Yes Yes, wat was mij dit weer een geniaal feest

Zal maar beginnen met de zaterdag want ik denk dat dit best een lang verhaal wordt

Eerste ding wat mij opmerkte was de belabberde controle (alweer) die je praktisch gewoon 2 seconden of bijna niks van fouilleren deed...
Maar goed, eenmaal op het terrein direct bonnetjes gekocht, viel me op dat het nog niet extreem duur was, ongeveer zelfde als vorig jaar denk ik, dus dat vond ik wel nice.
Eerste set waar ik langs ging was bij
Digital Punk, die draaide over het algemeen niet slecht, maar opnieuw onder zijn niveau, vond ik wel jammer...
Ook even bij
Outlander gepasseerd, ongeveer in het midden van zijn set en moest zeggen dat ik een aantal nummers niet van hem had verwacht.
Over het algemeen werd er door DWX Update en Fusion Records stage wel gigantisch veel standaard meuk gedraaid naar mijn mening. Geen idee hoe het was bij DV8 Rocks maar bij al de rest ben ik langsgekomen en had ik zoiets van:"Dit is zo nutteloos... Waarom in godsnaam een 2e Hardstyle stage erbij hebben, om vervolgens bijna exact dezelfde plaatjes te draaien als op de mainstage?"
Artic zette nog de beste set neer van de eerste 8 artiesten imo.
Code Black in het bijzonder die mij teleurstelde qua platenkeuze, de hardste plaat die erbij zat was Red Planet voor zover ik mee kreeg.
De zaterdag kwam ik dus moeilijk op gang, gelukkig redde
E-Force de dag met een mooie set! Eindelijk schot in de zaak g**ver! Ook leuk om weer MC Da Syndrome zich zo te zien inleven in tracks die gedraaid worden, die "evil laugh" van hem af en toe vond ik wel geinig

Tijdens het losgaan bij de A² records stage nog wat nieuwe mensen gesproken: oa.
thehardstyleholland,
Nrgizer en nog iemand (met een t-shirt van Fusion dacht ik), maar verstond z'n naam niet? Had wel een Belgisch accent

Geen idee wie nog wie is maar kwam wel vele bekende gezichten tegen die ik herken vanop foto's zoals Vincent, Nando, G1LL en nog een paar...
En
94Wesley94 jongeh, jij herkende me niet meer WTF? Al teveel gedronken ofzo? Of ben ik nu zoveel veranderd

Anyway, voor de rest was het over het algemeen nog fijne avond, bij het einde van de
Alpha² kwam ik terug in de tent, trackkeuze was niet slecht, alleen een beetje saaier dan E-Force vond ik.
Daarna nog flink staan beuken bij onze helden van MiM,
Crypsis' zijn nieuwe platen waren heel leuk (Main motherfucker,), maar vond sommige tracks helaas niet beter dan oudere platen van hem. Strike en Torture erbij en mijn dag was al weer goed gemaakt haha! Transmission had ik al héél lang geleden niet meer gehoord, alsook Choices, wat blijft dat een meesterlijke track!!
Radical Redemption Vs. Chain Reaction was precies hoe ik het me inbeeldde, gewoon keihard! Jammer van Helpless en Be Amazed (die ik iedere keer bij RR hoor in zijn set, wordt voorspelbaar

) want voor de rest was hun platenkeuze precies naar mijn behoefte met oa. Answers, Unlike Others, Lellebel en ook Everyone Has Died vond ik nog lekker knallen

Na de eerste dag al met pijn in de spieren naar huis om te herstellen

Controle op dag 2 was zo goed als niks, enkel werd mijn rugzak lichtjes gecontroleerd.
Zondag was over het algemeen beter dan zaterdag, bij TMS stage toch een heleboel oudere nummers gehoord die je uitzonderlijk nog ergens langs hoort komen! Zoals bij San Miquel en Mind Illusion, bewijst nogmaals het tegendeel dat de hedendaagse Hardstyle soms ernstig in het niet valt qua volheid en melodiën, om dan nog maar te zwijgen over de kicks...
Anyway, zondag slechts een uurtje bij de mainstage geweest (
Bass Modulators en deels
Frontliner), en af en toe is bij het voorbij lopen, maar OMG is dit waar we heen gaan met onze cultuur?? Wat een belabberde variatie in nummers, Frontliner die ook bijvoorbeeld een hele tijd niks mixt, pas na een 20 tal minuten ofzo doet hij een poging met Keep it Up dacht ik??
Vond qua muziek er niet al te veel aan bij de mainstage, af en toe een enkele track die me aanstond maar goed...
Juized ook nog een stuk meegepakt, draaide niet slecht, maar vond het minder dan een gewone set zoals je die hoort in een podcast van TMS. Ook het geluid was hier af en toe belabberd, je moest zo goed als helemaal vooraan staan om geen overload aan bass te hebben WTF? Maar goed dat de meeste van HT vanvoor gingen staan, bijna of geen last gehad van random @#$!volk daar
Geck-O was ook best vet, tracks die ik mij nog herinner zijn 2-1 (hoe zou je deze ooit vergeten

), Oh!, All Night, voor de rest weet ik het niet zo goed meer, ben ook niet de hele set kunnen blijven
JoS en Tartaros (grotendeels) helaas moeten missen maar had nog afgesproken met wat andere vrienden en hebben wat bij de Thunderdome stage staan bakken en klooien in de zon.
Frequencerz live wou ik niet direct heen dus maar een grote pauze gepakt en wat uitgerust

Kwam verdorie ook later aan bij
The Gemenizers, maar gelukkig draaiden ze nog niet lang.
Amongst Monsters kwam langs, sfeer in de track is top enkel de kicks vond ik ietsje minder. Zelfde gevoel een beetje bij de Nucleic Acid Remix, hoewel eerst genoemde track meer mijn ding was

Bij Scary Noises zag ik gelijk een aantal van hier compleet door het lint gaan, wat een meesters
Voor de rest hebben ze zeker nog een mooi setje neer gezet, volgens mij draaiden ze ook op een gegeven moment Synthgeweld? In ieder geval, wat een track! Die mid intro maakte zowat een brei van mijn spieren

Titan in het begin mee kunnen pakken, daarna moest ik spijtig genoeg weer eens weg

Wel nog terug gekomen toen hij nog draaide met wat flinke knallers als Pounding Senses, Syndrome, Ctrl. Alt. Del. waarbij die een geniale sample mix maakte
Solutio & The I's een volledige set meegemaakt, net als op Wish (maar dan nog iets vetter) maakten ze er een ware heldenset van (oa. Who Wants This, Necromancy, Immortal, check de TL zelf gewoon

), bijna ieder nummer compleet op zitten afbreken (en ik was niet de enige

), enkel 1 keertje een filmpje gemaakt welke ik later nog eens zal posten!! Die polonaise tijdens Destination Nowhere was ook zo eindbaas haha

jammer dat de trein een opstopping had na 20 meter

Bij
Thera (Live) ook weer super genoten, weinig tracks bleven niet ge-edit.
Had wel liever Therafied origineel gehoord i.p.v. de mash up met Goddamn, maar goed toch bleef dat meesterlijk
Yuna-X ook nog gezien, maar heb ze maar met gerust gelaten, werd al genoeg vergezeld door andere mensen

Die playback versie van It's A Fine Day was wel leuk geprobeerd maar als zij dat niet eens verwachtte dan is het logisch dat d'r stem er niet altijd bovenuit kwam, volgende keer beter

Die remix van The Dungeon was echt wel dik in orde! Was toch de eerste keer dat deze ging gedraaid worden ofzo?
Stashpassing was echt geniaal, alles erop afgebroken, voel nu nog steeds pijn in me schouders

Mooie editie van TQ, maar ik ga ermee akkoord dat er vorig jaar over het algemeen beter muziek was, dit jaar waren er minder stages en zaterdag ochtend was echt wel zwak imo. Desalniettemin een heel fijn weekend gehad, volgend jaar geheid weer, als TMS maar terug keert!!
