Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 52  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 11:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

hotymoty schreef:
Ik snap eerlijk gezegd wel waarom het nog niet uitverkocht is. Ook om mij heen hoor ik ook vaak "De kant waar de hardstyle heen gaat trekt mij simpelweg niet meer". En dan maak je de line-up zo vol met raw-artiesten. Natuurlijk schandalig dat een Act of Rage of SZP hier staat. Zit niets innovatiefs of mysterieus in. Vooral SZP gebruikt al 4 jaar dezelfde sounds. Act of Rage maakt alleen maar anti climaxen met enkel een kick en een geluidje. Ik twijfelde nog, maar door line-up ga ik ook niet meer. Ook al zou ik willen, lastig als iedereen om je heen afhaakt door de line-up.


Denk dat dit helemaal niet het geval is.

Je ziet in alles dat hardere hardstyle gewoon steeds populairder wordt. De namen die er nu staan krijgen gewoon simpelweg de meeste bezoekersaantallen. Dus aan de line-up ligt het echt niet.

Ik denk dat de prijs gewoon te hoog is voor deze namen. De show omtrent die acts is het enigste USP wat Qlimax heeft, en dat je nieuwe platen iets eerder kan horen, volgende feest hoor je ze bij de zelfde acts ook wel.

Maar de show sluit allang niet echt meer aan op wat Qlimax was toen het uitverkocht, de muziek ook niet echt. Toen stonden de grootste namen er ook, maar toen werden de sets ook nog echt aangepast aan de show. De show is natuurlijk nog wel vet, maar om daar nou 50 euro meer voor neer te leggen dan een b-feest waar je deze namen later ook kan zien met de zelfde platen.

Deze line-up kan je op zat andere feesten ook zien, 100 euro voor een 1 area feest met een vrij standaard line-up is gewoon duur. Daarnaast is de Gelredome zelf nog enorm duur. In deze tijden zullen meer mensen dit gewoon skippen. Voor wat je eigenlijk krijgt is het de grote uitgave niet waard, en het lijkt er op dat steeds meer mensen dit ook vinden. Vroeger was je bereid dat extra voor Qlimax neer te leggen omdat sets van artiesten op Qlimax net dat extra speciale hadden, nu is dat niet echt meer zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 12:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Gezien de gigantische populariteit van raw zal dit echt wel uitverkopen hoor, ben ik eerlijk gezegd niet zo bang voor. De stijl verandert gewoon dus de "oudere" bezoeker komt misschien minder snel, echter komt de nieuwe generatie wel er op af en er is genoeg interesse van internationale bezoekers.

Met enkel raw zie ik dat niet zo snel gebeuren. Dezelfde namen zie je ook bij Supremacy of Shockerz in dezelfde periode voor veel minder geld. De jongere bezoeker zal niet massaal staan te springen om dan 100 euro neer te leggen. En als ik de jongere raw liefhebber in bijvoorbeeld de lokale gym spreek, zegt het gros dat ze een show niet boeit. Te langdradig, haalt ze uit t ritme. Die willen lieftst non stop rammen. Er zullen ook vast raw liefhebbers zijn die het wel zal aanspreken maar daar zul je t lastig vol mee krijgen denk ik.
Qlimax is show, een verhaal, een belevenis en muziek is daar de drager van. Ik zie op dit moment niet hoe je zo’n show met raw kunt vullen en hoe je een Gelredome ermee vult zonder de mainstream liefhebber te verliezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 12:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik snap de commotie en ophef ook niet helemaal. Den dat Q-Dance met de huidige top artiesten een top show wilt neerzetten. Dat je dan de artiesten kiest die op het moment in zin snap ik volkomen en vind de lin-up die er staat echt heel vermakelijk en is een goede afwisseling ook. Dat het wat minder euforisch is ligt ook een beetje aan waar de scene naar toe aan het groeien is. DBSF die ook hardere platen hebben tegenwoordig. Een Wildstylez of een Brennan Heart had wat mij betreft ech niet meer gepast.

Denk dat alle artieste die hier staan ook echt gaan uitpakken dan wel met nieuwe muziek dan wel met vette mash ups. Ik vind juiste een AoR altijd een lekkere drive hebben en zijn nummer doen het voor mij gewoon echt goed!

Al met al vind ik het kaartje nog steeds echt duur maar heb er zeker zin in! Omdat het toch altijd echt een top show is en men hier ook echt alles uit de kast haalt zowel artiest als show!
Maar goed dit is ook maar een mening van mij! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 13:12 
 
Hardtraxx Veteran

Ik denk dat we nu een reeks gaan zien van festivals die niet worden uitverkocht. Het is allemaal ontzettend duur geworden en ik denk dat de meeste nu zorgvuldiger omgaan mbt feestje waar zij wel of niet naartoe gaan. Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde. Een Rebirth vind ik altijd een topfeest. Alleen je betaalt volgend jaar al meer dan 70 euro voor. 100 euro voor een kaartje en met vervoer, kluisjes, eten en drinken ben je al zeker 200 euro kwijt. Ik denk dat het volgend jaar weer een lastig jaar gaat worden voor de evenementensector. De prijzen stijgen voor hen natuurlijk ook, maar er komt een einde dat je het kan doorbereken aan de klant. Ik kan er volledig naast zitten natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 13:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind dat hele "past wel/niet bij Qlimax want mysterieus" echt al jaren niet meer relevant om als argument te gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 14:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Ik vind dat hele "past wel/niet bij Qlimax want mysterieus" echt al jaren niet meer relevant om als argument te gebruiken.


Daar komt nog bij dat Qlimax voorheen altijd al uitverkocht was VOORDAT de line-up bekend was gemaakt.
Het is wel een keer goed als dit niet meer vanzelfsprekend het geval is.

Ze konden altijd gewoon neerzetten wie ze wilden.

Dus misschien is RAW toch niet zó populair, nu het niet meteen uitverkocht is terwijl de line-up al wél bekend is :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 14:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Ik vind dat hele "past wel/niet bij Qlimax want mysterieus" echt al jaren niet meer relevant om als argument te gebruiken.


Het is ook een niet relevant argument. Maar het is wel een die klopt. Al sinds 2012 oid.
Kan me Qlimax 2013 nog wel herinneren met Code Black, Max Enforcer & Wildstylez, Coone e.d., niks daarvan viel nou echt onder wat er in 2012 gebeurde. Dat anthem helemaal niet (al viel de show van Gunz er haast wel meer onder toen). Waar die dood en verderf raw niet past volgens de oude standaard, past dat over vrolijke melodieuze ook niet.

Qlimax was altijd al wel een populariteitsfeest met artiesten die niet per sé een stijl hadden die bij Qlimax paste, maar het gros paste zich daar wel op aan. Dan praat je echt tot 2012 oid.

Het is nog steeds een feest met de populairste artiesten met de nieuwste muziek op een grote show. Gewoon niet de zelfde show, artiesten en muziek als eerder. En gezien hardstyle populairder dan ooit is, ligt het absoluut niet aan de line-up verder en of het nou wel of niet past bij wat Qlimax echt is. Populair is populair.

Het is gewoon te duur en eigenlijk een wat verouderd concept. Mensen zoeken geen show, mensen zoeken feest. En dat kan je voor 50 euro minder ook krijgen met 4x zo veel artiesten en variatie op een avond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 15:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Prima teksten Broken Balance, scheelt mij weer typen :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 16:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Artiesten houden toch ook helemaal geen rekening meer met het thema, maar wel begrijpelijk als Q artiesten op Qlimax maar 30/45 minuten geeft. Dan draai je gewoon wat primeurtjes en je grootste hits en ga je er niet wat verrassends tussen gooien.

Een line up met rond de 8 artiesten die dan elk langer dan een uur krijgen maakt dit feest direct weer een stuk interessanter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 16:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
En dat kan je voor 50 euro minder ook krijgen met 4x zo veel artiesten en variatie op een avond.

Vier keer zoveel artiesten op een avond is voor mij in de hardstyle al lang geen pluspunt meer. Tegenwoordig zou ik zelfs bijna extra betalen voor minder artiesten op een lineup. Ben die korte voorspelbare sets al jaren beu, en de trend blijft maar doorzetten. Qlimax is dan vaak de uitzondering vanwege alle premières, maar je kan op veel feesten bij driekwart van de sets tegenwoordig bijna iedere plaat al invullen vooraf. Word er echt doodmoe van en het is voor mij één van de redenen om na dit jaar eens wat minder hardstyle feesten te pakken, en kritischer te gaan kijken naar de lineups voordat ik een kaartje ergens voor koop. Dan maar wat vaker de techno (sorry) en D&B opzoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 16:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Er was een tijd dat Technoboy ook maar 8 tracks in een uurtje draaide.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 16:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pannenkoek schreef:
Broken Balance schreef:
En dat kan je voor 50 euro minder ook krijgen met 4x zo veel artiesten en variatie op een avond.

Vier keer zoveel artiesten op een avond is voor mij in de hardstyle al lang geen pluspunt meer. Tegenwoordig zou ik zelfs bijna extra betalen voor minder artiesten op een lineup. Ben die korte voorspelbare sets al jaren beu, en de trend blijft maar doorzetten. Qlimax is dan vaak de uitzondering vanwege alle premières, maar je kan op veel feesten bij driekwart van de sets tegenwoordig bijna iedere plaat al invullen vooraf. Word er echt doodmoe van en het is voor mij één van de redenen om na dit jaar eens wat minder hardstyle feesten te pakken, en kritischer te gaan kijken naar de lineups voordat ik een kaartje ergens voor koop. Dan maar wat vaker de techno (sorry) en D&B opzoeken.

Ja dit inderdaad.
Bijvoorbeeld een dbstf, ze maken fantastische platen maar die sets zijn zo ongelofelijk voorspelbaar dat het eigenlijk ook weer een beetje saai wordt, zeker als ze bijv maar 45min krijgen. Een anderhalfuur set van hen zou dan weer veel interessanter zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 17:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Pannenkoek schreef:
Broken Balance schreef:
En dat kan je voor 50 euro minder ook krijgen met 4x zo veel artiesten en variatie op een avond.

Vier keer zoveel artiesten op een avond is voor mij in de hardstyle al lang geen pluspunt meer. Tegenwoordig zou ik zelfs bijna extra betalen voor minder artiesten op een lineup. Ben die korte voorspelbare sets al jaren beu, en de trend blijft maar doorzetten. Qlimax is dan vaak de uitzondering vanwege alle premières, maar je kan op veel feesten bij driekwart van de sets tegenwoordig bijna iedere plaat al invullen vooraf. Word er echt doodmoe van en het is voor mij één van de redenen om na dit jaar eens wat minder hardstyle feesten te pakken, en kritischer te gaan kijken naar de lineups voordat ik een kaartje ergens voor koop. Dan maar wat vaker de techno (sorry) en D&B opzoeken.

Ja dit inderdaad.
Bijvoorbeeld een dbstf, ze maken fantastische platen maar die sets zijn zo ongelofelijk voorspelbaar dat het eigenlijk ook weer een beetje saai wordt, zeker als ze bijv maar 45min krijgen. Een anderhalfuur set van hen zou dan weer veel interessanter zijn.

Geldt voor elke artiest wel omdat je ze dan dwingt verder in hun of een anders discografie te duiken om die tijd vol te maken ipv elke set de standaard 20eest recente platen van ze te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 22:16 
 
Hardtraxxer

Zou het niet uitverkopen ook niet te maken kunnen hebben met de verdeeldheid tussen ‘Euforisch’ en Raw;
Er te weinig ‘Euforische’ liefhebbers nu zijn, en het feest voor de Raw liefhebbers niet Raw genoeg is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 22:30 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Sappers schreef:
Zou het niet uitverkopen ook niet te maken kunnen hebben met de verdeeldheid tussen ‘Euforisch’ en Raw;
Er te weinig ‘Euforische’ liefhebbers nu zijn, en het feest voor de Raw liefhebbers niet Raw genoeg is?


Ik denk dat dit ook wel meespeelt inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 22:46 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Sappers schreef:
Zou het niet uitverkopen ook niet te maken kunnen hebben met de verdeeldheid tussen ‘Euforisch’ en Raw;
Er te weinig ‘Euforische’ liefhebbers nu zijn, en het feest voor de Raw liefhebbers niet Raw genoeg is?


Ik denk dat dit ook wel meespeelt inderdaad.


Dit heeft hard bass de nek omgedraaid.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 10:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Sappers schreef:
Zou het niet uitverkopen ook niet te maken kunnen hebben met de verdeeldheid tussen ‘Euforisch’ en Raw;
Er te weinig ‘Euforische’ liefhebbers nu zijn, en het feest voor de Raw liefhebbers niet Raw genoeg is?


Ik denk dat dit ook wel meespeelt inderdaad.

100%. Ook de reden dat ik nog nooit bij Qlimax ben geweest. Als er maar één stage is en ik weet vooraf al dat ik 3/4 namen gewoon kut vind ga ik daar niet zo'n bal geld voor neerleggen, denk dat dit voor vele anderen precies zo is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 10:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ook alleen in 2016 heb ik gehad dat ik zo goed als alles vet vond. Frequencerz in iets mindere mate, maar was een prima set en Brennan Heart was troep.

In 2015 en 2013 ging ik ook heen met de gedachte van: ik kom hier voor het feest, de beleving en de show en de muziek is iets meer bijzaak. Uiteindelijk heeft dat alleen in 2015 gewerkt.

Maar met deze prijzen is zo'n instelling gewoon niet mogelijk. Zeker wanneer de huidige hardstyle gewoon veel minder om een Qlimax achtige show draait. Het is meer feest en dansen dan lange breaks.

Het is ook jammer want de Gelredome is gewoon ziek duur, maar er is niet echt een andere indoor locatie waar je zo even 30,000 man in kwijt kan in een zaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 11:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toen tickets nog tussen 56 en 74 euro kosten
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 12:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Qlimax is net als Thunderdome niet meer wat het was, al ligt dat wel een beetje aan de huidige tijdsgeest.
Vroegah stonden hier de beste artiesten van het moment, was het de Champions League onder de feesten en was het je geld dubbel en dwars waard. Nu wordt er toch gekeken naar met welke populaire artiesten krijgen we die hut vol, waar je vroeger blind (zonder line-up) al wist dit gaat uitverkopen. Komt natuurlijk bij dat er nu veel meer verdeeldheid heerst (wat hierboven al vermeld is). Qlimax is niet meer een geheel met show, maar een showcase van losse artiesten welke hun evergreens draaien met een eventuele nieuwe plaat of edit.

Wat dat betreft heeft Thunderdome het nog het slimst gedaan door toch meer diverse zalen/stijlen te maken, zodat het voor ieder wat wils is. Maar goed dan krijg je in het geval van Qlimax weer, wat wordt de mainzaal, voornamelijk euforisch of main? :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 12:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
Vroegah stonden hier de beste artiesten van het moment, was het de Champions League onder de feesten en was het je geld dubbel en dwars waard. Nu wordt er toch gekeken naar met welke populaire artiesten krijgen we die hut vol, waar je vroeger blind (zonder line-up) al wist dit gaat uitverkopen.


Ben het hier echt totaal niet mee eens, denk dat wat er nu staat ook echt wel de Champions League is van nu. Er zijn natuurlijk wel andere DJ's die opkomend zijn en/of meer muziek maken maar je moet nu eenmaal kiezen. De keuze is natuurlijk wel groter dan vroegah. Had zelf ook wel een vertile, devin wild of rejecta gezien.
Maar dat heeft natuurlijk ook echt met je eigen smaak te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 12:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
de beste artiesten van het moment


is gewoon het geval, iig qua populariteit. (los van prophet/qreator) wat er nu staat is de top van het moment. Zeker nu ze Rooler nu een plek gunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 13:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
Qlimax is net als Thunderdome niet meer wat het was, al ligt dat wel een beetje aan de huidige tijdsgeest.
Vroegah stonden hier de beste artiesten van het moment, was het de Champions League onder de feesten en was het je geld dubbel en dwars waard. Nu wordt er toch gekeken naar met welke populaire artiesten krijgen we die hut vol,


Onzin, en subjectief argument wat het "beste" is.

Qlimax heeft sinds de classics periode altijd de populairste artiesten neergezet, omdat jij die oude stijl beter vindt maakt het niet dat dat toen beter was. Het principe van de populairste artiesten neerzetten om de tent vol te krijgen is al iets wat feesten sinds het ontstaan er van doen, bij het oude Qlimax was dat niks anders. Dus dat het nu opeens wel zo is nu je de muziek niks meer vindt is gewoon jouw subjectieve mening, niet hoe het echt zit.

Qlimax is niks veranderd qua concept, een show om de populairste artiesten met de nieuwste platen met een mysterie tintje. De creme de la creme voor het overgrote deel van de bezoekers. Misschien dat jij het niet toegeven wilt, maar jij hoorde vroeger evengoed bij het mainstream publiek, en nu je wat ouder bent is het zelfde fenomeen in deze tijd opeens wel weer kut.

Alsof ze vroeger bij artiesten als D-Block & S-te-Fan, Showtek, Davide Sonar en Technoboy in 2007 - 2010 de boel zo duister deden. Was gewoon nog steeds de populairste stijl, vrolijke nu-style met een show er omheen. Toen was het ook al geen originele Qlimax meer blijkbaar.

En nu is het niet meer zoals vroegaah, terwijl juist toen ook al een bak geluid kwam van oudere bezoekers die zeiden dat het niet meer als vroeger was en kut was en niet uitverkocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 13:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Revolting Against schreef:
Qlimax is net als Thunderdome niet meer wat het was, al ligt dat wel een beetje aan de huidige tijdsgeest.
Vroegah stonden hier de beste artiesten van het moment, was het de Champions League onder de feesten en was het je geld dubbel en dwars waard. Nu wordt er toch gekeken naar met welke populaire artiesten krijgen we die hut vol,


Misschien dat jij het niet toegeven wilt, maar jij hoorde vroeger evengoed bij het mainstream publiek, en nu je wat ouder bent is het zelfde fenomeen in deze tijd opeens wel weer kut.

Oh maar ik ben de eerste die dat toegeeft hoor :D Laat ik het zo stellen: ik ben een oude zure lul geworden die persóónlijk vindt dat Qlimax voor mij niet meer die magie heeft van vroeger. En dat heeft Thunderdome ook niet meer voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 16:06 
 
Hardtraxx Veteran

Revolting Against schreef:
Broken Balance schreef:
Revolting Against schreef:
Qlimax is net als Thunderdome niet meer wat het was, al ligt dat wel een beetje aan de huidige tijdsgeest.
Vroegah stonden hier de beste artiesten van het moment, was het de Champions League onder de feesten en was het je geld dubbel en dwars waard. Nu wordt er toch gekeken naar met welke populaire artiesten krijgen we die hut vol,


Misschien dat jij het niet toegeven wilt, maar jij hoorde vroeger evengoed bij het mainstream publiek, en nu je wat ouder bent is het zelfde fenomeen in deze tijd opeens wel weer kut.

Oh maar ik ben de eerste die dat toegeeft hoor :D Laat ik het zo stellen: ik ben een oude zure lul geworden die persóónlijk vindt dat Qlimax voor mij niet meer die magie heeft van vroeger. En dat heeft Thunderdome ook niet meer voor mij.

Komt omdat je zelf ook ouder wordt en dat gevoel minder snel krijgt. Hier idem.
Wij worden ook ouder en dat gevoel toen je 20 was en een feestje pakte is er niet meer zo snel.
Ook al heb je bij wijze van precies hetzelfde feest als 8 jaar geleden dan is het gevoel nog steeds anders.
Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 52  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten