Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2020 10:16 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

--"something new"--
just some thoughts about the new album from me if you enjoy reading about it. if not, sorry; just continue watching memes on fb.

so i guess i reached the point as an artist where (some) people start craving for my older work again. it is an inevitable point if you as an artist want to develop your sound and search for something new. it's funny because it is what silver bullet is about.

hell, i even announced it in the song "the beginning of something new"

"if faith decides where my future lies, who am i not to try to find my own way"

i saw this point coming from far and made my decision to take a step back from touring and reflecting on it while producing silver bullet.

silver bullet stands for the feeling of always ending up second place. a feeling that a lot of people can relate to, especially in these modern times. when you look around you, offline and online, only people that (seemingly) do it better than you stick out.

silver is the color of being second place, but the saying of silver bullet means finding a simple solution to a complicated problem.

this album meant to me finding the silver bullet. to stop giving a fuck about what people expect me to do, to stop giving a fuck about what social media tells me or even unconsciously makes me do. and in fact it really is that simple.

i learned how to use my phone just as a tool to communicate when i want to rather than an unstoppable addiction of trying to keep up. it feels fuckin stupid even saying that but really, we all know what i mean.

anyway, back to the music. i also stopped giving a fuck trying to always create my ultimate hardstyle-masterpiece that people want. now my vision is to just continue to create, create something new. get excited by the process of doing something new, going places, opening doors for myself. try to make hardstyle sound new again every time i make something.

i didnt like that we as artists in this scene should constantly try to make what people think we should make. it is up to us to make what we want to make. now as a fan or a hardstyle fan you might not understand what it means but the pressure that everyone has to do exactly as the people please is really holding this genre up to move forward and diversify it in a nice way. that pressure was holding me up as a person and as an artist.

silver bullet is my move away from this expectation people have on hardstyle.

i am super happy with all the people enjoying this piece of work. and for everyone that didnt like this. sorry it is maybe not for you but i am happy you gave it a go. my new piece or album might be more your taste.

but i am glad i could put in my time, passion and love to create something new for you.

i hope you enjoyed - something new - and if not hopefully the next - something new - will be more your taste.

-- in the end we are human. lost in illusions, but forever we move on--

love
marco
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2020 21:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:

verhaal


Ik weet niet of ik begrijp wat je met 'vals' bedoelt wat de leads betreft, weet je iets van producer termen (detune, pitch envelop etc) om t meer toe te lichten? Ik vind zelf namelijk de lead van dreams delight veel 'valser' klinken dan a fantastic vibration en hier zeg je niks over. Dus ik ben wel benieuwd naar hoe dat zit haha. Misschien is het meer een smaak kwestie en is vals de enige term waar je op kan komen ofzo?

Ik ben trouwens helemaal met je eens over genesis. Vind dat ook echt zonde want nummer heeft wel potentie, vind de sfeer erin heel gaaf. In Apexx - The Cleansing doet die het ook trouwens (wel constanter denk ik), vond ik ook helemaal ruk want de rest is zo gaaf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2020 09:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

YWalen schreef:
Sarabande schreef:
verhaal


Ik weet niet of ik begrijp wat je met 'vals' bedoelt wat de leads betreft, weet je iets van producer termen (detune, pitch envelop etc) om t meer toe te lichten? Ik vind zelf namelijk de lead van dreams delight veel 'valser' klinken dan a fantastic vibration en hier zeg je niks over. Dus ik ben wel benieuwd naar hoe dat zit haha. Misschien is het meer een smaak kwestie en is vals de enige term waar je op kan komen ofzo?

Hmm, zo bij een tweede luister hoor ik ook wat je bedoelt met valse lead in Dreamers Delight eigenlijk :') Ik heb niet super veel verstand van producertermen, maar ik ga een poging wagen. Laat ik trouwens benoemen dat dit om het stukje vanaf 0:55 gaat in A fantastic vibration, dus niet het stuk daarvoor. Wat ik bedoel met "vals" is dat de tonen heel scherp klinken doordat hun toonhoogte/pitch niet goed lijkt te passen bij de rest. Daarnaast verandert elke toon na verloop van tijd van (ik denk) frequentie (of pitch?). Ik weet niet hoe ik dit het beste kan uitleggen, maar voor mij klinkt het een beetje alsof je de lucht uit een ballon laat lopen terwijl je het "tuitje" uitrekt met je vingers (dit: https://www.youtube.com/watch?v=D6Fe9Ei47Z4 (blijkbaar zijn hier filmpjes van lol)).

Waarschijnlijk is niet objectief vals trouwens, maar subjectief. Ik kan me ook voorstellen dat sommige mensen het misschien niet horen.



Mazza schreef:
verhaal

Nog altijd heel veel respect voor PN als artiest. Je moeten conformeren aan wat andere mensen willen of van je verwachten is zo fucking vermoeiend. Als producer moet je ook de vrijheid kunnen hebben om te maken wat je zelf wil. Als je niet meer creatief kunt zijn in een creatief beroep kun je net zo goed stoppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2020 11:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mazza schreef:
i didnt like that we as artists in this scene should constantly try to make what people think we should make. it is up to us to make what we want to make. now as a fan or a hardstyle fan you might not understand what it means but the pressure that everyone has to do exactly as the people please is really holding this genre up to move forward and diversify it in a nice way.


Spijker en kop, geldt ook voor de hardcore scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2020 11:40 
 
Hardtraxxer

It Ain't Easy and Masqureade springen er voor mij boven uit. :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2020 11:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Mazza schreef:
i didnt like that we as artists in this scene should constantly try to make what people think we should make. it is up to us to make what we want to make. now as a fan or a hardstyle fan you might not understand what it means but the pressure that everyone has to do exactly as the people please is really holding this genre up to move forward and diversify it in a nice way.


Spijker en kop, geldt ook voor de hardcore scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2020 11:40 
 
Hardtraxxer

Vind het maar een moeilijk verhaal en zie ook niet zo waarin PN dan zo veel anders is dan de rest. Hij lijkt een niet bestaande niche te zoeken waarin hardstyle als iets wordt gezien wat het niet is. HHZ & WS hebben die voor mijn gevoel ook gezocht (en niet gevonden). Hardstyle is dancemuziek, maak gewoon lekkere platen voor op een feest. Kijk hoeveel plezier The Prophet, Adaro, B-front etc. hebben als ze draaien, voor mij nog steeds de essentie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2020 16:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tim889 schreef:
Vind het maar een moeilijk verhaal en zie ook niet zo waarin PN dan zo veel anders is dan de rest. Hij lijkt een niet bestaande niche te zoeken waarin hardstyle als iets wordt gezien wat het niet is. HHZ & WS hebben die voor mijn gevoel ook gezocht (en niet gevonden). Hardstyle is dancemuziek, maak gewoon lekkere platen voor op een feest. Kijk hoeveel plezier The Prophet, Adaro, B-front etc. hebben als ze draaien, voor mij nog steeds de essentie.


Zo moeilijk is het verhaal niet, het is vrij duidelijk ook. Hij wilt in hardstyle het experimenteren, het muzikale, en de artistieke visie naar voren halen. Niet de muziek wat het standaardpubliek wilt want daar zijn al honderden de zelfde platen voor.

Daar zijn zat niches voor, denk aan Industrial, bepaalde mainstream hardcore, IDM en nog veel meer. Zijn album en product is goed genoeg ontvangen dat je toch door zou moeten hebben dat hier wel degelijk een niche voor is. Dus wat je claimt over dat niemand in de markt voor zoiets is, is onzin.

Precies hoe jij zegt hoe iets moet zijn, daar wil hij zich niet aan houden, en terecht. De variatie en echte muziek mag wel eens wat meer terug komen in hardstyle. Zat mensen die dat graag willen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2020 17:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hij wil*
Het publiek wil*

Overigens vind ik hardstyle ook nog altijd dansmuziek, maar artiesten zouden wat mij betreft vrij moeten zijn om te produceren wat ze zelf willen. Ieder z’n ding en mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2020 18:51 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:

Zo moeilijk is het verhaal niet, het is vrij duidelijk ook. Hij wilt in hardstyle het experimenteren, het muzikale, en de artistieke visie naar voren halen. Niet de muziek wat het standaardpubliek wilt want daar zijn al honderden de zelfde platen voor.

Daar zijn zat niches voor, denk aan Industrial, bepaalde mainstream hardcore, IDM en nog veel meer. Zijn album en product is goed genoeg ontvangen dat je toch door zou moeten hebben dat hier wel degelijk een niche voor is. Dus wat je claimt over dat niemand in de markt voor zoiets is, is onzin.

Precies hoe jij zegt hoe iets moet zijn, daar wil hij zich niet aan houden, en terecht. De variatie en echte muziek mag wel eens wat meer terug komen in hardstyle. Zat mensen die dat graag willen.


Prima, al heb ik SAIFAM nooit zo gehoord over één van hun 500 muzikale, artistiek zeer verantwoorde en gevarieerde echte hardstyle releases.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2020 00:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Na 2 x luisteren valt die nog meer tegen
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2020 10:51 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tim889 schreef:

Prima, al heb ik SAIFAM nooit zo gehoord over één van hun 500 muzikale, artistiek zeer verantwoorde en gevarieerde echte hardstyle releases.


Dus?

SAIFAM is vet, maar echt een heel ander soort hardstyle dan dit en uit een heel ander tijdperk, beetje domme en onmogelijke vergelijking gezien het genre allang veranderd is. In de tijd van SAIFAM was er namelijk nog enorm veel variatie, stak iedereen er anders in en deed iedereen zijn eigen ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2020 15:12 
 
Hardtraxxer

En dus vind ik het maar een flauw statement van een bovengemiddeld getalenteerde producer. Hij krijgt toch de kans om z'n eigen vette muziek op grote podia te showen, wat is nu precies het probleem ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2020 15:19 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tim889 schreef:
En dus vind ik het maar een flauw statement van een bovengemiddeld getalenteerde producer. Hij krijgt toch de kans om z'n eigen vette muziek op grote podia te showen, wat is nu precies het probleem ?


Uit dit maak ik eerder op dat jij het statement niet snapt of niet wil snappen dan dat Phuture Noize er naast zit met zijn statement. Hij legt daar en in eerdere berichten uit wat het probleem is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2020 15:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik had hier niet zulke hoge verwachtingen van. Weet niet waarom, maar Phuture Noize was in het verleden vaak hit or miss voor me. Singles regelmatig ok, albums vaak saai.

Maar van dit album heb ik inmiddels tweederde in mijn playlist staan en vind het heerlijk om naar te luisteren. Ik zal op een feest dit soort muziek vermoedelijk niet opzoeken, daar zoek ik een ander soort hardstyle om de frustratie van het leven er even uit te gooien, maar dat weerhoudt mij er niet van om hier thuis van te genieten.

Mooi werk.

Edit: shout out voor Dreamer's Delight. Wat een topper.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2020 13:50 
 
Hardtraxxer

Sharks, 356, Masquerade & Silver Bullet zijn voor mij de toppertjes van dit album. Ik merk dat ik vaak al wakker wordt met die songteksten half in mn kop. Heel vervelend :D.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 21:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tim889 schreef:
Hardstyle is dancemuziek, maak gewoon lekkere platen voor op een feest. Kijk hoeveel plezier The Prophet, Adaro, B-front etc. hebben als ze draaien, voor mij nog steeds de essentie.


Lol, deze houding is juist wat PN zo uitkotst. Het moet juist niet genre x of voor doelstelling a of b zijn, maar in de 1e instantie de artistieke expressie van de artiest zonder invloed van buitenaf.

Wat ook wel meespeelt, en bijv bij zo'n SAIFAM niet, is dat ik het gevoel heb dat bij PN nogal wat existentiële vraagstukken in zijn hoofd zitten. Zelf ook last van gehad.

Over die valse leads: het is vaak flink detuned met een snelle lfo die flink breed staat. Hierdoor leent de lead vaak wat ruimte vam een semitoon daaronder en daarboven en kan het idd wat vals overkomen, maar ik vind het wel vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 22:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Is er inmiddels al meer bekend over de vinyl?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 23:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Tim889 schreef:
Hardstyle is dancemuziek, maak gewoon lekkere platen voor op een feest. Kijk hoeveel plezier The Prophet, Adaro, B-front etc. hebben als ze draaien, voor mij nog steeds de essentie.


Lol, deze houding is juist wat PN zo uitkotst. Het moet juist niet genre x of voor doelstelling a of b zijn, maar in de 1e instantie de artistieke expressie van de artiest zonder invloed van buitenaf.


In 1e instantie moet een artiest lekker doen wat die zelf wilt. Of dat nou een plaat maken voor zichzelf of voor fans is.

Ot: ik vind het een lekker album om weg te luisteren, zie mezelf alleen niet echt losgaan op een feest hierop. Hoogtepunten zijn w 365, masquerade en you could be my hero.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2020 07:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

ThaBomba. schreef:
Is er inmiddels al meer bekend over de vinyl?


Nope, heb een mailtje naar ze gestuurd maar ook nog geen reactie! :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2020 10:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ja, ik vind dit echt helemaal top. Wat steekt het allemaal lekker in elkaar. Knap hoe je dit allemaal kan maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2020 16:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TkTT schreef:
ThaBomba. schreef:
Is er inmiddels al meer bekend over de vinyl?


Nope, heb een mailtje naar ze gestuurd maar ook nog geen reactie! :(


Ik heb zowel de CD als de vinyl nog niet binnen.. Ook nog geen reactie op mijn mailtje.
Zal vast goed komen maar wel erg jammer. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2020 17:23 
 
Hardtraxx Elite

Nu pas een paar keer de cd aangehad maar wat een tracks! :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2020 22:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RvD schreef:
TkTT schreef:
ThaBomba. schreef:
Is er inmiddels al meer bekend over de vinyl?


Nope, heb een mailtje naar ze gestuurd maar ook nog geen reactie! :(


Ik heb zowel de CD als de vinyl nog niet binnen.. Ook nog geen reactie op mijn mailtje.
Zal vast goed komen maar wel erg jammer. :/


Vind het inderdaad ook wel jammer. Dat er allemaal vertragingen zijn daar kiest natuurlijk niemand voor, maar de communicatie er over is ook niet helemaal lekker. Ik heb het toevallig hier op hardtraxx gelezen nadat er volgend mij iets over was gezegd in zijn verhaal, maar anders had ik ook van niks geweten. Nog maar even geduld dan :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2020 16:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RvD schreef:
TkTT schreef:
ThaBomba. schreef:
Is er inmiddels al meer bekend over de vinyl?


Nope, heb een mailtje naar ze gestuurd maar ook nog geen reactie! :(


Ik heb zowel de CD als de vinyl nog niet binnen.. Ook nog geen reactie op mijn mailtje.
Zal vast goed komen maar wel erg jammer. :/



Vandaag kwam er in zijn verhaal een bericht dat volgende week de vinyls worden verstuurd! :) Door Mr Cor Ona vertraging!
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle