Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 09:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Ik ben een leek op het gebied van producen dus misschien is dit een domme vraag, maar is het zo gek om zowel een 'live' versie van een plaat af te mixen als een 'thuis' versie? Dat je die thuis versies gewoon op het album pleurt en voor je optredens die live versies draait. Of bouw je dan als het ware echt 2 totaal verschillende platen?


Ja dat en een bepaalde afmix vinden is ook gewoon naast skill een soort trademark. Bepaalde artiesten verwerken een bepaalde afmix ook gewoon in hun style van muziek. Naast futje Nois vind ik DBSTF daar ook een perfect voorbeeld van. Ze hebben zo tyvves goed door hoe je een kick moet balanceren in de mix ten opzichte van de rest van de track he. Iconisch goed. Op basis daarvan kiezen ze hun sounds ook uit geloof ik (vrij minimalischt omdat de kick behoorlijk veel "ruimte" in beslag neemt) Dat hoor je ook live :D

Producers en superstar producers (MWAT!!!!!!!!!!!!) op het forum mogen me hier best corrigeren want ik heb 0,0 produceer ervaring alleen wat basale kennis :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 10:31 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Over het algemeen word er voor een track 1x gemasterd. Deze word gedraait en voor "thuis" gebruikt.

Echter hebben streaming services zoals Spotify een bepaalde manier van tracks uploaden (om het even heel simpel uit te leggen). Ze trekken het volume wat omlaag en spelen met wat elementen zodat deze aangenaam klinkt en alle tracks op de streaming service ongeveer even hard zijn.