TiMOTHYb schreef:
Ik kan beamen dat de controle totaal willekeurig was. Voor mij werden twee personen uit de rij gepikt die gewoon de eerstvolgende waren om gefouilleerd te worden. Er stond op dat moment geen rij dus ze waren nog niet gadegeslagen.
Ik las op PF dat er een quotum m.b.t. het aantal aanhoudingen ingesteld was. Ik vermoed zelf dat dat te maken heeft gehad met het incident in The Sand. Ik denk dat de Driehoek in Amsterdam heeft besloten aan de hand van dat incident dat ze wat meer uit moeten stralen dat het niet 'alles kan' in Amsterdam. Dit is natte vingerwerk, maar hetgeen op PF werd gezet kwam volgens degene die het postte uit rechtstreekse bron van een beveiliger.
Het ging zo; je werd random uit de rij gepikt en gevraagd of je drugs bij je had. Indien je positief antwoordde kon je direct mee met politie (naar de overkant, daar zit het bureau). Indien je negatief antwoordde, en schijnbaar overtuigend genoeg was, hoefde je verder niets te doen en kon je gewoon naar binnen.
Ik vermoed tevens dat we dit soort verhalen volgende week met het ADE wat meer zullen horen.
Wat betreft VOG en strafblad. Op een gegeven moment verjaren zaken, indien je niet met gek grote aantallen gepakt wordt. Als je hier zekerheid over wil krijgen kun je misschien eens bellen met DAS, volgens mij geven zij gratis juridisch advies. Als je het echt zeker wilt weten kun je natuurlijk gewoon om een VOG vragen bij je gemeente, om te kijken of je die nu nog krijgt (en of er een aantekening op staat).
Ook nog; ik sprak naderhand een kerel op het perron die gepakt was en ook gelijk had aangegeven dat hij wat bij zich had. Hij had drie pillen, kreeg geen boete (seponering) maar mocht het feest niet meer in.
Hoop dat iemand wat heeft aan het bovenstaande. Erg schandelijk dit soort zaken, maar goed dat is slechts mijn mening.
Heb je een link naar dat PF artikel/post?