Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 13:44 

Aan het typen...

Fuzzylogic schreef:
HardstyleForEvah schreef:
Ik heb de track toch net zo goed gehoord (mocht, als 12 jarige, opblijven tot 12 uur :cool:) , dus waarom zou ik daar niet over kunnen oordelen?

Ik ben het met je eens hoor, maar bij dit punt ben ik het niet helemaal eens, een track gaat thuis namelijk heel anders dan live qua 'hardheid' ;) Voorbeelden hiervan zijn (imo) How Low Can You Go, H3Y! en Russian Sleep Experiment die live een heel stuk harder gaan dan dat je zou verwachten.

Dat is compleet afhankelijk van de speakers/geluidskaart die je hebt. Ik heb nog nooit een track gehoord die live opeens wel hard was en thuis niet of andersom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 14:02 

Hardtraxxer

-----
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 14:13 

Hardtraxx Veteran

Heeft ook simpelweg met het volume te maken. Met zo'n grote geluidsdruk klinkt het een stuk voller, en bepaalde frequentie-gebieden gaan harder klinken dan andere wanneer muziek harder staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 14:16 

Aan het typen...

Ik vergeet erbij te zeggen hoe goed je je speakers kent. Thera produceerde eerder op Logitech speakertjes en kende die speakers zo goed, dat hij precies wist hoe het live zou klinken. De hardheid zit hem vaak vooral in de structuur van een kick, is er een goede impact, voldoende bass/diepte, strakke afronding en dergelijke. Dat hoor je op een Logitech setje ook wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 14:50 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Fuzzylogic schreef:
Ik heb de track toch net zo goed gehoord (mocht, als 12 jarige, opblijven tot 12 uur :cool:) , dus waarom zou ik daar niet over kunnen oordelen?

Ik ben het met je eens hoor, maar bij dit punt ben ik het niet helemaal eens, een track gaat thuis namelijk heel anders dan live qua 'hardheid' ;) Voorbeelden hiervan zijn (imo) How Low Can You Go, H3Y! en Russian Sleep Experiment die live een heel stuk harder gaan dan dat je zou verwachten.

Dat is compleet afhankelijk van de speakers/geluidskaart die je hebt. Ik heb nog nooit een track gehoord die live opeens wel hard was en thuis niet of andersom.

Heb niet van die speciale/dure speakertjes speciaal voor het producen of mixen of zo, maar komt gewoon prima geluid uit. Toch komen sommige platen live echt veel harder en beter door dan thuis (niet alleen op mijn eigen speakers thuis, maar ook als ik ze bij andere thuis hoor).
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 14:53 

Hardtraxx Elite

Ode voor Titan die 'Delete - Ghetto' er op knalt. _O_

Tot 03:00 heb ik me goed verveeld. Ik heb een gezellige vriendengroep waar ik de tijd mee heb kunnen besteden, maar muzikaal was het dramatisch. Na 03:00 kwam het al meer op gang met hier en daar een mooie plaat. Red was onwijs genieten. Minus Militia had ik veel van verwacht maar het viel enigszins tegen.

Toch was dit wel mijn beste editie tot nu toe. Al met al, goed vermaakt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 15:14 

Donateur

jRn schreef:

Wist je nog wel hoe je los moest gaan op hardstyle Jorn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 15:15 

Hardtraxx Veteran

Was een leuk feest, verslagje van mijn kant:

Rond 23.50 binnen nadat de buschauffeur door tientallen woonwijken in Arnhem was gereden. Vond Team Green wel leuke mainstream plaatjes draaien, kippenvelmomentje tijdens Anthem Of Summer :love: Jordi ook nog tegengekomen. Frontliner LIVE was op Warphole en Pull Over na geen klap aan, had gehoopt op tracks als Come On, Dream Dust, Discorecord en Magic, dus dit viel behoorlijk tegen.

Team Blue vond ik persoonlijk echt een drama; down-tempo hardstyle, breaks en bootlegs, met af en toe een leuk mainstreamplaatje van Code Black of NC tussendoor. De mash van Astral / Pillars Of Creation was wel zwaar genieten! Psyko Punkz LIVE zal ik niet te veel woorden over vuil maken, dat was zo kut dat zelfs die remix van een oude Isaac plaat (kan even niet op de naam komen) als een opluchting kwam.
Had na 2 uur lang Team Blue wel behoefte aan wat stevigers.

Team Yellow had ik vrij lage verwachtingen van, maar hier en daar kwamen toch best leuke plaatjes voorbij. Zwaar vet dat Rock Your Body ineens een mash met The Fusion Of Sound bleek te zijn :worship: . Hoogstaand was de set verder niet, maar de gedraaide tracks hadden in ieder geval nog een beetje drive, iets wat ik bij Blue wel miste. Wild Motherfuckers LIVE was wel aardig, Proud To Be Loud, Natural Born Raver en Insomnia aan het eind maakten voor mij een hoop goed. :)

Team Red was muzikaal gezien ook niet geniaal ofzo, maar alsnog wel stukken beter dan de voorgaande teams. Het merendeel van de Phuture Noize platen blijf ik (vooral live) gewoon geen klap aan vinden. Had stiekem gehoopt dat Titan This Mind zou draaien, maar die bleef uit. Ghetto maakte gelukkig een hoop goed, net als Dead Stars, Hit The Floor Remix en Up Top.
Minus Militia was wel zo'n beetje wat ik ervan verwachtte. Overdreven lompigheid en wat MiM hitjes. Heb me er wel prima op kunnen vermaken. Had alleen wel gehoopt op Torture / God's Child / Unlike Others in plaats van een boutplaat als Trapped.

Heb me over de hele avond genomen prima vermaakt. Wel had ik het idee dat ik langer naar breaks heb zitten luisteren dan kicks, wat ik toch wel ergerlijk vond. Had gehoopt dat het naar mate de nacht vorderde beter zou worden, maar dat viel me behoorlijk tegen. Op muzikaal gebied dus zeker geen uitschieter, maar de gezellige groep + busreis hebben er toch voor gezorgd dat ik het goed naar m'n zin heb gehad. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 15:28 

Hardtraxx Elite

Kevin-Raw schreef:
jRn schreef:

Wist je nog wel hoe je los moest gaan op hardstyle Jorn?

Vanaf 05:00 had ik m'n draai gevonden. Vanaf 03:00 begon het warmlopen.
:x
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 15:48 

Hardtraxxer

Weer een super vette editie, heel goed vermaakt!
Drukte was, waar ik het meest bang voor was gelukkig minder dan vorig jaar en na een bepaalde tijd zelfs prima :D
prima setjes gehoord op team blue na, Coone paste er gewoon niet lekker bij en ben ook geen fan van hem.
En van te voren had ik besloten om tijdens PP even lekker m'n rust op de tribune te pakken. En dat was een goede keus, wat een drama was dat. vooral die This is your life die ook op de cd staat kan ik nog steeds niet over uit! :/
Team green en yellow waren prima te doen met sommige uitschieters.
Team red was dan wel weer gruwelijk vet. heerlijke plaatkeuze en super vette tracks.
Toen Titan Ghetto draaide kon ik m'n geluk niet op, helemaal uit mn plaat gegaan, wat klonk dat gruwelijk vet in het Gelderdome! :worship: :worship:
MM was ook heerlijk zeg, super platen van hun kant, dikke kicks en lekkere sounds het was gewoon genieten!
Maar wat hebben ze godverdomme met Strike gedaan, dat was me toch jammer. Blijf aub van die plaat af! :(

Kortom, heerlijk feest gehad! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 16:43 

Hardtraxx Addict

Wat is er met het volume van de setjes aan de hand op de B2S Soundcloud? ben nu bij Team Blue, en der zit verrassend veel verschil in de volumes, zelfs midden in sommige tracks :huh: (Heb sommige gedeeltes 2 keer opnieuw geluisterd om te chekken, zit in de file zelf, niet m'n speakers oid :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 16:46 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Fuzzylogic schreef:

De akoestiek speelt hierin een veel grotere rol als je het mij vraagt. Die 100Hz dreun in combi met enige reverb van menig Theracords/Spoontech kick klinkt live veel harder omdat ze daar de ruimte krijgen. Als je ze thuis luistert komt het vaak veel minder over (tenzij je je het goed kan inbeelden na live-ervaring - maar dat heeft een 12 jarige niet, of wanneer je een kamer hebt 5000 m2 :P).

OT: HardBass was weer machtig mooi! Psycho Punkz was weer een goed momentje om te gaan plassen, bijtanken en dergelijk :sick: de rest van de avond prima vermaakt, alleen heb ik me toch n btje zitten ergeren naar Phuture Noize - haalde het tempo flink uit de set vond ik, zeker in het begin. Die tracks pakken me toch niet helemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 16:50 

Hardtraxx Veteran

Pff een van mn dikste feestjes ooit. Rond half 4/4 uur ff een dipje gehad dat ik ff rust moest pakken en uitblazen maar daarna weer vol gas! Alleen vervelend momentje in de wc, zag een vent flink afgetuigd worden door security omdat ie wat bij zich had. Trieste mensen..

Voor de rest echt GRUWELIJK! :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 17:07 

Hardtraxx Addict

Geweldige nacht gehad! Voor de line-up kwam ik op voorhand niet naar Hardbass liet het gewoon over me heen komen maar het viel echt heel erg mee :D Alle setjes waren erg lekker, vond Green de minste. Maar Yellow, Blue en met als hoogtepunt Red, echt heel erg genoten! :) Team red was echt te gruwelijk voor woorden, en inderdaad prachtig om Radical los te zien gaan. Echt een droom die uit komt voor hem :D Stonden verder hele nacht op de decks aan de rechterkant, van te voren was ik beetje bang dat het geluid tegen zou vallen, maar dat was totaal niet het geval! Heel veel plek gehad en alleen maar mensen die kei hard los gingen. (waren met man of 20/25) dus die ruimte was erg fijn! Warmte ook totaal geen last van! Bar was je binnen 2 minuten en hetzelfde geld voor de WC. Kortom, heerlijke nacht gehad :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 17:19 

Aan het typen...

mr_vertigo schreef:
De akoestiek speelt hierin een veel grotere rol als je het mij vraagt. Die 100Hz dreun in combi met enige reverb van menig Theracords/Spoontech kick klinkt live veel harder omdat ze daar de ruimte krijgen. Als je ze thuis luistert komt het vaak veel minder over (tenzij je je het goed kan inbeelden na live-ervaring - maar dat heeft een 12 jarige niet, of wanneer je een kamer hebt 5000 m2 :P).

Waarom zou hij dat niet kunnen inbeelden, ik vond Theracords tracks al hard voordat ik mijn eerste feest bezocht en al 2-3 jaar voordat ik überhaupt een Theracords track live heb gehoord. Hetzelfde gold voor de Delete/Vazard kicks. En eerlijk gezegd komen die thuis ook prima over, al begrijp ik wat je bedoelt met meer de ruimte krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 17:20 

Hardtraxx Addict

jRn schreef:

Weet je zeker dat het Titan was? Phuture Noize hebben die plaat echt heel veel gedraaid de laatste tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 17:24 

Hardtraxx Veteran

Taxi schreef:
jRn schreef:

Weet je zeker dat het Titan was? Phuture Noize hebben die plaat echt heel veel gedraaid de laatste tijd.

Volgens mij wel.
Zou ook logisch zijn als je de tracklist bekijkt. Anders zou Phuture Noize 2 platen achter elkaar gedraaid hebben, en volgens mij wisselde dit team gewoon na elke track door.

Citaat:
19. Neophyte - Braincracking (Titan Remix)
20. Phuture Noize - Wrong Attitude
21. Chain Reaction - Answers (Adaro Remix)
22. Dark Oscillators - Trapped (Titan remix)
23. Atmozfears - Up Top
24. Frequencerz - Raw & Uncut (Qapital 2014 Anthem)
25. Delete - Ghetto
26. Chain Reaction - War In Reverse (Phuture Noize Remix)
27. Adaro & E-Force - Open the gates
28. The Machine - Rollin' (Titan)
29. Chris One - Sin City (Phuture Noize Remix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 17:28 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
mr_vertigo schreef:

Waarom zou hij dat niet kunnen inbeelden, ik vond Theracords tracks al hard voordat ik mijn eerste feest bezocht en al 2-3 jaar voordat ik überhaupt een Theracords track live heb gehoord. Hetzelfde gold voor de Delete/Vazard kicks. En eerlijk gezegd komen die thuis ook prima over, al begrijp ik wat je bedoelt met meer de ruimte krijgen.

Hij kan t wel inbeelden, maar dan is dat gebaseerd op niks - een gemaakte herinnering ofzo? Uiteraard kun je ze ook hard vinden thuis, maar daarmee ontkracht je niet dat het contrast tussen twee platen live of thuis erg groot kan zijn. Ik weet nog heel goed de eerste keer Loudness April 2011 - set van dj Thera - ik wist niet wat me overkwam :P Doggystyle blies letterlijk ALLES wat ik daarvoor hoorde zo hard om ver. Thuis had ik dat niet zo beleefd denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 17:36 

Aan het typen...

Ja ik herinner me ook Ground Zero 2011 waarbij een hoop Hardtraxxers opeens verbaasd opkeken bij sommige tracks en ik geloof ook best dat bij een aantal het thuis ook echt minder klinkt. Ik zeg alleen dat het thuis wel degelijk mogelijk is om te kunnen horen of een track hard is of niet, ongeacht of je een live ervaring hebt of niet. Al is het in dat geval inderdaad wel een beetje bluf, maar bluf betekent natuurlijk niet automatisch dat je ongelijk hebt. Sterker nog de meeste mensen die verbaasd opkijken bezoeken meer feesten dan ik en hadden helemaal niets met Theracords/Spoontech totdat ze ze live gezien hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 18:42 

Donateur

Lyst schreef:
Ik heb nog nooit een track gehoord die live opeens wel hard was en thuis niet of andersom.

Wat zijn voor jou dan redenen om een track graag live te willen horen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 19:34 

Aan het typen...

De track op harder volume horen en mijn passie gedeeld zien met medemensen?
Het kan overigens live wel harder gaan dan thuis, ik zeg alleen dat als ik thuis een top x zou maken van hardste platen, die live er exact hetzelfde uit zou zien en als ze allemaal evenveel harder gaan live, dan kan dat nog steeds.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 20:54 

Hardtraxxer

Maximumraver schreef:
Wat is er met het volume van de setjes aan de hand op de B2S Soundcloud? ben nu bij Team Blue, en der zit verrassend veel verschil in de volumes, zelfs midden in sommige tracks :huh: (Heb sommige gedeeltes 2 keer opnieuw geluisterd om te chekken, zit in de file zelf, niet m'n speakers oid :P )

Dat ligt niet aan soundcloud oid.

Er werd op HB zelf een aantal keer met het volume gekloot, met gevolg>fluitconcertjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 21:00 

Hardtraxx Veteran

Oh oooh, Titan die Braincracking remixt.
Als dat maar goed gaat. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 22:04 

Hardtraxx Addict

Econz schreef:
Maximumraver schreef:

Dat ligt niet aan soundcloud oid.

Er werd op HB zelf een aantal keer met het volume gekloot, met gevolg>fluitconcertjes.

Ah kijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 22:07 

Hardtraxxer

Dit was voor mij de eerste keer hard bass en heb er absoluut geen spijt van!
Ik was rond half 11 / kwart voor 11 binnen om zo de drukte een voor te zijn, dit is best goed gelukt vond ik zo.

Tijdens het optreden van geck-o was het in de zaal heerlijk rustig. Je kon merken dat lang niet iedereen het leuk vond wat hij draaide, ik vind persoonlijk een paar qult nummertjes wel leuk (zolang het maar in het begin is :P).

Tijdens team green werd het steeds drukker maar niet te druk. Op dat moment stond ik ong in het midden van de zaal. Ik vond het een lekker team op mee te beginnen, zaten zeker een aantal leuke tracks bij die ik thuis ook graag luister (behalve colors dan xd). Ik hoopte op een paar harde nummers van Atmozfears, bounce en break remix vond ik dus echt lekker! Up top werd ook nog gedraaid btw maar dan door team red haha heerlijk nummertje dat.

Frontliner LIVE vond ik prima. Je zag dat hij zeker tijd in zijn set heeft gestopt, die edit van warphole was echt heerlijk en dat afsluiten met de HC edit van melodymen :thumbsup:

Team blue verwachte ik eigenlijk niet super veel van en naar mijn mening hadden ze de eerste twee teams net zo goed kunnen omdraaien, green draaide maar mijn mening lekkerder. Toch zaten er wel wat leuke nummertjes tussen van noisecontrollers en code black.

Ja toen psyko punkz live... gewoon 8 eigen nummertjes en anthem van blue, dus dat half uurtje maar lekker op de tribune zitten en uitrusten van het gefeest. Wel mooi overzicht vanaf waar ik zat moet ik zeggen :thumbup:

Tijdens het begin van team yellow naar het sta gedeelte op de tribunes gegaan om daar lekker te feesten. Dit was prima te doen, niet zo druk en warm als in de zaal. Het geluid was daar wel iets minder maar er viel mee te leven ;) Na een half uur toch weer terug de zaal in gegaan en heb goed kunnen feesten. Lekker setje van naar mijn mening.

WMF LIVE, precies wat ik er van verwachte. Natural born ravers blijft toch heerlijk op die grote speakers, de boel stond daar te trillen :)

Toen was het alweer tijd voor het laatste team van de avond, team red. Ik moet zeggen dat ik niet echt super fan ben van de muziek van phuture noize en ook de muziek van titan luister ik thuis niet echt vaak (dit omdat het thuis wat sneller verveeld). Toch vond ik dit live erg lekker! Die kick knalde er echt uit. Na het eerste half uur hard losgaan had ik wel behoefte aan wat rust, al helemaal om de afsluiting te overleven :D Het laatste uurtje dus op de tribune doorgebracht, zowel zitten als staand.

En toen was het tijd voor de afsluiting! Minus Militia! Man wat ging dat gruwelijk hard! Ben echt helemaal los gegaan. Ook ik vond de edit van strike niet echt geslaagd maargoed... Het Gelredome werd al behoorlijk met de grond gelijk gemaakt met o.a. reign supreme en brutal 3.0 heerlijk :worship:
Voor het geval je nog niet helemaal naar de klote was werd dit met de laatste twee nummers wel gedaan! HC edit van record breaking en break down low :love: Hierna kon je me echt opvegen haha.
Ik had geen benen meer over en ben samen met mn vrienden weer terug naar de bus gestrompeld (vervoer hadden ze goed gedaan vond ik) om rond half 10 weer met de trein (een soort van) heel thuis te komen.

Al met al een zeer geslaagde avond. Er zijn lekkere nummers gedraaid, leuk podium met vuurwerk en al, goed geluid in de zaal en iets minder op de tribunes maar alsnog ok. Het was wel vrij druk maar niet te druk. Ook ik ben een flink aantal mensen tegengekomen die het lijkbaar niet redden zonder verdovende middelen. Het is hun eigen beslissing en ik geen last van ze gehad dus mij hoor je hier niet over klagen. Op dit moment heb ik nog steeds last van mn benen maar dit was het meer dan waard.

Op naar volgend jaar!
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten