pim0412 schreef:
Vind het eerlijk gezegd vrij triest dat je je daardoor laat beïnvloeden.
Ik kom voor de muziek naar een feest. Natuurlijk is het leuk als het hele publiek vol liefhebbers staat en dat zie ik ook het liefst, maar ik persoonlijk ga altijd met een groep mensen waar ik het gezellig mee heb, dus wat maakt het nu uit hoe de rest van de zaal eruit ziet? Of mensen nou de anabole rawboy willen uithangen zal me een worst wezen.
De muziek is ook wel duidelijk het belangrijkste op een avond, maar een echte top avond voor mij hangt toch wel af van meerdere factoren dan alleen dit. Dit verschilt per persoon natuurlijk, de 1 wil een dame versieren voor een geslaagde avond, de ander wil strontlazerus enz. Voor mij is het fatsoenlijk geluid, gezellige feestende mensen om je heen (waaronder vrienden dus) en fatsoenlijke faciliteiten als eten, een schone plee en niet dat ik een uur voor muntjes moet wachten. Hierbij weegt het een meer dan het ander, voor mij is een goed publiek naast de muziek gewoon heel belangrijk. Het is niet dat ik zelf niet los ga, ook al staat de helft stil en nog een kwart aan het lopen is, maar als dat een halve avond door gaat (en er heel af en toe bij een hitje losgegaan wordt), tja dan ben ik dat op een gegeven moment ook zat. Ik krijg energie van goede muziek, maar ook energie van een goed publiek dat gezellig mee doet en non-stop los gaat, ik kan me er in ieder geval aan optrekken wanneer ik al bijna door m'n hoeven heen ben gezakt. Met een vreselijk tam publiek houd ik dat niet met een paar man een hele avond door.
Goed voorbeeld is Glow in the Dark (Deep House/Techno). Bij 2 edities geweest. 1e ongelofelijk geslaagd feest, bijna heel de zaal ging los, gezellige mensen en goede muziek, niet overdreven druk. Was zelfs de bob die avond en was tot nu toe 1 van de beste feesten. 2e editie was afgelopen november en dat viel zeer tegen. Veel volk dat veel te ver vdk was, Maassilo was deze keer helemaal volgepropt, met voornamelijk mensen die net 18 waren of dat zelfs nog niet eens, constant lopen en stilstaan. Uiteraard had je wel de konijnendansers, dat ziet er altijd wel heel tof uit, maar sommige konden het duidelijk niet, maar schopten je wel een paar keer midden in de zaal omver (zoals sommige met hardstyle je zonder te kijken omver beuken). Leuk was ook nog (had het hier met Tommetjeuh of Olijf nog over

) dat bij beiden edities "Tchami - Shotcaller" werd gedraaid en bij die 1e editie de tent afgebroken werd en de 2e editie de helft stond te kijken van dit nummer ken ik niet

Tja, alles bij elkaar opgeteld doet het afbreuk aan een goede avond en de ene keer wat meer dan de andere keer

Na een uur irriteren gewoon flink wat drank er in gieten, maakte het met de muziek in ieder geval wel weer wat beter.
Ok, het gaat hier dan wel over een ander Genre, maar het is wel wat precies wat Stefan zegt: De hype verneukt het. Eigenlijk is sowieso een groot deel van het feestpubliek ongelofelijk pauper of meeloper geworden de laatste jaren (wat ik zei over het uitgangspunt van naar een feest/festival gaan), toch 1 van de voornaamste redenen dat ik niet meer zo heel vaak feesten/festivals bezoek.
Edit: Festivals zijn eigenlijk altijd wel chill met lekker weer, ookal is het publiek wat minder, dan kan je vaak nog naar een kleinere stage vluchten waar toch wat vaker de liefhebbers staan