Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 37  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2013 18:53 

Hardtraxx Addict

Delt-A schreef:
Parvuz schreef:
Raven schreef:
Maak zelf dan eens goede hardstyle als je commentaar hebt

Haha zo kun je elke mening met kritiek wel onderuit schoppen.

Daarom ben ik nu aan het leren produceren, dan kan ik ein-de-lijk eens kritiek hebben op tracks hier.
Nu nog proberen de beste producer aller tijden te worden, dan ga ik hier vervolgens heel professioneel alles afzeiken omdat ik dan beter ben.

:worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2013 19:02 

Hardtraxx Addict

Er zit wel echt zo'n ''ik kan dit veel beter tintje'' aan die reviews van Lyst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2013 19:16 

Aan het typen...

Er zit ook een ik kan dat veel beter tintje aan bovenstaande post. Dus wat wil je er mee zeggen? Ik kan het niet beter, maar ik breng ook geen album uit. Ik heb echter wel heel veel referentiemateriaal waaruit ik kan afleiden dat het veel beter kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2013 19:26 

Hardtraxx Veteran

Rulers, One By One, God's Child en Accumulated Filth zijn wel leuk, de rest heb ik op z'n zachtst gezegd erg weinig mee. Veel breaks en stoere vocalen. Alles klinkt een beetje hetzelfde voor m'n gevoel. Vind veel platen ook gewoon niet mooi afgewerkt klinken. Beetje hetzelfde verhaal als WP album, alleen dan wanna be hardcore, in plaats van breaks en melodietjes zonder kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2013 20:10 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2013 23:19 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Er zit ook een ik kan dat veel beter tintje aan bovenstaande post. Dus wat wil je er mee zeggen? Ik kan het niet beter, maar ik breng ook geen album uit. Ik heb echter wel heel veel referentiemateriaal waaruit ik kan afleiden dat het veel beter kan.

Je mag er natuurlijk een mening over hebben. Snap alleen niet dat je zoveel tijd steekt in het, nou ja, eigenlijk vrijwel volledig afzeiken van het album. Als dit niet je ding is moet je het natuurlijk ook niet gaan luisteren. Ik ga toch ook niet House platen naar beneden halen omdat het niet 'hard' genoeg is? Radical heeft nu eenmaal een apart stijltje en de hardcore-like kick is nog wel eens te horen. Je moet er van houden..
Ik ben in ieder geval zeker tevreden met dit album. Tracks klinken top door m'n speakers en zijn ook Live erg lekker :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2013 23:48 

Aan het typen...

Ooit film of boek recensies gelezen? Schrijven de recensenten daar ook alleen over de films/boeken die ze mooi vinden? Volgens mij schrijven die ook gewoon over alle grote films/boeken. Zo schrijf ik over alle hardstyle albums. Bovendien doe je net alsof ik dit hele album heb afgekraakt vanwege de hardcore kicks. Mijn belangrijkste punt van kritiek is juist het minst smaak gebonden, namelijk de kwaliteit van de producties. Ik geef daarnaast in de conclusie netjes en bewust de verklaring dat het cijfer van het tweede album lager is uitgevallen doordat ik niet van Mainstream Hardcore houd, zodat iemand die dat leest dat in het achterhoofd kan houden.

Daarnaast vind ik het gewoon leuk om mijn mening te geven over iets en dan met name die te onderbouwen. Dat kan over iets gaan wat ik goed vind of over iets wat ik slecht vind. Door op een dergelijke manier naar albums te kijken leer ik ook van mezelf wat ik wel en niet kan waarderen in tracks. Wat jij van dit album vind en hoe je dat verwoordt moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar in mijn ogen is een reactie als dit klinkt top door mijn speakers en live is het ook lekker, juist weer weinig inhoudelijk en erg oppervlakkig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2013 23:53 

Donateur

Lekker blijven doen Lyst, vaak erg interessant om te lezen.

Wat mij wel opviel; je geeft soms een redelijk hoog cijfer maar in het verhaaltje eronder ben je eigenlijk alleen maar negatief. Hoe kan dat het dat je dan toch zo een hoog cijfer geeft? Dat kan ik af en toe niet helemaal uit het verhaal opmaken. Je schrijft dan 4 volzinnen over de zaken die je slecht vindt (lengte breaks, kicks), en een over wat je goed vindt. Vind je die genoemde elementen dan niet zo belangrijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 00:01 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:

Noem mij 1 stuk referentiemateriaal (een vergelijkbaar album dus) wat echt velen malen beter is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 00:07 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ooit film of boek recensies gelezen? Schrijven de recensenten daar ook alleen over de films/boeken die ze mooi vinden? Volgens mij schrijven die ook gewoon over alle grote films/boeken. Zo schrijf ik over alle hardstyle albums. Bovendien doe je net alsof ik dit hele album heb afgekraakt vanwege de hardcore kicks. Mijn belangrijkste punt van kritiek is juist het minst smaak gebonden, namelijk de kwaliteit van de producties. Ik geef daarnaast in de conclusie netjes en bewust de verklaring dat het cijfer van het tweede album lager is uitgevallen doordat ik niet van Mainstream Hardcore houd, zodat iemand die dat leest dat in het achterhoofd kan houden.

Dat is niet wat ik bedoelde toen ik Hardcore kicks noemde. Mij ging het vooral om verschil in genre. B-Front en Headhunterz bijv produceren Hardstyle, maar ik neem aan dat we het erover eens kunnen zijn dat de producties van eenieder toch een ander tintje hebben. Vandaar dat ik dan ook zei, je moet ervan houden.

Lyst schreef:
Daarnaast vind ik het gewoon leuk om mijn mening te geven over iets en dan met name die te onderbouwen. Dat kan over iets gaan wat ik goed vind of over iets wat ik slecht vind. Door op een dergelijke manier naar albums te kijken leer ik ook van mezelf wat ik wel en niet kan waarderen in tracks. Wat jij van dit album vind en hoe je dat verwoordt moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar in mijn ogen is een reactie als dit klinkt top door mijn speakers en live is het ook lekker, juist weer weinig inhoudelijk en erg oppervlakkig.

Absoluut, en zeker mee doorgaan want het is toch wel leuk om ze te lezen ook al ben ik het er niet echt mee eens. En hartstikke oppervlakkig en weinig inhoudelijk, maar ik probeerde dan ook geen review te schrijven, alleen kort even laten weten dat ik wel tevreden ben met dit album.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 00:14 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:

niet voor alles hoef je te weten hoe het moet om te zien/horen of het goed of slecht gemaakt is, ik heb niet veel verstand van hout maar ik kan ook nog wel zien wanneer een kastje van geen kant recht is.
lyst is nogal kritisch heb ik al wel gemerkt, daardoor worden automatisch de cijfers die hij geeft wat lager, dat betekent niet dat hij denkt dat hij het beter kan
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 00:28 

Aan het typen...

Ventrue schreef:
Lyst schreef:

Noem mij 1 stuk referentiemateriaal (een vergelijkbaar album dus) wat echt velen malen beter is?

In de hardstyle scene zijn de albums niet echt van een hoog niveau. Maar het album van The Machine was binnen de hardstyle wel een van de betere. Zijn productieniveau ligt hoog, er zitten veel unieke creatieve elementen in die tracks en het was redelijk divers. Qua cijfers beperk ik me alleen niet tot hardstyle. Zo is het album Earth 2 van Cubic Nomad weer van een compleet ander niveau. Het album bevat een boodschap, iedere track vertelt een deel van het verhaal. Je moet het dus ook echt in die volgorde luisteren. Daarnaast is het concept zelfs nog verwerkt in de hoes, die 100% uit gerecycled materiaal bestaat en het productieproces; het album is gemaakt in een klimaatneutrale studio. En dan geldt het stukje wat ik over the machine heb geschreven, ook nog voor dit album. Vooral de lage frequenties zijn echt belachelijk goed afgewerkt. Als ik dat weet dan kan ik moeilijk met negens en tienen gaan strooien, al helemaal als ik hoor dat het kwalitatief gewoon onder de maat is. Want daarvoor heb ik in 11 jaar tijd meer dan genoeg hardstyle voorbij horen komen en hoef ik me niet te beperken tot albums als referentie.

@Timothy, over welke tracks gaat het, misschien kan ik het nader toelichten. Maar inderdaad weegt niet ieder aspect even zwaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 00:36 

Hardtraxx Addict

Lyst jij moet haast wel biceps en triceps op je vingers hebben, dat kan niet anders
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 00:54 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Ventrue schreef:
Lyst schreef:

In de hardstyle scene zijn de albums niet echt van een hoog niveau. Maar het album van The Machine was binnen de hardstyle wel een van de betere. Zijn productieniveau ligt hoog, er zitten veel unieke creatieve elementen in die tracks en het was redelijk divers. Qua cijfers beperk ik me alleen niet tot hardstyle. Zo is het album Earth 2 van Cubic Nomad weer van een compleet ander niveau. Het album bevat een boodschap, iedere track vertelt een deel van het verhaal. Je moet het dus ook echt in die volgorde luisteren. Daarnaast is het concept zelfs nog verwerkt in de hoes, die 100% uit gerecycled materiaal bestaat en het productieproces; het album is gemaakt in een klimaatneutrale studio. En dan geldt het stukje wat ik over the machine heb geschreven, ook nog voor dit album. Vooral de lage frequenties zijn echt belachelijk goed afgewerkt. Als ik dat weet dan kan ik moeilijk met negens en tienen gaan strooien, al helemaal als ik hoor dat het kwalitatief gewoon onder de maat is. Want daarvoor heb ik in 11 jaar tijd meer dan genoeg hardstyle voorbij horen komen en hoef ik me niet te beperken tot albums als referentie.

@Timothy, over welke tracks gaat het, misschien kan ik het nader toelichten. Maar inderdaad weegt niet ieder aspect even zwaar.

Referentiemateriaal is ook niet eens zo relevant. Je vindt iets niet mooi omdat een andere track nog slechter is.

De kwaliteit van de tracks (produceertechnisch gezien) vind ik ook echt niet goed. Dat verpest sommige tracks helaas. De stijl van radical bevalt mij zeker daar ligt het niet aan. Als je dit album qua kwaliteit vergelijkt met die van crypsis hoor je echt een enorm verschil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 02:33 

Hardtraxxer

JEFSKI schreef:
Lyst jij moet haast wel biceps en triceps op je vingers hebben, dat kan niet anders

:lol:

Verder goede review Lyst. Ben het niet overal mee eens, maar je kunt het goed verwoorden en het leest lekker weg :)

Daarbij is een mening een mening en slaat het nergens op dat mensen hierboven zonder argumenten een mening gaan aanvallen omdat het niet in hetzelfde straatje ligt als hun mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 09:27 

Hardtraxx Newbie

Vind dat RR geen dubbelaar had moeten uitbrengen. Een enkele cd met alleen de (12 รก 13) allerbeste tracks was beter geweest. Dat was de kwaliteit ten goede gekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 10:42 

Donateur

Lyst schreef:
Ooit film of boek recensies gelezen? Schrijven de recensenten daar ook alleen over de films/boeken die ze mooi vinden? Volgens mij schrijven die ook gewoon over alle grote films/boeken. Zo schrijf ik over alle hardstyle albums.

Slechte vergelijking.

Het verschil is dat zij schrijven met hun lezers in het achterhoofd.

Jij schrijft volledig vanuit jezelf.

Citaat:
Ik dit, ik dat, ik zus, ik zo.

Dat doen zij niet. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 11:09 

Aan het typen...

Dus als ik niet in de ik-vorm had geschreven was het wel toegestaan om hierover iets te schrijven? En echt met het publiek in je achterhoofd kun je niet schrijven, zeker niet in de muziekwereld. Daarvoor verschillen smaken nu eenmaal teveel. Al zal er vast een kleine groep mensen zijn die zich er redelijk mee kan identificeren. Maar goed, mijn doel is ook niet om een publiek te representeren, maar om mijn eigen mening te geven. En ik zie niet echt het verschil waarom de eerste wel negatief mag reviewen en ik niet. Immers als het publiek wat je representeert het niks aan vindt, kan de recensent het toch ook gewoon links laten liggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 11:20 

Donateur

Lyst schreef:
Dus als ik niet in de ik-vorm had geschreven was het wel toegestaan om hierover iets te schrijven? En echt met het publiek in je achterhoofd kun je niet schrijven, zeker niet in de muziekwereld. Daarvoor verschillen smaken nu eenmaal teveel. Al zal er vast een kleine groep mensen zijn die zich er redelijk mee kan identificeren. Maar goed, mijn doel is ook niet om een publiek te representeren, maar om mijn eigen mening te geven. En ik zie niet echt het verschil waarom de eerste wel negatief mag reviewen en ik niet. Immers als het publiek wat je representeert het niks aan vindt, kan de recensent het toch ook gewoon links laten liggen?

Ik wil alleen aangeven dat de vergelijking niet helemaal correct is. :thumbup:

Of iets nu wel of niet is toegestaan is niet aan mij Lyst. :D (gelukkig)

Muziek recensies in de vakbladen staan ook nooit bol van de 'ik-vorm' hoor, dus het kan wel degelijk. ;)

Mij stoort de 'ik-vorm' niet, maar ik probeer je alleen aan te geven dat dat waarschijnlijk hetgeen is waarom men hier vindt dat het 'een sausje van ik kan het beter' over zich heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 11:25 

Aan het typen...

Ok :thumbup: Probleem is als ik niet in de ik-vorm schrijf dat mensen dan weer zeuren dat ik weer in de ik-vorm moet gaan schrijven, omdat ik niet hun mening verkondig. Ik zou mijn reviews taalkundig wel wat interessanter willen schrijven, maar ik schrijf echt terwijl ik luister (ook vooral vanwege concentratieproblemen), waardoor het taalkundig gezien vaak erg simpel is en waarschijnlijk ook meer ik in het stukje voorkomt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 11:40 

Hardtraxx Addict

hoebedoelje schreef:
Lyst schreef:

Ik wil alleen aangeven dat de vergelijking niet helemaal correct is. :thumbup:

Of iets nu wel of niet is toegestaan is niet aan mij Lyst. :D (gelukkig)

Muziek recensies in de vakbladen staan ook nooit bol van de 'ik-vorm' hoor, dus het kan wel degelijk. ;)

Mij stoort de 'ik-vorm' niet, maar ik probeer je alleen aan te geven dat dat waarschijnlijk hetgeen is waarom men hier vindt dat het 'een sausje van ik kan het beter' over zich heeft.

Een recensie van een album of film is altijd mening van die persoon. Degene die de recensie schrijft denkt echt niet mijn publiek zal dit wel vinden dus vind ik dat ook. De punten waar je op in gaat en de schrijfstijl pas je mogelijk aan je publiek aan, maar niet je mening. Meningen zullen op die fronten ook altijd verdeeld zijn. Kijk maar naar dit topic.

Waarom mensen reacties geven over het zelf beter kunnen, is waarschijnlijk omdat ze het er niet mee eens zijn en iets waar hun fan van zijn negatief over wordt geoordeeld door iemand. Sommige mensen gaan dan lopen janken in plaats van accepteren of aangeven waarom ze er anders over denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 13:07 

Hardtraxx Veteran

Misschien handig om dit persoonlijk af te handelen, want het gaat (alweer) niet over het album zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 14:07 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Misschien handig om dit persoonlijk af te handelen, want het gaat (alweer) niet over het album zelf.

Hoezo nou weer deze discussie afkappen? Waarom weer teruggaan naar "ik vind het wel leuk" en "ik vind het niet leuk" reacties? Door dit soort shit constant af te kappen gaat deze site kapot. Dat is overigens niet alleen aan jou gericht maar aan alle mods.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 15:41 

Beste releasetopic ever :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 15:44 

Hardtraxx Veteran

Gangsterdwerg schreef:
Khadber schreef:

Hoezo nou weer deze discussie afkappen? Waarom weer teruggaan naar "ik vind het wel leuk" en "ik vind het niet leuk" reacties? Door dit soort shit constant af te kappen gaat deze site kapot. Dat is overigens niet alleen aan jou gericht maar aan alle mods.

Mee eens, dit soort discussies vind ik juist interessant.
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 37  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle