Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Bericht Geplaatst op 09 feb 2015 23:56 

Hardtraxx Veteran

The Venator schreef:
Fantazoo schreef:
The Venator schreef:

Een goed voorbeeld: Tijdmachine begin 2014 en eind 2014.
Ik ergerde me aan mensen die gewoon wat dom stonden te lullen en niet eens naar de muziek omkeken. Ook gingen ze steeds lopen als mensen los wilden gaan. De editie in maart was helemaal het tegenovergestelde. op een groepje van 4 man na helemaal geen rawboys gezien. helemaal niks.

Ik voel de behoefte ook totaal niet meer om naar grote (alles raw enter) feesten te gaan.

Zou dit niet kunnen komen door het feit dat Tijdmachine opeens enorm gehyped werd? Natuurlijk krijg je dan dat het publiek ook voor een groot deel uit dagjesvolk bestaat dat niet weet wat ze met die muziek moeten.

De jongere generatie hardstyle-luisteraars (laten we even stellen dat door Lose my Mind en Year of Summer een nieuwe generatie is aangeboord), heeft de verschuiving van hardstyle heel anders ervaren dan de oudere generatie, simpelweg omdat ze er nog minder lang bekend mee zijn. Dat deze jongere generatie zich vaak stoer loopt te gedragen achter hun computerschermpje is spijtig, maar de helft van dit volk zal je toch niet echt tegenkomen op feesten; en anders mijd je de grote feesten waar veel van dit volk komt gewoon.

Ik schaar mezelf ook onder de jongere generatie, echter zorgen dit soort remixen er wel voor dat ik ook de oudere platen nog regelmatig opzet en ook graag naar feesten ga waar de muziek gedraaid wordt die de oudere generatie meer aanspreekt.

Klopt. Ben het ook eens. Ik mijd de grote feesten al een tijdje precies om de reden die jij hierboven noemt. Ik ben blij met kleinere feesten, want daar valt het niet zo op. Ik weet niet of jij als 'nieuwe' luisteraar (om het zo maar even te noemen haha) de verandering hebt meegemaakt, maar ik verbaas me gewoon over het feit dat het zo snel gegaan is. Ik betrap mezelf er ook op dat ik steeds meer naar andere genres toe ga en het liefste de (raw)hardstyle van tegenwoordig ontwijk.

De verandering was overduidelijk te merken, waar setjes van 158 bpm een aantal jaar geleden een zeldzaamheidje waren (correct me if i'm wrong) hoor je het tegenwoordig bijna overal. Helaas volgen veel mensen gewoon de menigte, waardoor hypes als Radical Redemption, Warface en Minus Militia opeens ongekend populair zijn terwijl een heel groot deel van het publiek niet weet wat het er mee moet.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb bewondering voor iedere artiest die zoiets klaarspeelt en iedere dj (waaronder ik) droomt er van om een keer op zo'n feest te staan, maar het brengt volk met zich mee dat niet de meest gezellig sfeer neerzet op een feest. Vaak word je hier dan ook door beïnvloed zonder dat je er zelf eigenlijk schuld aan hebt (helaas is ruzie zoeken steeds vaker aan de orde van de dag).

Bovenstaande wordt voor mijn gevoel ook nog eens bevestigd doordat Loudness nog niet is uitverkocht. Doordat de line up hier aangevuld wordt met onbekendere namen blijft het kuddevolk weg en is de sfeer hier over het algemeen ook gewoon beter dan op een feest als DefQon en Hard Bass.

Nogmaals, ik wil iedere artiest in zijn of haar waarde laten en Freakz at Night heeft met deze plaat op zijn eigen manier een bijdrage geleverd aan de scene die gegarandeerd door iedereen op een andere manier geïnterpreteerd wordt. Ik ben blij met deze toevoeging, hierdoor zet ik het origineel van Samara ook weer eens wat vaker op. Je kan ook gewoon genieten van oud en nieuw zonder telkens te moeten haten.
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 00:10 

Hardtraxx Addict

Het gehaat op mainstream is inderdaad telkens groter aan het worden, veel mensen vinden gewoon alles wat geen ''harde kick'' met screeches bevat gewoon kut, ik had onderweg in de bus echt bijna een jank moment. Er stond een mix op met zo'n beetje de ekte raw hitjes van nu, die mix was afgelopen gaat er een nieuwe mix op die opent met The Machine - Awesome Frequency, gaan mensen die al helemaal uit hun dak zijn boe roepen en zeggen wat is dit voor zachte shit ineens EUHEUH doe mij maar Warface ofzeuwww :cry:
Ik ben door dat soort dingen ook echt een beetje klaar met feestjes.
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 00:26 

Hardtraxx Addict

stefaneke schreef:
Wat ik gewoon niet zo tof vind is dat als ik zeg dat hardstyle mijn favoriete muziekstijl is ik over dezelfde kam wordt geschoren als als die gehypte rawboys, die geen fuck lijken te geven om de intrensieke waarde van de muziek en dit uiten door hun maaltijden van de afgelopen week in het weekend staan te herkauwen op de dansvloer. Hardstyle wordt heel zwart wit afgebeeld als muziek om "lomp op te beuken", terwijl het voor mij zoveel meer is. Om deze reden zou ik een splitsing in hardstyle helemaal niet zo erg vinden. Met betrekking tot deze kwestie zitten we denk ik allebei in hetzelfde schuitje kevin-field.

Daar heb je zeker gelijk in, het is voor mij nu wat duidelijker wat je bedoelde. Inderdaad het niet geassocieerd willen worden met de 'ik hou van een harde kick, een lange screech en vocalen zoals 'fuck you', 'die' en 'attack'-mensen'. Ik weet niet of een splitsing uiteindelijk de beste oplossing is. Dan wordt het nog meer zwart-wit, en als ik dan zin heb om een keer naar een feest te gaan met harde hardstyle, dan wordt het helemaal erg.. daarnaast vind ik het ook fijn om tijdens een festival een beetje afwisseling te hebben.

Ventrue schreef:
Het gehaat op mainstream is inderdaad telkens groter aan het worden, veel mensen vinden gewoon alles wat geen ''harde kick'' met screeches bevat gewoon kut, ik had onderweg in de bus echt bijna een jank moment. Er stond een mix op met zo'n beetje de ekte raw hitjes van nu, die mix was afgelopen gaat er een nieuwe mix op die opent met The Machine - Awesome Frequency, gaan mensen die al helemaal uit hun dak zijn boe roepen en zeggen wat is dit voor zachte shit ineens EUHEUH doe mij maar Warface ofzeuwww :cry:
Ik ben door dat soort dingen ook echt een beetje klaar met feestjes.

Heb je die mensen in de bus hier op aangesproken? :whistle: Buiten het feit dat ze er niet bepaald een brede kijk op hebben, is het ook nog eens behoorlijk egoïstisch om muziek, waarvan jij niet houdt, zo erg af te blazen? Onbegrijpelijk.. :/
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 00:36 

Hardtraxx Addict

-
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 00:51 

Hardtraxx Addict

Ventrue schreef:
Dude what the hell waar zie jij dat ik HUN muziek afkraak? Ik zeg ekte raw hitjes van nu om duidelijk te maken wat ik bedoel maar waar zie jij staan dat ik dat afkraak? Ik vind daar nog steeds goeie nummertjes tussen zitten hoor... Beter lezen

Ik steunde je juist :cry:
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 01:05 

Hardtraxx Veteran

Qre8ive schreef:
Ventrue schreef:
Dude what the hell waar zie jij dat ik HUN muziek afkraak? Ik zeg ekte raw hitjes van nu om duidelijk te maken wat ik bedoel maar waar zie jij staan dat ik dat afkraak? Ik vind daar nog steeds goeie nummertjes tussen zitten hoor... Beter lezen

Hij bevestigd alleen maar wat jij juist zegt, beter lezen ;)

Maar true, dat soort personen zijn schijt irritant. Van mij mogen ze die extreme raw gewoon RAW of RawCore noemen en Hardstyle er helemaal van lostrekken :).

Ja nog meer hokjes jeej. :/
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 09:25 

Hardtraxx Addict

Sorry maat, ik dacht dat vanwege dit zinnetje
Citaat:
is het ook nog eens behoorlijk egoïstisch om muziek, waarvan jij niet houdt, zo erg af te blazen

Maar dan is dat een misverstandje :thumbup:
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 10:31 

Hardtraxx Veteran

Qre8ive schreef:
chas1n schreef:
Ja nog meer hokjes jeej. :/

Die hokjes zijn er al, alleen denken sommige momenteel dat Hardstyle gelijk betekend dat er op 155-158 bpm keiharde muziek gedraaid gaat worden en gaan ze dus zeiken dat het veel te "soft" is als er normale Hardstyle op staat...

Ja ook totaal geen fan van, als het BPM van de afsluitende set niet begint op 160+ BPM is het geen waardige afsluiter.
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 10:58 

Donateur

Hunto schreef:
Citaat:
In welk opzicht ontkracht dit mijn statement?

Het gehaat op raw is inmiddels net zo triest en slecht onderbouwd als het gehaat op mainstream.

He goos waar was jij voor het weekend toen er in Wist je Dat een onderbouwde discussie gaande was? En kevin-field?? De negatieve reacties op ‘raw’ die ik lees zijn in ieder geval beter onderbouwd dan de positieve reacties onder promo´s. Bovendien definieer eens ‘triest en slecht onderbouwd’. Een forum verlaten omdat iemand je aanspreekt op je gebedel om likes (wat trouwens hedendaags beleid is op facebook, dus op z’n Vlaamse nukkigheid na kun je Qlown toch niet heel veel kwalijk nemen) en een maandje later met #H8M3 aan komen zetten? Fuck the mainstream, we defend the raw?

Citaat:
Of ik nou naar een oude klapper van Headhunterz, Psyko Punkz of Technoboy luister, of ik nou naar een huidige melodieuze plaat van Code Black, Noisecontrollers of Atmozfears luister, of dat ik naar een harde track van E-Force, Frequencerz of Warface luister: Ik kan het allemaal, de ene track natuurlijk wat meer dan de ander, waarderen. Of ik nou naar de Tijdmachine of X-Qlusive Legends ga, of naar de mainstage op Defqon of Qlimax ga, of dat ik naar Loudness of Hardbass ga, ik kan me overal prima vermaken!

Oké!!
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 11:59 

Hardtraxx Veteran

Ik vind de hele hardstyle scene één groot drama eigenlijk. Zowel de softe als de harde kant heeft niets meer elkaar te maken. Alleen maar moddergooien over en weer. De grote namen zijn al weg of lopen ook de deur uit: headhunterz, dbstf, wildstylez (?). TnT maken echt zooi die 1 keer leuk is op de dansvloer misschien maar dat normaal niet te luisteren valt. Artiesten als Zatox Brennan Heart en Psyko Punkz lijken alleen maar stoer over te willen komen. Een duidelijke grens is er niet meer tussen raw hardstyle en hardcore. Bijna elke raw hardstyle artiest draait wel wat hardcore.
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 13:50 

Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Hunto schreef:
Citaat:
In welk opzicht ontkracht dit mijn statement?

Het gehaat op raw is inmiddels net zo triest en slecht onderbouwd als het gehaat op mainstream.

He goos waar was jij voor het weekend toen er in Wist je Dat een onderbouwde discussie gaande was? En kevin-field?? De negatieve reacties op ‘raw’ die ik lees zijn in ieder geval beter onderbouwd dan de positieve reacties onder promo´s. Bovendien definieer eens ‘triest en slecht onderbouwd’. Een forum verlaten omdat iemand je aanspreekt op je gebedel om likes (wat trouwens hedendaags beleid is op facebook, dus op z’n Vlaamse nukkigheid na kun je Qlown toch niet heel veel kwalijk nemen) en een maandje later met #H8M3 aan komen zetten? Fuck the mainstream, we defend the raw?

Citaat:
Of ik nou naar een oude klapper van Headhunterz, Psyko Punkz of Technoboy luister, of ik nou naar een huidige melodieuze plaat van Code Black, Noisecontrollers of Atmozfears luister, of dat ik naar een harde track van E-Force, Frequencerz of Warface luister: Ik kan het allemaal, de ene track natuurlijk wat meer dan de ander, waarderen. Of ik nou naar de Tijdmachine of X-Qlusive Legends ga, of naar de mainstage op Defqon of Qlimax ga, of dat ik naar Loudness of Hardbass ga, ik kan me overal prima vermaken!

Oké!!

Ik heb geen zin om 24/7 op hardtraxx te zitten. Sorry man, dat ik niet mee deed met de discussie.

Ik zit niet op dit forum om die acties van Warface te verdedigen, sterker nog ik vond zijn reacties en het verlaten van hardtraxx ook kinderachtig en triest. Snap niet waarom je dat er bij haalt.
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 14:37 

Donateur

Ik neem je toch niet kwalijk dat je niet deelnam aan de discussie. Ik neem je kwalijk dat je beweert dat de ‘haat’ richting raw ongemotiveerd is. Dat is gewoon niet waar. Ik snap ook niet hoe je daaraan komt. Dan heb je dus geen woord van o.a. stefaneke z’n reacties (in dit topic én in WJD) gelezen.

Daarnaast gebruik je triest en slecht onderbouwd. Dat zijn termen die ik in bovenstaande situaties zou gebruiken. Beide situaties zijn trouwens belangrijk in het hele ‘mainstream’ / ‘raw’ probleem.
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 16:36 

Hardtraxxer

Hahaha jongens, wat een discussie. Ikzelf ben iemand die niet zo vaak wat op fora plaatst maar vooral veel lees. En discussies over Raw vs Euphoric of bijvoorbeeld Cristiano vs Messi gaan maar door en door. Zo mooi. Op een forum kan je die niet winnen, echt niet. Dus spreek een keer samen af (of met een groepje), ga naar verschillende hardstyle nummers luisteren, discussieer, dan kom je er uit.

Zelf vind ik dat veel mensen die net bij de hardstyle komen kijken (net 18 vaak) die Raw zo geweldig vet vinden. "Ja dit nr is kk hard, holy shit!" Bijvoorbeeld Crackin' Your Ribs van Minus Militia. Leuk nummer, zeker live, maar ik was er na een aantal keer al op uitgekeken.
Ben zelf ook erg van de raw hoor, maar nummers van Psyko Punkz, Frontliner en vele andere kan ik ook zeker waarderen en goed op losgaan. Ik ben wel echt een Radical fanboy, maar scheer me niet over één kam. Ik was een tijd zeer uitgekeken op die vent, maar sinds zaterdag totaal niet meer. Iedereen heeft ze eigen smaak, dus schijt.

En jongens komop, ga nou niet lopen stoken met dat de rawboys kut zijn, want daar gaat toch iemand op reageren en dan krijg je zo een off-topic kut discussie. Waardoor ook ik zelfs nu een off-topic berichtje heb gemaakt. Pfffff

On-Topic:
Best wel dik live dit nummer, maar thuis niet om aan te horen hahaha. Maargoed, beetje hersenloos rammen mag aan het einde van avond. En als je echte hardcore wil ga dan lekker naar een hardcore feest waar je dit nummer NOOIT zal horen van een hardcore-dj/producer.

Laats
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 16:40 

Hardtraxx Beheerder

Dopaminer schreef:
En jongens komop, ga nou niet lopen stoken met dat de rawboys kut zijn, want daar gaat toch iemand op reageren en dan krijg je zo een off-topic kut discussie. Waardoor ook ik zelfs nu een off-topic berichtje heb gemaakt. Pfffff

Dat iemand rawboys kut vindt mag. Dat is namelijk zijn/haar mening. Ik vind tevens dat deze discussie goed verloopt en dat er ook genoeg ruimte is om je mening over de track te geven. Als het echt uit de hand gaat lopen (op de man spelen etc) kunnen wij ingrijpen.
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 17:28 

Hardtraxx Veteran

Dopaminer schreef:
En discussies over Raw vs Euphoric of bijvoorbeeld Cristiano vs Messi gaan maar door en door. Zo mooi. Op een forum kan je die niet winnen, echt niet. Dus spreek een keer samen af (of met een groepje), ga naar verschillende hardstyle nummers luisteren, discussieer, dan kom je er uit.

xd
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 18:24 

Donateur

Laats!
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 20:10 

Hardtraxx Crew

Is ie nog ergens te luisteren?
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 20:18 

Hardtraxx Veteran

Ik hoorde hem live... maar nee :) leuk voor een tool maar een echte 'remix' vind ik het niet onder vallen
Bericht Geplaatst op 10 feb 2015 20:20 

Hardtraxx Crew

[zippy]http://www23.zippyshare.com/v/I0Hgkw4g/file.html[/zippy]
@7.34
Bericht Geplaatst op 05 apr 2015 17:28 

Hardtraxxer

Bericht Geplaatst op 05 apr 2015 18:55 

dit klinkt nog niet eens zo heel erg slecht.
Bericht Geplaatst op 06 apr 2015 01:52 

Hardtraxx Veteran

Ik vind 'm ook best lekker :)
Bericht Geplaatst op 06 apr 2015 09:11 

Hardtraxx Veteran

Fuzzylogic schreef:
Ik vind 'm ook behoorlijk lekker :)
Bericht Geplaatst op 06 apr 2015 10:16 

Hardtraxx Addict

Hij klinkt inderdaad best lekker. Maar omdat een ouder nummer remixt wordt, wordt er al instant op gehaat. Want een ouder nummer remixen doe je niet... Kom op zeg, als het leuk klinkt, mag het ook gezegd worden en dat is hier echt wel het geval. Net zoals al eerder gezegd, nu heb je de kans om die melodie nog eens langs te horen komen.
Bericht Geplaatst op 06 apr 2015 16:36 

Donateur

Ik zie eigenlijk niet in waarom dit zo slecht is. Dit is gewoon het voor 90 procent het origineel met een andere kick, die voor de verandering niet eens kut is.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks