dawasiknie schreef:
Echt, de reacties hier... Hoe naïef zijn jullie met zn allen zeg. Geloven jullie ook in Sinterklaas?
Dat idealistische gelul over die muzikale tijdreis, schei nou toch eens uit. Q-dance is de marktleider in hardstyle feesten met een doelgroep die helemaal niets heeft met dat verleden. Die mensen vervelen zich dood als er allemaal oude nummers gedraaid worden die ze niet kennen.
En in commercieel opzicht (ja, Q-dance is best wel commercieel anders zouden ze geen marktleider zijn) is zoiets ook totaal niet aantrekkelijk, ook niet voor een artiest. Zo'n feest is voor artiesten een podium om zich volop te promoten. Dan wil je juist je nieuwe populaire platen promoten en de verkoop stimuleren van je huidige gereleasde materiaal. Zo werkt dat tegenwoordig.
5 jaar geleden, toen wij waarschijnlijk zo'n beetje net naar hardstyle luisterden, had Technoboy zn eigen Xqlusive. Hoe debiel was het geweest als ze tegen al die DJ's hadden gezegd "hey, laten we de hele avond oude Italiaanse early draaien". Dat wil je dan toch niet horen? 99% van de bezoekers luisteren naar de muziek van dat moment, en niet naar muziek uit een ver verleden. Ik zag net de tracklist van de enige early set die die avond gedraaid werd, en denk dat ik in 2009 nog geen tien procent van die lijst kende. Als ze heel de avond alleen maar dat soort shit hadden gedraaid, had ik me behoorlijk in de zeik genomen gevoeld door Q-dance...
Dus stel je voor, je luistert pas naar hardstyle sinds Lose My Mind, en dan komt Brennan Heart en die draait ineens een uur lang platen die hij 6 a 8 jaar geleden gemaakt heeft en waar jij nog nooit van hebt gehoord. Platen die qua sound weinig te maken hebben met de Brennan Heart van tegenwoordig (of uberhaupt hardstyle van nu). Dat vind ik minachting van je publiek.
Tuurlijk zo nu en dan een oud nummer is geen probleem, maar het zou nergens op slaan als Headhunterz, de allergrootste en meest innovatieve hardstyle DJ/producer van deze aardkloot, een uur lang zijn oude producties van stal gaat halen die bovendien allemaal klinken alsof ze uit een atari uit de jaren 80 komen. Wij hebben daar natuurlijk positieve associaties mee, jeugdsentiment enzo. Maar zet je smaak eens opzij, luister er objectief naar en kom tot de conclusie dat een oude Headhunterz-productie lachwekkend slecht klinkt vergeleken met de technische perfectie die hij vandaag de dag kan opbrengen.
En wat is überhaupt het probleem? In de kleine zaal is er voldoende ruimte voor oudere hardstyle, voor het kleine groepje oudere bezoekers/liefhebbers dat daarom geeft. Prima toch? Wil je een feest met oude meuk, ga lekker naar Tijdmachine ofzo.
Maar wie weet he, zet je schoentje en misschien bedenkt Q-dance zich nog. Man man man...
Inmiddels van gedachten veranderd?

(geen haat dit ofzo, kwam het toevallig tegen en er kwam even een glimlachje op mn gezicht.)
Nee want dit was als reactie op de aankondiging van Q-dance dat er in de oude zaal nieuwe hardstyle gedraaid zou worden, wat hier niet in goede aarde viel. Dat niemand zich vervolgens daar aan houdt had ook bijna niemand verwacht.
Dus misschien goed als iedereen die hier bijdehand doet met zn lachsmileys volgende keer de context ook aan haalt