Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2019 22:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Afbeelding
Feest: The Qontinent - Island of Intensity 2019

Datum: 9 tot 11 augustus 2019
Vrijdag: 19:00 - 01:00 (Camping Pre-Party)
Zaterdag: 12:00 - 01:00
Zondag: 12:00 - 23:00

Locatie: Puyenbroeck, Wachtebeke (België)

Leeftijd: 16+

Ticketsale: Ticketverkoop

Prijs:
Saturday: € 50,00
Sunday: € 45,00
Combi € 81,50
Combi + Camping € 97,00

Line-up:
Line-up

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2019 10:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Twijfel nog tussen een weekendje of de zondag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2019 13:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Voor mij een thuiswedstrijd, dus ik ga al jaren een weekend. Zondag heeft wel een betere line-up. Toch ga ik ook vooral voor de sfeer en de locatie. Het enige grote minpunt is het aantal Fransen die hier steeds flaneren. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2019 15:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vorig jaar voor het eerst een weekend geweest, wat een heerlijk festival is dit. Compact, Rustige camping en heerlijke sfeer.

Helaas gekozen voor Decibel Weekend dit jaar, anders zou ik hier zeker weer represent zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2019 18:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De timetable is uit. Zaterdag is best gunstig. Zondag vooral kut dat B-Front en Headhunterz gelijk staan.

https://www.theqontinent.be/timetable.pdf
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2019 18:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind de time table enorm slecht eerlijk gezegd.

Vrijdag Ecstatic & Jay Reeve overlap. Wat zowat het enige interessante was voor me.
Zaterdag kan er niet veel mislopen aangezien er weinig tot geen leuke namen staan, maar Riot Shift op de terror/uptempo area??
Zondag is het kut dat Clockartz en Primeshock overlappen en beide acts moeten openen, waardoor je weer een deel van hun setjes mist.

Nee, de hoop in dit festival is al lang weg bij mij. Het is omdat er altijd veel bekenden gaan dat ik hier nog te vinden ben. Heb nu ook 0 zin in dit feest. Zal wel kijken of ik bezwijk onder groepsdruk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 13:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Zal wel kijken of ik bezwijk onder groepsdruk.

Het is de zondag geworden. :lol:



Dit belachelijk systeem gaan ze nu ook hier invoeren..
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 13:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hadden ze bij Awake ook. Maar bij Awake kreeg je in ieder geval bij binnenkomst alvast een recycle token, waardoor je niet meteen extra moest betalen

Niet heel gek dat het al geldgraaiende Q dit niet doet. Heel krom systeem waar ze vaak juist alleen maar meer geld aan verdienen. Want bij Awake zag je gewoon nog overal zaken als plastic wrappers van raketjes en andere shit liggen waar ze makkelijk blikken, papieren of kartonnen alternatieven konden hebben.

Het idee er achter is goed, maar 100% dat ze dit alleen voor het geld doen, zeker als ze je vanaf het begin niet al een recycle muntje geven, en niet voor het plastic opruimen. Let maar op hoe veel shit op het festival ook gewoon van plastic is, puur alleen zodat ze juist die recycle muntjes erdoor kunnen drukken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 13:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gaat toch ook gewoon nog langere wachttijden aan de barren geven. Stel je komt aankakken met 3 bekers, 2 eco tokens en je wil 2 biertjes, 1 cola en 3 redbulls. Ga maar even rekenen joh. :lol:

Het beste is misschien nog aan het begin wat bekers oprapen en inruilen voor tokens zodat je de rest van de dag geen rekening moet houden met die ellende.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 14:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook dit systeem is weer ten nadele van meerdere dingen tegelijk halen. Als je een flesje water hebt en voor smaak ff een colaatje tussendoor wil ofzo. Je kan later op de dag niet die 2 dingen inleveren om dan iets goedkoper 1 drankje te halen :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 14:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En wat is het idee precies dan? Want als mensen de bekertjes van het bier van zich afgooien dan ruimen ze het na het feest op en verzamelen ze het. En als mensen het meenemen om nieuw drinken te halen dan verzamelen ze het ook. Dus, ik snap niet helemaal wat er dan zo milieubewust aan is. Ze gaan de bekers toch niet schoonmaken en opnieuw gebruiken? :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 14:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Gaat toch ook gewoon nog langere wachttijden aan de barren geven. Stel je komt aankakken met 3 bekers, 2 eco tokens en je wil 2 biertjes, 1 cola en 3 redbulls. Ga maar even rekenen joh. :lol:

Het beste is misschien nog aan het begin wat bekers oprapen en inruilen voor tokens zodat je de rest van de dag geen rekening moet houden met die ellende.


Dit laatste is mijn inziens een beter systeem, maar dat gaat ze geld kosten. Ik weet nog dat een paar Bevrijdingsfestivals (Zwolle sowieso) dit altijd deden. 20 lege bekers inleveren is een gratis token. Maar dit kost ze natuurlijk weer geld.

Ik heb dus wat jullie schetsen op Awake gehad. Ze hadden wel die muntjes gegeven, maar ik dacht dat het voor een ding online was, voor info. Want er stond een QR code op, meer niet aan info. Dus ik mocht aan het begin van de dag bij de bar voor een water en twee bier in plaats van 3,5 dus 6,5 munten afgeven. Ik heb over de rest van het festival ook behoorlijk wat frustratie gezien bij bezoekers aan de bar die dit gewoonweg niet wisten.

Als je de resultaten er van ziet, dan snap ik wel dat het een goed streven is. Maar hier zag je het niet, overal lagen nog steeds bekers, mensen waren gefrustreerd en je zag verder nog gewoon allemaal andere dingen liggen zoals eerder genoemd. Ook mocht je voor bepaald voedsel bijleggen omdat het in een plastic houder zat (zoals een bakje fruit). Als je dat dus toch wilt beperken en schoner wilt zijn, voer dit dan ook door in de verkoop van je eten en drinken.

Parvuz schreef:
En wat is het idee precies dan? Want als mensen de bekertjes van het bier van zich afgooien dan ruimen ze het na het feest op en verzamelen ze het. En als mensen het meenemen om nieuw drinken te halen dan verzamelen ze het ook. Dus, ik snap niet helemaal wat er dan zo milieubewust aan is. Ze gaan de bekers toch niet schoonmaken en opnieuw gebruiken? :x


Zodat mensen minder de bekers weggooien op het festivalterrein. Wat ook twijfelachtig is, want alle festivals ruimen het terrein na de tijd toch op? Je bespaart alleen in schoonmaakkosten in essentie (door minder schoonmakers in te huren) en niet in het milieu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 14:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Parvuz schreef:
En wat is het idee precies dan? Want als mensen de bekertjes van het bier van zich afgooien dan ruimen ze het na het feest op en verzamelen ze het. En als mensen het meenemen om nieuw drinken te halen dan verzamelen ze het ook. Dus, ik snap niet helemaal wat er dan zo milieubewust aan is. Ze gaan de bekers toch niet schoonmaken en opnieuw gebruiken? :x


Zodat mensen minder de bekers weggooien op het festivalterrein. Wat ook twijfelachtig is, want alle festivals ruimen het terrein na de tijd toch op? Je bespaart alleen in schoonmaakkosten in essentie (door minder schoonmakers in te huren) en niet in het milieu.

Dit is precies wat ik bedoel. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 14:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ze geven nu een token mee bij de ingang.

Iedere bezoeker krijgt bij de check-in van het festival een gratis eco token bij z'n festival bandje. Wanneer je een drankje bestelt dan geef je eerst een leeg flesje of bekertje terug OF een eco-token.

Heb je niets in te ruilen, dan betaal je een bonnetje extra voor je drankje. Eco tokens zelf zijn geen betaalmiddel en kunnen niet omgeruild worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 15:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jezus wat kut :lol: . Dus als je biertje op is en je wilt nog niet meteen een nieuwe, dan moet je dat bekertje maar gewoon bij je houden? Lekker dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 15:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Jezus wat kut :lol: . Dus als je biertje op is en je wilt nog niet meteen een nieuwe, dan moet je dat bekertje maar gewoon bij je houden? Lekker dan.


Op de zondag van Awake hadden ze dit ook door, toen kon je bij de WC's daar je bekers inruilen voor een token voor als je je beker niet de hele tijd bij je wilt houden. Weet niet of ze dat hier ook doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 15:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Op de zondag van Awake hadden ze dit ook door, toen kon je bij de WC's daar je bekers inruilen voor een token voor als je je beker niet de hele tijd bij je wilt houden. Weet niet of ze dat hier ook doen.


Als dat kan, dan krijg je wat eerder is genoemd:

Citaat:
Het beste is misschien nog aan het begin wat bekers oprapen en inruilen voor tokens zodat je de rest van de dag geen rekening moet houden met die ellende.


Dat willen ze vast ook niet, dat mensen dan een stapel eco-bonnen krijgen zodat ze de rest van de dag de bekers weer kunnen weggooien.

Leuk bedacht allemaal door de organisatie, maar uitvoerbaardheid is minder. Men kan beter overschakelen op biologisch afbreekbare verpakkingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 15:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Men kan beter overschakelen op biologisch afbreekbare verpakkingen.

Lekker je pils uit een kartonnen beker drinken = win - win. Dan moet je in ieder geval doorzuipen omdat anders je beker oplost > levert de organisatie nog meer monnie op!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 15:57 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Remi schreef:
hurricane schreef:
Men kan beter overschakelen op biologisch afbreekbare verpakkingen.

Lekker je pils uit een kartonnen beker drinken = win - win. Dan moet je in ieder geval doorzuipen omdat anders je beker oplost > levert de organisatie nog meer monnie op!


Je hebt ook kartonnen pakken melk he. Ik denk dat het voor bier niet werkt, maar er zijn wel biologisch afbreekbare verpakkingen voor drinken. Echter, wanneer ze dit gaat invoeren, kan je er donder op zeggen dat al het drinken wederom duurder wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 16:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op zich wel chill dat je op het feest niet tot je enkels door de bekers loopt. Voor het milieu, daar zie ik geen voordelen in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 16:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Remi schreef:
hurricane schreef:
Men kan beter overschakelen op biologisch afbreekbare verpakkingen.

Lekker je pils uit een kartonnen beker drinken = win - win. Dan moet je in ieder geval doorzuipen omdat anders je beker oplost > levert de organisatie nog meer monnie op!


Je hebt ook kartonnen pakken melk he. Ik denk dat het voor bier niet werkt, maar er zijn wel biologisch afbreekbare verpakkingen voor drinken. Echter, wanneer ze dit gaat invoeren, kan je er donder op zeggen dat al het drinken wederom duurder wordt.

Ik heb thuis van die zakken op GFT in te doen (en dan in de GFT-bak). Als dat in contact komt / blijft met water 'lost' dat vanzelf op. Ik zie dat al voor me: sta je op een fissa, drink je niet snel genoeg, lost gewoon je beker bier op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 16:57 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wel een manier voor festivals om er voor te zorgen dat je sneller zuipt zodat je meer kan halen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 16:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Op zich wel chill dat je op het feest niet tot je enkels door de bekers loopt. Voor het milieu, daar zie ik geen voordelen in.


Dit is hun uitleg waarom het beter is voor het milieu. Ik ga zondag even kijken of er achter de barren mensen met dozen flesjes en bekers schipperen om het te sorteren.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 16:59 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ze gooien de lege blikjes in van die kokers/bakken. Het is allemaal plastic, het is alleen om het plastic van het papier/karton/blik weg te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2019 17:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wil het zondag wel even zien allemaal. Gaan sowieso gefrustreerde mensen aan de barren staan die extra mogen dokken om welke reden dan ook.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten