Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2020 16:34 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
Sluuz schreef:
Vind de mastering op de Spotify release wel echt om te huilen. Amper dynamiek, alles is knetterhard.

Dit is wel een beetje zijn trademark he. Doet 'ie al z'n hele carriëre. Alles keihard afmixen, omdat dat live een 'punch' geeft. Helaas worden de platen daar wel minder dynamisch en dus vlakker van.



mooie uitleg vroeg me al vaak af waarom dit gebeurd

ontopic : album zit goed in elkaar alleen ik vind dat hier wel een hoog pop gehalte in zit terwijl pursuit of thunder en black mirror society meer die typerende hardstyle heeft van sounds maar al met al kan ik hier wel echt van genieten !!! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2020 16:43 
 
Hardtraxx Veteran

A Fantastic Vibration :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2020 18:52 
 
Hardtraxxer

Ltmbr schreef:
Die tweede climax van I am a Fighter :love:

Intens genieten ja, moest een beetje denken aan Outer Limits van Zany. :loving:

Wat een steengoed album zeg, van tevoren totaal niet verwacht aangezien ik die Deluxe Edition plaatjes niet heel boeiend vond.
Vooral de melodieën vind ik ontzettend catchy, ook de vocalen en de wat meer experimentele sounds maken het uniek en echt rete-dik. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2020 20:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Erg interessant om te lezen dat sommigen dit allemaal op elkaar vindt lijken, terwijl ik dit zijn meest gevarieerde album tot zover vindt. Vind juist dat bijna ieder track z'n eigen dingetjes heeft dat het anders maakt.

Genesis, Silver Bullet, I Am A Fighter en Silhouette om even wat voorbeelden te noemen, zijn alle 4 echt compleet verschillend imo.


Ik ben er ook zo één. Komt denk ik omdat ik niet zoveel met PN heb.
Als je dit dan luistert lijkt het allemaal op elkaar.
Liet laatst mijn ouders Terror horen, die zeiden ook dat alles op elkaar leek omdat ze er niet veel mee hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2020 22:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dit is echt weer van de bovenste plank hoor!! :worship:

Een aantal platen die nog een beetje tot me moeten groeien (zoals wel vaker bij PN), maar ook zeker meteen een paar vette uitschieters zoals A Fantastic Vibration en 365 :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2020 22:58 
 
Hardtraxx Newbie

The Venator schreef:
Sluuz schreef:
Vind de mastering op de Spotify release wel echt om te huilen. Amper dynamiek, alles is knetterhard.

Dit is wel een beetje zijn trademark he. Doet 'ie al z'n hele carriëre. Alles keihard afmixen, omdat dat live een 'punch' geeft. Helaas worden de platen daar wel minder dynamisch en dus vlakker van.


It's not only very undynamic
Afbeelding

it's also clipping like crazy
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2020 23:28 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Hmm, dat had ik zelf nog niet bekeken, maar dat lijkt me niet de bedoeling...
Heb je de originele mp3's gepakt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 10:55 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Vanochtend 2 keer helemaal aan gehad en moet zeggen dat er toch wel wat leuk spul tussen zit, maar het is geen album die ik helemaal kapot zou luisteren zoals BMS en vooral The Pursuit, die stijlen lagen me toch een stuk meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 11:35 
 
Hardtraxx Veteran

Silver Bullet, It ain't easy, Masquerade, I am a fighter, Silhouette & A fantastic vibration zijn m'n favorieten. Heerlijk album. Die vage stukjes in Genesis & Silhouette zijn ook zo vet geproduceerd :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 11:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sterk album weer! Voor hardstyle misschien apart, maar het zijn de breaks die dit album maken voor mij. Daarmee onderscheid hij zichzelf met dit album wel echt van de rest imo. En het onderscheid dit album voor mij ook van de rest van zijn eigen albums.
David_ schreef:
Ik ben wel echt fan van het gebruiken van 'echte' instrumenten in de breaks en buildups, de invloeden van andere genres brengen dit echt tot the next level voor mij.


Enige 2 platen die me niks doen zijn Genesis en Silhouette. Genesis is gewoon een stuk muziek wat me niks doet. Silhoute heeft weer zo'n typische Phuture Noize 1e climax. Blijf dat in iedere plaat waar het in zit (365, You Could Be My Hero op dit album) jammer vinden. Vind die climaxen persoonlijk altijd maar nikserig. Melodie in Silhouette pakt me ook niet.

Masquerade is op dit moment mijn favoriet van het album. Alles aan die plaat klopt voor mij :loving:


Het enige andere punt wat ik wel jammer vind is dat al zijn platen sinds I'm Screaming Out/The Beginning Of Something New niet fijn doorkomen op mijn speakers. Dit is ook alleen met PN platen zo. Via in-ears klinken zijn platen prima, maar via mijn speakers lijkt het alsof het er niet goed doorheen komt ofzo. Het klinkt "dun" en mist gewoon kracht. Iemand enig idee hoe dit komt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 12:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
You could be my Hero is zo'n plaat die bij me moet groeien ofzo.


Toch het album al weer 3 of 4 keer volledig geluisterd, en deze plaat is gegroeid tot m'n favoriete. Kreeg 'm maar niet uit m'n hoofd

Enige track die ik echt niks vind is I'm a Fighter, die overdreven vocals en halve Pirates melo is me allemaal net iets te melodramatisch en langdradig.

Maar verder heeft elke track wel iets

Toch wel apart dat ik na de eerste keer lusiteren dacht "mwah" en het na een paar luisterbeuren ineenkeer helemaal binnenkwam. Voor mij gaat deze wel over BMS heen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 13:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Toch wel apart dat ik na de eerste keer lusiteren dacht "mwah" en het na een paar luisterbeuren ineenkeer helemaal binnenkwam. Voor mij gaat deze wel over BMS heen!

Ik heb dit eigenlijk altijd met PN platen/albums.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 13:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Iemand al iets gehoord over de hardcopy's en het vinyl wanneer dit komt? :)
Kan nergens hier iets over vinden anders dat er op zijn website staat ergens zomer 2020.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wel een beetje krom dat de hardcopy nog de deur uit moet maar de release al is geweest. Wanneer je geld neerlegt voor het werk dan mag je toch op zijn minst verwachten dat het op de releasedatum op de mat ligt of op zijn minst verstuurd? Clockartz deed volgens mij een maand van te voren de hardcopy release en later pas de digital release.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iemand op Reddit had gisteren verzend bevestiging
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 15:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordy schreef:
Alm1ghty schreef:
Beter dan verwacht.

Silver Bullet, It Ain't Easy, Masquarade en A Fantastic Vibration zijn mijn favorieten.

Pommer schreef:
En de melodieën zelf krijg ik ook een beetje een Pirates of the Caribean gevoel van af toe, dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Misschien waarom ik het wel leuk vind (i.t.t. BMW waar ik weer weinig mee kon)

Wat is er mis met een BMW, zeker zo een vooroordeel dat iedereen die daar in rijdt een enorme patser is?

vlerk
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 15:39 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Sluuz schreef:
Vind de mastering op de Spotify release wel echt om te huilen. Amper dynamiek, alles is knetterhard.

Dit is wel een beetje zijn trademark he. Doet 'ie al z'n hele carriëre. Alles keihard afmixen, omdat dat live een 'punch' geeft. Helaas worden de platen daar wel minder dynamisch en dus vlakker van.


Dit is ook wel precies de reden waarom ik PN vaak links laat liggen. Het klinkt allemaal een beetje rommelig op de manier waarop het gemasterd wordt, zeker als je daarna een plaat luistert van een artiest die wél mastert voor het thuisluisteren. Bij PN worden sommige dingen compleet weggedrukt, en sommige leads zijn compleet afgevlakt als ze met de kick botsen. Ik snap dat dit live dik klinkt, maar voor een thuisluisteraar die niet vaak naar feestjes gaat toch best wel een turn-off.

Dat gezegd hebbende vind ik Silver Bullet toch wel een lekker plaatje, met name de (build-up naar de) eerste climax. Ook de mid van You Could Be My Hero is vet met die melodie, maar ook hier weer dat afgevlakte, vergelijk die lead maar eens met de lead die wat later in de climax komt. Genesis ook lekker experimenteel (maar zo kort :(). De rest kan me niet helemaal bekoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 17:26 
 
Hardtraxx Veteran

TkTT schreef:
Iemand al iets gehoord over de hardcopy's en het vinyl wanneer dit komt? :)
Kan nergens hier iets over vinden anders dat er op zijn website staat ergens zomer 2020.


Heb de hardcopy al :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 18:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Iemand op Reddit had gisteren verzend bevestiging


Hier nog altijd geen bevestiging of levering.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 18:55 
 
Hardtraxxer

Ik luister nu via spotify op AirPods pro het hele album, maar wat hierboven staat klopt wel. Vind het niet echt lekker luisteren allemaal, heb telkens het idee dat het volume harder moet om krachtiger door te komen, maar dat werkt dan juist weer averechts... :/
Jammer, zal live misschien beter klinken, maar waarom master je het niet even goed voor de ‘thuisluisteraars’ als je dit album persé nu moet releasen... Live is nog ver weg...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 22:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yenssen schreef:
Ik luister nu via spotify op AirPods pro het hele album, maar wat hierboven staat klopt wel. Vind het niet echt lekker luisteren allemaal, heb telkens het idee dat het volume harder moet om krachtiger door te komen, maar dat werkt dan juist weer averechts... :/
Jammer, zal live misschien beter klinken, maar waarom master je het niet even goed voor de ‘thuisluisteraars’ als je dit album persé nu moet releasen... Live is nog ver weg...


Dit heb ik met mijn oortjes of speakers echt helemaal niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 23:49 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Ik ben een leek op het gebied van producen dus misschien is dit een domme vraag, maar is het zo gek om zowel een 'live' versie van een plaat af te mixen als een 'thuis' versie? Dat je die thuis versies gewoon op het album pleurt en voor je optredens die live versies draait. Of bouw je dan als het ware echt 2 totaal verschillende platen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 02:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Ik ben een leek op het gebied van producen dus misschien is dit een domme vraag, maar is het zo gek om zowel een 'live' versie van een plaat af te mixen als een 'thuis' versie? Dat je die thuis versies gewoon op het album pleurt en voor je optredens die live versies draait. Of bouw je dan als het ware echt 2 totaal verschillende platen?


Ik denk dat het nog al wat moeite is omdat je de dynamiek van alle kanalen aan moet passen. Maar naast dat vind ik, en wss wel anderen, de 'live gemasterde" versies fijner, ook voor thuis. Dan heb je ook nog wat mensen die het sowieso niks boeit. Dus zie dit niet gauw gebeuren dat er dan 2 versies worden gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 07:36 
 
Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
Ik ben een leek op het gebied van producen dus misschien is dit een domme vraag, maar is het zo gek om zowel een 'live' versie van een plaat af te mixen als een 'thuis' versie? Dat je die thuis versies gewoon op het album pleurt en voor je optredens die live versies draait. Of bouw je dan als het ware echt 2 totaal verschillende platen?


En mensen kopen de muziek ook om zelf te draaien, dus dan krijg je mss daf ze de verkeerde draaien
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 08:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Stoux schreef:
Silver Bullet, Masquerade en I am a fighter zijn wel mijn favorieten :worship:


Silhouette en You Could Be My Hero zijn eigenlijk net zo tof :woot:

Inmiddels heb ik alle platen al vrij vaak geluisterd, maar nog steeds heb ik de behoefte om ze opnieuw te luisteren. De enige die ik iets minder vind zijn Dreamers Delight en A fantastic vibration.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle