Lyst schreef:
Nou ja het is natuurlijk ook wel mede dankzij het beleid van Q-dance dat dat groepje zo klein is.
Wat een quatsch.
Zie nou gewoon eens onder ogen dat er niet zo ongelofelijk veel liefhebbers zijn die écht om de oude stijl en de muziek geven. Dat was vroeger zo, in 2006/2007 toen de huidige hardstyle groot werd, dat is nu ook zo. De meeste mensen gaan gewoon mee met de veranderingen en zijn niet meer geïnteresseerd in het verleden.
De feiten liegen niet: Qlubtempo is in 2007 gestopt wegens te weinig animo, Remember is in 2011 gestopt (paar 100 mensen in de factory, erg trieste opkomst), Tijdmachine is nu een vrij populair en succesvol concept maar trekt ook slechts een man of 1000, Op de Magenta-area van Defqon was het gezellig druk met een man 500 ofzo, en vorige week was ik op Hardclassics en daar was het wel goed druk, maar daar waren ook nooit meer dan 1500 mensen verdeeld over 2 zalen...
Dat is gewoon wat het is. Te. Kleine. Doelgroep. Was er voldoende interesse voor geweest, hadden ze er wel iets mee gedaan. Denk je dat ze bij Q op kantoor hele dagen niks doen? Dat ze geen idee hebben wat voor doelgroepen ze hebben en waar die mensen naar luisteren? Je kan namelijk zeggen van Q wat je wil, maar ze spelen prima in op de behoefte van hun doelgroep. Zo heeft bijv. raw hardstyle de laatste jaren een steeds belangrijkere plek in de concepten van Q gevonden (zie Qapital) omdat daar heel erg veel belangstelling voor is.
Q-dance doet weinig met oude hardstyle omdat het ze helemaal geen fuck oplevert en er niet genoeg mensen zijn die daar een duur kaartje voor willen betalen. End of story
