Ik vind dat je niet per se moet richten op dat klimaatdoel maar gewoon op innovatie in duurzaamheid en schone industrie in het geheel, kernenergie bijvoorbeeld. Dan haal je dat doel vanzelf wel. Wanneer Nederland de technologie tot duurzaame en milieuvriendelijkere opties ontwikkelt en voor iedereen rendabel maakt, gaat dat veel sneller en effectiever dan alleen als NL zelf al bestaande technologie toe te passen. Als je dat klimaatdoel wilt halen moet je niet hameren op de doelen en de methodes weglaten maar hameren op effectievere methodes en uiteindelijk zo het doel zo halen.Anonymous wrote:Klimaatakkoord richting 2050 is dus ook een ideologie die gestopt moet worden (want praktisch gezien onhaalbaar), of juist een goede initatief om mensen de goede richting op te sturen?
Wat stem jij BB?
We hebben simpelweg de technologie nog niet om dat doel rendabel te halen, dit betekent echter niet dat we er al zo veel mogelijk naar moeten streven.
Je moet het ook niet zien als klimaatakkoord, want het gaat niet om klimaatverandering (dat gebeurt sowieso altijd wel). Het draait om te veel Co2. Dit omdat de aarde van nature zijn eigen Co2 uitstoot al moet verwerken van vulkanen e.d., maar nu komt ons spul er nog bij bovenop, wat te veel is. Daarom Co2 reductie zodat de aarde dat minder hoeft te verwerken. Want je wilt op zich wel je polen, een ozonlaag en een magnetische laag om de aarde houden. Heb geen zin in een grote magnetron te wonen die half onderwater staat.
Als je mijn stem bedoelde qua politiek, dan stem ik altijd progressief (Volt dit keer, vorige keer D66) omdat er imo meer oplossingen globaal liggen dan individueel. Plus samenwerking is goedkoper dan alles zelf doen. Ik waak er altijd wel bij dan dat het niet te pro EU wordt (zoals D66 de voorgaande 4 jaar) want je wilt niet dat zij zeggenschap over je land hebben, alleen globale of continentale problemen zou je daar moeten aankaarten.
Een land als Nederland kan daar zeker het voortouw innemen. Gezien wij nog geen deukje slaan als individueel land in dit globale probleem, kunnen we beter globale oplossingen zoeken en toepassen zodat de rest ons volgt, waardoor we wel een impact hebben (en het is economisch aantrekkelijk). We gaan dit nooit effectief doen als elk land dit in zn eentje afgezonderd doet zodat zij in ieder geval geen blaam treffen, dit soort problemen zijn globaal, daarom moet je globaal dit oplossen door nieuwe technologieen en samenwerking. Deste meer we samenwerken, deste minder gaat het ook kosten.
Last edited by Broken Balance on 30 Apr 2021 11:18, edited 3 times in total.