Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 09:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Ik ben een leek op het gebied van producen dus misschien is dit een domme vraag, maar is het zo gek om zowel een 'live' versie van een plaat af te mixen als een 'thuis' versie? Dat je die thuis versies gewoon op het album pleurt en voor je optredens die live versies draait. Of bouw je dan als het ware echt 2 totaal verschillende platen?


Ja dat en een bepaalde afmix vinden is ook gewoon naast skill een soort trademark. Bepaalde artiesten verwerken een bepaalde afmix ook gewoon in hun style van muziek. Naast futje Nois vind ik DBSTF daar ook een perfect voorbeeld van. Ze hebben zo tyvves goed door hoe je een kick moet balanceren in de mix ten opzichte van de rest van de track he. Iconisch goed. Op basis daarvan kiezen ze hun sounds ook uit geloof ik (vrij minimalischt omdat de kick behoorlijk veel "ruimte" in beslag neemt) Dat hoor je ook live :D

Producers en superstar producers (MWAT!!!!!!!!!!!!) op het forum mogen me hier best corrigeren want ik heb 0,0 produceer ervaring alleen wat basale kennis :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 10:31 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Over het algemeen word er voor een track 1x gemasterd. Deze word gedraait en voor "thuis" gebruikt.

Echter hebben streaming services zoals Spotify een bepaalde manier van tracks uploaden (om het even heel simpel uit te leggen). Ze trekken het volume wat omlaag en spelen met wat elementen zodat deze aangenaam klinkt en alle tracks op de streaming service ongeveer even hard zijn.

Hier kan je rekening mee houden door een speciale Spotify master aan te leveren, dit doen wij bij Apex en de jongens bij Spoontech ook. Zelf zorg ik er dan ook voor dat de Spotify versie iets anders gemasterd is en bijvoorbeeld het midlaag wat harder staat, dit doe ik omdat niet iedereen een subwoofer of peperdure speakers heeft thuis. Ook hebben de meeste oortjes niet zoveel bass, dus compenseer ik dat in de master.

Hoop dat dit wat duidelijkheid geeft!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 11:10 
 
Hardtraxx Newbie

The Venator schreef:
Sluuz schreef:
Vind de mastering op de Spotify release wel echt om te huilen. Amper dynamiek, alles is knetterhard.

Dit is wel een beetje zijn trademark he. Doet 'ie al z'n hele carriƫre. Alles keihard afmixen, omdat dat live een 'punch' geeft. Helaas worden de platen daar wel minder dynamisch en dus vlakker van.


Was me nog nooit zo opgevallen, maar inderdaad, ook oudere albums hebben er last van. Echter, met dit album komt het naar mijn mening meer naar voren door het gebruik van "echte" instrumenten. Silver Bullet is een top nummer, maar ik vind die cymbals echt niet lekker doorkomen.

rupertbayern schreef:
The Venator schreef:
Sluuz schreef:
Vind de mastering op de Spotify release wel echt om te huilen. Amper dynamiek, alles is knetterhard.

Dit is wel een beetje zijn trademark he. Doet 'ie al z'n hele carriƫre. Alles keihard afmixen, omdat dat live een 'punch' geeft. Helaas worden de platen daar wel minder dynamisch en dus vlakker van.


It's not only very undynamic
Afbeelding

it's also clipping like crazy
Afbeelding


Dit dus ja :)

Cryex schreef:
Over het algemeen word er voor een track 1x gemasterd. Deze word gedraait en voor "thuis" gebruikt.

Echter hebben streaming services zoals Spotify een bepaalde manier van tracks uploaden (om het even heel simpel uit te leggen). Ze trekken het volume wat omlaag en spelen met wat elementen zodat deze aangenaam klinkt en alle tracks op de streaming service ongeveer even hard zijn.

Hier kan je rekening mee houden door een speciale Spotify master aan te leveren, dit doen wij bij Apex en de jongens bij Spoontech ook. Zelf zorg ik er dan ook voor dat de Spotify versie iets anders gemasterd is en bijvoorbeeld het midlaag wat harder staat, dit doe ik omdat niet iedereen een subwoofer of peperdure speakers heeft thuis. Ook hebben de meeste oortjes niet zoveel bass, dus compenseer ik dat in de master.

Hoop dat dit wat duidelijkheid geeft!


Bedankt voor de info. In Spotify heb ik sowieso al die optie uitstaan die het volume gelijktrekt van alle tracks (Normalize volume). Als je dat aan hebt staan wordt sowieso alle dynamiek gekilled. Probleem is dus ook een beetje dat veel mensen dat aan hebben staan en dat daarnaar gemastered wordt...
Het ligt er inderdaad ook heel erg aan waarop je luistert. Op simpele speakers bij m'n computer is het wel prima, maar met een degelijke koptelefoon (en geen Apple dopjes dus) vind ik het erg vermoeiend klinken allemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 12:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cryex schreef:
en de jongens bij Spoontech ook.

Bron? Lijkt me sterk dat je dit weet na enkel 1 guestrelease..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 13:02 
 
Artiest
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Cryex schreef:
en de jongens bij Spoontech ook.

Bron? Lijkt me sterk dat je dit weet na enkel 1 guestrelease..


Omdat mijn manager toevallig de eigenaar is van Spoontech en ik redelijk goed contact heb met Gijs xd

We hebben de tip juist van Gijs gekregen om dit bij Apex zo ook aan te pakken nadat hij de mastering had gedaan voor de groepstrack + ep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 13:24 
 
Record label
Avatar gebruiker

Cryex schreef:
THArdstyler schreef:
Cryex schreef:
en de jongens bij Spoontech ook.

Bron? Lijkt me sterk dat je dit weet na enkel 1 guestrelease..


Omdat mijn manager toevallig de eigenaar is van Spoontech en ik redelijk goed contact heb met Gijs xd

We hebben de tip juist van Gijs gekregen om dit bij Apex zo ook aan te pakken nadat hij de mastering had gedaan voor de groepstrack + ep.


Bron...?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 13:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 13:41 
 
Hardtraxx Veteran

Keurig :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 13:45 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Kut Rick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 13:48 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Cryex schreef:
Kut Rick.


Bron...?

dit wordt wel echt snel flauw he
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 13:55 
 
Artiest
Avatar gebruiker

D-Verze schreef:
Cryex schreef:
Kut Rick.


Bron...?

dit wordt wel echt snel flauw he


Het is zo jammer dat ik geen screenshots kan delen he :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 13:57 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Cryex schreef:
Over het algemeen word er voor een track 1x gemasterd. Deze word gedraait en voor "thuis" gebruikt.

Echter hebben streaming services zoals Spotify een bepaalde manier van tracks uploaden (om het even heel simpel uit te leggen). Ze trekken het volume wat omlaag en spelen met wat elementen zodat deze aangenaam klinkt en alle tracks op de streaming service ongeveer even hard zijn.

Hier kan je rekening mee houden door een speciale Spotify master aan te leveren, dit doen wij bij Apex en de jongens bij Spoontech ook. Zelf zorg ik er dan ook voor dat de Spotify versie iets anders gemasterd is en bijvoorbeeld het midlaag wat harder staat, dit doe ik omdat niet iedereen een subwoofer of peperdure speakers heeft thuis. Ook hebben de meeste oortjes niet zoveel bass, dus compenseer ik dat in de master.

Hoop dat dit wat duidelijkheid geeft!

Dit is inderdaad vooral een Spotify specifiek ding. Je kan echter het 'normaliseren' in Spotify uitzetten. Dit raad ik ten zeerste aan, omdat dit het meeste 'vlakke' wel weghaalt. Je zult wel merken dat sommige tracks dan harder of zachter tov elkaar zijn, maar hierdoor heb je wel een stuk dynamischer geluid.

Afbeelding

Edit: Ah, zag dat het hierboven al genoemd is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 14:16 
 
Artiest
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Cryex schreef:
Over het algemeen word er voor een track 1x gemasterd. Deze word gedraait en voor "thuis" gebruikt.

Echter hebben streaming services zoals Spotify een bepaalde manier van tracks uploaden (om het even heel simpel uit te leggen). Ze trekken het volume wat omlaag en spelen met wat elementen zodat deze aangenaam klinkt en alle tracks op de streaming service ongeveer even hard zijn.

Hier kan je rekening mee houden door een speciale Spotify master aan te leveren, dit doen wij bij Apex en de jongens bij Spoontech ook. Zelf zorg ik er dan ook voor dat de Spotify versie iets anders gemasterd is en bijvoorbeeld het midlaag wat harder staat, dit doe ik omdat niet iedereen een subwoofer of peperdure speakers heeft thuis. Ook hebben de meeste oortjes niet zoveel bass, dus compenseer ik dat in de master.

Hoop dat dit wat duidelijkheid geeft!

Dit is inderdaad vooral een Spotify specifiek ding. Je kan echter het 'normaliseren' in Spotify uitzetten. Dit raad ik ten zeerste aan, omdat dit het meeste 'vlakke' wel weghaalt. Je zult wel merken dat sommige tracks dan harder of zachter tov elkaar zijn, maar hierdoor heb je wel een stuk dynamischer geluid.
Edit: Ah, zag dat het hierboven al genoemd is.


Normaliseren zal alsnog aan staan in de achtergrond, dit kan je helaas niet helemaal uitzetten omdat tijdens het uploaden naar Spotify dit al gebeurt. Het enige wat deze knop doet is het verschil tussen 2 tracks een beetje rechttrekken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 14:22 
 
Hardtraxx Veteran

Ik wil jouw kapsel
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 14:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Over de vinyl:

Citaat:
hi guys, due to delay at the vinyl pressing plant thanks to our fav friend covid-19 the vinyls will be shipped first or second week august. normally it takes 6-8 weeks, that wouldve made it shippable last week (or earlier), but yeah not much i could do about this.
of course the vinyls will be shipped out with the posters as soon as possible and (imo) its worth the wait!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 14:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denkeleda schreef:
Over de vinyl:

Citaat:
hi guys, due to delay at the vinyl pressing plant thanks to our fav friend covid-19 the vinyls will be shipped first or second week august. normally it takes 6-8 weeks, that wouldve made it shippable last week (or earlier), but yeah not much i could do about this.
of course the vinyls will be shipped out with the posters as soon as possible and (imo) its worth the wait!!

.ah geen hoofdletters, lijkt een legit bericht dus
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 14:36 
 
Hardtraxx Veteran

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 15:58 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Cryex schreef:
THArdstyler schreef:
Cryex schreef:
en de jongens bij Spoontech ook.

Bron? Lijkt me sterk dat je dit weet na enkel 1 guestrelease..


Omdat mijn manager toevallig de eigenaar is van Spoontech en ik redelijk goed contact heb met Gijs xd

We hebben de tip juist van Gijs gekregen om dit bij Apex zo ook aan te pakken nadat hij de mastering had gedaan voor de groepstrack + ep.

Wat loop je nou te doen alsof je mij kent? Gozer.. Je zit alleen maar beetje in die boom voor m'n studio, boze kraai geluiden te maken..

Verder ben ik echt een technische nerd en wil ik toch even in gaan op bepaalde comments zoals: "Als je dat (normalisen) aan hebt staan wordt sowieso alle dynamiek gekilled" en "Je kan echter het 'normaliseren' in Spotify uitzetten. Dit raad ik ten zeerste aan, omdat dit het meeste 'vlakke' wel weghaalt".

Dit is een beetje een misconceptie.. De normalise functie heeft 0 invloed op de "interne" dynamiek van een track. Als Spotify daadwerkelijk met de dynamiek van aangeleverde masters zou kloten, dan zou echt de hell losbreken, want dan krijgen ze alle engineers + artiesten op hun dak. :lol:
De normalise functie is letterlijk alleen maar een volume schuif.. that's it.
Als jij in je auto een nummer op hebt staan en je zet het volume zachter, dan pas je ook niet de "interne" dynamiek van een track aan, de dynamiek (verhouding) tussen de hardste en zachtste stukken binnen de track blijven hetzelfde, ongeacht of jij hard of zacht luistert (er zijn factoren en uitzonderingen, maar voor het illustreren van mijn punt en met betrek op de Spotify Normalise zijn die niet van belang).

Spotify, en elke andere streaming service (incl. Youtube) hebben een algoritme, die allemaal iets afwijken van elkaar, maar ongeveer wel hetzelfde doen: er wordt een baseline bepaald, en elk aangeleverd nummer wordt door dit algoritme geanalyseerd, en als het nummer "harder" is dan de baseline, dat wordt de volume schuif iets bijgesteld, zodat het gelijk is met de baseline, exact hetzelfde als je in de auto zit en het volgende nummer is tering hard, dan zet je hem ook wat zachter, maar dan geautomatiseerd, lol.
Dit betekend ook per direct soort van het einde van de loudness war, want al jou harde werk om je track zo hard mogelijk te masteren gaat "verloren" want het algoritme zorgt nou juist dat er geen tracks meer zijn die veel harder zijn dan andere tracks..
Voor Hardstyle betekend dit imo niet per direct dat iedereen z'n limiter in de vuilnis kan pleuren.. Want steviger masteren kan juist bijdragen aan de agressie en "bite" van een track.
Wat dit imo wel *kan* betekenen, (en waar Levi het al over had wat ik voor Spoontech en andere clients doe) is dat we een aparte master maken voor streaming services. En deze master is echt niet ineens super zacht, zodat dat dan maar zou zorgen dat het grote boze "volume schuif algoritme" ons minder straft.. Het is meer dat je het kan zien als een extra stukje vrijheid, omdat je niet meer hoeft te concurreren met een andere artiest die z'n master net wat harder krijgt, en daardoor die track op eerste gehoor meer imposant en exciting klinkt.
Hierdoor kunnen we bijvoorbeeld de afweging maken om net wat meer bass toe te voegen (zoals Levi al zei) aan de master, en hem wel wat te pushen voor die agressieve "in your face feeling", maar ook weer niet zoveel, dat de boel echt totaal plat gedrukt is.
En het leuke: op Spotify is die "zachtere" master toch gelijk in volume aan al die hardere masters, alleen klinkt het (imo) net wat ronder en meer open, omdat er net wat meer dynamiek in zit.

Dus je kan prima die normalise functie uitzetten (alleen mogelijk in de desktop app) als je wilt, maar het zit er puur om de user experience te verbeteren.. Ik zelf luister bijvoorbeeld alles door elkaar, en als die functie er niet is, dan zou ik bijvoorbeeld niet een klassiek stuk op harder volume kunnen luisteren, want als het nummer erna ineens een metal track, of hardstyle ofzo is, dan.. *ear bleeding intensifies* :P


Anyway... genoeg technisch gelul, ik ga weer kut roepen enzo..

OT: tot nu toe de tijd gehad om 1 keer goed voor dit album te zitten, en ik vind hem toch echt wel heel dik. Super creatief en de verschillende keuzes in sound palette geeft het echt wel een unieke twist.
Na de eerste luisterbeurt sprong 'A Fantastic Vibration' er het meeste uit voor mij, maar vaak na meer luisteren komen er andere tracks ook naar voren, gaat vaker aan dus :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 16:04 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Infirium schreef:
Verhaal


Maak het nou niet zo ingewikkeld voor die leken hiero joh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 16:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cryex schreef:
Infirium schreef:
Verhaal


Maak het nou niet zo ingewikkeld voor die leken hiero joh.


Zo krijg jij geen guest release op mijn nog op te starten label
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 16:12 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Cryex schreef:
Infirium schreef:
Gigantische bak ellende


Maak het nou niet zo ingewikkeld voor die leken hiero joh.

dit *leek* me een goede uitleg.
Ben overigens zelf te dom om dit simpeler te kunnen formuleren, I tried :lol:
"Audio just be like dat sometimes"
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 16:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cryex schreef:
THArdstyler schreef:
Cryex schreef:
en de jongens bij Spoontech ook.

Bron? Lijkt me sterk dat je dit weet na enkel 1 guestrelease..


Omdat mijn manager toevallig de eigenaar is van Spoontech en ik redelijk goed contact heb met Gijs xd

We hebben de tip juist van Gijs gekregen om dit bij Apex zo ook aan te pakken nadat hij de mastering had gedaan voor de groepstrack + ep.

Goed om te zien dat mij twijfel gegrond was, ondanks dat het een klein grapje was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 16:16 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Het is weer veelste gezellig hier jongens.

OT: moet album nog fe checken, productieniveau zal wel weer bizar gruwelijk zijn dus ben heel benieuwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 16:40 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Cryex schreef:
Infirium schreef:
Verhaal


Maak het nou niet zo ingewikkeld voor die leken hiero joh.


Zo krijg jij geen guest release op mijn nog op te starten label

^ Mensen op Hardtraxx leken noemen :lol: Hoe durft 'ie. Ga maar terug naar Facebook, waar de echte leken zitten. Ongekend zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 16:48 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Infirium schreef:
Dit is een beetje een misconceptie.. De normalise functie heeft 0 invloed op de "interne" dynamiek van een track. Als Spotify daadwerkelijk met de dynamiek van aangeleverde masters zou kloten, dan zou echt de hell losbreken, want dan krijgen ze alle engineers + artiesten op hun dak. :lol:
De normalise functie is letterlijk alleen maar een volume schuif.. that's it.
Als jij in je auto een nummer op hebt staan en je zet het volume zachter, dan pas je ook niet de "interne" dynamiek van een track aan, de dynamiek (verhouding) tussen de hardste en zachtste stukken binnen de track blijven hetzelfde, ongeacht of jij hard of zacht luistert (er zijn factoren en uitzonderingen, maar voor het illustreren van mijn punt en met betrek op de Spotify Normalise zijn die niet van belang).

Ik heb het nog even opgezocht, omdat ik vergeten was hoe dit in elkaar zit.

    - Negative gain is applied to louder masters so the loudness level is at ca - 14 dB LUFS. This process only decreases the volume in comparison to the master; no additional distortion occurs.
    - Positive gain is applied to softer masters so that the loudness level is at ca - 14 dB LUFS. A limiter is also applied, set to engage at -1 dB (sample values), with a 5 ms attack time and a 100 ms decay time. This will prevent any distortion or clipping from soft but dynamic tracks.

Wat die Positive gain precies met een 'zachtere' track doet, heb ik nog niet echt gehoord, dus dat zal ook meevallen. Voor meer info:
https://artists.spotify.com/faq/masteri ... is-it-used
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle