Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
Zolang het gros van het publiek het waardeert dan doet de DJ het goed. Ik vind het ook niks dat er met uptempo wordt afgesloten. Ik weet nog dat ik 10 jaar geleden al zat te bashen op één hardcore nummer aan het einde van een hardstyle set. De DJ's stoppen er mee wanneer het niet werkt en het publiek stilstaat wanneer zoiets gebeurd.
Maar er wordt louter positief op gereageerd door het publiek, dus waarom niet als DJ zijnde.

Afgelopen zaterdag wanneer ik telkens naar de wc ging, hoorde ik ook een bak herrie van de buitenstage komen. Wat is de muziek veranderd afgelopen 10 jaar. Zei het nog tegen een maat van mij. 10 jaar geleden werden de Radical tracks als afsluiter gebruikt. Nu worden zijn tracks al vroeg op de dag gedraaid.

Hahaha herkenbaar. DJ's geilen nou eenmaal op dat "OOOOOH" geschreeuw van mensen. Dat wordt gewoon keer op keer gechased. Geen midintro's, 8 verschillende kicks op je muil binnen 2 minuten, beginnen op 155bpm naar 200 bpm en weer terug, 4/5 uptempo tracks in je setje van 45min, als je mij dit 10 jaar geleden had verteld dat het zo ging worden was ik er toentertijd letterlijk kwaad om geworden. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 15:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor mij in ieder geval de reden om hardstyle feesten buiten defqon lekker links te laten liggen. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 15:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
Voor mij in ieder geval de reden om hardstyle feesten buiten defqon lekker links te laten liggen. :D


Leugens.

En het "ooooh" roepen gebeurt in techno net zo bij je gemiddelde technofeest (nee niet alleen Verknipt). Ook op zat andere feesten/genres. Mensen zijn gewoon enthousiast, of het geluid staat te zacht. Kan er bij hardstyle minder van genieten dan bij techno maar dat komt omdat waar het gebeurt bij hardstyle gewoon m'n ding niet is.

Snap het verder wel, de richting waar hardstyle en hardcore heen gaat is ook niet mijn ding, raw en melodieus of mainstream en uptempo voelt voor mij als 90% eenheidsworst aan en het genre voelt meer aan als een marketingwedstrijd dan een grote gevarieerde verzameling aan muziek.

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, maar het liefst heb ik een genre waar de eenheidsworst de uitzondering is. Als de richting waar beiden heen gaan wel compleet jouw ding zijn, prima toch? Niet iedereen hoeft het zelfde leuk te vinden, zolang er maar voor ieder wat is, en dat is er. Ik ga liever naar een feest om verrast te worden door de muziek, bij hedendaagse hs/hc kan je prima gokken wat er gedraaid gaat worden. Beiden hebben zijn voordelen, zeker als je bepaalde platen gewoon tof vindt en live wilt horen, die zekerheid heb je bij de andere kant niet.

Het zijn gewoon twee verschillende werelden die eigenlijk niet te vergelijken zijn en puur gebaseerd zijn op voorkeur. Of je vindt ze beiden leuk en kiest gewoon te gaan naar wat je leuk vindt ipv alles te segmenteren.

Maar er zijn nog wel genoeg andere degelijke hardstyle/hardcore namen/feesten waardoor ik het nooit zal afschrijven. Zeggen dat ik er nooit zal heen gaan of nooit meer ga luisteren is gewoon een leugen want iets wat ik ooit leuk heb gevonden zal ik nooit niet meer leuk vinden (zeker niet om maar ergens bij te horen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 15:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
Voor mij in ieder geval de reden om hardstyle feesten buiten defqon lekker links te laten liggen. :D

Het gebeurt inderdaad in de complete Hardstyle.

Het hele weekend geen enkele keer 'Oooooooh' gehoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 15:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
Voor mij in ieder geval de reden om hardstyle feesten buiten defqon lekker links te laten liggen. :D


Bedankt voor de mededeling maatje
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 15:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Geen midintro's, 8 verschillende kicks op je muil binnen 2 minuten, beginnen op 155bpm naar 200 bpm en weer terug, 4/5 uptempo tracks in je setje van 45min


doelde vooral hierop, rustaaaaahg. Ben niet boos hoor, to each their own, maar ik wou Rik even ondersteunen in zijn betoog dat het mij ook stoort (en genoeg om lekker elders te kijken, ik zou jullie het lelijke T-woord besparen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 17:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Kom op zeg het gaat over een paar plaatjes over een hele dag gezien. Als er nou 1 stage was oké maar er zijn acht miljard stages waar je kan gaan staan als je het er niet mee eens bent. Je weet toch van tevoren dat Act Of Rage er weleens wat uptempo bij pakt, waarom ga je daar dan staat als je weet dat je het niet tof vindt.


Maar ook artiesten waar je het niet verwacht (en waar het ook niet hoort) doen het, bijv een Demi Kanon, die gastjes die voor Serzo draaiden waarvan ik de naam niet meer weer, Atmozfears, Sound Rush, dbstf (maar ok, die hebben een collab met Sefa), iig de meer euforische artiesten doen 't ook, daar waar het niet hoort vind ik.

Die 2 stijlen liggen gewoon tever uit elkaar. Dat een euforische artiest afsluit met wat raw kan ik inkomen. Dat raw afsluit met hardcore ook. En hardcore met uptempo, prima. Maar dit rijmt niet vind ik.

En het probleem is idd dat veel mensen HEUUUJJJ OOOOOOH roepen waardoor de dj denkt 'dit vinden de mensen vet!' terwijl in werkelijkheid 3kwart van de zaal geïrriteerd staat te kijken bij die tyfus herrie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 17:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat heb ik dit gezeik gemist, mooi dat het weer kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 17:24 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Wat een heerlijk weekend gehad hier. Alleen maar blije mensen, goeie sfeer en top georganiseerd.

Zaterdag het meest genoten van Udex (jammer dat het geluid wegwaaide), Adrenalize classics, Donkey Rollers en Sub Zero Project.

Zondags voornamelijk bij de Euphoric gehangen met een uitstapje naar Crypsis classics. Wat een sfeer hing er tijdens het blok Envine-Jay Reeve-Galactixx (L) Gaaf als iedereen de melodieën meeschreeuwt. Ecstatic was ook weer genieten :D

Wat ik wel ontzettend jammer vind, maar dit is niet alleen Rebirth maar zie ik de laatste jaren op steeds meer festivals, is dat je het eerste uur compleet mist. Zaterdag gingen de poorten pas om 12:20 open, dan nog ff naar de wc, munten halen en kluisje halen. Gewoon heel de Stormerz set gemist. Die jongen komt helemaal over vliegen uit Chili (?), staat ie voor een lege tent te draaien :/ Gooi dan de poorten een half uur voor de eerste act open ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 17:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
Voor mij in ieder geval de reden om hardstyle feesten buiten defqon lekker links te laten liggen. :D


opgeruimd staat netjes :list: :list: :list: :list: :list: :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 17:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Paling schreef:
Waarom iemand überhaupt voor z'n plezier naar Act of Rage zou gaan kijken gaat mijn pet te boven


Dan heb jij vast geen hoge pet op
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 17:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Voor mij was het de eerste keer REBiRTH op zondag en dit is mij meer dan prima bevallen! Heerlijk weer, prima setjes, gezellige mensen en (genoeg) bier! :beer:

Zondagochtend redelijk vroeg vertrokken richting het zuiden van het land om Solutio mee te pakken. Binnenkomst ging erg soepel, bijna niet in de rij hoeven staan bij zowel het fouilleren als de muntenbalie. Daarna snel naar de Recharge gelopen om in de zon platen als Mistress, 2.17 en New Sytem van Sasha F te horen. Heerlijk! Enige minpunt was dat de muziek naar mijn idee te zacht stond, iets wat later op de dag wel beter werd. Na Solutio korte uitstapjes gemaakt naar de main voor Devin Wild en Xense op de Reborn Euphoric. Geluid op de Reborn was oké, voornamelijk veel bass. De sfeer daarentegen was wel heel gezellig, iedereen ging lekker los op de euforische plaatjes. Daarna naar AVIO Live geweest wat ook een hele dikke set was! Begin van D&R nog gezien om vervolgens naar de album showcase van Rebelion te gaan. Voor mij de meest teleurstellende set van de dag. Ik vond de albumplaten maar weinig variatie hebben waardoor ik alles en beetje op elkaar vond lijken. Eerste halfuur van Sickmode was daarentegen een stuk leuker met lekkere lompe platen! Zijn nieuwe plaat 'Go Stupid' knalde er dan ook lekker op! Rond 6 uur naar Adaro in de Recharge gegaan. Voor mij de meest verrassende én vooral leuke set van de dag! Adaro draaide precies wat je wil horen op een (raw) classics area! Heerlijk gevarieerde tracklist en de sfeer was echt super! Daarna de set waar ik het meest naar uitkeek: Delete. En wat draaide de man heerlijk! Alle parels van weleer wel voorbij horen komen: D, Pulse, Fix Your Speakerz Remix, Eden, Proximity to Extinction etc. Aardig uit ons plaat gegaan daar! Daarna kwam de mixmaestro uit het oosten de tent verder afbreken! Heerlijke set en leuk dat hij nog Crackin' Your Ribs en Darkness is Calling erbij pakte! Aan het einde van Crypsis zijn set nog even naar Ecstatic geweest. Draaide leuke platen, maar was wel een stapje terug na al het geweld op de Recharge. Daarom na een paar platen toch gekozen om af te sluiten bij Thera & Geck-o, wat geen verkeerde keus bleek te zijn. Wat een geweld op het laatst! Done With My Stash en Mindblowing Music remix knalden er heerlijk op! Toen ik naar de kluisjes liep kwam me er toch een partij herrie uit de main vandaan, pfff :sick: Hoorde van vrienden dat er nauwelijks een normale plaat werd gedraaid, enkel edits en pieptroep. Werd me zondag wel duidelijk dat de hedendaagse raw mij totaal niet meer ligt.

Wat me verder opviel aan de zondag was dat ik het nergens echt te druk vond, behalve het eerste kwartier van Delete. Overal dus genoeg ruimte gehad om lekker los te kunnen gaan. Ook fijn dat alle stages redelijk dicht bij elkaar lagen waardoor je snel van stage kon wisselen. Daarnaast was het heerlijk om is niet te hoeven wachten bij de wc's ^^

Enige minpunten vond ik de ietwat karige Recharge stage en de snelheid bij het barpersoneel (bar @Recharge). Bij de Recharge stage vond ik zowel het stagedesign als het geluid niet al te best. Gezien de popularieit van de (raw) classics en de drukte bij de Recharge gedurende de zondag is dit zeker iets om volgend jaar te verbeteren.

Al met al een gezellige dag gehad! Fijn om eindelijk weer te kunnen festivallen :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 19:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het geluid bij de Recharge op zondag stond in het binnenstuk inderdaad heel erg zacht. Als je bij dat open gedeelte ging staan bij die achterste boxen stonden ze wel lekker afgesteld dus daar maar gaan staan, waar het ook veel gezelliger was overigens. Wel vreemd, net zoals in de Raw tent op zaterdag het geluid bij sommige setjes opeens zachter stond. Die Raw tent was in 2019 aanzienelijk groter en ze hebben echt onderschat hoe druk het daar kan worden. Bij Vertile en The Gang was het echt niet te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 20:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
En het probleem is idd dat veel mensen HEUUUJJJ OOOOOOH roepen waardoor de dj denkt 'dit vinden de mensen vet!' terwijl in werkelijkheid 3kwart van de zaal geïrriteerd staat te kijken bij die tyfus herrie.

Alles wat je zegt kan ik nog inkomen vanuit je persoonlijke bril maar hier sla je wel de plank mis. De uptempo scene groeit ook niet voor niks zo onwijs snel, en heel veel volk wat daar 'nieuw' komt stroomt ook door vanuit de hardstyle scene. Hardtraxx is ook alles behalve een maatstaaf voor de gemiddelde festivalbezoeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 20:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat mag jij vinden. Dit was mijn persoonlijke ervaring bij Demi Kanon en Rewildz/Rewindz afgelopen zaterdag.

Ongetwijfeld zal het in de raw tent minder spelen, maar daar ben ik eigenlijk niet veel geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2022 20:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben de zaterdag geweest en ik denk dat ik van tevoren te hoge verwachtingen had waardoor het achteraf misschien meer tegenviel dat eigenlijk nodig was.

Aangezien er al veel gezegd is vat ik mijn dag even samen in plus en minpunten:
+++ Het halve uurtje Josh & Wesz wat ik mee kon pakken, heerlijke sfeer en platenleuze.
+++ De combinatie van het kneiterharde geluid en sommige kicks tijdens Sub Zero Project. Vooral die kicks in de edit van Trip to Mars gingen echt niet normaal hard door de zaal heen, door merg en been gewoon :loving:
++ Setjes van Demi Kanon & Phuture Noize.
+ Het moment met de dochter van Villain op het podium tijdens DBSTF.
+ VIP Ingang, toiletten en deck. Dit was me die €20 extra ruimschoots waard.
+/- Set van The Gang, als het geluid goed was geweest en het niet zo druk was geweest was dit een dik plusje geweest. Maar het was lastig inkomen terwijl de nummers zelf goed klonken.
- Delete die te laat was, een paar minuten bij Cryex blijven staan en toen teruggegaan naar de main omdat de rest van de groep daar was. Ook denkende dat Delete niet meer zou komen om vervolgens te horen dat we gewoon een paar minuutjes meer geduld moesten hebben. Eigen schuld dikke bult, maar wel teleurgesteld natuurlijk.
- Uptempo stage in het midden van het terrein.
-- Drukte. Meerdere momenten gehad waar er weinig beweegruimte was. Ook was het een hele klus om van vooraan de tenten weer uit te komen, vooral waar er maar aan 1 zijkant een in en uitgang was.
--- Sets van Warface en Act of Rage. Dit is volledig persoonlijke smaak maar ik heb nu echt gemerkt dat ik niks met deze sound heb na het meerdere kansen gegeven te hebben. Zal er vast nog wel een paar keer eindigen omdat een groot gedeelte van onze groep het wel vet vindt of omdat er geen andere keuzes zijn, maar ik raakte echt alle energie kwijt en het was meer aftellen tot het einde dan genieten van de laatste uurtjes.

Ik heb wel gemerkt dat ik een puur euforische stage wel echt heb gemist, vooral tegen het eind van de dag toen er alleen nog maar raw of harder op de timetable stond. Ik hoor veel goede verhalen over de zondag, dus misschien volgend jaar dan maar een kijkje nemen ipv de zaterdag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2022 04:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:

Natuurlijk veranderen tijden, maar ik zou toch graag hebben dat niet de hele mooie stijl die we hebben hier in Nederland kapot gaat omdat al die kinders van tegenwoordig lomper, harder en sneller willen gaan zodat ze op TikTok weer kunnen laten zien hoe een geweldig leven ze wel niet hebben en hoe hard ze wel niet gaan op feestjes.


Spijker/kop. Maar heb me er al een beetje bij neergelegd dat dit tegenwoordig normaal is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2022 08:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

David_ schreef:
+++ Het halve uurtje Josh & Wesz wat ik mee kon pakken, heerlijke platenkeuze.

Zou je dit eens kunnen toelichten? Ben zeer benieuwd namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2022 08:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
David_ schreef:
+++ Het halve uurtje Josh & Wesz wat ik mee kon pakken, heerlijke platenkeuze.

Zou je dit eens kunnen toelichten? Ben zeer benieuwd namelijk.


Om eerlijk te zijn waren het vooral de hitjes die ik zelf op dat moment wou horen. World of Madness, Symbols en Like Thiz kwamen redelijk snel achter elkaar voorbij. Dat samen met de sfeer die er hing plus het feit dat ik net in mijn eentje weggevlucht was van een hele slechte Sound Rush set maakte het voor mij het beste half uurtje van de dag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2022 09:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
De uptempo scene groeit ook niet voor niks zo onwijs snel, en heel veel volk wat daar 'nieuw' komt stroomt ook door vanuit de hardstyle scene.


ja maar de hardstyle scene is ook simpel dus wat is je punt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2022 09:48 
 
Hardtraxx Newbie

Alm1ghty schreef:
David_ schreef:
+++ Het halve uurtje Josh & Wesz wat ik mee kon pakken, heerlijke platenkeuze.

Zou je dit eens kunnen toelichten? Ben zeer benieuwd namelijk.


Wat ik me nog kan herinneren;

Autumn Green, Like Thiz, Overdive O, Lipservice Radio, RTHM, Gostosa - What's Going On, Natural, I Survived, Memento, Running Late, Gaia of Macabre (volgens mij)

Bij Josh & Wesz weet je altijd wat je krijgt. Ze zijn niet verrassend qua sets (behalve op VWAB) maar ik vond het nu ook een heerlijk uurtje. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2022 11:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Je zou andersom ook natuurlijk kunnen vragen wat mensen bij Josh & Wesz doen als ze b-kantjes classics willen horen.

Als je weet dat je alleen dat wilt horen en verder niet wilt genieten van classics of de rest het feest zelf, wat doe je daar dan uberhaupt :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2022 11:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt voor de toelichting. Niks gemist dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2022 12:07 
 
Hardtraxx Newbie

Alm1ghty schreef:
Bedankt voor de toelichting. Niks gemist dus.


:aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2022 12:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Delete komt wederom nket opdagen, Cryex als vervanger

Edit: Cryex draaide een paar delete trqcks en na 15 minuten kwam die held toch opdagen, tent ontplofte, set van de dag :worship:


Ik dacht een kwartier dat Triax aan het draaien was :lol:

Verder weer een top editie van Rebirth, overal goed vermaakt, enige minpuntjes:
- Geluid bij de rebellion tent
- Lang wachten met drinken halen in de rebellion tent

The Purge en The Gang toch wel de setjes van de dag op zaterdag.
Zondag Delete classics en Sickmode :cool:

Volgend jaar sowieso weer aanwezig :thumbup:
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten