Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 14:48 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
Minder artiesten en langere sets is wat mij betreft de beste manier om de kwaliteit van de sets te verhogen en de prijs te verlagen :thumbup:


Dit lijkt me de meest voordehand liggende optie.

Ik ben verder niet bekend met prijzen voor artiesten e.d. maar je feesten overvol gooien met grote artiesten heeft op een punt wel een averechts effect dat iedereen telkens voor de meest populaire kiest waardoor er andere grote artiesten minder bezoekers hebben en in zekere zin hun geld niet terugverdienen.

Want je had daar waarschijnlijk ook een andere artiest kunnen neerzetten die goedkoper is en de zelfde bezoekers trekt. Dus idd, minder de line-up volplempen met alles en iedereen om maar op papier zsm de boel uit te laten verkopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 15:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rebirth Events schreef:
Waar zouden wij in jullie ogen op kunnen/moeten bezuinigen om de prijs te kunnen drukken? Voorbeelden: minder (grote) artiesten, minder decoratie, minder showelementen etc. We vinden dit een interessante discussie en luisteren graag naar de mening van onze doelgroep dus horen graag jullie mening.


Minder artiesten boeken. Er wordt momenteel zo vaak gekozen om de line up vol te rammen met live-acts, setjes van 3 kwartier, b2b's van een uur. Langere sets en interessantere b2b's, dan kun je al zeker 20 tot 30 procent van je line up kosten drukken. Tijdens prime time snap ik wel dat je voor wat kortere sets kiest, maar ik denk dat zo'n eerste uren best met minder artiesten af kunnen. Daarnaast wordt het andere stages dan de mainstage denk ik alleen maar aangemoedigd (een exclusieve 2- of 3-uur set van een behoorlijke classics act zou denk ik bijvoorbeeld behoorlijk aangemoedigd worden) en er zijn best veel artiesten die hiertoe bereid zijn.

Edit: Theon was me voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 15:50 
 
Hardtraxx Elite

Rebirth Events schreef:
De huidige prijs is ten opzichte van de ticketprijs voor REBiRTH Festival 2020 twee keer verhoogt. De reguliere prijs voor een zaterdag ticket was voor de 2020 editie: € 54,50 (excl. fee), die is in 2021 verhoogt naar € 60,- (excl. fee) en op 1 februari dit jaar verhoogt naar € 65,- (excl. fee). We hebben er voor gekozen om de tickets nu voor het zelfde bedrag aan te bieden omdat we zelf ook beseffen dat dit veel geld is. Het is natuurlijk wel zo dat iedereen na 1 februari deze prijs al heeft betaald voor zijn/haar ticket.

Het feit is dat de kosten de afgelopen twee jaar enorm zijn gestegen, zowel voor personeel als materialen betalen we nu zo'n 30 tot 40 procent meer, ten opzichte van 2020. Het liefst zouden wij REBiRTH Festival nog steeds aanbieden voor € 54,50 (excl. fee) maar door de stijging in kosten is dit helaas niet meer mogelijk. Ondanks dat onze tickets duurder worden blijft onze marge gelijk en is het risico voor ons als organisatie vele male hoger. Dus ook wij, als organisatie, zitten hier dus niet op te wachten en worden hier dus ook alles behalve beter van.

Omdat we vroeg in het jaar zitten zijn we nu de eerste organisatie die hier mee te maken krijgt. Naar verwachting zullen andere organisaties hier ook last van krijgen en hoogstwaarschijnlijk moeten volgen.

Waar zouden wij in jullie ogen op kunnen/moeten bezuinigen om de prijs te kunnen drukken? Voorbeelden: minder (grote) artiesten, minder decoratie, minder showelementen etc. We vinden dit een interessante discussie en luisteren graag naar de mening van onze doelgroep dus horen graag jullie mening.


Persoonlijk mag er op de volgende punten best bezuinigd worden:

- Stage design (Dus zeker niet het geluid en lichtshow)
- Minder DJ's op de line-up dus langere setjes van dezelfde artiest
- Minder danseressen en bijbehorende
- Aankleding van het terrein, misschien kunnen jullie meer reclame borden neer zetten voor jullie winsten, ik zou me er niet aan storen
- Als het weer het toelaat meer buiten stages dus minder tenten, weet niet zeker of dat dit goedkoper is ivm geluid technici e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 16:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Meer goedkopere 'talenten' of wat minder mainstream namen op grote podia.
Ik snap dat dit wel gewaagd is want veel dagjesvolk (sorry voor dat woord) zal juist op de grote namen afkomen maar een Jay Reeve, Primeshock, Serzo, Thera, Galactixx, Envine etc etc zetten ook hele lekkere sets weg.

Een Ran-D, Wildstylez of Brennan Heart is leuk maar kost teveel voor wat je ervoor terug krijgt imo. Ik snap dat je met wat headliners mensen moet lokken en dat de minder grote namen geen mainstagetent vol krijgen maar dit lijkt mij een goede besparing zolang je de timetable maar goed in elkaar zet.

De terrortent mag van mij persoonlijk ook wel weg maar ik gok dat dat niet de duurste artiesten zijn xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 17:29 
 
Hardtraxx Addict

ULTIMO schreef:
Meer goedkopere 'talenten' of wat minder mainstream namen op grote podia.
Ik snap dat dit wel gewaagd is want veel dagjesvolk (sorry voor dat woord) zal juist op de grote namen afkomen maar een Jay Reeve, Primeshock, Serzo, Thera, Galactixx, Envine etc etc zetten ook hele lekkere sets weg.

Een Ran-D, Wildstylez of Brennan Heart is leuk maar kost teveel voor wat je ervoor terug krijgt imo. Ik snap dat je met wat headliners mensen moet lokken en dat de minder grote namen geen mainstagetent vol krijgen maar dit lijkt mij een goede besparing zolang je de timetable maar goed in elkaar zet.

De terrortent mag van mij persoonlijk ook wel weg maar ik gok dat dat niet de duurste artiesten zijn xd

Terror tent was er niet
Dit was uptempo troep
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 18:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ok miwer
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 20:55 
 
Hardtraxxer

ULTIMO schreef:
Meer goedkopere 'talenten' of wat minder mainstream namen op grote podia.
Ik snap dat dit wel gewaagd is want veel dagjesvolk (sorry voor dat woord) zal juist op de grote namen afkomen maar een Jay Reeve, Primeshock, Serzo, Thera, Galactixx, Envine etc etc zetten ook hele lekkere sets weg.

Een Ran-D, Wildstylez of Brennan Heart is leuk maar kost teveel voor wat je ervoor terug krijgt imo. Ik snap dat je met wat headliners mensen moet lokken en dat de minder grote namen geen mainstagetent vol krijgen maar dit lijkt mij een goede besparing zolang je de timetable maar goed in elkaar zet.

De terrortent mag van mij persoonlijk ook wel weg maar ik gok dat dat niet de duurste artiesten zijn xd


Hier mee eens. Al kan ik mij ook goed voorstellen dat dit zakelijk gezien een hele gewaagde en spannende keuze is. Maar neem je klanten daarin mee en ik denk dat ze het dan zullen accepteren en zich beseffen dat ze ook dan nog een hele leuke dag kunnen hebben. We zijn de laatste jaren ook wel verwend, maar iedereen zal mogelijk wat in moeten leveren. Ik heb geen idee wat je voor bijv een Brennan Heart, Headhunterz, Wildstylez of Radical Redemption betaald, maar waarschijnlijk krijgen ze uitzonderlijk goed betaald gezien de auto’s waarin ze rijden en de huizen waarin ze wonen. Ik waardeer ze zeer voor wat ze hebben gedaan in het verleden en deels voor wat ze momenteel nog doen en zie echt wel dat het in de meeste gevallen kwalitatief hoogstaand is, maar ik ben het met bovenstaande eens, het is eigenlijk niet meer in verhouding voor wat ze leveren. Ook de grotere artiesten zullen water bij de wijn moeten gaan doen. Als ze te duur worden en niet meer geboekt worden zullen ook zij uiteindelijk echt wel in beweging komen. Mijn verwachting is dat meer organisaties voor deze keuze komen te staan de aankomende tijd en het is daarom goed dat deze discussie gevoerd wordt.

Danseressen is inderdaad ook op te besparen. Heel veel organisaties doen het, maar ik heb nooit begrepen waarom daar geld aan uitgegeven wordt. Ze vallen totaal niet op op zo’n enorm podium en ze voegen echt totaal niks toe aan de beleving of de sfeer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 21:21 
 
Hardtraxxer

Meeste meermaals genoemde sluit ik mij bij aan.
Tevens; (iets) minder, maar (iets) grotere stages
Deel Stages later open
Danseressen (ik heb nooit t idee gehad dat dit het iets toevoegt en nooit t idee gehad dat niemand dat vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 21:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik stel mijzelf kandidaat om te openen op de mainstage.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 21:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ondanks de prijsstijgingen betaal ik met alle liefde wat extra voor dit festival. (Prijs voor twee dagen is even duur als een dagje X-Qlusive Holland, dus het valt relatief gezien nog wel mee). De meeste dingen zijn bij Rebirth echt top voormekaar, waar een Intents, Defqon of Decibel nog wat van kan leren. Ik heb twee geweldige dagen gehad en heb ook al kaartjes voor 2023 gehaald. Ik vraag me wel af wat er met die 2 euro extra gebeurd voor de zogenaamde Green Fields Fee? Dat werd me niet echt helemaal duidelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 22:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Ik stel mijzelf kandidaat om te openen op de mainstage.

Ik stem voor! Nuracore presents: Feel Good :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 22:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rebirth Events schreef:
Waar zouden wij in jullie ogen op kunnen/moeten bezuinigen om de prijs te kunnen drukken? Voorbeelden: minder (grote) artiesten, minder decoratie, minder showelementen etc. We vinden dit een interessante discussie en luisteren graag naar de mening van onze doelgroep dus horen graag jullie mening.


Heel Hardtraxx komt vrijwilligen bij de opbouw.

Broken Balance schreef:
Dus idd, minder de line-up volplempen met alles en iedereen om maar op papier zsm de boel uit te laten verkopen.


Shout out naar Jorg en Ron. Boek ze eens voor volgend jaar!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 23:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sluit me eigenlijk volledig aan bij de volgende punten:
- Minder artiesten op de lineup en langere sets, minder b2b's mag ook.
- Meer 'talenten' boeken, 1 of 2 headliners houden per stage.
- Extras als danseressen, vuurspuwers etc. hoeven van mij ook niet.
- Advertenties op het terrein neerpleuren of zelfs show elementen sponsoren. Defqon heeft dat met Power Hour en Red Bull gedaan volgensmij? Heb me daar iig niet aan gestoord.

Je zou ook eventueel de VIP uit kunnen breiden en een deck toevoegen aan de Rebellion stage en misschien zelfs een kleine op de outdoor stage zoals intents doet. Dan zou ik best bereid zijn daar wat extra euros voor neer te tellen!

Over het VIP deck gesproken, het relations deck loskoppelen van de VIP. Kreeg de hele avond scheve blikken van die kant omdat wij wel los stonden te gaan terwijl het hele relations deck stil stond. Was een beetje ongemakkelijk en kan me voorstellen dat mensen hierdoor geneigd zijn geen VIP ticket meer te halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2022 08:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Minder artiesten klinkt wel als een goed punt. Afhankelijk van hoeveel je ermee echt bespaart. Verder vind ik persoonlijk dingen als stage design en bekleding van het terrein altijd wel belangrijk voor de sfeer.

Reclame inderdaad ook een optie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2022 13:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Minder artiesten klinkt wel als een goed punt. Afhankelijk van hoeveel je ermee echt bespaart. Verder vind ik persoonlijk dingen als stage design en bekleding van het terrein altijd wel belangrijk voor de sfeer.

Reclame inderdaad ook een optie.


Exact, de aankleding en show is toch wel een soort van visitekaartje. Nu geldt dat vooral voor je mainstage wel. Dus als het op kleinere stages bespaard kan worden, dan prima.

Reclame en langere setjes/minder b2b zijn imo tot nu toe de best genoemde opties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2022 11:55 
 
Hardtraxx Newbie

Ga een samenwerking aan met een ander genre en doe het weekend erna een ander festival met deel van de opbouw. Zeker wanneer je met veel digitaal werkt is dat goed te doen lijkt mij.

PS Adaro classics was echt dik
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2022 13:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

stffg schreef:
Ga een samenwerking aan met een ander genre en doe het weekend erna een ander festival met deel van de opbouw. Zeker wanneer je met veel digitaal werkt is dat goed te doen lijkt mij.


Let wel, de week na Rebirth heb je meestal Paaspop op een steenworp afstand. Flinke uitdaging heb je daarmee.

David_ schreef:
Kreeg de hele avond scheve blikken van die kant omdat wij wel los stonden te gaan terwijl het hele relations deck stil stond.


Die relaties zijn de lokale MKB'ers die het evenement sponsoren. Zijn nou niet per se de types waarvan je verwacht dat ze los gaan op een festival.


Ik denk verder dat Rebirth er wel op mag gokken om meer bezoekers te lokken op Zondag. In een van de grote tenten was Zondag geen programmering.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2022 20:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rebirth Events schreef:
De huidige prijs is ten opzichte van de ticketprijs voor REBiRTH Festival 2020 twee keer verhoogt. De reguliere prijs voor een zaterdag ticket was voor de 2020 editie: € 54,50 (excl. fee), die is in 2021 verhoogt naar € 60,- (excl. fee) en op 1 februari dit jaar verhoogt naar € 65,- (excl. fee). We hebben er voor gekozen om de tickets nu voor het zelfde bedrag aan te bieden omdat we zelf ook beseffen dat dit veel geld is. Het is natuurlijk wel zo dat iedereen na 1 februari deze prijs al heeft betaald voor zijn/haar ticket.

Het feit is dat de kosten de afgelopen twee jaar enorm zijn gestegen, zowel voor personeel als materialen betalen we nu zo'n 30 tot 40 procent meer, ten opzichte van 2020. Het liefst zouden wij REBiRTH Festival nog steeds aanbieden voor € 54,50 (excl. fee) maar door de stijging in kosten is dit helaas niet meer mogelijk. Ondanks dat onze tickets duurder worden blijft onze marge gelijk en is het risico voor ons als organisatie vele male hoger. Dus ook wij, als organisatie, zitten hier dus niet op te wachten en worden hier dus ook alles behalve beter van.

Omdat we vroeg in het jaar zitten zijn we nu de eerste organisatie die hier mee te maken krijgt. Naar verwachting zullen andere organisaties hier ook last van krijgen en hoogstwaarschijnlijk moeten volgen.

Waar zouden wij in jullie ogen op kunnen/moeten bezuinigen om de prijs te kunnen drukken? Voorbeelden: minder (grote) artiesten, minder decoratie, minder showelementen etc. We vinden dit een interessante discussie en luisteren graag naar de mening van onze doelgroep dus horen graag jullie mening.


Minder gastenlijstplekken weggeven aan een paar simpele dozen die zichzelf filmen zal misschien ook voor wat meer ruimte in de begroting zorgen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2022 04:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als vaste bezoeker zie ik alleen maar vooruitgang in de totale ontwikkeling van Rebirth. Vanaf 2010 mijn eerste editie met 1 tent en AVIO die tijdens Pasen hun liveact hadden en hun intro voorbereid hadden. Nu zijn we 12 jaar verder en zetten ze dit neer. [youtube] https://m.youtube.com/watch?v=W231bUIGuPQ[/youtube]

Qua veranderingen en aanpassingen hoop ik vooral dat boekingskantoren inzien dat zij mede verantwoordelijk zijn voor de invulling van festivals. Jullie als Rebirth zetten een veelzijdig festival neer, kijkend naar wat ook de niche wilt zien. Lange setjes is echt een aanvulling voor het festival, Adaro en Crypsis hebben dat al laten zien. Maar niet spelen bij classics stages maar ook op mainstages hoop ik dat soort setjes terug te zien.

Qua prijzen is al genoeg gezegd en kunnen jullie niets aan doen. Ik hoorde al dat Intents 3,50€ gaat worden… echt heftig. Vooral voor de nieuwe grote festival gangers (17/18 jarigen) die net komt kijken. Die hebben maar een klein bij baantje en kunnen dus niet naar elk festival. Hopen dat dat nog iets gaat worden de komende tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2022 07:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
Minder artiesten en langere sets is wat mij betreft de beste manier om de kwaliteit van de sets te verhogen en de prijs te verlagen :thumbup:

Fantazoo schreef:
Daarnaast wordt het andere stages dan de mainstage denk ik alleen maar aangemoedigd (een exclusieve 2- of 3-uur set van een behoorlijke classics act zou denk ik bijvoorbeeld behoorlijk aangemoedigd worden) en er zijn best veel artiesten die hiertoe bereid zijn.


Dit idd jongens! :yes:

Remi schreef:
Heeft er iemand een tracklist van Delete classics bijgehouden / gevonden?

Qua volgorde gaat het niet lukken, maar van deze platen weet ik zeker dat hij ze gedraaid heeft:

Formula (opende hij mee volgens mij), D, Malfunction, Pulse, Mutants, The End, Abduction, Elevate remix, Still Here remix, Nacho remix, Fix your Speakerz remix, Environment remix (ook bij Thera & Geck-o), GIR remix, Ghetto, Fast Lane, Let's Get Weird, Punishment, 88 mph, Eden en Smasher remix ook trouwens (thanks T matje), en Dismissed natuurlijk (thanks heli).

Aanvullingen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2022 08:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:

Qua prijzen is al genoeg gezegd en kunnen jullie niets aan doen. Ik hoorde al dat Intents 3,50€ gaat worden..


Wel chill dat Jera munten €2,70 zijn in de voorverkoop, daar lukt het blijkbaar wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2022 09:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel eerlijk, vind ik €3,50 voor een muntje op dit moment wel de acceptabele prijs. Als daar ook goede snelle barservice e.d. bij hoort.

Als je op een onderbezette bar telkens 20 minuten van het feest mist en dán nog 3,50 moet betalen dan wordt het wel vervelend :lol:

Denk oprecht dat men bij "schrikbarend hoge muntprijzen" gewoon écht veel meer gaan letten op hoeveel drankjes ze doen. Vraag me af of er niet zo'n magische grens van 2,95 per muntje is dat mensen nog het gevoel hebben dat het betaalbaar is en dat dat vervolgens het aantal verkochte biertjes weer pusht ofzo.

Zo zou het wel niet werken, maar zou me bijv. niks verbazen dat de Zwarte Cross nog goedkope muntprijzen heeft (onder de 3,-) omdat ze zo gods gruwelijk veel bier verkopen :lol:

beetje offtopic sorry
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2022 09:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk persoonlijk dat er vrij weinig veranderd kan/moet worden en dat we gewoon moeten toegeven aan de stijgende prijzen, hoe klote het ook is. Geen danseressen etc. lijkt mij prima al verwacht ik hierbij niet dat dit een dusdanig verschil gaat maken.

Minder artiesten/langere sets ben ik persoonlijk uiteraard ook voorstander van, echter zal 90% van het hedendaagse publiek dit niet zo zien. Je ziet het (helaas) steeds vaker gebeuren dat sets zelfs 45 minuten duren of de halve line-up is volgestopt met liveacts, iets wat tegenwoordig juist wordt gewaardeerd bij de massa.

Wel hoop ik dat volgende editie het eten/drinken minder munten gaat kosten. €10,- voor een halve bak pasta en €6,66 voor een flesje water (!) of Claro gaat mij wel ver. Ik snap natuurlijk dat hierin de grote winstmarge zit en hiermee het festival rendabel wordt maar dit tikt wel aardig aan.

Daarnaast heb ik nog wel een ding waar juist meer in geïnvesteerd mag worden en dat zijn de kraantjes en zeep bij de toiletten. 6 kraantjes bij een toilettenpunt is een beetje heel erg karig. Het is wel zo fris om de mogelijkheid te hebben om even je handen te kunnen wassen. Dit was nu alleen mogelijk als je achteraan sluit in de menigte die constant om de kraantjes heen stonden om hun flesje water te kunnen vullen. Ook was er geen zeep aanwezig waardoor je handen ook niet echt schoon konden worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2022 10:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Minder artiesten/langere sets ben ik persoonlijk uiteraard ook voorstander van, echter zal 90% van het hedendaagse publiek dit niet zo zien. Je ziet het (helaas) steeds vaker gebeuren dat sets zelfs 45 minuten duren of de halve line-up is volgestopt met liveacts, iets wat tegenwoordig juist wordt gewaardeerd bij de massa.


+ de boekingskantoren willen hun artiesten kunnen spammen I guess.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2022 10:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sowieso geen concessies doen op de lineup. Tuurlijk is het aan te moedigen om wat langere setjes te plannen, maar de namen die ze hebben gekozen voor de afgelopen editie zijn gewoon ook echt de namen die het ná corona zwaar verdient hebben er te staan (en ook gehyped zijn op het moment.)

Dat is gewoon heel netjes gedaan!
Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten