ijssie schreef:
Waar dan precies gewoon uit interesse? En zouden mensen daar dan wel meer dan 5 berichten in een The Continent topic hebben?
Partyflock is het ook niet meer zo toch? Dus waar zitten ze dan facebook groepen of
Ja natuurlijk, waarom zou je ooit een dood forum als Partyflock of Hardtraxx als graadmeter gebruiken. Dat is echt het meest scheve beeld wat je maar kan creeeren.
Op de Facebook pagina van The Qontinent wellicht, de Insta?, TikTok?, r/Q-Dance oid. Ik volg alles ook niet omdat ik er geen behoefte aan heb, maar zo moeilijk is het niet om te vinden als je je een beetje instudeert en een beetje moeite doet.
Delt-A schreef:
Op de plekken waar ik dat steeds meer heb gelezen gaat het natuurlijk niet over een dood forum

maar over bijvoorbeeld dat smartphones geen file explorer hebben zoals een PC. Niet weten hoe zoiets in elkaar zit, en hulp nodig hebben wanneer er iets bijvoorbeeld wat lastiger te installeren is, ik noem maar iets.
Ook allemaal maar anekdotisch natuurlijk, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat dit het geval is.
Ik heb een nieuwe iPhone en Samsung en die hebben beiden een file explorer..
Een reden waarom het kan missen is omdat alles via de cloud gaat tegenwoordig, en dat dus je file explorer is.
En daarnaast, ongeacht leeftijd is niet iedereen geinteresseerd in technologie. Dat is een reden waarom bijv de iPhone, of Apple producten, zo populair zijn geworden. Die geven je gewoon een smartphone die doet wat het moet doen, zonder dat je dingen kan aanpassen.
Veel mensen kunnen daar prima mee overweg, maar het zijn vooral de oudere generaties die dan niks begrijpen van alle functionaliteit er in. Dat begrijpen jongeren dan weer wel. Toen ik studeerde, aan een opleiding waar laptops, telefoons e.d. een must waren (media & communicatie) zag ik ook echt tig mensen die gewoon niet overweg konden met het apparatuur, omdat hun interesse of studierichting daar simpelweg niet lag (denk bijv video editing/webdesign vs marketing).
Dus als een jongere niet alle details van een telefoon oid snapt, maakt het die persoon dan een digibeet? Nee want dan zouden ze helemaal niet met die telefoon of laptop overweg kunnen, en dat kunnen ze prima, steeds jonger tegenwoordig.
Over je artikelen:
Dat kinderen niet computerslim zijn kan kloppen, maar dat slaat op wat ik al zei. Niet iedereen is een ICT'er en dat is ook in onze generatie altijd zo geweest. Dat is nu niet anders, het enigste andere is dat de jongere generatie door modernisering veel afhankelijker is van dit soort technologie. Ook oudere termen e.d. die vervallen gewoon voor nieuwere technologie.
En dat school niet up to date is, klopt op zich wel, net als alle grote (overheids)instanties op het gebied van ICT. De wereld beweegt sneller dan dat zij dat kunnen bijhouden omdat veel nog vast zitten in hun oude wegen. En dat heeft in die zin weer een effect op de lerende generatie. Dus dat is niet zozeer een jongeren ding, maar een gebrek van de oudere generatie die niet begrijpen wat de moderne generatie nodig heeft en gebruikt.
En bij veel van de artikelen zie je gewoon dat het, en de comments, door een ouder persoon is geschreven die neerbuigend probeert te doen naar de jongere generatie wegens gebrek aan begrip.