Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Volgende
Bericht Geplaatst op 18 jul 2014 13:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De artiesten zullen ook wel in gaan spelen op wat het publiek wil, kan muzikaal alsnog heel vet worden denk ik. Misschien toch maar proberen aanwezig te zijn.
Bericht Geplaatst op 18 jul 2014 13:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gelukkig dat ze het even uitgelegd hebben en ik heb er goed veel zin in. Verwacht namen als Balistic, Beholder, Scope DJ, A2 in de 2e zaal. Namen die platen van 'vroeger' vaker draaien.

Heb er iig aardig veel zin, maar eerst CRAFT :D
Bericht Geplaatst op 18 jul 2014 15:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

:lol: :lol: :lol:
Bericht Geplaatst op 18 jul 2014 15:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kan nog steeds heel leuk worden :)
Bericht Geplaatst op 18 jul 2014 18:13 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Echt, de reacties hier... Hoe naïef zijn jullie met zn allen zeg. Geloven jullie ook in Sinterklaas?

Dat idealistische gelul over die muzikale tijdreis, schei nou toch eens uit. Q-dance is de marktleider in hardstyle feesten met een doelgroep die helemaal niets heeft met dat verleden. Die mensen vervelen zich dood als er allemaal oude nummers gedraaid worden die ze niet kennen.

En in commercieel opzicht (ja, Q-dance is best wel commercieel anders zouden ze geen marktleider zijn) is zoiets ook totaal niet aantrekkelijk, ook niet voor een artiest. Zo'n feest is voor artiesten een podium om zich volop te promoten. Dan wil je juist je nieuwe populaire platen promoten en de verkoop stimuleren van je huidige gereleasde materiaal. Zo werkt dat tegenwoordig.

5 jaar geleden, toen wij waarschijnlijk zo'n beetje net naar hardstyle luisterden, had Technoboy zn eigen Xqlusive. Hoe debiel was het geweest als ze tegen al die DJ's hadden gezegd "hey, laten we de hele avond oude Italiaanse early draaien". Dat wil je dan toch niet horen? 99% van de bezoekers luisteren naar de muziek van dat moment, en niet naar muziek uit een ver verleden. Ik zag net de tracklist van de enige early set die die avond gedraaid werd, en denk dat ik in 2009 nog geen tien procent van die lijst kende. Als ze heel de avond alleen maar dat soort shit hadden gedraaid, had ik me behoorlijk in de zeik genomen gevoeld door Q-dance...
Dus stel je voor, je luistert pas naar hardstyle sinds Lose My Mind, en dan komt Brennan Heart en die draait ineens een uur lang platen die hij 6 a 8 jaar geleden gemaakt heeft en waar jij nog nooit van hebt gehoord. Platen die qua sound weinig te maken hebben met de Brennan Heart van tegenwoordig (of uberhaupt hardstyle van nu). Dat vind ik minachting van je publiek.

Tuurlijk zo nu en dan een oud nummer is geen probleem, maar het zou nergens op slaan als Headhunterz, de allergrootste en meest innovatieve hardstyle DJ/producer van deze aardkloot, een uur lang zijn oude producties van stal gaat halen die bovendien allemaal klinken alsof ze uit een atari uit de jaren 80 komen. Wij hebben daar natuurlijk positieve associaties mee, jeugdsentiment enzo. Maar zet je smaak eens opzij, luister er objectief naar en kom tot de conclusie dat een oude Headhunterz-productie lachwekkend slecht klinkt vergeleken met de technische perfectie die hij vandaag de dag kan opbrengen.

En wat is überhaupt het probleem? In de kleine zaal is er voldoende ruimte voor oudere hardstyle, voor het kleine groepje oudere bezoekers/liefhebbers dat daarom geeft. Prima toch? Wil je een feest met oude meuk, ga lekker naar Tijdmachine ofzo.

Maar wie weet he, zet je schoentje en misschien bedenkt Q-dance zich nog. Man man man...
Bericht Geplaatst op 18 jul 2014 18:18 
 
Hardtraxx Addict

dawasiknie schreef:
bla bla bla.


De naam en trailer deden een tijdreis vermoeden omdat je terug gaat naar de legendarische momenten.

Enne Q heeft zich al bedacht en gereageerd met dat het een soort tijd reis zal zijn ;)

dus weet niet wat je loopt te zeuren maar veel klopt er niet van.
Bericht Geplaatst op 18 jul 2014 18:18 
 
Hardtraxx Addict

oeps dubbel
Bericht Geplaatst op 18 jul 2014 19:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Dus stel je voor, je luistert pas naar hardstyle sinds Lose My Mind, en dan komt Brennan Heart en die draait ineens een uur lang platen die hij 6 a 8 jaar geleden gemaakt heeft en waar jij nog nooit van hebt gehoord. Platen die qua sound weinig te maken hebben met de Brennan Heart van tegenwoordig (of uberhaupt hardstyle van nu). Dat vind ik minachting van je publiek.


Die mensen hebben toch belachelijk veel keuze voor andere festivals/feesten waar het normaal is dat het nieuwste van het nieuwste gedraaid wordt. Ik vind het juist minachting tegenover de mensen die Q-Dance groot hebben gemaakt, want zonder het publiek en de muziek van toen had Q-Dance nooit zo groot geweest als dat het nu is. Dan vind ik dat je eenmalig best wel wat terug kan doen voor die mensen (en ook de mensen die toen niet naar die feesten gingen maar de muziek van toen wel waarderen).. En ja dat dat niet gaat met een feest zoals Qlimax waar bijna 30.000 man op af komt, maar kom op zeg, de HMH heeft ruim genomen capaciteit voor 6500 man, dan kan je heus wel eenmalig een feest a la Tijdmachine organiseren.

Hopelijk houdt Q-Dance zich aan het bericht dat ze hebben gestuurd. :)
Bericht Geplaatst op 18 jul 2014 20:10 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Maar daar zit je dus fout. Het grootste deel van Q-dance's doelgroep verwacht dat er nieuwe hardstyle wordt gedraaid. Q-dance identificeert zich daar ook mee en pusht dat elk feest naar voren.

Q-dance is niet voor niets gestopt met Qlubtempo en Houseqlassics. Simpelweg omdat een feest in de HMH met ouwe meuk niet interessant genoeg is.
Tijdmachine: ook niet uitverkocht. Hoeveel mensen gingen daar heen, 1500 man? Laten we nou eens realistisch blijven...

Je zet hier wel een soort van ideaalplaatje neer dat Q-dance ons iets verschuldigd is, maar wat voor nut heeft dat voor Q-dance als zoiets niet rendabel is? Zij zijn niet geïnteresseerd in concepten rondom oude hardstyle. Dat past niet bij de visie van het bedrijf. Q-dance zal er gewoon niks mee doen, klaar. En ik geef ze groot gelijk. Het groepje liefhebbers dat op zoiets wacht is te klein en voor een organisatie die groot denkt niet interessant.

Nogmaals, ik zie het probleem niet. Ben je geïnteresseerd in oude hardstyle: ga lekker naar de bovenste zaal en je komt waarschijnlijk prima aan je trekken ;)
Bericht Geplaatst op 18 jul 2014 21:23 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Nou ja het is natuurlijk ook wel mede dankzij het beleid van Q-dance dat dat groepje zo klein is.
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 03:51 
 
Hardtraxx Addict

Ik zou alleen al een kaartje kopen als Wildstylez Outsiders - Infectious (Willdstylez remix) zou draaien. Maar door de berichtgeving heb ik niet echt meer de hoop op de 2000-2010 plaatjes van de artiesten in de line-up....
Ik ben het met de meeste mensen van hier eens, als je op dit feest bent hoor je gewoon je eigen oude platen te draaien, als je de rest van de platen van dit moment wilt horen gaat maar lekker naar de 30000 Hardstyle feestjes die de rest van het jaar plaatsvinden...
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 11:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Nou ja het is natuurlijk ook wel mede dankzij het beleid van Q-dance dat dat groepje zo klein is.

Wat een quatsch.

Zie nou gewoon eens onder ogen dat er niet zo ongelofelijk veel liefhebbers zijn die écht om de oude stijl en de muziek geven. Dat was vroeger zo, in 2006/2007 toen de huidige hardstyle groot werd, dat is nu ook zo. De meeste mensen gaan gewoon mee met de veranderingen en zijn niet meer geïnteresseerd in het verleden.

De feiten liegen niet: Qlubtempo is in 2007 gestopt wegens te weinig animo, Remember is in 2011 gestopt (paar 100 mensen in de factory, erg trieste opkomst), Tijdmachine is nu een vrij populair en succesvol concept maar trekt ook slechts een man of 1000, Op de Magenta-area van Defqon was het gezellig druk met een man 500 ofzo, en vorige week was ik op Hardclassics en daar was het wel goed druk, maar daar waren ook nooit meer dan 1500 mensen verdeeld over 2 zalen...

Dat is gewoon wat het is. Te. Kleine. Doelgroep. Was er voldoende interesse voor geweest, hadden ze er wel iets mee gedaan. Denk je dat ze bij Q op kantoor hele dagen niks doen? Dat ze geen idee hebben wat voor doelgroepen ze hebben en waar die mensen naar luisteren? Je kan namelijk zeggen van Q wat je wil, maar ze spelen prima in op de behoefte van hun doelgroep. Zo heeft bijv. raw hardstyle de laatste jaren een steeds belangrijkere plek in de concepten van Q gevonden (zie Qapital) omdat daar heel erg veel belangstelling voor is.

Q-dance doet weinig met oude hardstyle omdat het ze helemaal geen fuck oplevert en er niet genoeg mensen zijn die daar een duur kaartje voor willen betalen. End of story ;)
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 12:17 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Lyst schreef:
Nou ja het is natuurlijk ook wel mede dankzij het beleid van Q-dance dat dat groepje zo klein is.

De meeste mensen gaan gewoon mee met de veranderingen en zijn niet meer geïnteresseerd in het verleden.

Dit is dus wat ik bedoel. Veranderingen zijn er natuurlijk niet zomaar en Q-dance speelt daar een hele grote rol in, omdat zij grotendeels bepalen wie wel en wie niet toegang krijgen tot het grote publiek. En die veranderingen zijn alles behalve gebaseerd geweest op afnemende interesse, maar op de voor een commercieel bedrijf logische drang om het als maar groter willen worden. Stel dat Q-dance Headhunterz destijds links had laten liggen, omdat ze bijvoorbeeld vonden dat die sound niet paste bij hun beeld van hardstyle, dan waren er nu hele andere feesten geweest en hele andere artiesten of in ieder geval artiesten met een andere sound. Dat Q-dance puur inspeelt op het publiek (althans de massa daarvan) is dan ook niet helemaal waar, zij zijn namelijk ook degene die het publiek creëren en misschien nog wel belangrijker de smaak van een groot deel van dat publiek bepaalt.

In Beachclub Vroeger gaan overigens 3500 mensen. :)
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 12:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hij heeft wel gewoon een punt dat de doelgroep te klein is en misschien word het beetje bij beetje weer interessanter gemaakt door middel van feestjes als De Tijdmachine etc, maar dan zul je die liefde voor zulk soort early feestjes wel eerst moeten opbouwen bij het publiek. Q-Dance wilt waarschijnlijk gewoon niet het risico lopen met een feestje in de HMH. Als ze echt iets met early hardstyle willen doen, omdat de doelgroep langzaam maar zeker weer aan het groeien is dan zouden ze waarschijnlijk eerst een kleinere locatie proberen vol te krijgen en als dat goed verloopt dat ze daarna misschien iets gaan proberen in een grotere locatie zoals HMH. Ikzelf zou het ook geweldig vinden, maar zie het nog niet echt gebeuren. Laatste tijd merk ik wel dat ik steeds vaker wat oudere tracks langs hoor komen in livesets dus dat is al een goed teken, want ik denk dat de artiesten zelf zo'n early feest ook helemaal geweldig zouden vinden. :thumbsup:
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 12:50 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Daar ben ik het ook wel mee eens, Dawasiknie deed alleen voorkomen dat het niet Q-dance haar schuld was dat die groep zo klein is. En de HMH krijgen ze echt wel vol hoor met al deze headliners, de meeste mensen die de oudere hardstyle niet kennen, weten waarschijnlijk ook niet dat er ook oudere platen gedraaid zouden gaan worden.
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 12:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Daar ben ik het ook wel mee eens, Dawasiknie deed alleen voorkomen dat het niet Q-dance haar schuld was dat die groep zo klein is. En de HMH krijgen ze echt wel vol hoor met al deze headliners, de meeste mensen die de oudere hardstyle niet kennen, weten waarschijnlijk ook niet dat er ook oudere platen gedraaid zouden gaan worden.


Mjah dat is ook weer zo ;) Ik ben nu alsnog benieuwd wat Q gaat doen op de avond! Zelf zou ik niet teveel gaan verwachten of gaan speculeren, want dan kan het alleen maar tegenvallen. :P
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 19:50 
 
Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Zo'n feest is voor artiesten een podium om zich volop te promoten. Dan wil je juist je nieuwe populaire platen promoten en de verkoop stimuleren van je huidige gereleasde materiaal. Zo werkt dat tegenwoordig.


TBY & DBSTF vonden het totaal niet erg om een uur lang oude tracks te draaien @ de Tijdmachine, sterker nog, ze vonden het verschrikkelijk gaaf. Het zegt genoeg dat TBY loopt te huilen van emotie als hij Rage draait tijdens zijn set.

HHZ heeft ook aangegeven dat hij het leuk zou vinden om op de Tijdmachine te draaien. Nu is hij niet financieel haalbaar voor LYM, dus waarom zou hij het dan niet op XQ doen?

Maargoed, Q-Dance heeft blijkbaar niet veel met het verleden aangezien ze de Tijdmachine area ook al op Q-Base niet wouden hebben maar liever een area met artiesten zoals (met alle respect) Festuca en Omegatypez.
Bericht Geplaatst op 19 jul 2014 21:25 
 
Artiest
Avatar gebruiker

iMark schreef:
dawasiknie schreef:

Maargoed, Q-Dance heeft blijkbaar niet veel met het verleden aangezien ze de Tijdmachine area ook al op Q-Base niet wouden hebben maar liever een area met artiesten zoals (met alle respect) Festuca en Omegatypez.


Ik heb die set daar helemaal in het teken van het thema gedraaid anders...
Bericht Geplaatst op 28 jul 2014 19:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Bijn uitverkocht! Dat had ik niet verwacht zo snel
Bericht Geplaatst op 28 jul 2014 20:19 
 
Hardtraxxer

Godverdomme.. Uitverkocht :(
Bericht Geplaatst op 28 jul 2014 20:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb er dus nog geen 1, niet verwacht dat het zo snel zou gaan :P . Kijk een paar dagen van te voren wel nog voor een kaartje dan. :)
Bericht Geplaatst op 29 jul 2014 12:45 
 
Hardtraxxer

Gisteravond op de valreep nog een ticket gehaald! Zoveel zin in dit feest, lekker een avondje stampen op klassiekers :yay:
Bericht Geplaatst op 01 aug 2014 10:23 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Wij zijn er bij! xd
Bericht Geplaatst op 01 aug 2014 14:03 
 
Donateur
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Maar Q-dance is niet voor niets gestopt met Qlubtempo en Houseqlassics. Simpelweg omdat een feest in de HMH met ouwe meuk niet interessant genoeg is.
Tijdmachine: ook niet uitverkocht.


HouseQlassics was iedere editie gewoon uitverkocht. :list:
Bericht Geplaatst op 01 aug 2014 19:05 
 
Donateur
Avatar gebruiker

hoebedoelje schreef:
dawasiknie schreef:
Maar Q-dance is niet voor niets gestopt met Qlubtempo en Houseqlassics. Simpelweg omdat een feest in de HMH met ouwe meuk niet interessant genoeg is.
Tijdmachine: ook niet uitverkocht.


HouseQlassics was iedere editie gewoon uitverkocht. :list:

Nou toen ik er was in 2010 was het verre van uitverkocht ;)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten