrukken. Dus niks helaas toepassen in politiek, daar moet het net zo hard er uit gefilterd worden om de alle mensen echt te laten zien wat er aan de hand is zodat zij een rationale beslissing kunnen maken. Wat er dan nog overblijft aan kortzichtige mensen of mensen met een ideologie is toch verwerpelijk. Je moet realistisch beleid voeren, niet om leugens van een specifiek groepje jankerds die hun zin er per se moeten doordrukken.
Citaat:
Nog heel kort over klimaat. Je kan, net als met geen lockdown willen overigens, wel de gevolgen er van weten maar nog steeds tegen de aanpak zijn. Ik interesseer me niet zo in het lange termijn gebeuren van klimaat verandering. Ik vind de woning crisis, immigratiebeleid, stufi, kernenergie gebruiken veel belangrijker en heb dan niks met partijen die voornamelijk over klimaat zeiken. Ik vind het gewoon niet aan de orde. Dus als een partij als motivatie tegen de klimaat wet met een paar verdraaide feitjes komt om wel mensen te overtuigen maakt me niet zo uit want ze staan dus waar ik ook voor sta.
Dit is gewoon simpelweg een bord voor je kop houden. De feiten liggen op tafel (wereldwijd is daar consensus over) wat er gebeurt als we zo door gaan. Als je het dan nog kiest te negeren want andere dingen zijn belangrijker dan moet je toch beter gaan nadenken over internationale vs nationale prioriteiten, lange termijn en het feit dat budgetten van de overheid op die gebieden (behalve kernenergie) niks met elkaar te maken hebben.
Want je kan de problemen die jij belangrijk vindt wel aanpakken maar uiteindelijk heb je er niks aan als de levensspan van de mens zwaar vermindert binnen tientallen jaren wegens toegenomen straling/radiatie op aarde omdat de ozonlaag het niet meer kan weren wegens erosie door het broeikaseffect. Of het stijgen van de zeespiegel en droogtes die weer voor meer migratie zorgen (wat het al doet).
Eveneens hebben die problemen die jij hebt allemaal hun eigen potje en gaat daar nog steeds veel meer geld naartoe dan naar het klimaat (kernenergie valt daar zelfs onder). Je kan andere dingen belangrijker vinden maar dat betekent niet dat het andere compleet genegeerd moet worden wat het is een evengroot probleem. In jouw hoofd is het dat niet omdat het je niet interesseert. Terwijl het klimaat probleem zich juist sterk verweeft in de problemen die jij wel belangrijk vindt.
Dat je het dan eens bent met populisme tegen die kant want het doel is belangrijker dan de waarheid, maar de andere kant wel er op aanspreekt omtrent de klimaatdoelen is simpelweg hypocriet. Als je andere dingen belangrijk vindt, dan moet je toch juist pleiten voor die dingen naast het klimaat. Niet een ontkrachten omdat je het andere belangrijker vindt en daarbij dan ook nog een bak onzin gaat gebruiken om je punt te maken.
Persoonlijk stem ik zoals gezegd daarom liever iets internationaler dan een eigen volk eerst partij. Want met dat laatste los je niks op gezien juist alle problemen tegenwoordig over de grens zijn en je jezelf compleet afsluit voor alle voordelen dan (handel e.d.). Een beetje het als ik mn handen voor mn ogen doe dan is er niks aan de hand principe. Dus voor hoe erg jij zegt dat populisme mag want mensen zijn nou eenmaal niet slim genoeg dus mogen politici misbruik van ze maken tegenover dat je zegt dat jij wel kan uitfilteren wat goed is en niet, zie ik bij jou ook wel een gebrek aan inzicht of een moedwillig negeren van inzichten.